Technika
Systém Plug-in, byl u Priuse první generace a byl překonaný stávajícím systémem. Takže když tak na to koukám, tak je VW víc jak cca 15 let za Toyotou. Ale o tom jsem nechtěl psát.
Dneska všude čtu, jak je to bezva, když je auto na "baterky" jaké je to ekologické, bez emisní a t.d..
Tak se podívejme na "ekologické" zdroje.
Větrné elektrárny, díky nízkým kmitočtům, které produkují a přenášejí je do země tak vypudí veškerou faunu ve svém okolí a kde není fauna postupně mizí flora a vzniká polopoušť, popř. holina.
Sluneční baterie je zdroj na cca 20let a kam s nimi potom? Tady se někteří odpůrci hybridních technologií rozčilují nad neekologičností Priuse právě díky bateriím, které budou končit na skládkách a bůch ví kde všude.
Tak si myslím, že auto "do zásuvky" by bylo možné jen při radikálním navýšení kapacity zdrojů, ale ne "ekologických", ale nejspíše atom bude to pravé. Je ale jedno ale co se týká zdrojů, žádný zdroj neumí být tak pružný jak to požaduje síť. (Vím, že existují špičkovací zdroje, jako vodní elektrárny, ale ty to podle mne nejsou schopné pokrýt.) A tak když se večer všichni tito majitelé "aut do zásuvky" připojí, tak se pravděpodobně zhroutí rozvodná síť a nebo bude mít každý svoji elektrárnu? Co myslíte ekologové? 😄
Dneska všude čtu, jak je to bezva, když je auto na "baterky" jaké je to ekologické, bez emisní a t.d..
Tak se podívejme na "ekologické" zdroje.
Větrné elektrárny, díky nízkým kmitočtům, které produkují a přenášejí je do země tak vypudí veškerou faunu ve svém okolí a kde není fauna postupně mizí flora a vzniká polopoušť, popř. holina.
Sluneční baterie je zdroj na cca 20let a kam s nimi potom? Tady se někteří odpůrci hybridních technologií rozčilují nad neekologičností Priuse právě díky bateriím, které budou končit na skládkách a bůch ví kde všude.
Tak si myslím, že auto "do zásuvky" by bylo možné jen při radikálním navýšení kapacity zdrojů, ale ne "ekologických", ale nejspíše atom bude to pravé. Je ale jedno ale co se týká zdrojů, žádný zdroj neumí být tak pružný jak to požaduje síť. (Vím, že existují špičkovací zdroje, jako vodní elektrárny, ale ty to podle mne nejsou schopné pokrýt.) A tak když se večer všichni tito majitelé "aut do zásuvky" připojí, tak se pravděpodobně zhroutí rozvodná síť a nebo bude mít každý svoji elektrárnu? Co myslíte ekologové? 😄
Tak to mame koncentrovanou PR ropne lobby v jednom clanku. Je videt, ze trvala snaha manipulovat verejnost v neprospech novych technologii nese sve ovoce. Tak snad postupne. Prenaseni chveni do pudy je pomerne novy argument ropaku. Uz jsem ho slysel i ve variante pro vodni elektrarnu, ktera pry nici zivot ve vode. Kdo nekdy videl vetrnou elektrarnu na vlastni oci, ne jenom v clancich lobbystu, vi ze kolem vezi zivot kypi, stejne jako rybari vedi, ze ryby se daji chytat par metru pod vodni elekrarnou. Co se tyka baterii a starych clanku - patrne se k nekomu jeste nedoneslo slovo recyklace. Mozna nekdo ani netusi, ze i pro soucasne olovene akumulatory existuje system vyberu a recyklace a funguje celkem v pohode. Nicmene ono asi muze byt vsechno jeste uplne jinak. Napr. polymerni slunecni clanky se supertenkymi vrstvami ucini vase starosti o to "kam s nimi" stejnymi jako starosti o to, kam se starou stresni kritinou. Ze bude muset dojit k navyseni vyroby elektriny je jasne, ale to bude muset i bez elektromobilu. Nez bude na silnicich tolik elektromobilu, aby dokazaly spotrebovat veskery prebytek nocni kapacity jaderek, to uplyne jeste hodne let. Do te doby bude cas problem resit.
Tak za prvé - přenášení chvění do půdy je prokázaný jev. Dělal jsem dost dlouho v Dánském království a tam jsou vybudovaná větrná pole. Je otázka skladby fauny před a po montáži větrných věží. Po prověření stavu fauny na těchto polích bylo konstatováno, že se fauna vytrácí a to právě vzhledem k nízkým brumům, které jsou přenášeny do země. Tato nízká frekvence, nižší než 25Hz, se nese velice daleko a podle některých odborníků je schopna nabourávat i lidské zdraví, přestože jej lidé přímo nevnímají. Co se týká mne jako lobbysty za ropu, tak si myslím, že to je dobrý úlet. Ale ještě k těm větrným elektrárnám popř. vodním. Pokud je jedna věž tak si osobně myslím, že to není pohroma, ale když je to velká plocha s mnoha větrnými věžemi, tak to může být ke škodě věci.
O recyklaci snad také něco vím, jen si nejsem jistý zda to vědí i jiní. Psal jsem o tom "kam s ním", právě proto, že odpůrci nových technologií se ohánění "nekologickým" Priusem.
Ještě k navyšování výroby el. energie. Nejsem si tak jistý, že bude nutné vyrábět více energie, ale myslím si, že bude nutné vyrábět spotřebiče s podstatně vyšší účinností. Popřípadě pozměnit výrobní technologie tak, aby pracovaji daleko efektivněji. Právě Dánsko je tou zemí, která se dala cestou, která je, alespoň podle mého pohledu, lepší než u nás. Dánové mají většinou "malé" elektrárny (kogenerace) u měst. Ta vyrábí elektriku v době, kdy je potřeba pokrýt větší spotřebu elektriky (jinak mají páteřní rozvod, který dává stálý výkon 24hod). Odpadní teplo akumulují a používají jej pro vytápění a ohřev vody v domácnostech. Odpadávají ztráty na vedení a celá výroba je daleko efektivnější. Podobná technologie se v Čechách používá např. v Plzni, technologii provozuje, myslím, ČEZ. Jen se používá jiné palivo než v Dánsku a zdroj pracuje 24 hodin denně.
O recyklaci snad také něco vím, jen si nejsem jistý zda to vědí i jiní. Psal jsem o tom "kam s ním", právě proto, že odpůrci nových technologií se ohánění "nekologickým" Priusem.
Ještě k navyšování výroby el. energie. Nejsem si tak jistý, že bude nutné vyrábět více energie, ale myslím si, že bude nutné vyrábět spotřebiče s podstatně vyšší účinností. Popřípadě pozměnit výrobní technologie tak, aby pracovaji daleko efektivněji. Právě Dánsko je tou zemí, která se dala cestou, která je, alespoň podle mého pohledu, lepší než u nás. Dánové mají většinou "malé" elektrárny (kogenerace) u měst. Ta vyrábí elektriku v době, kdy je potřeba pokrýt větší spotřebu elektriky (jinak mají páteřní rozvod, který dává stálý výkon 24hod). Odpadní teplo akumulují a používají jej pro vytápění a ohřev vody v domácnostech. Odpadávají ztráty na vedení a celá výroba je daleko efektivnější. Podobná technologie se v Čechách používá např. v Plzni, technologii provozuje, myslím, ČEZ. Jen se používá jiné palivo než v Dánsku a zdroj pracuje 24 hodin denně.
Tak to uz je jiny clanek. Ten prvni byl tak trochu provokace, ze jo. Jiste. Kazdy prumyslovy objekt znamena zatez pro prostredi. Kolem rafinerie je take fauna a flora ovlivnena, a to daleko brutalneji. Jinymi slovy, kazdy megaprojekt, a je jedno zda jde o vetrnou megafarmu, megavodni elektrarnu nebo megarafinerii, je spatne reseni. Lepsi reseni je to co jste popsal nize - distribuovane mensi a ucinnejsi systemy. Jinak se omlouvam, nemyslel jsem to tak, ze autor clanku je ropny lobbysta, ale ze clanek je souhrnem myslenek, ktere ropni lobbyste implantuji verejnosti a autor je jenom shrnuje. A kdyz se vratime k autum, tak si stale myslim, ze plugin je ten spravny most mezi starym a novym svetem a vsechny popsane problemy - recyklace baterii, vyroba a rozvod "ciste" elektriny se daji vyresit.
Jak jsem napsal na začátku prvního povídání. Plug-in byl u první generace Priuse a to druhá generace překonala. Podle mého je druhá generace daleko lepší, jen je otázka kapacity akumulátorů a na té, jak Toyota prezentuje ve svých výročních zprávách, se intenzivně pracuje. Jen na okraj, četl jste letošní výroční zprávu Toyoty? Je velice zajímavá právě ve vztahu k životnímu prostředí jak v Asii, tak ve zbytku světa (to co Toyota dělá např. v Evropě pro životní prostředí a nikde se s tím nechlubí je velice zajímavé). Nikde jsem se od Evropského výrobce aut o něčem takovém nedočetl. Doporučuji si ji přečíst. Hezký den
Necetl. Jen bych dodal, ze Prius II. bude predstaven v lednu v USA.
Ptáš se špatně, ekologové zásadně nemyslí. Ti jenom opakují zjevené pravdy a s fanatismem sobě vlastním (v nepřímé úměře k jejich inteligenci) likvidují své odpůrce. To co píšeš, vyžaduje poněkud širší pohled a kompolexnější myšlení, než jakého jsou ti hoši schopní.
Auto do zásuvky jsou podle mně mýtus (nabíjet celou noc je "výhoda") - spíš bych věřil na vodík (mimochodem v Reykjavíku jezdí městské autobusy na vodík už několik let....) - na výrobu vodíku elektriku taky potřebuješ, nicméně je to mobilní a skutečně ekologický zdroj. A bez jaderek to tak jako tak nepůjde, budoucnost je asi zase v řízené reakci......
Auto do zásuvky jsou podle mně mýtus (nabíjet celou noc je "výhoda") - spíš bych věřil na vodík (mimochodem v Reykjavíku jezdí městské autobusy na vodík už několik let....) - na výrobu vodíku elektriku taky potřebuješ, nicméně je to mobilní a skutečně ekologický zdroj. A bez jaderek to tak jako tak nepůjde, budoucnost je asi zase v řízené reakci......
S tou jadernou energetikou máš samozřejmě pravdu, nicméně jestli se zde dále bude objevovat stádo tupců, dávající ve volbách přednost extremistické straně zelených, která se nedejbože opět následně dostane i do vlády, bude toto jediné řešení energetické krize příštích let opět jen odsouváno. (Rozšíření resp. dokončení Temelína už mělo být na pořadu dne dávno)
Vy všichni berete vodík jako ekologický zdroj, ale to jen za předpokladu, že elektřinu kterou vyrábíš pro výrobu vodíku vyrábíš z nějakého ekologického zdroje tj. vítr slunce atd. jinak vůbec nic neřešíš. Ba naopak komplikuješ si situaci vývojem vodíkových palivových článků a potřebné infrastruktury tzn. výroba vodíku v obrovských továrnách, poté distribuce do nově vybudovaných stanic pro potřeby vodíku...
což se při výpadku rozvodné sítě (což je hned) na dobu delší jak jeden den ukáže jako výhoda. :-!
Kráááásnááá blááááhováááá dajááána.... >😒] zdar energetiku... 😉
No když máš plug in hybrid tak tě to netrápí můžeš přeci jezdit vesele dál na benzín 😉
bavím se o dlouhodobé vizi 😉 Hybrid beru jako pouhou alternativu k benzínovým, naftovým a motorům na plyn 😉
V dlouhém období se pak stejně nevyhneš obrovským úpravám a investicím do zdrojů a infrastruktury, pak už bude záležet jak se s tím energetici a rozvodné sítě poperou, ale říkám to jak to bude rychle jak dlouhé bude to období rozhodne ekonomika. Co s tím můžeme dělat my je to že budeme mít zpracované různé scénáře vývoje a různé energetické koncepce aby nás potom vývoj nezaskočil.
Dlouhodobe vize jsou dobre tema pro intelektualni cajove dychanky. Obvykle dlouhodoba budoucnost dopadne uplne jinak nez kdokoliv jenom doufa. Mne zajima, co bude za 5 let, az budu provozovat nove auto, ktere bych si dnes koupil. Ktery pohon je ten pravy? A proc jeste automobilky nedavaji odpoved na problemy, ktere v horizontu tech 5 let evidentne prichazi, kdyz to bude prave doba, kdy se jejich vyrobky budou provozovat?
Tak to ti řeknu naprosto přesně. Za pět let si koupíš benzín, naftu, cng a lpg. Hybridy budou ovládat jen minimální část trhu. Důvod? Stejný jako byl po roce 1973, a při jiných ropných krizích. Americká ekonomika se zmátoří, lidi přestanou cpát peníze do komodit, prezidentské volby vyhraje demokrat a cena ropy se zase stabilizuje, tak jako to dělala vždy :-!
PANIKA - Nechci ji šířit, ale trocha faktů. Loni dosáhla těžba ropy vrcholu a nabídka byla ještě lehce nad poptávkou (proto ted tak akceleruje cena ropy, nikoliv spekulace i když ty také) Připravuje se do roku 2015 25 mbd produkce potřeba bude ale 37,5 mbd. Hlad číny a indie je nekončící a ceny dotované. Jen tak pro srovnání na tisíc obyv připadá v USA přes 500 aut. V číně jen 12!!! Růst HDP číny okolo 10% To, že auto lze v číně považovat za luxusní statek, čili jak roste příjem, tak daleko rychleji roste poptávka po autech(proto tak raketově roste trh s auty v číně) Co z toho plyne? poptávka poroste tak jako tak a s ní i cena velmi vzácného zdroje - ropy. Bůh s námi! a hlavně s našimi ropnými mazlíčky.
😄 Tak uvidime. Ja si myslim, ze uz nikdy nebude nic "jako vzdycky", protoze "levna" ropa uz se prakticky dotezuje ve vsech loziscich. Ted uz prichazeji na radu ta mala a hure dostupna, coz ve spojeni s rostouci poptavkou v Azii zmeni cely svet. A rychle. Vsechno co pisete se asi stane, ale na rope se to projevi jen drobnou vlnkou dolu. Tak "za pet let U kalicha". Tam si to povime.
Co bude za pět let ví jen bůh (nebo Alláh když už su ten extrémista >😁 ). Jen pár spekulací a myšlenek. Který pohon je ten pravý? Ten nejlevnější. a který to bude? To nevím. Proc automobilky nedavaji odpoved? Protoze to taky nevi, nebo vi ale snazi se jeste si namastit kapsu a zaplatit vyvoj spalovacich motoru atd. Kterej prodejce by ti řekl haloo pane to auto si nekupujte, za dva roky bude stát nafta 60 kč/l to se vám nevyplatí, počkejte si tři roky a my budem dělat elektromobil či neco podobného.
Vcera jsem v jine diskuzi psal o rychlem nastupu plug-in elektromobilu a byl jsem nazvan ekologickym extremistou. Mnozi z mistnich budou asi velmi prekvapeni, jak jdou veci rychle. Dnes je ekologickym extremistou sef VW. Nicmene to hlavni tam chybi - datum spusteni vyroby. Toyota spousti novy plug in Prius na prelomu roku, GM svuj Volt nekdy za rok a neco.
Extremista jsi, ale ty se nějak zocelíš. Reklama a marketing dělaj svoje a šéf VW určitě nepřijel do háku na bruslích.
Já bych to viděl, tak že tyto radikální ale realistické názory mohou působit na někoho jako extremistické, ale realita je prostě taková, že až vy všichni co tady nadáváte na EU atd. Tak zjistíte, že za rok třeba bude nafta za 50 kč/l a to si můžete být jistí, že se toto promítne do cen všeho a způsobí inflaci, která se díky inflačním očekáváním může klidně ještě zrychlit. Takže si pak budete nuceni koupit auto plugin se kt. budete jezdit 20 km do prace tam a zpet a budes nabijet pres noc a proč? protože se ti to jednoduše vyplatí.
Mám takové obavy,že pokud by došlo k masivnějšímu rozšíření těchto vozů,tak ČEZ v rámci podpory ekologie zruší noční proud a zdraží.Tak si užívejte ropy,co to jde a hlavně dokud to jde.Souhlasím s názorem,že toto ekošílenství je puoze tzv. in-trend.Toyota nachytala stupidní amíky,tak proboha projevme alespoň my trochu vlastní invence. >😒]
Spalovaci motor? To prece byl ten motor, ktery prisel po parnim stroji. Byl znacne neucinny, hlucny a jeho splodiny byly cloveku jedovate.... Neco takoveho se deti nasich deti budou ucit ne skolach. Mozna budou poradat exkurze do technickeho muzea. Pojedou elektroautobusem? Dost mozna. V kazdem pripade ma spalovaci motor odzvoneno. Olejarska lobby se nas snazi nalakat na clanky. Proud penez se musi udrzet.
Pevne verim, ze elektromotor bude hlavnim nastupcem motoru spalovaciho. Nove baterie jiz existuji. Duvody, pro jiz nejsou volne uzivany jsou mnohe. Do spekulaci se zde nebudu poustet. Zvyseni vyroby elektriny je nutne i bez elektroautomobilu. Napriklad Velka Britanie postavi behem 10 let 7000 vetrnych turbin. Timto se zaroven vytvori 160 000 pracovnich mist. Ve Finsku se stavi dve jaderne elektrarny najednou a treti je jiz na papire. Svedsko opousti od etanolu a zacina se soustredit na elektromotor. Dodnes novi majitele vozu na etanol dostavali sek v hodnote cca 1100€ (prepocteno z SEK) pri nakupu automobilu spalovaciho etanol. Podle noveho zakonu novy majitel automobilu na elektricky pohon dostava sek v hodnote cca 2200€. Finsko uspesne preslo na progresivni dan, ktera uprednostnuje vozidla s nizsimi exhalacemi. Tento zakon je ale nabrouseny z obou stran a cena napr. M-B AMG vyrostla o "zanedbatelnych" 110 000€.
Volkswagen ocividne zmenil nazor na hybridni pohon. Uvidime jak rychle se zmeni nazor i mistnich krikloVWnu. Tento hybridni Golf je uznanihodny a verim, ze nezustane u konceptu a v "blizke" dobe si pro nej budou moci zakaznici prijet do showroomu.
Pevne verim, ze elektromotor bude hlavnim nastupcem motoru spalovaciho. Nove baterie jiz existuji. Duvody, pro jiz nejsou volne uzivany jsou mnohe. Do spekulaci se zde nebudu poustet. Zvyseni vyroby elektriny je nutne i bez elektroautomobilu. Napriklad Velka Britanie postavi behem 10 let 7000 vetrnych turbin. Timto se zaroven vytvori 160 000 pracovnich mist. Ve Finsku se stavi dve jaderne elektrarny najednou a treti je jiz na papire. Svedsko opousti od etanolu a zacina se soustredit na elektromotor. Dodnes novi majitele vozu na etanol dostavali sek v hodnote cca 1100€ (prepocteno z SEK) pri nakupu automobilu spalovaciho etanol. Podle noveho zakonu novy majitel automobilu na elektricky pohon dostava sek v hodnote cca 2200€. Finsko uspesne preslo na progresivni dan, ktera uprednostnuje vozidla s nizsimi exhalacemi. Tento zakon je ale nabrouseny z obou stran a cena napr. M-B AMG vyrostla o "zanedbatelnych" 110 000€.
Volkswagen ocividne zmenil nazor na hybridni pohon. Uvidime jak rychle se zmeni nazor i mistnich krikloVWnu. Tento hybridni Golf je uznanihodny a verim, ze nezustane u konceptu a v "blizke" dobe si pro nej budou moci zakaznici prijet do showroomu.
:yes: Škoda jen, že u nás zelení blokují dostavbu temelína. Musíme ještě dva roky počkat než půjdou od válu.
Jen doufejme, ze po dostavbe nebude hned nutna prestavba. Zatim mi prapada stavba Temelinu podobna vystavbe D1.
To víš, že u nás ta dostavba bude stát jednou tolik, než jinde na západě, ale i tak se to vyplatí. Jsme "borci" v předražených dálnicích a vůbec ve všem co jde ze státního rozpočtu. Jenže nejhorší je, že ono se to ještě šidí, kamoš dělá u geologickýho průzkumu a říká, že se prostě ty náspy či co šidí a pak si to sedá a máš vyjeté koleje a pak spravuješ a spravuješ. Nebo další příklad vydali zprávu o špatném podloží a že se s tím musí neco udelat, nikdo nic neřešil a postavili tam piloty pro most. Doporučení zbourat, ale oni tam navezou navážku aby se ty tlaky ve svahu srovnali a vše je OK.
Ze by "zlate rucicky ceske"? Pokud si dostavba Temelinu nevyzada jeho okamzitou prestavbu, bychom mohli pokracovat vystabou dalsi jaderne elektrarny. V kazdem pripade ji budeme potrebovat.
teď už je lepší počkat na jaderky nové generace, kde ta účinnost je taky úplně někde jinde.
Jestli nemyslis fuzni elektrarnu, potom se jaderna elektrarna nove generace jiz stavi ve Finsku.
nemyslím fúzi. Myslím, že je to 4. generace? 95% účinnost oproti 4-5% která je teď. Umí to využít i jaderný odpad.
No jo jenže to kdoví za jak dlouho a výstavba jaderky trvá roky, takže to vidím na budoucnost až tak za deset let a to je pozdě.
V severskych zemich je elektricka pripojka u kazdeho parkovaciho mista. V zime si kazdy muze pripojit svuj vuz aby mu nevychladl motor. Snizuje to radikalne spotrebu automobilu. Tato pripojka se muze pouzivat i na dobijeni baterii.
Vystavbou jaderne elektrarny/ren nove generace se Finsko vymkne ze zavislosti na ruske elektrine. Naopak bude moci elektrinu vyvazet. Jaderna energie je dobrym tahem do budoucna.
Vystavbou jaderne elektrarny/ren nove generace se Finsko vymkne ze zavislosti na ruske elektrine. Naopak bude moci elektrinu vyvazet. Jaderna energie je dobrym tahem do budoucna.
AMG ti děkuje za vynikající přehled o automobilovém průmyslu, což je o tobě známo... Nevíš jaký palivo používá trolejbus? >😁
Znamo? Tak daleko bych to nezavadel.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Áááá, Matelko 😃) Ta čo?Aké bolo vysvečko?? Inokedy chodíš na net až popoludní (po vyučovaní), ale už oddnes to bude len nepretržitá smršť perál ducha a dysgrafického štýlu písania😄 Let´ go Matelko, summer is calling😄
Tak sa nám tu tá debata pekne rozprúdila. Po prečítaní všetkých názorov pomaly dospievam k názoru, že všetko má svoje pre, aj proti. Najschodnejšia asi nebude cesta najmenšieho odporu, ale cesta najsilnejších peňazí. Ostatne tak, ako doteraz vždy.
S tým vodíkom to nevidím až tak ružovo, nebude sa vyrábať benzín, bude sa vyrábať vodík - aký v tom bude rozdiel? Teda okrem tej ekológie. Palivo bude rovnako drahé, ak nie drahšie, podobne aj autá. Mať pod zadkom natlakovanú nádrž plnú extrémne chladného tekutého vodíka tiež nebude žiadna sranda, ale keď to rozmlátiš, aspoň neuhoríš, iba zamrzneš. >😁
Čistý elektromobil bude podľa mňa lepší. Elektrická sieť bude musieť posilniť tak či onak, či kvôli vodíku alebo nie. Odpadnú náklady na výrobu vodíku a jeho distribúciu, namiesto čerpačiek budú elektrostanice, či už verejné, alebo domáce. Autá budú výrazne jednoduchšie, tým pádom aj lacnejšie. Ja som za čistý elektromobil. Kto sa ide so mnou hádať? 😉
S tým vodíkom to nevidím až tak ružovo, nebude sa vyrábať benzín, bude sa vyrábať vodík - aký v tom bude rozdiel? Teda okrem tej ekológie. Palivo bude rovnako drahé, ak nie drahšie, podobne aj autá. Mať pod zadkom natlakovanú nádrž plnú extrémne chladného tekutého vodíka tiež nebude žiadna sranda, ale keď to rozmlátiš, aspoň neuhoríš, iba zamrzneš. >😁
Čistý elektromobil bude podľa mňa lepší. Elektrická sieť bude musieť posilniť tak či onak, či kvôli vodíku alebo nie. Odpadnú náklady na výrobu vodíku a jeho distribúciu, namiesto čerpačiek budú elektrostanice, či už verejné, alebo domáce. Autá budú výrazne jednoduchšie, tým pádom aj lacnejšie. Ja som za čistý elektromobil. Kto sa ide so mnou hádať? 😉
já to vidím na mix jako je teď 😉
Čím jezdíš? Elektromobilem, protože to táhne vod spoda ty fyčo! Cože, ty jezdíš na baterky si upad? Zásadně na články, to nemá žádné vibrace a je to oproti baterkám tichoučké >😁 😉
Čím jezdíš? Elektromobilem, protože to táhne vod spoda ty fyčo! Cože, ty jezdíš na baterky si upad? Zásadně na články, to nemá žádné vibrace a je to oproti baterkám tichoučké >😁 😉
Woe mám měkčený plasty, dotykáč, hlíny, mračítka a chlupatej volant. Baterky si nechej do svýho nintenda bejku... >😒]
zaujímavá predstava 😄 čipnutý turbo elektromobil...ale ako nahradiť osemvalce?? 😉
No třeba tím, že budeš mít 4 elektromotory, v každým kole jeden a každej ti bude točit 16000 otáček a bude mít 50 kw, s tím že budeš moct zapojit podle potřeby třeba jen dva elektromotory, takže ušetříš baterie budou uložený pěkně u podlahy, takže budeš mít pěkně snížený těžiště a ideálně rozloženou hmotnost, už chybí jen zvuk osmiválce >😁 ale to ti poradím nahraješ si ho do mp3 a pak si ho budeš pouštět do repráků >😁 Sem se nechal nějak unést...asi to slunko při tenisu 😉
Mojím snom je čistý elektromobil, v opozícii stoja vlády a ich rozpočty štedro plnené z daní za uhľovodíky a mazivá 😒 Čiže moje áno elektromobilu, nevadí mi prechodné obdobie, keď sa bude nabíjať niekoľko hodín cez noc, nevadí mi kratší dojazd v prvej fáze, to vyrieši čas, po meste to stačí a na dlhšie trasy použijem konvenčný pohon. Časom sa technológie posunú ďalej a moje nanoauto za 3min. nabijem na 350km, takže ideálny interval na prestávky v jazde 😉
PS: Vodík v prípade nárazu Ti buď pod zadkom buchne, alebo si lucky man a len unikne do ovzdušia, zmrazovanie sa konať nebude, neteš sa 😄
PS: Vodík v prípade nárazu Ti buď pod zadkom buchne, alebo si lucky man a len unikne do ovzdušia, zmrazovanie sa konať nebude, neteš sa 😄
Pro mne je ten kompromis ktery je pripraven na vice variant blizke budoucnosti plugin hybrid. Ale uz toho dneska mam dost 8-s . Uz se vecer snad nebudu hadat ani s manzelkou. 😲
Nechodíš na akcie.cz Ten styl psaní je mi povědomej...
Tak tento mesic se s ohlasenim hybridu a elektromobilu protrhl pytel. Renault sice uz drive ohlasil praci na elektromobilech, ale ted konkretizoval - prvni elektricke Clio okolo magickeho roku 2010. Neni mi jasne, jak jeste nekdo muze pochybovat. Rok 2010 bude rokem velkeho tresku.
PS Foto motoroveho prostoru plugin Golfu
[odkaz]
Prvni otevreni hlasi nevimproc chybu. Kdyz date to chybove okno Aktualizovat , tak se to otevre. Vypada to znacne "seriove", jen zacit vyrobu.
PS Foto motoroveho prostoru plugin Golfu
[odkaz]
Prvni otevreni hlasi nevimproc chybu. Kdyz date to chybove okno Aktualizovat , tak se to otevre. Vypada to znacne "seriove", jen zacit vyrobu.
Je to vsechno jen otazka politiky, protoze idee jak jezdit cisteji a usporneji uz davno existuji. Ale proc menit neco, co zatim prinasi dost velike vydelky a relativne dobre funguje. Lide jezdi a tankuji skoro stejne i za vysokou cenu jaka se dnes plati za pohonne hmoty a dokud trh polika predhozene produkty neni velky spech neco menit.
Firmy teprv zacinaji konzumenty pripravovat na zmeny. S tim se musi opatrne, protoze nikdo nechce kolabovat diky ukvapene modernizaci. Nejdrive se musi cely tzv. civilizovany svet psychologicky nastavit na zmeny a to je otazkou nekolika let, mozna i dele.
Hybrid neni urcite to nejidealnejsi, ale kritika by okamzite ustala kdyby zaclo byt jasne, ze se jedna v podstate jen o test a takovy si mohou dovolit jen ty nejsolventnejsi firmy a nebo potom ti, kteri jsou ochotni riskovat vse.
V pristich letech tedy uvidime vicero takovych testu - lepsich i horsich reseni - a uvidime i, ze vyvoj pujde urputne vpred.
Nejdrive je ale nutno "spalit" jeste stare investice, coz by se dalo prelozit tim, ze trh a tim tedy konzument musi jeste spolknout predhozene produkty v kterych se investice ukryvaji.
Vsechno tedy pujde pomalu svou cestou, spolecnost se musi nejprve "nastelovat na spravnou vlnu" a ve spravnou chvili ji bude predhozen revolucni produkt(8-s), ktery cely industrializovany svet zachrani pred katastrofou, ani ne tak tykajici se zivotniho prostredi, jako spis prichazejiciho hospodarskeho kolapsu. To vse pekne zabaleno a krasnymi slovy podano prinese dnes jeste nepredstavitelny boom.
Firmy teprv zacinaji konzumenty pripravovat na zmeny. S tim se musi opatrne, protoze nikdo nechce kolabovat diky ukvapene modernizaci. Nejdrive se musi cely tzv. civilizovany svet psychologicky nastavit na zmeny a to je otazkou nekolika let, mozna i dele.
Hybrid neni urcite to nejidealnejsi, ale kritika by okamzite ustala kdyby zaclo byt jasne, ze se jedna v podstate jen o test a takovy si mohou dovolit jen ty nejsolventnejsi firmy a nebo potom ti, kteri jsou ochotni riskovat vse.
V pristich letech tedy uvidime vicero takovych testu - lepsich i horsich reseni - a uvidime i, ze vyvoj pujde urputne vpred.
Nejdrive je ale nutno "spalit" jeste stare investice, coz by se dalo prelozit tim, ze trh a tim tedy konzument musi jeste spolknout predhozene produkty v kterych se investice ukryvaji.
Vsechno tedy pujde pomalu svou cestou, spolecnost se musi nejprve "nastelovat na spravnou vlnu" a ve spravnou chvili ji bude predhozen revolucni produkt(8-s), ktery cely industrializovany svet zachrani pred katastrofou, ani ne tak tykajici se zivotniho prostredi, jako spis prichazejiciho hospodarskeho kolapsu. To vse pekne zabaleno a krasnymi slovy podano prinese dnes jeste nepredstavitelny boom.
Myslím, že zakrátko tu budeme čítať oduševnelé príspevky, aký je VW v elektrike IN, a je vlastne najlepší a na úplne špici...
Ale môže byť, celkom im to prajem, tým, čo robia poctivý vývoj treba dopriať úspech. >😁
Ostatne, to možno bude ďalšia možnosť. Plug-in hybrid, ktorý miesto benzínového motoru bude mať palivové články. Z hľadiska miesta nebude treba šetriť - benzínový motor, nádrž atď. pôjde preč, prídu palivové články (najlepšie ľahko prístupné a rýchlo vymeniteľné). Elektropohon (elektromotor a prevody) tam už je.
A četl jsem celou větu. Hybrid je stejně "ideální" technologií na 20let, stejně jako diesel, benzín, lpg a cng.
P.S. měl bych dvě otázky😒br /> 1. jaká ti chybí infrastruktura pro elektromobil se zásuvkou místo víčka nádrže a baterií se schopností dobití na 100% během času v řádu minut?
2. když mluvíš o rozložení zátěže mezi klasická paliva a elektřinu a to ve vztahu k tvé oblíbené argumentaci rostoucími cenami na něž nebudeme mít příjmy, počítáš se skutečnými cenami elektřiny (v závislosti na výrobních nákladech) nebo mluvíš o těch cool zdrojích jako jsou větrné elektrárny s dvoutřetinově dotovanou výkupní cenou? To bych chtěl vědět jen tak pro pořádek.
1- no zcel jasne chybi zdroje a rozvody. Ono totiz nabit baterku za par minut pro dojezd 400km, na to uz bezna domovni pripojka nestaci ani nahodou. Zatimco nabijeni pres noc plugin hybridu bezna domovni pripojka zvladne.
2- moc nechapu na co se ptas. Mluvim o tom, ze Cina a Indie bude dalsi automobilizaci vytvaret enormni tlak na ropne zdroje, jejich cena dale poroste. Uz dnes je jasne, ze nabidka na ropnem trhu taktak stiha poptavku. Jestlize se nam podari cast dopravy prevest na elektrinu, muzeme ten napjaty stav trochu vyrovnat. Samozrejme ze ropa i elektrina budou postupne drazsi a drazsi. Zadny z energetickych zdroju nezustane na soucasnych cenach. V pripade ze by jsme vyrabeli nadale jenom ciste spalovaci tak tlak na ceny ropy bude nadale rust. Ciste elektromobily by zase enormne tlacily na cenu elektriny. Diverzifikace zdroju a konkurence vyrobcu (ropy a elektriny) dokaze eliminovat extremni poptavku na jednotlive zdroje. A to je prave plugin hybrid. Pri neznalosti budouciho vyvoje (cenoveho i jineho) bych si tedy ja osobne automobil, ktery muze volne prechazet mezi elektinou a beznym palivem, urcite poridil. Tem priplatek za plug in hybrid nebude v bezne seriove vyrobe o mnoho vyssi nez priplatek napr. za dyzl.
Takže jednou je argument přeskočit určité zkušenosti,podruhé je důležitá tradice a postupný vývoj.
Zlá Toyota vnutila VW a dalším evropským firmám hybridy,stejně jako všechny automobilky vnutily systém vstřikování CR hodné firmě VW namísto skvělého TDI.
Marketing má obrovský vliv na jednotlivce,ale že by ovlivnil firmu formátu VW,to asi těžko.VW ví moc dobře co dělá,horší jsou zaslepení fandové koncernu kteří nedokážou přiznat chybu v úsudku.