Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVšechno, co potřebujete vědět o částicových filtrech pro zážehové motory. Čím se liší od filtrů pro diesely?
20 komentářů
CrankyDude
....epic fail.
Palec (inch, zkracene ""in") je 25.4 mm = 2.54 cm
čtvereční palec (sq. in) je 645.16 mm2 = 6.45 cm2
Palec (inch, zkracene ""in") je 25.4 mm = 2.54 cm
čtvereční palec (sq. in) je 645.16 mm2 = 6.45 cm2
Nesmyslů je tam víc. Při sundání nohy z pedálu vzduch proudící z válců do výfuku nebude mít 400 ani 700°C, kde by to vzal? Teplota pístu a stěn je díky chlazení určitě výrazně nižší a ani tak nepředá vzduchu teplotu v celé výši. Teplotu v okamžiku puštění plynu bych tipoval max. někde kolem 250°C, záleží na předchozím zatížení.
Díky za upozornění. Opravím.
JDM
za 20 let az tohle bude nekdo cist tak se bude smat a kroutit hlavou kam az to ty automobilky dotahli ...
peterle
absurdne prísnymi emisnými limitmi, prinútili výrobcov prejsť na priame vstrekovanie benzínu. To produkuje viac pevných častíc, ako nepriame. Teraz zase sprísnili limity na častice, tak sa musia nasadiť filtre.
jednim z prvnim primovstrikovejch benzinu byl mitsubishi carisma z pred cca 20 lety. to auto s eurokratama fakt nemelo nic spolecnyho.
Beefcake
Takze tie filtre su pohoda. Ako sa uz davno pisalo.
okoloidúci
> agregáty s nepřímým vstřikem (tedy do sání) jsou tohoto oproštěni, neboť obecně vzato produkují v porovnání s přímo vstřikovými agregáty jen zanedbatelné množství pevných částic.
Takže v tomto smere sú motory s nepriamym vstrekovaním lepšie... Aký prínos potom predstavuje priame vstrekovanie?
Takže v tomto smere sú motory s nepriamym vstrekovaním lepšie... Aký prínos potom predstavuje priame vstrekovanie?
Zrejme nižšia spotreba a vyšší výkon. Či to za to stojí? To je relatívne. Pre niekoho, kto kupuje každé 3-4 roky nové auto (už tu dostáva ekológia na frak), to možno stojí za to. A automobilkám asi tiež, lebo oni stoja práve o takýchto zákazníkov. Ale ja si osobne nemyslím, že je to vývoj dobrým smerom. Celý automobilový priemysel ide do pekiel...
Nizsiu spotrebu predsa. Len neviem, ci az taku nizku, ze sa tu uzivatelom vyplati. Automobilkam ano, tie potrebuju znizit kazdy gram CO2.
v realu je uspora minimalne 10% prukazna, spis vic
tedy pro zjeduseni u auta velikosti oktavky 1litr/100km uspora = za 200tis km 2tis litru uspora = uspora cca 60tis kc na benzinu
+ vetsinou vyssi vykon, vyssi tocivy moment a prijemnejsi vlastnosti ve vetsine rezimu
tedy pro zjeduseni u auta velikosti oktavky 1litr/100km uspora = za 200tis km 2tis litru uspora = uspora cca 60tis kc na benzinu
+ vetsinou vyssi vykon, vyssi tocivy moment a prijemnejsi vlastnosti ve vetsine rezimu
me spis prekvapuje, ze u aut s kombinaci primeho a neprimeho vstriku bude filtr potreba jen podle toho, jak bude vstrikovani naladene pro test WLTP a RDE, coz zadekava na dalsi aferu podobnou te dieselgate, protoze predpokladam, ze se vyrobci budu v tomto pripade snazit filtru vyhnout.
a v pak vrealu, kdyz se tomu slapne na krk, tak to samozrejme bude sazit a do vadit nebude???
jako priznivec cistyho benzinu jsem proti tehle ojebavce, a zaved bych plneni emisi v celem vykonostnim spektru podobne jako u nakladaku
a v pak vrealu, kdyz se tomu slapne na krk, tak to samozrejme bude sazit a do vadit nebude???
jako priznivec cistyho benzinu jsem proti tehle ojebavce, a zaved bych plneni emisi v celem vykonostnim spektru podobne jako u nakladaku
niekde som cital ze sa motor aj skor zohreje, takze ak ma motor kombinaciu, tak v zime skor teplo v aute
aj ked teraz dost casto pridavaju extra spiralu, takze benzin auto ma za cca 30s vlazny vzduch a za 1minutu teply
extra vykurovanie / bufik je prezitok
aj ked teraz dost casto pridavaju extra spiralu, takze benzin auto ma za cca 30s vlazny vzduch a za 1minutu teply
extra vykurovanie / bufik je prezitok
A je otázka, zda výhody přímého vstřiku benzínu vyváží jeho nevýhody.