Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X2 M35i se odhaluje světu. Má nejvýkonnější čtyřválec v historii značky

Stanislav Kolman
Diskuze (52)
Mnichovští představují sportovní derivát crossoveru X2, který osadili nejvýkonnějším čtyřválcem z vlastní produkce. A není to jediný primát…

Špionážní fotky lehce maskovaného BMW X2 ze Severní smyčky můžeme zmačkat a hodit do koše, německá automobilka nám totiž sportovní provedení M35i odhaluje oficiálně. A už drží prvenství, v útrobách je totiž zasazen nejvýkonnější čtyřválec v historii značky.

Konkrétně jde o zážehový dvoulitr s výkonem 225 kW (302 k) a točivým momentem 450 N.m. Síla je posílána na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky Steptronic, jejíž fungování ladila divize M. S velmi slušným základem potřebuje crossover k akceleraci z klidu na stovku 4,9 sekundy, přitom dle nové metodiky měření slibuje spotřebu mezi 8,1 a 8,4 litry na sto kilometrů.

Není to ale jen o motorových úpravách. Další unikátností M35i je M sportovní diferenciál s omezenou svorností na přední nápravě. Ve srovnání s konvenčními X2 se můžete těšit i na nižší světlou výšku, v příplatkových položkách vás zase jistě zaujmou adaptivní tlumiče se dvěma režimy tuhosti.

Žádný designový výstřelek neočekávejte, už současná X2 se nabízela se sportovně střiženým balíčkem M Sport a čerstvě představené provedení vypadá takřka stejně. Dostalo ostřejší nárazníky, dvojité koncovky výfuku či devatenáctipalcová kola, která však lze volitelně nahradit dvacítkami. LED světlomety a mlhovky jsou dodávány ve standardu, stejně jako M zadní spoiler.

Obdobná filosofie pokračuje i v interiéru. Ani tady se příbuznost s balíčkem M Sport nezapře. Sáhnout můžete po M sportovních předních sedačkách s výraznější boční oporou, do které se řidič posadí a spolupracuje s koženým sportovním volantem.

Mnichovská automobilka prozradila, že výroba modelu X2 M35i odstartuje v listopadu letošního roku, avšak varianty pro evropské zákazníky začnou továrny montovat až v březnu roku následujícího.

Stanislav Kolman
Diskuze (52)
8. 9. 2018 09:37
Dejme mu šanci
Že bych tam nechtěl vidět šestiválec, to bych lhal, ale dejme mu šanci, protože i kdyz to nebude mít lehké, tak motory laděné divizí M performance nejsou vůbec špatné, ba naopak. Že máme na trhu podobně výkone motory, to každý ví.....ale právě třeba DNA BMW bud víc, než samotné hodnoty motoru. Ja tomu osobně věřím a hlavně věřit chci:))
Avatar - praděda7
8. 9. 2018 09:20
Re: M35i
Bavoráka nechcu trápit.....měl jsem kdysi upravenou DC2 ITR s Hondata ECU a ta točila do 9500....takže to vytáčení mám už za sebou..... ;-)
Avatar - lyon667
7. 9. 2018 16:43
Re: M135i
Brno bude náročnější, ale furt máte velkou šanci na celkový bronz, jestli dobře počítám. ;-) Onboardy někam určitě vystavte, rád na ně kouknu. :yes:
7. 9. 2018 16:16
Re: M135i
To je mi vás kluci líto, Octa zněla špatně od druhé hodiny. Seata je škoda, fakt lítá nádherně!

My na bednu celkově vůbec myslet nemůžeme, teď jsem projel onboardy kluků. Strašně mě mrzí, že jsem se nesvezl. Nový setup podvozku auto hodně zrychlil. Na brzdách a jistota vůči na předku, je to prý úžasný.
Dinar sundal proti tréninkům, kde jedeš víc na krev 2s, to je hodně.
7. 9. 2018 16:03
Nejvýkonnější čtyřválec v historii značky...
Evo mělo 360 koní v sérii už před deseti lety /model FQ-360, který se u nás bohužel neprodával/, rallyové speciály měly daleko víc... prostor je:)