Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supersport Lamborghini s hybridním pohonem již příští rok v Ženevě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Lamborghini má již brzy vstoupit mezi výrobce automobilů s hybridním pohonným systémem. První hybrid s býkem ve znaku údajně nebude SUV, ale místo něj se máme dočkat limitované edice supersportu.

Lamborghini má během příštích osmnácti měsíců rozšířit svou nabídku o SUV Urus v provedení s plug-in hybridním pohonným systémem a údajně se máme do roku 2022 dočkat i nástupce modelu Huracán s radikálně řešeným hybridním pohonným systémem.

Než tyto modely dorazí, máme se ovšem dočkat úplně jiného vozu značky Lamborghini, k jehož pohonu bude použit hybridní systém. Tento model má nést interní označení LB48H a byl údajně představen zákazníkům akce již minimálně na dvou soukromých akcích.

Podle informací, které zveřejnil na fóru McLaren Life jeden z účastníků těchto akcí, se má jednat o supersportovní automobil, který je osazen atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem, spolupracujícím s elektromotorem. Celkový výkon tohoto pohonného systému se má pohybovat kolem 625 kW (850 k).

Tato novinka údajně nemá představovat novou modelovou řadu nebo nástupce některého ze současných modelů, ale má se jednat o limitovanou edici ve stylu modelů Veneno a Centenario. Vzniknout má pouze 63 exemplářů, odkazujících na rok 1963, v němž došlo k založení automobilky Lamborghini.

Světová výstavní premiéra vozu, jehož cena se má pohybovat kolem 2,5 milionu amerických dolarů (zhruba 56 milionů Kč) se očekává nejpozději na autosalonu v Ženevě v březnu příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - Ham.
6. 9. 2018 10:45
Re: Konecne..
P1 sem netahej, to je také hybrid. Na okruhu 918 překoná řada méně výkonných, zato lehčích a v zatáčkách mrštnějších klasiků. Navíc ani ne za třetinovou cenu. Zrovna ten dvanáctiválec v lambu tu 918 sfouknul jak svíčku.
[odkaz]
918 je samozřejmě dobré auto, Porsche asi klumpry nevyrábí, ale kdyby za stejnou cenu vyrobili supersport jenom s tím osmiválcem, tak bude vážit o 300-400 kg méně a z hybridní 918 nadělá nudle do polévky.
Stačí se podívat na pár porovnávacích testů Panamery Turbo E-hybrid vs. Panamera Turbo, dvě identická auta, to druhé slabší a levnější a přesto se všichni testeři shodnou, že Turbo je daleko mrštnější a v zatáčkách použitelnější auto než hybridní bachyně s vysokou hmotností. A nakonec i v té jediné disciplíně, tedy drag race, kde by měl hybrid dominovat to není žádná sláva.
[odkaz]

Avatar - Hammunasakra
6. 9. 2018 10:09
Re: Konecne..
A na jeho dynamiku = proti Lambu V12 ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 9. 2018 10:09
Re: Konecne..
Přesně tak = je to výhra. Jen tim zlepšíš dynamiku :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 9. 2018 10:08
Re: Konecne..
Přesně tak :yes:
Avatar - .StenLi.
6. 9. 2018 09:48
Re: Konecne..
Vyssia hmotnost a tazkopadnost su dve rozdielne veci. 918 je tazsia a predsa na vacsine okruhov prekona lahsi a vykonnejsi P1. Autor Nissanu GT-R povedal: hmotnost nie je problem, pri zrychleni v priamom smere hlavne pri drag race z 0 je dokonca vyhodou, pomaha autu lepsie preniest vykon motora na cestu.. preto ani ich netrapila vyssia hmotnost oproti konkurencii a vedenie hriadelu od v predu ulozeneho motora do zadu kde sa nachadza prevodovka a medzinapravovy diferencial a druheho hriadelu naspat k prednej naprave pod motorom. Takze si neplet hmotnost s vykonmi - tazkopadnostou.