Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz B: Nové MPV sází na osmistupňovou dvouspojkovou převodovku

Mercedes-Benz představuje v Paříži třetí generaci třídy B. Je hezčí, o něco větší, má digitální kokpit z áčka a výhradně dvouspojkové převodovky včetně nové osmistupňové.
Zpět na článek
5. 10. 2018 20:43
Re: Opravdu?
Buď v pohodě, v tomhle ohledu jsem taky zaspal dobu >:D
3. 10. 2018 13:47
Re: Fiat Croma (2) - srovnání
Zvláštní platformy typu prvního a druhého A-čka, všech B-ček a Vanea až na B-čka zmizely. To samo o sobě je dost spodivem - slepá ulička vývoje?
Tady není využitelná celá výška karoserie, protože platforma má přeci dvojitou (krabicovitou) podlahu s poměrně velkou výškou (větší jak 100 mm). Proto bych byl s tím MPV trochu opatrný. Neboli: celé auto musí být o ní vyšší - a to nejde jen tak. To pro Cromu 2 neplatí.
Trochu podobnou platformu měl Fiat Multipla (2).
Jinak Croma 2 byla něco mezi větším hatchbackem a MPV - trochu ve stilu Opelu Signum, jak píšeš. Nemiluji však vyšší automobily, pokud to aspoň nepřinese větší prostor. Ale u Cromy 2 jsem uznal, že pohodlí tam bylo prvotřídní - něco za něco (v Signu jsem neseděl, ale věřím podle oplácké tradice v podobný výsledek).
Avatar - euro89
3. 10. 2018 11:39
Re: Fiat Croma (2) - srovnání
Promin, ale jsi uplne mimo. Za 1. Croma byla vuz stredni tridy a karoserii neslo o zadne MPV, ale spis o prerostly hatchback. V podstate jedinym primym konkurentem byl Opel Signum, teoreticky by nekdo mohl Cromu srovnavat jeste s o trodu vyssim Vel Satisem.
A v kazdem pripade slo o obrovsky preslap a zruseni vyroby bez nastupce bylo to nejlepsi, co mohl Fiat udelat. Ja mam velke Fiaty rad, ale Croma II mela vzniknout jako sedan ci liftback a pokud mozno bez spoluprace s GM. Pak by to auto melo sanci navazat na uspech puvodni Cromy. Hatchback ma smysl jen do nizsi stredni tridy, u vetsich aut je tahle karoserie blbost. Signum i Vel Satis prisli na trh jeste pred Cromou II a od pocatku meli mizerne prodeje, presto si tenkrat italove mysleli, ze oni na trhu s touhle podivnou karoserii uspeji.
B-Klasse je oproti tomu klasicke male MPV na podvozku A-Klasse. Prvni generace se dala prirovnat napriklad k Lancii Musa. Auto na zakladech stare A-Klasse W169 mozna nebylo nejpohodlnejsi, ale to ani jeho tehdejsi konkurence. Musa mela podvozek z Punta, Meriva z Corsy... Soucasna koncici druha generace je dle meho nazoru jedno z nejpohodlnejsich malych MPV.
3. 10. 2018 10:52
Re: Konec dvojspojek
Nechodia se podiskutovať, tu by sa dozvedeli čo nie je správwne >:D
3. 10. 2018 08:49
Re: Fiat Croma (2) - srovnání
Jo jo, Promiňte.

A jako MPV už ve třetí generaci by se měla konečně postarat o třetí plnohonotné místo ve druhé řadě uprostřed.
Avatar - wakantanka
2. 10. 2018 19:23
Re: Fiat Croma (2) - srovnání
Toto je ale 3 generacia B klasse. :-)
2. 10. 2018 17:29
Fiat Croma (2) - srovnání
Mercedes B zavdává srovnání s Fiatem Croma (2). Kdo ho vyzkoušel, potvrdí špičkové pohodlí, na které MB B v první generaci až tak úplně nedosáhl. Jak to bude s druhou generací MB B? Jistě mi dáte za pravdu, že zrušení výroby Fiatu Croma (2) bez patřičné reklamy byla chyba. Jako ostatně mnoho dalších vozů skupiny Fiat té doby.
Avatar - _Karel_
2. 10. 2018 16:41
Konec dvojspojek
Jeden odborník s nickem znějícím jako egyptská mumie se tu oháněl koncem dvojspojek, a kupodivu na ně naopak dost automobilek přechází!?
Avatar - nalimer
2. 10. 2018 16:25
Re: Jo, jo, jo
Mal som 3 roky B-čko terajšej generácie. Bolo to def. mestské auto. Deti sme natrepali, parkovať sa dalo všade.
Na druhú stranu mi prišlo konštrukčne v detailoch nedotiahnuté. Možno som mal len ja šťastie na kazový model.
Je to taký praktický voz pre rodiny.
2. 10. 2018 16:22
Fuj
Tenhle medvědí design mi začíná připadat celkem ohraný, ba co víc v tomhle malém nafouklem autě přímo ošklivý. A to jsme se nedostali k exteriéru.. Nevím no... Za stejné peníze bude ten nové pežot... Asi bych měl vybráno. Ale říkám rovnou, nejsem cílovka. Jen tak premitam
Avatar - rokyta.p
2. 10. 2018 15:28
Re: Opravdu?
Taky Medvěd je Medvěd a ne nějaké JLR ;-) I když mi ZF9HP neva, to spíše nemusím CVT :-|
Avatar - Hammunasakra
2. 10. 2018 14:44
Re: Opravdu?
9Gtronic je vyšší liga = to spíš ta ZF9HP = a ta popravdě spíš nic moc
Avatar - rokyta.p
2. 10. 2018 14:43
Re: Opravdu?
Mercedes 9G tronic, nebo Range Rover Evoque mají 9 st :-!
2. 10. 2018 14:41
Re: Opravdu?
Tak to si dost zaspal dobu >:D 8st. automaty uz robi (aplikuje) Opel, francuzi, premia samozrejme tam su uz nejaky piatok aj 9 stupnove prevodovky aj u Land rovera a Jeepu a dokonca aj 10 st. (Chevrolet, Lexus, Ford?) a to len co som si narychlo spomenul. :-!
2. 10. 2018 14:30
Opravdu?
Opravdu? Ani jsem netušil, že jsou osmistupňové převodovky v osobních automobilech... >:D
Avatar - Bubáq
2. 10. 2018 14:17
Zadní opěradla po sklopení
... na snímcích nevypadají, že by vytvářely rovnou plochu, jak je uvedeno v textu příspěvku.
U tohoto typu auta (městské MPV) se - myslím - digitální pojetí přístrojovky docela hodí. A v designu Mercedesu vypadá hezky.
Svěřím se vám s osobně neověřenou domněnkou: osvětlené průduchu klimatizace mi přijdou jako pouťový, a nadto nebezpečný prvek výbavy. Myslím, že se ty světelné pásky budou odrážet v předním i bočních sklech za každé denní i noční doby. Opravdu mi vstávají hrůzou vlasy na hlavě když si uvědomím, kolik zbytečností a hloupostí řeší stále více nabobtnávající designová oddělení automobilek... nejspíš kvůli Číňanům ;-\ .
2. 10. 2018 14:10
Jo, jo, jo
Nejhezčí B a dikybohu, že se MPV nevzdali ;-)