Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Všechno, co potřebujete vědět o částicových filtrech pro zážehové motory. Čím se liší od filtrů pro diesely?

20 komentářů

CrankyDude
....epic fail.

Palec (inch, zkracene ""in") je 25.4 mm = 2.54 cm
čtvereční palec (sq. in) je 645.16 mm2 = 6.45 cm2
topten
me spis prekvapuje, ze u aut s kombinaci primeho a neprimeho vstriku bude filtr potreba jen podle toho, jak bude vstrikovani naladene pro test WLTP a RDE, coz zadekava na dalsi aferu podobnou te dieselgate, protoze predpokladam, ze se vyrobci budu v tomto pripade snazit filtru vyhnout.
a v pak vrealu, kdyz se tomu slapne na krk, tak to samozrejme bude sazit a do vadit nebude???
jako priznivec cistyho benzinu jsem proti tehle ojebavce, a zaved bych plneni emisi v celem vykonostnim spektru podobne jako u nakladaku
kalousek
Zrovna jsem dočetl čánek a chtěl pochválit p.Dusila že dával ve škole pozor a ví jak se počítá plocha. No takže zase nic ...
starý_kluk
Dobrý den, prosím též o opravu překlepu: 7x chudší směs. Děkuji.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Stačí se podívat, kdo to napsal.
pinpo
niekde som cital ze sa motor aj skor zohreje, takze ak ma motor kombinaciu, tak v zime skor teplo v aute
aj ked teraz dost casto pridavaju extra spiralu, takze benzin auto ma za cca 30s vlazny vzduch a za 1minutu teply
extra vykurovanie / bufik je prezitok
topten
v realu je uspora minimalne 10% prukazna, spis vic
tedy pro zjeduseni u auta velikosti oktavky 1litr/100km uspora = za 200tis km 2tis litru uspora = uspora cca 60tis kc na benzinu
+ vetsinou vyssi vykon, vyssi tocivy moment a prijemnejsi vlastnosti ve vetsine rezimu
Nicco
Nizsiu spotrebu predsa. Len neviem, ci az taku nizku, ze sa tu uzivatelom vyplati. Automobilkam ano, tie potrebuju znizit kazdy gram CO2.
db
Zrejme nižšia spotreba a vyšší výkon. Či to za to stojí? To je relatívne. Pre niekoho, kto kupuje každé 3-4 roky nové auto (už tu dostáva ekológia na frak), to možno stojí za to. A automobilkám asi tiež, lebo oni stoja práve o takýchto zákazníkov. Ale ja si osobne nemyslím, že je to vývoj dobrým smerom. Celý automobilový priemysel ide do pekiel...
db
No neviem... niečo mi našepkáva, že v praxi to taká pohoda nebude.
okoloidúci
> agregáty s nepřímým vstřikem (tedy do sání) jsou tohoto oproštěni, neboť obecně vzato produkují v porovnání s přímo vstřikovými agregáty jen zanedbatelné množství pevných částic.

Takže v tomto smere sú motory s nepriamym vstrekovaním lepšie... Aký prínos potom predstavuje priame vstrekovanie?
Avatar - Floyd
Floyd
>😁 >😁 >😁 Klasika :no: :no: :no:
Avatar - Beefcake
Beefcake
Takze tie filtre su pohoda. Ako sa uz davno pisalo.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Nesmyslů je tam víc. Při sundání nohy z pedálu vzduch proudící z válců do výfuku nebude mít 400 ani 700°C, kde by to vzal? Teplota pístu a stěn je díky chlazení určitě výrazně nižší a ani tak nepředá vzduchu teplotu v celé výši. Teplotu v okamžiku puštění plynu bych tipoval max. někde kolem 250°C, záleží na předchozím zatížení.
peterle
absurdne prísnymi emisnými limitmi, prinútili výrobcov prejsť na priame vstrekovanie benzínu. To produkuje viac pevných častíc, ako nepriame. Teraz zase sprísnili limity na častice, tak sa musia nasadiť filtre.
topten
jednim z prvnim primovstrikovejch benzinu byl mitsubishi carisma z pred cca 20 lety. to auto s eurokratama fakt nemelo nic spolecnyho.
Avatar - JDM
JDM
za 20 let az tohle bude nekdo cist tak se bude smat a kroutit hlavou kam az to ty automobilky dotahli ...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Díky za upozornění. Opravím.
gil54
Jednak je v článku popsána varianta regenerace, když jede motor stále pod plynem a další možnost je nepoužít přímý vstřik.

A je otázka, zda výhody přímého vstřiku benzínu vyváží jeho nevýhody.
Avatar - Zetti
Zetti
Ty ten filtr mit nebudou? Hybridy motorem nebrzdi