Profi
mariov8
1
A také je zajímavostí, že Sousedíkův pohon počítá chytře s nižší účinností elektrického přenosu výkonu a tak ve vyšších rychlostech je tento ze hry. Spojkou se spojí výstup spalovacího motoru (ehm generátoru) s trakčním elektromotorem (ehm hnacím dvoukolím) a je tam přímá vazba. Měkký rozjezd díky elektrickému přenosu výkonu a vysoká efektivita při cestovních rychlostech díky mechanickému přenosu výkonu.
Přejít do diskuze
Vedle benzínového motoru (měl být naftový, ale Tatra od toho nakonec z technických důvodů upustila) je tu velmi zajímavý přenos výkonu při rozjezdu pomocí dvou elektr. rotačních strojů, který vytvořil p.Sousedík a jeho firma ve Vsetíně (kromě jiného má jeden z těchto el. strojů i otáčivý stator a vtipně a zajímavě řešené netradiční vzájemné buzení obou strojů).
Všechny tři stroje - benzínový a oba elektrické - se vejdou do podvozku pod podlahu vozu. Sestavy jsou v obou podvozcích.
Všechny tři stroje - benzínový a oba elektrické - se vejdou do podvozku pod podlahu vozu. Sestavy jsou v obou podvozcích.
Zajimava informace v textu je ta, ze tento vlak zvladl vzdalenost Praha - Bratislava za 3.5hod a to byly tricata leta 20.stol.
Od te doby jsme se v rychlosti vyrazne neposunuli. EC to udela za 4 hod, ale ma vice zastavek.
Od te doby jsme se v rychlosti vyrazne neposunuli. EC to udela za 4 hod, ale ma vice zastavek.
tohle dílo si renovavaci zaslouží, párkrát jsem v muzeu Tatry byl a vždycky jsem si říkal, jaká je to krása, škoda, že nejezdí, není součástí prohlídek, tak teď bude. 😄 :yes😒br />
P.S. A jako mnoho jiných technických skvostů produkovaných strojírenstvím první republiky je i Slovenská strela připomínkou toho, jak se mohla ČSR rozvíjet, na jakou úroveň jsme mohli dojít, nebýt komunistického e😜erimentu. ;-\
P.S. A jako mnoho jiných technických skvostů produkovaných strojírenstvím první republiky je i Slovenská strela připomínkou toho, jak se mohla ČSR rozvíjet, na jakou úroveň jsme mohli dojít, nebýt komunistického e😜erimentu. ;-\
Nebejt Hitlera, komunismus by se sem pravděpodobně nedostal. A dneska politika Německa v čele s frau opět ohrožuje Evropu. ;-\ 8-s
Souhlas, dlouho to stálo venku na dešti a hnilo. Museli to dát na valník, jinak by se to zlomilo, jeřábem to nešlo..... říkali mi minulý víkend v muzeu.
Ano, je to tak. Dalo by se kolem toho psát dlouho a dlouho, jak sestava zvětšuje zrychlení vozu a zlepšuje účinnost spal. motoru atd. atd., ale na to není místo.
Pokud je mi známo, ten se bohužel nedochoval, i když i pracoviště strojvedoucího by určitě bylo zajímavé. Ne-li zajímavější.
Fandím panu Strnadovi a spol. Škoda, že tu nemohl být už od začátku 90-ých let. Možná, že by dnes jezdila nejen následnice T613-700, ale i další osobní vůz.