vyzera prekvapivo dobre hoc kombiky goflu nikdy dizajnom moc nesli to je pravda... otazne ale je po com ma potom majitel tuziaci po kombiku od vw v nizsej strednej siahnut.... T-roc proste nikdy nenahradi klasicky kombik golf.... tak neviem... alebo zeby aj kombiky uz pomaly zacali doplacat na modu SUV? ale preco? tie su predsa ine a nie kazdy kto chce velky kufor musi zrovna SUVecko... rovnako som presvedceny ze golf kombik predajne uspechy mal ( vidim ich u nas fakt dost aj ako sukromne auta ) takze za mna kusok nechapacka preco sa zbavovat tajto uspesnej kasne... mensia fabia combi to iste
VW si už jednou "zrušením" verze Golf Variant pořádně naběhl (u V. generace). Jasně se ukázalo, že ani Golf Plus, ani Touran praktickou verzi "nízkého" Golfu u zákazníků nenahradil a ti pak utíkali k Opelu, Fordu a dalším značkám. VW pak Golf Variant do výroby urychleně zavedl. Pokud se dopustí stejné chyby, není jim pomoci. Ale co čekat, když to samé čeká Škodovku u její oblíbené Fabie Combi! 8-s8-s8-s:no::no::no:
Tehdy ale neměli takovou šílenou módu SUV, která vše zachrání, nahradí a spasí automobilový svět. A MPV byla přeci jen okrajovou kategorií, nikdy nedosahovala takové obliby.
Nakonec - aby Ford vůbec měl v té době kombi...
moja rec... niektore tahy od vw v poslednej dobe fakt nechapem... rovnako preco pre T-roc nemoze byt 4kolka uz pre idealne vykonom posadeny 1,5tsi ale az pre vrcholny dvojliter za cenu o triedy vacsich vozov od konkurencie ( ten uz potom ako 4kolka ho no preda ) .... pritom povedzme prvy este vacsi tigi ponukal 4x4 aj pre 1,4tsi ... akoby vw v poslednej dobe uz tie jeho sikovne tahy v ustrety zakaznikom nerobil ale prave naopak.. akoby siel uz proti zakaznikom .. ale preco by to robil... niektore ich vybavy a celkovo ich nakombinovane verzie uz zdaleka nie su tak sikovne ako kedysi... vidim to na tych novych modeloch kde neraz uz krutim hlavou ( T-roc.. tvrde plasty... debilne nakombinovane motory .. 4kolka len pre vrcholny dvojliter .. uz vidim ako dobabru aj T-cross :-( ) .... a teraz este chcu zahlusit kombik od bestsellera golfu ... ktory iste uspech mal ... o co tu vlastne ide vie niekto? lebo marne sa na to snazim prist vo co go ... a nejde len o golfik kombi... vidim to na hlbsi problem zda sa
Ja by som nepanikáril, kombík určite neskončí. Golf je najpredávanejšie auto Európy a kombi nemalý podiel v rámci modelu, takže by bolo ekonomicky nezmyselné prísť o také množstvo zákazníkov. A kým pri konci 3-dv. verzie môžu povedať, že 5-dv. je tá istá veľkosť, iba praktickejšia (kupujúci dostane to isté auto, rovnako veľké, s rovnakým kufrom, pričom zadné dvere sú bonusom, ktorý môže, ale nemusí využívať), pri kombíku ide hlavne o kufor a ten nejde nahradiť (Variant má tuším 605 litrov v základe, to žiadne porovnateľne veľké (kompaktné) SUV nemá, nehovoriac o fakte, že SUV naháňajú litr hlavne na výšku, čo je častokrát nepoužiteľné).
Argumentácia, že aj Fabia príde o kombík nie je relevantná, Fabia má úplne iné predajné čísla ako Golf.
Takže stavím svoje dva centy na to, že aj v ôsmej generácii kombík bude.
Taky bych ohledně Variantu nepanikařil, navíc ten má ještě minimálně tak 2 roky čas.
3dv. hb je věčná škoda..., G8 prostě skončí éra hezkých (i z profilu) rychlých hb s dlouhými dveřmi.
No on si koncern hlavne nabehol designovým stvárnením Golfu V., ktorý proste u zákazníkov nezabodoval a teda prišiel rýchlo Golf VI., ku ktorého obrazu upravili aj kombík. :-)
Takže jste nakonec doma měli místo kombíku sedan?
V USA se Golf V Variant prodával jako Jetta SportWagen.
Kombíky na základě G3 a G5 se designově fakt nepovedly. Měli je raději dělat ze sedanů, než z hb, tak jako byla svého času Bora Variant.
[odkaz]
Ano, přesně tak. Bora kombi by byl ideál, ale v té době končila, ani nevím, jestli byly nějaké skladové kus, ale hlavně už to bylo auto předchozí generace v tu dobu.
Se sedanem jsme uměli žít, chtěli jsme prostě něco s kufrem oproti klasickému HB, do té doby jsme měli Cordobu poslední generace
Mno ak ma pamat neklame tak vtedajsi sef Winterkorn sa po roku ci dvoch vyjadril v zmysle : pouzite co najviac dielov a spravte novu generaciu, pretoze tato sa nam nepodarila z designoveho hladiska.
To je možné, ale potom jim to teda trvalo 3-4 roky.
Ona ta pátá generace nebyla celkově designově špatná, ale měla nedotažené detaily, dobře je to vidět na srovnání G5 vs G5 GTI, kdy s minimem změn se z G5 stal poměrně pohledný kompakt.
Protirečiť nebudem, mám/mal som ale pocit že nová generácia prišla oveľa skôr ako bol predpoklad. Aj preto niekto G6 označuje skôr ako väčší a dôkladnejší FL ako novú gen.
Zajímavé je, že Němci píší něco jiného. Na Auto Zeitung je informace, že Variant by měl obsahovat autonomní řízení úrovně 3, na Auto Bild píší, že Variant bude mít větší rozvor o 50mm, užší C sloupek a zkosenější záď. Uvedení možná až v 2020. O konci produkce jsem se tedy nikde nedočetl. No tak uvidíme..