X2 ma až tak nezaujíma, ale z môjho pohľadu je významné, že sa pozerám z veľkej časti na budúcu M135i. Už dávno je známe, že nová 1er bude stáť na predokolkovej platforme CLAR ako X2, čo znamená súčasne koniec R6 motorov. A teda aj nástupca M Performance modelu bude musieť byť so štvorvalcom; tu je.
Teda priečne uložený 2,0 R4 turbo, pohon 4x4, zrejme len automat. Akurát ten výkon bol otázny a popravde čakal som trošku vyššie číslo. Niežeby 225 kW bolo málo, ale M140i malo až 250 a čakal som, že 35i bude tejto cifre bližšie (možno ju aj prekoná, predsalen z imidžového hľadiska bude za 3,0 R6 strácať, tak som myslel, že to budú kompenzovať výkonom). Ešte je síce šanca, že do 1er ten motor upravia, ale tomu v dnešnej dobe komplikovanej emisnej homologácie moc neverím, takže to tipujem na identický motor.
Každopádne z môjho pohľadu to nemusí byť zlé, už som tu vyšiel s kacírskym názorom, že 340 koní (a 500 Nm) v malej 1er bolo dosť veľa (aspoň pre mňa vo verzii s RWD), takže o chlp menej nadupaný motor, naviac s xDrive a samosvorom by mi v garáži vôbec nevadil, notabene ak by sa to prejavilo v priaznivejšej cene. Ale to je ešte hudba budúcnosti.
Zřejmě to mají vymyšleno tak, že M135i bude stát nejen číslovkou třídy, ale i výkonově pod M240i, potažmo M2, což budou pořád zadokolky se šestiválcem. Pak těch 225kW jedničky M135i dává smysl vůči cca 250kW příšt dvojky M240i. ;-)
Jasné, kvôli odstupu od terajšej 40i to má logiku. Len čo som čítal na britských weboch, 40i v novej 3er má mať až 280 kW/380k, teda tento motor iste pôjde aj do budúcej 240i a to dáva stále dostatočný priestor pre vyšší výkon 35i. Ale nevnímam to ako problém, ja by som sa v kompakte s 304 koňmi v pohode uspokojil, plus tento výkon bude plne porovnateľný s konkurenčnou S3 a avizovaným A 35AMG (ktoré má mať 300k).
Nie je dôvod, aby 240i mala nižší výkon ako 340i, v súčasnosti je to dokonca naopak, keď 240i má 250 kW a 340i má "len" 240 kW. Môj tip je, že to zjednotia.
Tohle je spíš dáno verzí motoru, 240i je zatím poslední specifikace, tj. má nejvyšší výkon, můj tip (čistě ze zvyklostí bmw) je, že příští 340i bude mít výkon vyšší než příští 240i.
Sorry, poplietol som tie kódy, CLAR bude mať nová 3er G20, predohraby majú UKL.
A ako píšeš, dá sa predpokladať, že s R4 bude jednotka ľahšia (či ale aj agilnejšia oproti RWD je otázne).
To je otazka, no. Nicmene o petidverovej hatchback s nahonem na * sice prijdeme, ale jak me nekdo opravil nize, 2er coupe porad RWD bude, takze ztrata zas tak tragicka nebude. :-) Kdo chce rozvazet decka do skolek zadokolkou, ten bude halt muset upgradovat na 3er :-)
Ahoj, těžko se mi o tom píše. Seděl jsem v káře jen ve st navečer kvůli odzkoušení posazu. Včera jsem se nesvezl, po nádherném začátku a průběžně prvním místě přišly technické problémy a skončili jsme. Dnes jsem ještě naštvanější než včera. V blogu můžu velebit jedině Dinara, sám jsem si ani nelízl.
Btw: ložisko LZ kola.
To, co během první hodiny předváděl Dinar v soubojích s dalšími 5-ti soupeři na čele bylo fantastické.
Aspoň kluci včera vyhráli a Most ukázal, že technický okruh smazává výkonnostní rozdíly mezi nabušenými plechovkami a slabšími plackami.
Vaše divize byla z pohledu časů tentokrát neuvěřitelně vyrovnaná. Věřím, že by to bylo bývalo rodeo až do konce, vždyť účast byla letos rekordní i počasí vyšlo.Tvým pocitům naprosto rozumím, protože jsem dopad vlastně úplně stejně :-) Nesvezeš se a bodová ztráta znamená říjnový boj o udržení na bedně v rámci sezóny. Asi tak bych popsal důvody, proč se nemůžů dočkat Brna.
Seat nám už podruhé vyřadila mechnická závada, tentokrát se odporoučelo turbo. Pocuchaná Oktávka se nakonec do cíle došourala, ale kolegovi moc nezávidím "zpestření", které mu chvíli před koncem připravil nějaký jeliman na blikačkách, co se rozhod střihnout trať napříč ;-\
Tady máš aspoň momentku, kdy byla vaše placka ještě na trati: [odkaz]
To je mi vás kluci líto, Octa zněla špatně od druhé hodiny. Seata je škoda, fakt lítá nádherně!
My na bednu celkově vůbec myslet nemůžeme, teď jsem projel onboardy kluků. Strašně mě mrzí, že jsem se nesvezl. Nový setup podvozku auto hodně zrychlil. Na brzdách a jistota vůči na předku, je to prý úžasný.
Dinar sundal proti tréninkům, kde jedeš víc na krev 2s, to je hodně.
Mea culpa, zapomnel jsem, ze rada 2 neni jen ActiveTourer, ale i coupe a cabrio. 2er coupe/cabrio skutecne vypada, ze bude na CLARu. Nic to nemeni na tom, ze dalsi 1er na CLARu postavena nebude.
Výkon je fajn. Mě spíš zajímá, jak bude fungovat adaptivní podvozek, který má pouze 2 nastavení. Aby to nebylo - tvrdé a ještě tvrdší - ........ :-! 2 stupňový systém používá BMW, coby výbavu na přání, i u běžných XI a X2. Bude třeba odzkoušet.... :-!
No, tady to asi bude spíš normal/sport, třístupňový (comfort/normal/sport) bývá univerzálnější.
Třeba v MGTS je normal/sport/sportplus a ten normal je relativně komfortní dostatečně i na těch 21".
V 3er sú režimy Eco/Comfort/Sport/Sport+, ale z hľadiska podvozka/tlmičov sa mi zdá, že sú len dve nastavenia: mäkšie pre Eco/Comfort a tvrdšie pre Sport/Sport+.
V M140i jsou také 4 stupně nastavení. Ale krom comfort....většinou a sport....občas,....jsem žádný jiny nezkoušel. Pokud by to dvoustupňové nastavení dávalo podobné výsledky, tak se není čeho bát a hned jdu jednu objednat.... :-) A teď v jaké barvě? V černé určitě ne....... ;-) Jo, a nebude to nějaká lehká váha. Na US BMW blog píší 3713lb, což vychází na nějakých 1670kg.
to spominal ze X2 je nakoniec aj celkom sikovna... moc sice tento zabaci rozcapeny a pricupeny look ( ani SUV ani kupe ani cross ani hatch ) nemusim ale zboku je to fakt pekne [odkaz] .. skoda toho akehosi komplikovaneho naraznika s milionmi patvarov .. ale asi to tak dnes uz musi byt ok... rovnako to logo na zadnej casti boku na kasni na stlpiku posobi az kolotocarsky... aspon na mna... ale auto to moze byt nakoniec fakt sikovne .. som zvedavy ci to nakoneic nepozerie X1tku ... pride mi ze tie auta su az moc blizko seba ( rozdiel v dlzke 79mm.. razvor zhodny... kufor voci podstatne baculatejsej X3 mensi len o 25L )
To to letí - není to tak dávno, co N55ka v F30ce měla stejný výkon (a dokonce menší točivý moment), ale byl to šestiválec. A dneska už to BMW nabízí i ve čtyřválci.
A to tých 225 kW je relatívne konzervatívny výkon na dnešné pomery, CtR má z dvojlitra 235 kW a 45AMG dokonca 280.
Na druhej strane, dal by si prednosť tomuto štvorvalcu pred R6 (hoci aj starej N55)?
Samozřejmě že ne. Ostatně samo BMW pro změnu nepříjemně překvapilo při uvedení F30 s N55kou, že měla stejný výkon jako E90ka, tzn. žádný skok ve výkonu. Přitom "přikrmit" to mohli a uměli (v 1M měl ten šestiválec 340 koní, jakkoli to byla N54ka) a Alpina z N55ky vydolovala v pohodě 410 koní a pak dokonce 440 koní. Nechápal jsem, že BMW tu N55ku při uvedení F30 nepřikrmilo, přitom rezerva tam byla evidentně slušná. Jinak samozřejmě raději šestiválec než čtyřválec se stejným výkonem, to je jasný. :-)
BMW nikdy primárne nešlo po maximálnom výkone. Sám som BMW kritizoval práve za N55, že s ohľadom na preplňovanie bol ten výkon nízky a posun oproti poslednej atmo R6ke bol minimálny. Aj moja B58 je relatívne konzervatívne naladená, 240 kW je v dnešnej dobe na úrovni lepších dvojlitrov, ale jednak GTS ukazuje, že ako chcú, z trojlitra vedia dostať aj 500k, jednak B58 si zrejme aj vďaka nižšiemu preplňovaniu zachováva časť atmosférického charakteru, keď je pekne točivá a bez vädnutia ochotne točí do 7000.
....hmmmm, tož 7k jsem ještě nezkoušel. Asi je to tím, že motor krásně táhne mezi 3-6k, tak člověk řadí někde tam. V automatu to držet do 7k, by asi bylo "normálnější".... ;-)
Rozumím ti, jakkoli si pamatuju, jak jsem zkoušel Alpinu B3 (N55, 410 koní) a chovala se dostatečně atmosféricky i točivě. Když člověk srovnal 335i a Bku a mezi nima víc než 100 koní rozdíl, tak by jeden řekl, že si u BMW snad dělaj srandu nebo jsou líný. ;-)
To už mě taky párkrát napadlo a těch důvodů bude asi víc, ale tím hlavním bude nejspíš snaha přimět zákazníka jít do M3 a tím pádem víc utratit. Další věcí budou výrobní náklady, které v Buchloe tolik neřeší a jejich motoráři odvádějí už 50 let fantastickou práci.
Zcela určitě to bude snahou oddělit plnotučné eMko od Mxxx verzí. Na druhou stranu 335i byl příjemný, ale spíš takový gumovější motor. 40i je mnohem lepší ;-):yes:
Hele, pro karla je to mrtvá značka, jindy zase čtu nářky od milovníků starých pořádků (znáš to - atmosféra, fofrklacek, pořádná ručka, anti-SUV league), že je živá až moc. Tak nevím, jsem zmaten. ;-)
Že bych tam nechtěl vidět šestiválec, to bych lhal, ale dejme mu šanci, protože i kdyz to nebude mít lehké, tak motory laděné divizí M performance nejsou vůbec špatné, ba naopak. Že máme na trhu podobně výkone motory, to každý ví.....ale právě třeba DNA BMW bud víc, než samotné hodnoty motoru. Ja tomu osobně věřím a hlavně věřit chci:))