Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Chrysler se o turbínový pohon pokoušel čtvrt století. Auto jezdilo i na tequilu!

9 komentářů

kalousek
Ani kontinuálně pracující mikroturbíny neoplývají nějakou fantastickou účinností, a navíc samotné dobíjení baterky je taky poměrně ztrátové. Vylámal si na tom zuby i Jaguar, navzdory velmi svlanatým slibům
kalousek
Změna rozměrů bývá provázena bohužel i změnou účinnosti, viz třeba srovnání obřích lodních motorů s malými automobilovými. Holt fyziku nejde tak jednoduše obelhat
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Auto s turbínovým pohonem teoreticky není zcela ztracené. Řešením je hybrid s elektrickým přenosem výkonu a keramická turbína, která bude snášet vysoké teploty. Protože účinnost turbíny stoupá s provozní teplotou a metalické turbíny musí mít nízkou teplotu hoření, jsou stávající turbíny provozně neekonomické. Ovšem současný průmysl nedokáže vyrobit keramický rotor mnohostupňové turbíny s dostatečně malou ovalitou (perfektním vyvážením). Dalším problémem je, že auto s turbínou bude trpět gyroskopickými efekty a bude blbě zatáčet.
Pattina
Svatá pravda >😁 Na americkou klasiku nemá nic 😄
IvoS4
Krásná amerika! Burácení motoru je slyšet už z dálky, ale u nás by se takový auto neuživilo s těma cenama phm >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
To je sice pravda, ale ak by to malo sluzit len ako generator el. energie nemusis riesit kopu dalsich veci co u leteckej turbiny musis. Toto nakopnes a drzis v optimalnych otackach a dobijas baterku. Alebo som len moc optimista?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Technologie su, vid letectvo, akurat su aj po adekvatnom zmenseni proste pre auta drahe.
Ma007
nie že len testoval, Leno to auto myslím aj vlastní...
nippon
Toto auto testoval Jay Leno na svojom kanály. Veľmi zvláštny zvuk.