Lamborghini má již brzy vstoupit mezi výrobce automobilů s hybridním pohonným systémem. První hybrid s býkem ve znaku údajně nebude SUV, ale místo něj se máme dočkat limitované edice supersportu.
No to je děsná výhra ověsit supersport s dvanáctiválcem, který žádné turbo nikdy neměl a nemá, baterkami, elektromotory, hromadou drátů a udělat z toho těžkopádné hebedo jenom kvůli možnosti napsat do kolonky spotřeba 2 litry.
Vyssia hmotnost a tazkopadnost su dve rozdielne veci. 918 je tazsia a predsa na vacsine okruhov prekona lahsi a vykonnejsi P1. Autor Nissanu GT-R povedal: hmotnost nie je problem, pri zrychleni v priamom smere hlavne pri drag race z 0 je dokonca vyhodou, pomaha autu lepsie preniest vykon motora na cestu.. preto ani ich netrapila vyssia hmotnost oproti konkurencii a vedenie hriadelu od v predu ulozeneho motora do zadu kde sa nachadza prevodovka a medzinapravovy diferencial a druheho hriadelu naspat k prednej naprave pod motorom. Takze si neplet hmotnost s vykonmi - tazkopadnostou.
P1 sem netahej, to je také hybrid. Na okruhu 918 překoná řada méně výkonných, zato lehčích a v zatáčkách mrštnějších klasiků. Navíc ani ne za třetinovou cenu. Zrovna ten dvanáctiválec v lambu tu 918 sfouknul jak svíčku.
[odkaz]
918 je samozřejmě dobré auto, Porsche asi klumpry nevyrábí, ale kdyby za stejnou cenu vyrobili supersport jenom s tím osmiválcem, tak bude vážit o 300-400 kg méně a z hybridní 918 nadělá nudle do polévky.
Stačí se podívat na pár porovnávacích testů Panamery Turbo E-hybrid vs. Panamera Turbo, dvě identická auta, to druhé slabší a levnější a přesto se všichni testeři shodnou, že Turbo je daleko mrštnější a v zatáčkách použitelnější auto než hybridní bachyně s vysokou hmotností. A nakonec i v té jediné disciplíně, tedy drag race, kde by měl hybrid dominovat to není žádná sláva.
[odkaz]