Auto s turbínovým pohonem teoreticky není zcela ztracené. Řešením je hybrid s elektrickým přenosem výkonu a keramická turbína, která bude snášet vysoké teploty. Protože účinnost turbíny stoupá s provozní teplotou a metalické turbíny musí mít nízkou teplotu hoření, jsou stávající turbíny provozně neekonomické. Ovšem současný průmysl nedokáže vyrobit keramický rotor mnohostupňové turbíny s dostatečně malou ovalitou (perfektním vyvážením). Dalším problémem je, že auto s turbínou bude trpět gyroskopickými efekty a bude blbě zatáčet.
Změna rozměrů bývá provázena bohužel i změnou účinnosti, viz třeba srovnání obřích lodních motorů s malými automobilovými. Holt fyziku nejde tak jednoduše obelhat
To je sice pravda, ale ak by to malo sluzit len ako generator el. energie nemusis riesit kopu dalsich veci co u leteckej turbiny musis. Toto nakopnes a drzis v optimalnych otackach a dobijas baterku. Alebo som len moc optimista?
Ani kontinuálně pracující mikroturbíny neoplývají nějakou fantastickou účinností, a navíc samotné dobíjení baterky je taky poměrně ztrátové. Vylámal si na tom zuby i Jaguar, navzdory velmi svlanatým slibům