Technika

Zpět na článek

Chrysler se o turbínový pohon pokoušel čtvrt století. Auto jezdilo i na tequilu!

9 komentářů

nippon
Toto auto testoval Jay Leno na svojom kanály. Veľmi zvláštny zvuk.
Ma007
nie že len testoval, Leno to auto myslím aj vlastní...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Auto s turbínovým pohonem teoreticky není zcela ztracené. Řešením je hybrid s elektrickým přenosem výkonu a keramická turbína, která bude snášet vysoké teploty. Protože účinnost turbíny stoupá s provozní teplotou a metalické turbíny musí mít nízkou teplotu hoření, jsou stávající turbíny provozně neekonomické. Ovšem současný průmysl nedokáže vyrobit keramický rotor mnohostupňové turbíny s dostatečně malou ovalitou (perfektním vyvážením). Dalším problémem je, že auto s turbínou bude trpět gyroskopickými efekty a bude blbě zatáčet.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Technologie su, vid letectvo, akurat su aj po adekvatnom zmenseni proste pre auta drahe.
kalousek
Změna rozměrů bývá provázena bohužel i změnou účinnosti, viz třeba srovnání obřích lodních motorů s malými automobilovými. Holt fyziku nejde tak jednoduše obelhat
Avatar - wakantanka
wakantanka
To je sice pravda, ale ak by to malo sluzit len ako generator el. energie nemusis riesit kopu dalsich veci co u leteckej turbiny musis. Toto nakopnes a drzis v optimalnych otackach a dobijas baterku. Alebo som len moc optimista?
kalousek
Ani kontinuálně pracující mikroturbíny neoplývají nějakou fantastickou účinností, a navíc samotné dobíjení baterky je taky poměrně ztrátové. Vylámal si na tom zuby i Jaguar, navzdory velmi svlanatým slibům
IvoS4
Krásná amerika! Burácení motoru je slyšet už z dálky, ale u nás by se takový auto neuživilo s těma cenama phm >😁
Pattina
Svatá pravda >😁 Na americkou klasiku nemá nic 😄