Novinky
...evoluce s roztomilým nádechem prasečího rypáčku místo přední masky. Interiér vypadá pěkně a uklizeně. Při porovnání s Q7 je znát, že Audi pero bylo až příliš zdrženlivé.
Designovým králem zůstává i přes věk stále RRS, ale X5 i GLE potěšily.
Designovým králem zůstává i přes věk stále RRS, ale X5 i GLE potěšily.
mě to zezadu přijde úplnej VW😊 ten ABC bude zajímavej, jsem zvědavej jak bude vypadat novej RRS >😒]
Jo, tvarový základ MLka zůstal, plus aktuální markanty, je to úhledné, barva a kola doladí, tj. exterier dobrý, interier logicky o světelné roky lepší akt. modelu, hlavně infotainment/ovládací prvky, navíc v GLE se MB trochu odklonil od toho obloukového baroka, takže u mně dobrý. K tomu ty nové šestiválce, bude to ok. :yes:
Ja síce nehovorím, že je to zlé, ale práve ten malý posun a tvrdohlavé trvanie na opozeranom tvare C a D stĺpika mi vadí, spolu s trošku guľato-bezpohlavným predkom. Aj niektoré detaily ma nenedchýňajú, napr. očividne falošný plastový "nasávací otvor" pod maskou, alebo úplne zbytočné držadlo pre vodiča na stredovom tuneli (naozaj sa vodič potrebuje držať madla?).
Celkovo to ale nie je zlé, funguje to v rámci aktuálneho dizajnu Mercedesu, ale spomedzi prémiových veľkých SUV by som GLE nebral. Naopak kvitujem R6 benzín, to je tá správna konfigurácia pre prémiové auto. 😄
Celkovo to ale nie je zlé, funguje to v rámci aktuálneho dizajnu Mercedesu, ale spomedzi prémiových veľkých SUV by som GLE nebral. Naopak kvitujem R6 benzín, to je tá správna konfigurácia pre prémiové auto. 😄
Mě to nevadí, podobně jako hoffmeisterova křivka nebo tvar zadního sloupku golfu, jsou to věci které identifikují model. Nějakou "sportovně" stoupající spodní linku oken má dnes každý hyundai. 😉
Exteriér bych dal hned za XC90, interiér je hezký až na to multikino, sice jsou ty displeje zapracované do palubky nejlépe ze všech současných modelů Merce, ale pořád to tam nějak divně bije do očí a mlátí se to se zbytkem palubky, tohle umí někteří konkurenti lépe i při použití velké plochy displejů.
mohu jen tišet závidět těm, co v tom jezdí
Kamo já znám lidi co jezdí prémii a akorát do Lidela a těm bys nezáviděl.
Uhladeny dizajn idealne asi v R6 dizly s 245 Kw. Ta spotreba tu nebude priorita majitel sa nebude triast na benzinke a nebude brzdit pistol ci tam da za 60 alebo 90 euri stavicku a tiez bude vypinat SS eco nezmyselny cudlik aby usetril deci nafty >😁
na mna dokonca posobi nielen uhladene ale z foto aj kompaktne ... nie je to take rozplacnute a hrudovite ako X5... je to akesi cistejsie a vlastne vcelku jednoduche linie ale tu je prave ta krasa... pritom mi to uz nepride ani bananovite ani nejake vajcoidne ako kalsicke medvede alebo to male GLA.... je to uz take fakt solidne ... hadam prve GLE ( ML ) ktore konecne chvalim za dizajn... a hoc to uplne prve ( ML ) na ktore si spominam este z filmu jursky park ( kde sa objavilo tusim este pred ofiko predajom ) mu dalo aj tento krasny az americky ladeny C stlpik a aj bolo prve ... tak nevyzeralo za mna celkovo moc dobre .. ale teraz je to uz ok .. toto je uz skutocne meda beda GLE ako sa patri :yes:
Mercedes sa snaží zdokonaľovať aktuálne stvárnenie palubnej dosky započaté triedou S, ale mám pocit, že prestupuje na mieste a nevie, čo ďalej. Je to vecou vkusu, ale mne osobne napr. kombinácia barokových tvarov a hi-tech v spomínanom S-ku príde nevkusne, trieda M a A to už vylepšila a napr. aktuálny GLE sa znova snaží, za mňa to ale stále vyzerá divne. Príliš veľa rozdielnych geometrických tvarov a hlavne....to hliníkové (vzhľadom k cene predpokladám, že to je skutočne hliník) pozadie tlačidiel na volante bude za niekoľko mesiacov vyzerať strašne. O dielenskom spracovaní a úrovni materiálov nepochybujem, na fotkách je samozrejme full výbava. Ako vyzerá „prémia“ v základe sa môžeme presvedčiť napr. tu:
[odkaz]
[odkaz]
.. Exteriéru je rozhodně krok zpět. Má to takovej prasečí čumák. Poslední model byl v tomto směru blízko dokonalosti
V diskusi mě překvapily pozitivní reakce na vzhled exterieru. Pro mě byl současný model rok od roku krásnější, jeho design dozrával, tohle na mě na fotkách působí trochu lacině, za mě designově jednoznačně od C dolů lacinost, od E nahoru naopak vytříbenost a krása (ať už cokoliv z řady E, S či nové CLS - to přímo miluju). Starší A a zvlášť pak CLA fakt nic moc. Nové Áčko to napravilo, ale tohle za mě ne, uvidíme co naživo... Působí to na mě jako takové minulé GLE, ze kterého se někdo snažil udělat auto pro mladé... Kdyby mi někdo řekl, že to je GLC, tak OK, ale to je za mě dnes skoro možná usedlejší a příjemnější (což od MB prostě očekávám).
Jsem asi i přes nízký věk dost konzerva >😁
Jsem asi i přes nízký věk dost konzerva >😁
absolútny nesúlad predných a zadných svetiel, predné oblé, zadné ostré a tvar predných (nie grafika) je jak z modelov 20 rokov späť a to pridáva k efektu prasiatka.
Jj, to prasiatko tam trochu vidím aj ja, nemuseli to až tak guľatiť. Ja viem, aerodynamika a spotreba, ale trošku to dizajnu uškodilo. Aj keď sa na to bude dať zvyknúť, zase odpudivé to nie je, len proste také oblučké. 😉
Vnější design vypadá unyle až nudně, ale to je nakonec příjemná změna vedle vulgárně nabubřelé konkurence např. u BMW. V interiéru to vypadá, že ani v Mercedesu nečtou příspěvky místních Peugeotfans, a tudíž neví, že mechanické ovladače klimy jsou přežitek a archaismus. Za mě :yes: .
suhlas... voci afektovanej a amorfnej X5 zrazu aky sympatak tento medved .. paci sa mi aj ten C stlpik este po vzore prveho ML.... aj blatniky su pekne... kusok uz take nie uplne okruhle... tieto detaily dodavaju nakoniec velke caro.... chvalim .. ale hlavne to posobi na mna akosi fakt stylovo a zaroven nie agresivne a premotivovane ani nafuknuto a beztvaro ako nejaka hruda ako v pripade X5/X6... :yes:
vyzerajuce ML-ko ( pardon GLE ) za mna :yes: ... lebo vzdy mi prislo ze X5 to vie vizazou lepsie ale tentokrat tu za mna MB predviedol paradnu pracu [odkaz] --- je to take hranato-zaobleno-elegantno-sympaticke :yes: ... a zrazu mi tu tento look sedi daleko lepsie ako na C klasse a tych inych bananoch... tu to uz vyzera fakt pekne a foremne ... krasne blatniky.. krasny bocny profil... zaroven aj akesi pekne svaly bez zbytocneho tuku ako pri X6 ... ladi mi to... interier klasika proste predisplejovane svetelne farebne peklo ale asi to dnes uz inak nejde... o uspechu ale nemam najmensich pochyb ( techniku ani nespominam.. tu MB nemal nikdy problem ) ... toto bude megatrhak... tak zeby nakoniec sa mi okrem Gecka zacalo pacit aj GLE? .... aspon teda tieto dva nove SUV kusky od medveda ma uz skutocne akosi emocionalne uputali a posobia na mna sympaticky ( teda to klasicke velke G sa mi pacilo vzdy to je fakt ) :yes:
Chápu že důležitějši je dnes konektivita a rozměry displejů, ale bylo by fajn ještě semtam v testech uvádět, která z náprav je poháněná trvale a která se jen připojuje. Starší generaci to možná stále ještě zajímá
Spíš by mě zajímalo, jak s tímhle chtěji dosáhnout lepších vlastností v terénu/na silnici. Spojka je vždycky prostě spojka a neumí reflektovat rozdíly otáček kol na stejnejch stranách, což je na "písku" jedno, ale jinde to znát být může. Každopádně předpokládám, že se připojuje přední jako u posledního MB E AMG 63S...
Prostě nejlepší podvozek kategorie (tím myslím technikou) má JLR (sportovní zadní diferenciál, uzávěrku prostředního, redukci, stavitelný stabilizátory, vzduch a stavitelný tlumiče), trochu zaostává koncern, kterej má navíc natáčení zadní nápravy, jinak řešený stabilizátory a vícekomorový vzduch, ale zase má motor před přední nápravou a nenabídne uzávěrku mezinápravy s redukcí. X5 má spojku stejně jako GLE.
Prostě nejlepší podvozek kategorie (tím myslím technikou) má JLR (sportovní zadní diferenciál, uzávěrku prostředního, redukci, stavitelný stabilizátory, vzduch a stavitelný tlumiče), trochu zaostává koncern, kterej má navíc natáčení zadní nápravy, jinak řešený stabilizátory a vícekomorový vzduch, ale zase má motor před přední nápravou a nenabídne uzávěrku mezinápravy s redukcí. X5 má spojku stejně jako GLE.
Otázka je, zda je ta informace o spojce vůbec pravdivá. Minulá/současná generace GLE má mezinápravový diferenciál s uzávěrkou a jestliže se v textu mluví o tom, že tato nová generace má "k dispozici offroadový paket s plně variabilním pohonem všech kol s redukcí" tak si nedovedu představit, jak to realizovat se spojkou. Pokud to doopravdy má spojku, tak máš pravdu, že je to oj€b a lepších vlastností na silnici ani v terénu nemohou ve srovnání s minulou generací dosáhnout, protože spojka neumožňuje dosáhnout ani stejných vlastností natož lepších.
Asi máš pravdu😒br />
In the GLE 350 4MATIC, all-wheel drive will use a fixed transfer case splitting power half and half, front to rear. Braking will be used to prevent individual wheel spinning. The GLE 450 4MATIC, however, gets an electronically controlled multi-disc clutch, which can shift anything from 0- to 100-percent of the torque to the front or rear axles.
Ostatně Cayenne má taky něco podobnýho, zaítmco Tureg má torsen..
Jinde píší tohle😒br /> 4MATIC: Available for the first time for models with six and eight-cylinder engines and the plug-in hybrid, fully variable all-wheel drive (Torque on Demand, TonD) controls the torque distribution between the front and rear axle from 01 00 % depending on the selected driving mode. With the optional Offroad package, and as a world first, likewise fully variable all-wheel drive (TonD) with a low and high range is available. This makes the GLE more off-road capable than ever.
Zase jako pokud z toho půjde jako u M5 udělat tlačítkem zadokolka, možná bych ve jménu zábavy s 2,5 tunovým mastodontem, ten diferenciál oželel😊
Ostatně Cayenne má taky něco podobnýho, zaítmco Tureg má torsen..
Jinde píší tohle😒br /> 4MATIC: Available for the first time for models with six and eight-cylinder engines and the plug-in hybrid, fully variable all-wheel drive (Torque on Demand, TonD) controls the torque distribution between the front and rear axle from 01 00 % depending on the selected driving mode. With the optional Offroad package, and as a world first, likewise fully variable all-wheel drive (TonD) with a low and high range is available. This makes the GLE more off-road capable than ever.
Zase jako pokud z toho půjde jako u M5 udělat tlačítkem zadokolka, možná bych ve jménu zábavy s 2,5 tunovým mastodontem, ten diferenciál oželel😊
Ano, z toho prvního odstavce mi plyne, že někde bude středový diferák, někde místo diferáku jenom haldex.
Z toho druhého odstavce mi spíše plyne, že diferák bude všude a u offroad paketu bude mít ten diferák navíc řízenou svornost a to řízení svornosti se dnes často realizuje pomocí haldex spojky a nějaký matlafous z toho při překladu udělal spojku ve funkci rozdělování momentu mezi předkem a zadkem, což je něco úplně jiného.
Z toho druhého odstavce mi spíše plyne, že diferák bude všude a u offroad paketu bude mít ten diferák navíc řízenou svornost a to řízení svornosti se dnes často realizuje pomocí haldex spojky a nějaký matlafous z toho při překladu udělal spojku ve funkci rozdělování momentu mezi předkem a zadkem, což je něco úplně jiného.
Vnější design se mi líbí moc, ale na tu palubku bych si asi musel dlouho zvykat.
P.S. To asijské stvoření v minisedačce v kufru je toho německého chlápka manželka, kterou si přivezl z Thajska? >😒]
P.S. To asijské stvoření v minisedačce v kufru je toho německého chlápka manželka, kterou si přivezl z Thajska? >😒]
Chce to diesel, 4x4, manuální převodovku a ruční brzdu. To je tak nepochopitelné?
Co bude s JLR? R6 mají už dva roky zpoždění, hybrid pouze ve spojení s R4...to je bída.
Pohodlí, relativní ticho, průměrná dynamika. Určitě se vyhnout podladěné V6d, ta už nejede.
Zpracování slušné, ale sem tam něco vrzlo. Prostor fantastický.
Vysoká hmotnost, houpavé pérování, rozváčné řízení se 4-mi otáčkami mezi polohami auto předurčují max ke svižné jízdě, ne však vyloženě rychlé. Ten kdo cestuje hodně po rovnějších úsecích nebo po dálnicích musel být nadšen.
Ideál je verze po FL 😉
Q7 se mi nelíbí, vím, že to není argument, ale já to fakt nechci.
Na MB mám sice cestu co se týká cen, ale zase mám na ně pifku za různý anabáze s SL, co mám. Ikdyž kdyby to byla nějaká extra pecka, asi bych zapomněl.
BMW jsem neměl a nemám ani zkušenosti, cesta by byla, je to varianta.
Tureg mě fakt láká, ale diesel nechci, 3,0 TSI je varianta. Ale krom spotřeby mám obavu i z toho, že 450Nm nebude na to auto nicmoc. Pokud bude PHEV s 3,0 tsi jako je v Cayenne tak je to jasná volba. Počkám do jara, pokud se neobjeví. Co mě trochu zarazilo je plastovej interiér. Zase tím celkem nebudu vybočovat z davu a podvozek je na vrcholu třídy.
JLR si v ČR prochází tím, čím si D3 už prošlo. Zvedání prodejů, zcela nový typ zákazníků a infrastruktura nalajnovaná na servis pár ks za měsíc. Poslední plác***ka má služební auto, ale je problém, když potřebuješ náhradní. Pokud vezmu naši skupinu lidí, kteří šli do JLR přese mě nebo bývalého přispivatele na ACZ Matese, tak to je v souhrnu za +30mio za posledních 10 let, ale nijak jsem to při posledním jednání o nákupu RRS nepocítil, tak jsem šel jinam.
Přesto Jag i LR mám rád a minimálně jeden, byť jinak orientovaný vůz tam ještě vezmu.
Po aktuálních zkušenostech s F15 a olomouckým servisem asi nebudu řešit nic jiného než nástupce v nové generaci. U X5 45e mě odrazuje jen jediná věc a tou je ztráta gigantické díry pod podlahou kufru. Dám tam věci na závodění, na stavbu, tašky na týden mimo domov. O to se mi moc přijít nechce, ale pokud bude jezdit skvěle jsem ochoten jít na kompromis. Jinak 40 či 50d.
Objem kufru mě taky zajímá, vozím auto čas od času až po strop, takže bych těch originálních 700l nebo kolik to má určitě využil. Nevím jak to ovlivní kufr u Touarega. U Cayenne je to asi 125l.
Ale X5 by mě lákala, mám k tomu nějak lepší vztah než k MB. Navíc GLE bylo vždycky taková "Amerika". Na fotkách dobrý (interiér), ale naživo bída. No a pak bych to musel opravdu důkladně ozkoušet, protože minulý ML/GLE byla kraksna s jízdníma vlastnostma parníku a to včetně řízení.
Vzhledem k tomu, jak se zlepšilo E v nové generaci doufám, že i GLE bude o mnoho lepší. Bohužel díky nájezdům mám SUV tak na 3 roky a pak znovu, tudíž ještě příští auto si budu moc dovolit v nejhorším případě s šestiválcovou naftou. Pak už to nebude pravděpodobně možné.
U F15 jsem spokojen, dlouhodobě jezdím lehce pod 9, nijak se nežinýruju a brzdou provozu nejsem. 😉
To mi sedí nejvíc se silnějším naftovým šestiválcem, V8 není subjektivně o nic rychlejší, zvukově si díky utlumení nemají co vyčítat a spotřeba je s V6 o litr nížší.
Na druhou stranu prostor a luxus pro 4-6 lidí a spousta bagáže k tomu.
Naopak, u nové S400d jsem čučel, jeta stejným způsobem jako předfacelift S350d, která si řekla o 9,5 litrů, s novým motorem to bylo jen 8,2. Hodně dobré.
Sakra já čekám na Touarega s PHEV, ale pokud bude tohle tak nevím nevím. Navíc i tohle GLE se mi docela zvenčí líbí (ten vnitřek teda ne). A asi taky dostane nějakou 560e verzi..
Pak teda si řekněme, že Touareg je v rámci třídy přesnej opak Passatu. Má sice prémiovej pohon a podvozek, ale interiér je přehlídka plastu včetně imitace prošití palubní desky nití.. Naopak Passat má na svoji cenu a třídu sice hezkej interiér (taky plastovej), ale zase levnej podvozek.
[odkaz]
Ale každopádně díky za informaci, která potěšila.
Sice bych radši VW, protože za BMW mě asi už budou veřejně pranýřovat, ale tohle vypadá fakt slibně.
Ale to auto bylo zbytečně tvrdý, navíc si myslím, že nemá stavitelný tlumiče ale jenom vzduchový pružení. Krom toho se to v každý zatáčce chová jinak. Jednou to jde po čumáku ven a napodruhý ve stejný zatáčce dávám kontra jak ve starým SL bez ESP. Ale najít tu hranu a proč to tak je se mi nepodařilo. Navíc ten Epohon 4x4 je takovej asi jako haldex v superbu, normálně to hrabe. No a poslední kapka jsou asistenty, kde se třeba adaptabilní tempomat vypne ve 130km/h. Jako vážně mě bude auto za 2,75mil. Kč. nutit jezdit pomalu na dálnici?! Nezlobte se na mě, ale každej VW včetně golfu má tohle lepší. A teda mimochodem se mi to líbí i víc než v MB. Když jedeš v superbu jako *, tak se nouzový brždění skoro nezapíná. Zatímco u C mě to několikrát vybrzdilo i v místě pro kamion. Nemluvě o tom, že v Superbu to jde celý vypnout, zatímco C tahá za volant pořád.
Takže já Volvo nedám, ale nechce se mi ani do MB. Protože moje servisní zkušenosti (nákup originál dílů) do toho starýho SL co mám, byl tristní. Ale BMW jsem neměl😄.
Asistenti M-B mají jednu velkou chybu. Nedají se defaultně vypnout. Je to průšvih na n-tou. Manželčino A200 by bylo skvělým autem, nemuset po každém nastartování deaktivovat asistent jízdy v pruzích, který se chová tak hystericky, že spíš nehodu způsobí, než by tě od ní ochránil.
Dinarovo E je hlupák zase skrz brzdový asistent spojený s radarem. Nebzpečné, i.diotské nastavení. BMW tohle nemá, JLR taky ne, nevím proč tím kazí modely. Každý z nich najel miliony testovacích km a muselo se to projevit.
Tohle je velkej fail.
Každopádně díky za diskuzi, mám auto do února a pak si můžu zase vzít další na půl roku, takže určitě počkám do toho února, jestli ten Touareg PHEV nebude. Pak se uvidí.
Já ocením vypinatelnou adaptivní funkci tempomatu. Běžně na dálnici s klasickým tempomatem, v kolnách pak adaptiv (u BMW nebo RRS to jde). Ostatní asistenti mi svítí nad panelem klimatizace v tlačítku oranžově, tedy vypnutí 😉