Profi
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePříběh Škody 1203: Od Škodovky přes TAZ po Ocelot aneb z Česka na Slovensko a zpět
14 komentářů
3_diamanty
mal som tu cest v r 2008 ... par jazd mestom ako nahrada za transporter ...a vsadim sa ze vacsi adrenalin a strach clovek nepociti dnes ani v chirone >:D ... tu aj v 40tke ma clovek smrt v ociach ked vas oproti v druhom pruhu meter od vas mina avia alebo nakladak... a vlastne hocijake vozidlo ... kludne aj mala fabia ... strasny pocit bezmocnosti ( ze keby sa nieco stalo tak.. tak je to v ri.. ) proste pojazdna rakva hadr... ale kupodivu prezil som ... a tie spomienky ktore mam su fakt nenahraditelne :yes:
PS: a to bol TAZ vlastne este "vylepsena" 1203-ka ... a aj tak bola felda vedla neho doslova rollsom jak pohodlim tak aj bezpecnostou a vybavou ... otrasne nieco
PS: a to bol TAZ vlastne este "vylepsena" 1203-ka ... a aj tak bola felda vedla neho doslova rollsom jak pohodlim tak aj bezpecnostou a vybavou ... otrasne nieco
>:D Přesně, úplně přesný popis auta. Lépe by to neřekl ani Clakson.
No, vaše zkušenost je samozřejmě danná tím rokem 2008, kdy provoz na silnicích zhoustl a technická úroveň aut vzrostla. Já jsem různá provedení dvanáctsettrojky řídil v letech 1974 až 1979. Nejdelší cesta, a víceméně pravidelně jednou měsíčně, bývala z Křivoklátu do Bánovců nad Bebravou. V té době to auto tak nějak zapadalo do kontextu toho, jaké dodávky tu jezdily. Žuk, Nisa, Barkas. A nedělejte si přehnané iluze, že embéčko, nebo moskvič na diagonálkách seděly nějak významně lépe. Nebo, že by dvanácettrojka zdržovala vejtřasky, espětky, stoosmatřicítky, bucegi....Co se týká cviků se šaltrpákou, hlavně mezi dvojkou a trojkou, tak to prostě chtělo jen cit a cvik. ;-) Takže v kontextu doby a vozového parku ČSSR bylo to auto sice trochu zastaralé už tenkrát, ale vzhledem k tomu, že tu soukromníci jezdili ještě i předválečnými aerovkami, pragovkami, škodovkami, tatrovkami a poměrně často bylo možné vidět i trofejní KdF, nebo amíky zanechaný džíp, tak to tenkrát bylo docela přijatelné auto.
Arese
Tak tuto "legendu" bych spíš nazval čirým automobilovým zoufalstvím a katastrofou, přesně ilustrujícím impotenci československého komunistické režimu. :-!
Zúfalé sú skôr tvoje príspevky. Prešla ti dvanásťstotrojka po palci?
Ne mě ne, ale podle tvého příspěvku tobě asi ano! Nebo chceš fakt tvrdit, že to bylo v 70. a 80. letech dobré auto (ve srovnání s tehdejšími západoevropskými dodávkami této kategorie)_ >:D
A prečo to chceš porovnávať so západoeurópskymi autami? Porovnávať sa vtedy nedalo vôbec nič, tak prečo autá? Zúfalstvo a katastrofa sú niečo celkom iné. Auto bolo na svoju dobu navrhnuté dosť dobre, že nikdy nedostalo nástupcu, je len odrazom neschopnosti neodborníkov, ktorí boli pri moci, ale autu to rozhodne vytknúť nemožno. To na svoj morálny vek a zaostalosť za západnou konkurenciou slúžilo celým generáciám statočne a legendou v tomto zmysle rozhodne je.
×
Sdílení komentáře
×
[odkaz]