Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Elegantní sedánek s typickým italským šmrncem
| 27. 9. 2018 12:00
Jo, v případě Jetty I. generace bych s tebou možná i částečně souhlasil, ale současník Regaty už byla Jetta II. generace, a ta měla na zádech doslova hnusný hranatý batoh, navíc ji vzhledově hrozně škodilo, že přebírala zadní boční dveře z Golfu, takže její C sloupky byla dole extrémně široké, a nahoře skoro žádné... :'-( [odkaz] Takže vedle superkrabicoidní Jetty II byla Regata vrchol tehdejší sedanové elegance. :-)
Avatar - Beefcake
F
| 27. 9. 2018 00:57
Pamatam si to v dizlovom prevedeni - cisty traktor tie tehdajsie Fiat motory.
Avatar - traveldrive
Elegantní sedánek s typickým italským šmrncem
| 26. 9. 2018 20:02
Jedno za osemnásť, druhé bez dvoch za dvadsať. Máloktorý sedan, vytvorený natiahnutím hatchbacku, vyzerá dobre. Pri opačnom garde - najprv sedan a potom kratšia verzia - to dopadne obvykle lepšie, ale tých je ako šafránu. Prípadne sú k svetu sedany, ktoré sa v krátkej verzii ani nerobili.
Avatar - Dinar
Elegantní sedánek s typickým italským šmrncem
| 26. 9. 2018 17:22
Naroubování kufru na tvarově velmi zdařilý hb ritmo se fiatu povedlo o mnoho hůř než vw naroubování kufru na golf, já prostě tohle vidím jako mnohem vyváženější. [odkaz]
Renault 9 je proti regatě vyloženě krasavec a kadet e sedan, kterýs takticky vynechal, je vizuálně o dekádu dál.
Použít slovo šmrnc ve spojení s Fiatem regata je prostě hodně legrační. :-)
Elegantní sedánek s typickým italským šmrncem
| 26. 9. 2018 17:12
Obvykle s tebou v podstatě nemohu souhlasit skoro v ničem, tradičně. Regata se mi líbí, ale budu souhlasit v tom, že Renault 9 mi přijde designově zdařilejší. Jetta už ale rozhodně ne.

Naopak 11 není zajímavější než původní Ritmo...

Přijde mi to právě opačně..., že si to ty automobilky prohodily... Ostaní konkurenci tak nějak nevím... myslím, že nic dalšího nevypadalo v této třídě nějak zásadně líp, spíš naopak... Snad ještě Escort a Orion, mohly být fajn... VW v té době mi přijde, že byl daleko, daleko za ostatníma, o čemž dnes se někdo o to bude přít, tehdy to tak nesporně bylo... Ať už technicky, tak vzhledem.
To je ale odporné auto,
| 26. 9. 2018 12:52
A v nižší velikostní třídě!!
To je ale odporné auto,
| 26. 9. 2018 12:51
No, to je ale vyjádření pod Tvou technickou úroveň, že.
To jsou různé velkostní třídy.

Samozřejmě ale: Tipo-Tempra, to byl z gruntu jiný základ než Ritmo-Regata. Mnohem pokrokovější - to byl skok dopředu. Vliv Cantarelly tu byl vidět.
Fiat Regata 70S
| 26. 9. 2018 11:41
Jeden Fiat Regata r.v.86 /70S jsem vlastnil. Červený sedan, koupil jsem si kousek z dovozu, dovezl mi ho kamarád z Itálie. Bylo to mé první vlastní auto, kdy jsem již neokupoval vozidlo rodičům. Auto bylo s motorem 1,3 benzín 70k se zástavbou na LPG. Výbavu mělo tak jak bylo popsáno, centrální zamykání, okna v elektrice, ledkové ukazatele topení, ekonoměr. Ale hlavní věc, mělo to vyobrazení vozu a na různých místech byly ledky, takže auto ukázalo přesně špatně zavřené dveře a nebo ojeté brzdové destičky.
Najezdil jsem s ním spousty km, prodával jsem ho v nájezdu 380tis.km. Byl to neskutečný nezmar, akorát docela rychle nastupující koroze. :-(
Následný majitel na něm najel dalších 100tis.km než ho sežral rez. (Fiátka ne majitele). :-)
Avatar - Stejsn
Problém designu
| 26. 9. 2018 10:41
není, že by Regata byla hnusná, ona jenom byla naprosto nijaká. Není na ní vůbec nic, co by se dalo nazvat designem. Snad jenom lemy zadních blatníků. Ale to byl problém celé té doby - stejně jako třeba první Jetta, pak zmiňovaná Malaga, ale i Uno, a pozdější Tempra, Renault 18, Taunus, Audi 80 B2 a řada dalších. Některá z nich byla třeba i dobrá auta, ale hezká nebo vzhledově zajímavá? Neřekl bych. Regata je taková designová supernuda své doby, stejně jako třeba první Fluence.
Elegantní sedánek s typickým italským šmrncem
| 26. 9. 2018 10:26
"Sorry jako", ale rozhodně s tebou nemůžu souhlasit. Např. Jetta II byla opravdu hnusná hranatá krabice, která zdaleka neměla tak pěkně vyvážený boční profil, jako Regata a třeba výrazně kratší R9 nebyl tak prostorný. A už vůbec nechápu, že Ritmo považuješ za vzhledově zdařilé, přitom Regata není nic jiného, než modernizované Ritmo v tříprostorové verzi (byť se liší i příďí, já vím). :-)
auto stare
| 26. 9. 2018 07:21
Souhlasím, u Fiatu je to vůbec taková tradice, mít nejvydařenější tu 1. generaci a čím víc to vylepšují - tím hůř to vypadá. To není jen případ Ritma, ale také II. vs. III generace Fiatu 850 Sport - coupé, nebo sedanu Fiat 128. Ostatně i takový původní Fiat 600 s malými světly vypadá atraktivněji než pozdější verze 600D.

Ritmo 1. generace přezdíváné "žabák" bylo nejvydařenější a designově nejčistší - včetně ještě původního (líbivějšího) loga a také kulatých klik, to čtyřsvětlové a vůbec celá druhá generace už je jen pokus o modernizaci, který, ale nepůsobí vůbec přirozeně. Vzhledem k tomu, že i po technické stránce je ta druhá generace už někde jinde (úplně jiný interiér, plasty, budíky, motory a také podvozkové díly) mělo to být už jiné nové auto, ale v rámci rentabilní výroby je to pochopitelné. Nicméně jízdně bylo pozdější Ritmo lepší, než to původní.
Avatar - Dinar
Elegantní sedánek s typickým italským šmrncem
| 26. 9. 2018 07:09
Sorry jako, sice chápu, že výlet s babičkou do Brna pro tebe byl asi zážitek, a ano, jakékoliv západní auto nám všem připadalo jako něco nedosažitelného, ale na faktu, že regata byla krabice na kolečkách naprosto postrádající jakýkoliv šmrnc, to nezmění nic. Verze kombi byla až komická, taková maringotka. Ono stačí se podívat na dobové souputníky regaty od konkurence, kadett E sedan, vw jetta nebo renault 9/11, sedany na malé ploše šly dělat výrazně lépe, než jak to předvedl fiat. ;-)
hranatá nostalgie....
| 26. 9. 2018 07:06
.... kámoš to měl, na začátku 90.let jsme s tím jezdívali jako puboši na čundry.... zlaté časy..... :'-( >:D

místa v tom bylo celkem dost, kufr velký a ta benzínová stříkačka 1500 celkem jela a měla super zvuk.... pravda, žralo to přes 10.... :-)

Co si dodnes pamatuju je ten scestný ekonoměr a pak taky nějaké digitální ovládání topení (víc rozsvícených diod, víc tepla). To bylo super.... pravda, to konkrétní auto zrovna teda vůbec netopilo, ale opticky to bylo super.... :-)
Pěkný článek, jen dva postřehy
| 26. 9. 2018 07:02
Ten nadpis opravdu? POHLEDNÝ SEDAN ?!?
80. léta byla plná hnusných hranatých krabic, protože výrobci z nějakého neznámého důvodu "šli s dobou" a táhli za jeden provaz. Proti předchozí generaci hranatých, ale tak nějak smysluplnějších aut jako byli u Fiatu třeba 131 nebo Ritmo přišly nějak nesmyslně hranaté krámy a bylo jedno, jestli to bylo u Fiatu, nebo třeba BMW nebo Renaultu. Paradoxně, auta, která vyjela ještě na konci 70. let, se ač hranatá - stala ikonami jako třeba Lancia Delta, BMW E21 nebo VW Golf 1. generace. Ovšem pak si asi výrobci řekli - na co pohledné auto, cihla, to je designový skvost, je jedno co vyrobíme, když řekneme, že je to moderní, ti blbci to stejně koupí. U nás za toto období jasně vypovídá Škoda Favorit.
(samozřejmě vše má své vyjímky, napadá mě například Peugeot 205, ale Regata nikdy krásná nebyla, ač měla jiné přednosti)

Je zjevné, že fiat musel "start/stop" systém shledat velmi přínosným, když od něj na dalších cca 20 let opustil.
To je ale odporné auto,
| 26. 9. 2018 06:56
konkurence pro Formana byla ve své době Tempra.... do porovnání bych se z pietních důvodů raději nepouštěl..... :*) Škodovka by z toho vyšla jako pojízdná kadibudka....
Avatar - white label
To je ale odporné auto,
| 26. 9. 2018 01:42
Forman byl o 7 let mladším autem.
Avatar - white label
auto stare
| 26. 9. 2018 01:39
Jo, to je designově čistější předfacelift Ritma.
Na jeho odkazu je pofacelift se zdvojenými světlomety a novým logem (/////), navíc 5dv. měla po face hranaté kliky dveří.
Elegantní sedánek s typickým italským šmrncem
| 26. 9. 2018 01:06
Na Fiata Regatu si velmi dobře vzpomínám nejen z českých silnic 90. let, ale hlavně z té její světové premiéry na brněnském autosalonu v září 1983, kde jsem coby ještě dítko školou povinné tehdy s babičkou byl coby návštěvník. (I když to byla světová premiéra vlastně jen napůl, protože zároveň se to auto tehdy představovalo i ve Frankufurtu. Ale i tak to byla pro regionální strojírenskou výstavu za železnou oponou úžasná událost!). Regata se mi tehdy zdála jako něco naprosto skvělého a zcela nedosažitelného, ale kus moc pěkného auta je to i dnes, po 35 letech. Nejsvižnější předfacelitovanou verzí byla 100 i.e. s dvouvačkovou šestnáctistovkou osazenou elektronickým vstřikováním, která dávala hrdých 100 k.
Fiat má ve výrobě sedanů nižší střední třídy úžasnou tradici, trvající již od počátku 60. let a vždy se jednalo o pohledná, prostorná a na svou dobu nadprůměrně svižná auta: 1300/1500, 124, 131 Mirafiori, Regata, Tempra, Marea, Linea a v současnosti Tipo. :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Regata ES
| 26. 9. 2018 00:53
Nejen to, ale také třeba zadní spoiler na výku kufru, deflektory na okraji předních bočních oken atd. Ale ta hlavní inovace tehdy bylo systém start- stop motoru. Fiat tehdy opět o desetiletí předstihl konkurenci. ;-)
Avatar - Avanti
spomienky
| 25. 9. 2018 23:24
Spomínam si na bielu a bledomodrú, oba diesle. Keď v zimné ráno štartovali, budík si nastaviť netrebalo. Doma sme mali tmavomodrú Malagu 1.2 - tá sa dlho neohriala, vďakabohu, ešte že ju veľmi skoro nahradilo rubínové červené Tipo 1.9 Grandturismo.. Inak aj v tých hranách a po rokoch vidieť, že v Taliansku tvoria autá so šarmom a emóciou..
Avatar - Ada je zase tady
Dnes je to jen povzdech
| 25. 9. 2018 22:39
jak uměla být auta hezká!
To je ale odporné auto,
| 25. 9. 2018 21:51
Vyráběn od roku 1983... = vyvíjen tak od 1979... kde byl Forman, v té době?
auto stare
| 25. 9. 2018 21:47
No.. ale původní kulatý světla vypadaly takhle, ne?

[odkaz]

A právě TO bylo to správné Ritmo.
Pro mě.
:-)
Avatar - KANKUNEN
To je ale odporné auto,
| 25. 9. 2018 21:37
To byla tak špatná konkurence Formana
Avatar - 3_diamanty
auto stare
| 25. 9. 2018 20:47
skoro ako ja sam... takze uz na neho si nejak moc z ciest u nas nespominam ( to skor na trabanty a moskvice ze jo ) ... ale viac sa mi paci toto auto ako klasicky hatch teda ritmo

a pre mna najkrajsie ritmo bolo este s tymi jeho okruhlymi dvojitymi svetlami [odkaz] .. dnes by mohli kludne nejak ozivit tento styl a spravit dalsie pekne retro ako sa to podarilo aj s malickou 500-kou ... :yes:
Regata ES
| 25. 9. 2018 20:35
:-)

Já jsem zažil jen budík, co měl na jedné straně zeleno.. na druhé červeno - a uprostřed oranžovo.
:-)
Avatar - Stejsn
Regata ES
| 25. 9. 2018 19:55
úsporná Start-stopová Regata ES měla ještě i speciální placaté poklice pro snížení odporu vzduchu. Skutečný vliv na aerodynamiku by mě docela zajímal. A taky měla budík, kde se otáčela ručička mezi hodnotami Economy a Power :-)
Avatar - Stejsn
Technická poznámka pro Aleše:
| 25. 9. 2018 19:40
v článku máš na začátku prohozené odkazy na Ritmo a Mirafiori.
Jo, bylo to fajn auto... zejména s 1,5 ie bylo úplně v poho
| 25. 9. 2018 19:13
Asi jako dneska Tipo.
Ničím mimořádné... ale příjemný společník pro život.

Měl jsem i kombík v dieselu.. ale ten benzin byl podstatně příjemnější. I to ostatně platí dodnes.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku