Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLE oficiálně: Nabídne speciální podvozek a vynikající aerodynamiku

David Bureš David Bureš 12. 9. 2018
64
80
Zobrazit náhledy (64)
Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE
Nové velké SUV s trojcípou hvězdou na přídi dokazuje trend dnešní doby. Zpočátku ho pořídíte výhradně jako mildhybrid s benzinovým motorem pod kapotou.

Mercedes-Benz po několika upoutávkách konečně odhaluje novou generaci SUV GLE, modelu kdysi známého jako třída ML. Automobil vyráběný v americké Tuscaloose se světu poprvé představí na říjnovém autosalonu v Paříži, do prodeje vstoupí na začátku roku 2019.

Design novinky pokračuje v trendu oblých tvarů bez ostrých hran nastoleném třídou A, u níž se GLE inspirovalo také ve tvarech světlometů i koncových světel. Naopak zpracování C sloupků je jasný odkaz na předchůdce. Mercedes vyzdvihuje hlavně perfektní aerodynamiku vozu, zajištěnou třeba optimalizovanými vnějšími zpětnými zrcátky, speciálními spoilery před zadními koly nebo optimalizovanými pneumatikami. Součinitel aerodynamického odporu má díky tomu hodnotu 0,29, což je nejlepší číslo v daném segmentu.

360p

Naopak interiér je svébytný. Koncepce s dvěma obrazovkami (standardně obě 12,3“) sice zůstává zachována z dalších Mercedesů, jejich zakomponování do celku je ale nové, stejně jako řešení středového panelu. Robustní středový tunel s madly pak zdůrazňuje terénní charakter auta. Multimediální systém MBUX převzatý z Áčka zase zajišťuje ty nejmodernější funkce, jako je rozšířená realita nebo inteligentní ovládání hlasem.

Kabina může být nově až sedmimístná, což zajistilo mezigenerační zvětšení rozměrů. Rozvor se tak natáhl o 80 mm na 2.995 mm. Druhá řada sedadel může být elektricky ovládaná, v pětimístné konfiguraci má zavazadelník GLE objem 825 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel až 2.055 litrů.

Z hlediska motorů půjde při zahájení prodeje pořídit jediný, a to benzinový šestiválec kombinovaný s 48V elektrickou sítí. Mildhybridní model pojmenovaný GLE 450 4Matic poskytne výkon 270 kW a točivý moment 500 N.m, krátkodobě je však k dispozici dodatečných 16 kW.

Turbodiesely dorazí až později, stejně jako plug-in hybrid. Ve všech případech budou motory kombinovány s devítistupňovým automatem. Pohon všech kol u šestiválcových verzí zajišťuje elektronicky ovládaná mezinápravová spojka, k dispozici však bude i offroadový paket s plně variabilním pohonem všech kol s redukcí. GLE se totiž v nové generace zaměřil na zlepšení svých terénních schopností.

I proto je důležitou novinkou GLE příplatkový vzduchový podvozek E-Active Body Control, u něhož jsou pružící a tlumící síly řízeny jednotlivé na každém kole. Výsledkem tohoto hydropneumatického řešení má být maximální komfort i vynikající schopnosti v terénu. GLE se díky němu dokonce zvládne sám vyhrabat z písku, když pro zvýšení trakce rychle za sebou zvýší a sníží světlou výšku podvozku.

Jak už je dnes zvykem, GLE nabídne také širokou záplavu asistenčních systémů. Trailer Manoeuvring Assist se bude hodit při parkování s přívěsem. Active Stop-and-Go Assist zase pomůže s jízdou v kolonách, kombinuje udržování v jízdním pruhu a adaptivní tempomat, přičemž funguje do rychlosti 60 km/h a dokáže se znovu sám rozjet až minutu od zastavení. Systém dokonce umí uhnout auto ke kraji pruhu tak, aby ve stojící koloně vytvořil uličku pro záchranářská vozidla. Hlídání mrtvého úhlu zase funguje i při zastavení, až tři minuty po vypnutí motoru, aby při vystupování upozornil řidiče třeba na okolo jedoucí cyklisty.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je zase tady
ach jo
| 14. 9. 2018
Chce to diesel, 4x4, manuální převodovku a ruční brzdu. To je tak nepochopitelné?
Zvenku pěkné
| 13. 9. 2018
Vnější design se mi líbí moc, ale na tu palubku bych si asi musel dlouho zvykat.
P.S. To asijské stvoření v minisedačce v kufru je toho německého chlápka manželka, kterou si přivezl z Thajska? >:-[]
GLE
| 13. 9. 2018
Méně okresky, více dálnice a město. Po městě těch 12 a dálnice 140kph cca 10 a víc, podle profilu trasy. Nejméně jsem zajel jednou po okresce těsně pod 8 litrů, ale brzo ráno, nulový provoz a jízda soustředěná na spotřebu.
Na druhou stranu prostor a luxus pro 4-6 lidí a spousta bagáže k tomu.
Avatar - wakantanka
Zdařilá designová...
| 13. 9. 2018
Ja v tom vidím veľkú inšpiráciu hlavne v druhej generácii ML a tá sa mi zvonka páčila zo všetkých najviac.
Avatar - Ham.
Pohon všech kol u šestiválcových verzí zajišťuje elektronick
| 12. 9. 2018
Ano, z toho prvního odstavce mi plyne, že někde bude středový diferák, někde místo diferáku jenom haldex.
Z toho druhého odstavce mi spíše plyne, že diferák bude všude a u offroad paketu bude mít ten diferák navíc řízenou svornost a to řízení svornosti se dnes často realizuje pomocí haldex spojky a nějaký matlafous z toho při překladu udělal spojku ve funkci rozdělování momentu mezi předkem a zadkem, což je něco úplně jiného.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku