Když někdo jezdí jako prase, rozsekal by to i na letních. Bouračka je vždycky vina hlavy řidiče i kdyby jezdil na dřevěných kolech a ne vina gum. Přece každej ví, teda měl by vědět, jak má jezdit, aby si nerozbil čumec ;-) >:D
V dnešní době to už pár šušní není. Pokud někdo najezdí za 4 roky cca 60 tkm, tak ušetří při ježdění pěkný ranec. Pokud by měnil jen pneu, tak cca 14 tisíc. Kdyby měl měnit i disky, tak minimálně 24 tisíc. Nicméně plně souhlasím s tím, že se gumy mají měnit a nechápu lidi co radši upřednostňují finance před bezpečnostní.
No vidíš...Já dávno zjistil, že zimáky líp sedí i v 30 stupňových vedrech. Pravda ale je, že na mokru jsou horší než na suchý silnici. Ale no problem-prostě přizpůsobím styl jízdy a dávám si pozor, včetně dodržování bezpečného odstupu.
Pár šušní? Čéče, mě to vylšo, že za 14 let sem ušetřil cca 125 tis Kč na gumách + cca 12 táců za púřezutí. A kdybych měl ke všechno ještě druhou sadu disků, tak ještě dalších cca 50-150 tis.
Takže mě se úspora 140 res 190 resp. 290 táců zdá docela velká. Za to je jedno celý auto >:D >:D >:D
Nedávno jsem po 68 tis km přezouval z GoodYear Vector 4 seasons 1.generace na nové gumy a jedinou necnost, kterou jsem zaznamenal je větší klouzavost na mokré silnici. Pokud člověk není nucen jezdit za každého počasí a nenajezdí toho až tolik jsou celoročky dobrou volbou. Když jsem je sundaval měly ještě okolo 4 mm.
Presne moje prvni myslenka. To zduvodneni v clanku je komicke. Dokonce by me ani neprekvapilo, kdyby mel Cinan na pneu vlocku driv nez renomovany vyrobce >:D
Mi jednou ztvdly Pirelli za rok naopak Nokiany ok 8 let. Žádný test není, tak se kecá od stolu. Hlavní důvod nutnosti zimních gum je ten, že letní nemají vzorek. Stačí vzpomenout na Michelin MXT, ty fungovaly i na sněhu.
Tak zrovna tohle nebyl uplne idealni priklad, ty zminovane sestnactky i v nizsi nosnosti maji dohromady nosnost 2.5 tuny, to znamena ze kdyz jsou na jakemkoliv osobaku (ktery ma tyhle komicke rozmery), tak musi stacit s velkou rezervou. Nosnost ma smysl pokud ty gumy nacpete na dodavku.
Není to tak úplně pravda, tyto pneumatiky mají jiné vlastnosti bočnic a sranda začíná končit již u těžších a větších aut střední třídy. Málokdy mají totiž rovnoměrné rozložení zatížení na všechna kola/nápravy. Hlavně prázdné auto s předním pohonem a těžším hnacím agregátem umí být blízko limitu předepsaném výrobcem. Pokud na to člověk pak nazuje něco s nižším indexem nosnosti, je docela blízko maléru.
Jenže jaksi hmotnost většinou není rozložena rovnoměrně a navíc se zatížení jednotlivých kol za jízdy dost podstatně mění. Typicky třeba v zatáčce je více zatížená vnější strana, jakmile k tomu brzdíte je nejvíce zatížené vnejší přední kolo. Tzv. zakleknutí, v extrémních případech ani nemusí být vnitřní zadní kolo v kontaktu s vozovkou.
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
Já bych řekl, že autorům úvodního článku NEJDE o bezpečnost lidí na silnici, poněvadž z morální zkušenosti na životě řidičů nikdy nikomu nezáleželo, ale o co vždycky šlo, tak o vytažení peněz z kapes majitelů aut i pomocí pojišťoven! Už zmínka toho, že prý č. 4 na pneu znamená smrt, tak se prý musí měnit označení na pneu po č. 3 hned na 5 znamená, že to někdo nemá v hlavě v pořádku! Vločku umí na pneu navlkanizovat každý Číňan na i Vietnamec! >:D
Re: Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
Někdy ne.
"4 – číslo čtyři je považováno za nešťastné od Číny, přes Koreu až po Japonsko. Je to homonymum (slovo stejně znějící) k slovu smrt. Velmi velké množství firem obchodující v Asii jednoduše vynechává číslo čtyři jak jen to jde. Například nenajdete sérii 4XXX od společnosti Nokia. Fotoaparáty od společnosti PalmOne inc./Canon mají série G1, G2, G3 a pak přeskočili na G5. Ve východní Asii dokonce nemá spousta budov čtvrté podlaží. V Hong Kongu to došlo tak daleko že najdete budovy, kde nejsou podlaží, které mají jakékoliv číslo 4. Tedy žádné 4,14,24,34, 40 až 49 a navíc pro jistotu ani 13té patro. Takže budova co má mít 50 pater má vlastně pater jen 35. Strach z čísla 4 se také nazývá Tetrafóbie.
Uvědom si ale, že za 4 či 5let budeš muset koupit dvě sady TPMS. Když máš dobré disky a necháš si na ně dát ochranou fólii (cena na 4 kola cca 3000 s životností 5 let), tak vyměňuj jenom pneu.
Prečo? Minulý som mal na dva týždne požičaného 10 ročného rendlíka, snímače boli pôvodné. Samotný servis potvrdil, že ten "odchod" po pár rokoch je len skôr mýtus
Bohužel není. Máš holt štěstí. Já mám zase info z pneuservisu, že do 5 let odchází 90% snímačů. A už to nejde ani SW o***, protože pak neprojdeš technickou.
V zasade zakon dodrzany je, ale ak trafis velmi aktivneho likvidatora, mohol by si sa s poistovnou natahovat o pripadnu skodu. Mohol by vytiahnut data z diagnostiky, ze si ignoroval x dni kontrolku => tlak pneu nemusel zodpovedat predpisanym hodnotam a tym padom maju nieco v rukach. Mohli by argumentovat, ze system je od x roku vyroby povinny a dalsie omacky ... Nehovorim, ze by si automaticky prehral pripadny spor, ale nikdy nevies.
Ono najlepsie pri vymene auta si vsimnut, ci auto ma tu tragediu v podobe ventilkov, alebo ma nepriame meranie a clovek nepotrebuje saskovat.
TPMS je největší lumpárna na majitele aut, kterou mohli papaláši vymyslet. Proč to dělat jednoduše jako třeba nenáviděný koncern, když to jde i složitě draze u jiných?
Při koupi auta pro mne jedno z velmi důležitých kritérií pro výběr.
P.S. - brácha dal před 3 lety za ty zpropadené ventilky víc než za zimní obutí. A cca za dva roky 8x opakovačka.
TPMS je skvělá věc, ovšem jen pokud jde o přímý systém, ten nepřímý ("jednoduchý"), to je podvod. Na jednom autě nepřímý systém mám a je to horší, než nic (spoléhat se na něco, co v reálu nefunguje, je horší, než nic).
Přímý systém jezdím už na třetím autě a na jednom (r. v. 2006!) funguje dodnes na obou sadách (letní/zimní) s původními senzory! Nechci další auto bez přímého TPMS. Už několikrát mi to zachránilo přezouvání na cestě v zimě. Už při ohlášeném začátku úniku vzduchu jedu do pneuservisu (klidně si můžu po cestě kdekoli na pumpě doufoukat na dojetí a na palubce stále vidím aktuální tlak a teplotu pneu) a nemusím se špinit s vyměňováním kola někde u krajnice. Prostě skvělá věc.
P.S. Pokud senzory vydrží 2-3 roky není to normální, Na autě (modelový rok 2000) mi vydržely senzory také víc, než 10 let (některé cca 10, některé i víc).
Přestože naše legislativa považuje za zimní pneumatiky s označením M+S, podle Nařízení komise (EU) č. 458/2011 musí být zimní pneumatika označena symbolem vločky na štítu. Ta pak může mít nižší kategorii rychlosti než je předepsáno v TP. Podle nařízení 458/2011 jsou pneumatiky s označením jen M+S pneumatikami se zlepšeným záběrem na sněhu a možnost snížení kategorie rychlosti se na ně nevztahuje.
Protože se jedná o Nařízení komise (EU), je platné, i když není zapracované do národní legislativy.
Me prijde smutny, ze tohle vubec musi resit nejake legislativy a ze to nedokaze vyresit obycejny rozum kazdeho motoristy. M+S znamena Matsch und Schnee, tenhle typ pneumatik maji standartne napr. Pandy 4x4. Tyhle gumy ti nabidnou obvykle lepsi trakci na blate, mokrem snehu a pod., ale vlastnostem kvalitnich zimnich pneumatik se rovnat nemuzou, coz by melo byt kazdemu jasny. Me prijde naprosto samozrejmy jezdit na kvalitnich gumach. Dobre zkusenosti mam v lete s Pirelli P1 a v zime s Nokian W+ a Nokian WR-D4. Jenze pak si hned na zacatku diskuze prectu, jak se nejaky trotl chlubi tim, ze jezdi celorocne na zimnich, protoze neresi spotrebu. Tak to je potom tezke.
;-\
Nemas celkom pravdu. Zakon porusis iba vtedy, ked splnis sucasne nasledovne podmienky:
1. Datum je po 1.11
2. Na ceste sa nachadza SUVISLA vrstva snehu/ladu, namrazy
3. auto je prevadzkovane na ceste.
Pokial jedna z tychto podmienok nie je splnena, nic si neporusil.
Jak už napsal Reco, když se chceš ohánět zákonem, tak si ho nejprve aspoň přečti. Na letních můžu za splnění zákonných podmínek vesele jezdit třeba na Silvestra.