Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - AntMan
zimáky
AntMan
| 6. 10. 2018 16:15
Mně to je fuk, já jezdim na zimákách celoročně a mam klid s přezouváním, spotřebu neřešim >:D
zimáky
Whitek
| 6. 10. 2018 17:35
Taky jsem to tak dělal, než jsem zjistil, že mají zimáky v létě relativně o dost horší vlastnosti než letní a člověk ve výsledku ušetří jen pár šušní.
zimáky
V*o*j*t*a
| 6. 10. 2018 18:43
Příbuznej měl na C6 zimáky pár let a pak to rozsekal v dešti na dálnici...
zimáky
asitak77
| 7. 10. 2018 11:24
Když někdo jezdí jako prase, rozsekal by to i na letních. Bouračka je vždycky vina hlavy řidiče i kdyby jezdil na dřevěných kolech a ne vina gum. Přece každej ví, teda měl by vědět, jak má jezdit, aby si nerozbil čumec ;-) >:D
zimáky
kovv
| 6. 10. 2018 19:45
V dnešní době to už pár šušní není. Pokud někdo najezdí za 4 roky cca 60 tkm, tak ušetří při ježdění pěkný ranec. Pokud by měnil jen pneu, tak cca 14 tisíc. Kdyby měl měnit i disky, tak minimálně 24 tisíc. Nicméně plně souhlasím s tím, že se gumy mají měnit a nechápu lidi co radši upřednostňují finance před bezpečnostní.
zimáky
asitak77
| 7. 10. 2018 11:21
No vidíš...Já dávno zjistil, že zimáky líp sedí i v 30 stupňových vedrech. Pravda ale je, že na mokru jsou horší než na suchý silnici. Ale no problem-prostě přizpůsobím styl jízdy a dávám si pozor, včetně dodržování bezpečného odstupu.
zimáky
RADEK1
| 7. 10. 2018 12:24
Tak to jsi zjistil pěknou blbost. V létě se zimní pneumatiky nemůžou chovat lépe než letní.
Avatar - Barrichello
zimáky
Barrichello
| 9. 10. 2018 16:02
Pár šušní? Čéče, mě to vylšo, že za 14 let sem ušetřil cca 125 tis Kč na gumách + cca 12 táců za púřezutí. A kdybych měl ke všechno ještě druhou sadu disků, tak ještě dalších cca 50-150 tis.

Takže mě se úspora 140 res 190 resp. 290 táců zdá docela velká. Za to je jedno celý auto >:D >:D >:D
Avatar - twistedTSD
zimáky
twistedTSD
| 6. 10. 2018 19:51
A není lepší si pořídit celoroční než v létě drolit zimáky?
zimáky
asitak77
| 7. 10. 2018 11:33
Není, protože celoroční jsou jen kočkopes nevhodný pro zimní ježdění. Celoroční by se měly zakázat.
zimáky
mraz.mrazik
| 7. 10. 2018 12:54
A zimni v lete jsou snad lepsi nez celorocni ?
Avatar - Barrichello
zimáky
Barrichello
| 9. 10. 2018 16:03
zimní v létě fungují normálně.... Teda pokud s tím nejezdíš rally styl nebo nejezdíš v obci 80 a pak musíš všude brzdit jak magor...
4 seasons
Xylo
| 7. 10. 2018 15:41
Nedávno jsem po 68 tis km přezouval z GoodYear Vector 4 seasons 1.generace na nové gumy a jedinou necnost, kterou jsem zaznamenal je větší klouzavost na mokré silnici. Pokud člověk není nucen jezdit za každého počasí a nenajezdí toho až tolik jsou celoročky dobrou volbou. Když jsem je sundaval měly ještě okolo 4 mm.
Avatar - Jenik3
4 seasons
Jenik3
| 7. 10. 2018 22:11
Pokud clovek pobyva v okrese Breclav/Hodonin, neni co resit.
Avatar - Blue Sun
4 seasons
Blue Sun
| 8. 10. 2018 07:25
Pro 80% území ČR není co řešit.
4 seasons
MOJE JMÉNO
| 8. 10. 2018 12:33
A jak to děláš, když máš před zimou 3,9mm ? Vyhazuješ? Jak by se Ti na jaře hodily >:-[]
Avatar - Barrichello
4 seasons
Barrichello
| 9. 10. 2018 15:58
taky, už několik let a no problem.
Čo zabráni Číňanom
peterle
| 6. 10. 2018 16:16
plácnout na gumu aj tú snehovú vločku?
Čo zabráni Číňanom
kozakm
| 6. 10. 2018 20:41
Presne moje prvni myslenka. To zduvodneni v clanku je komicke. Dokonce by me ani neprekvapilo, kdyby mel Cinan na pneu vlocku driv nez renomovany vyrobce >:D
Čo zabráni Číňanom
asitak77
| 7. 10. 2018 11:26
Vůbec nic :-)
Avatar - KANKUNEN
Bla bla bla
KANKUNEN
| 6. 10. 2018 16:54
Mi jednou ztvdly Pirelli za rok naopak Nokiany ok 8 let. Žádný test není, tak se kecá od stolu. Hlavní důvod nutnosti zimních gum je ten, že letní nemají vzorek. Stačí vzpomenout na Michelin MXT, ty fungovaly i na sněhu.
Avatar - woody-alien
Bla bla bla
woody-alien
| 6. 10. 2018 20:30
Hlavně ten požár s limitem čtyř let pro zimní gumy začali "hasit" samotní výrobci, protože po té kampani nemohli prodat ani zimáky měsíc starý. ;-)
Bla bla bla
asitak77
| 7. 10. 2018 11:35
Zimáky mi vydrží i při jen zimním používání maximálně 3 sezóny. Spíš dvě. Ty asi toho moc nenajezdíš, viď.
Bla bla bla
mraz.mrazik
| 7. 10. 2018 12:55
Boha to jsou kecy. Zimaky v pohode vydrzi i dele nez jen 3 roky. Nejake tve subjektivni tvrdnuti je nesmysl.
Avatar - woody-alien
Bla bla bla
woody-alien
| 7. 10. 2018 13:38
Možná myslel, že za ty dvě sezony obrousí vzorek.
Avatar - woody-alien
Bla bla bla
woody-alien
| 7. 10. 2018 13:40
Ty zřejmě používáš jenom jedno auto, viď.
Nosnost bych asi neresil
Atila_
| 6. 10. 2018 16:54
Tak zrovna tohle nebyl uplne idealni priklad, ty zminovane sestnactky i v nizsi nosnosti maji dohromady nosnost 2.5 tuny, to znamena ze kdyz jsou na jakemkoliv osobaku (ktery ma tyhle komicke rozmery), tak musi stacit s velkou rezervou. Nosnost ma smysl pokud ty gumy nacpete na dodavku.
Avatar - twistedTSD
Nosnost bych asi neresil
twistedTSD
| 6. 10. 2018 19:53
Nosnost je stanovená v TP, ne?
Avatar - mariov8
Nosnost bych asi neresil
mariov8
| 8. 10. 2018 08:51
Není to tak úplně pravda, tyto pneumatiky mají jiné vlastnosti bočnic a sranda začíná končit již u těžších a větších aut střední třídy. Málokdy mají totiž rovnoměrné rozložení zatížení na všechna kola/nápravy. Hlavně prázdné auto s předním pohonem a těžším hnacím agregátem umí být blízko limitu předepsaném výrobcem. Pokud na to člověk pak nazuje něco s nižším indexem nosnosti, je docela blízko maléru.
Nosnost bych asi neresil
ikoptak
| 8. 10. 2018 18:47
Jenže jaksi hmotnost většinou není rozložena rovnoměrně a navíc se zatížení jednotlivých kol za jízdy dost podstatně mění. Typicky třeba v zatáčce je více zatížená vnější strana, jakmile k tomu brzdíte je nejvíce zatížené vnejší přední kolo. Tzv. zakleknutí, v extrémních případech ani nemusí být vnitřní zadní kolo v kontaktu s vozovkou.
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
Zvonik54
| 6. 10. 2018 17:07
Já bych řekl, že autorům úvodního článku NEJDE o bezpečnost lidí na silnici, poněvadž z morální zkušenosti na životě řidičů nikdy nikomu nezáleželo, ale o co vždycky šlo, tak o vytažení peněz z kapes majitelů aut i pomocí pojišťoven! Už zmínka toho, že prý č. 4 na pneu znamená smrt, tak se prý musí měnit označení na pneu po č. 3 hned na 5 znamená, že to někdo nemá v hlavě v pořádku! Vločku umí na pneu navlkanizovat každý Číňan na i Vietnamec! >:D
Avatar - twistedTSD
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
twistedTSD
| 6. 10. 2018 19:58
A proč myslíš, že nejsou Polaris 4? Zjisti si něco o kultuře východoasijských zemí, čtyřku tam někdy nenajdeš ani ve výtahu.
Avatar - woody-alien
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
woody-alien
| 6. 10. 2018 20:27
To je docela možný, ale Korejci se zřejmě tolik nebojí. ;-)
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
twistedTSD
| 6. 10. 2018 20:54
Možná by měli... >:-[] [odkaz]
Avatar - white label
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
white label
| 6. 10. 2018 23:56
Dunlop WinterContact 4D, Michelin PS4/PS4S, atd.
Avatar - white label
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
white label
| 7. 10. 2018 00:05
Někdy ne.
"4 – číslo čtyři je považováno za nešťastné od Číny, přes Koreu až po Japonsko. Je to homonymum (slovo stejně znějící) k slovu smrt. Velmi velké množství firem obchodující v Asii jednoduše vynechává číslo čtyři jak jen to jde. Například nenajdete sérii 4XXX od společnosti Nokia. Fotoaparáty od společnosti PalmOne inc./Canon mají série G1, G2, G3 a pak přeskočili na G5. Ve východní Asii dokonce nemá spousta budov čtvrté podlaží. V Hong Kongu to došlo tak daleko že najdete budovy, kde nejsou podlaží, které mají jakékoliv číslo 4. Tedy žádné 4,14,24,34, 40 až 49 a navíc pro jistotu ani 13té patro. Takže budova co má mít 50 pater má vlastně pater jen 35. Strach z čísla 4 se také nazývá Tetrafóbie.
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
comper
| 7. 10. 2018 09:30
A ako je mozne, ze napr. vyrabaju 4 valce?
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
asitak77
| 7. 10. 2018 11:36
Ale udávají, že jde o pětiválce :-)
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
kozakm
| 7. 10. 2018 19:13
Canon mel 1D Mark IV, Nikon mel D4... ono to nebude tak zhave.
Krásné argumenty zavánějící pokrytectvím a hloupostí.
Frantizsekk
| 7. 10. 2018 22:54
Co treba takovy LG G4
Avatar - Adrouš
TPMS
Adrouš
| 6. 10. 2018 17:58
No mě teď čeká nákup zimní sady pneumatik a k tomu musim ještě dokoupit slavný bezdrátový ventilky na sledování tlaku v pneu. Takže to bude pálka.
TPMS
kovv
| 6. 10. 2018 20:47
Uvědom si ale, že za 4 či 5let budeš muset koupit dvě sady TPMS. Když máš dobré disky a necháš si na ně dát ochranou fólii (cena na 4 kola cca 3000 s životností 5 let), tak vyměňuj jenom pneu.
TPMS
kyklop
| 7. 10. 2018 07:52
Prečo? Minulý som mal na dva týždne požičaného 10 ročného rendlíka, snímače boli pôvodné. Samotný servis potvrdil, že ten "odchod" po pár rokoch je len skôr mýtus
TPMS
kovv
| 7. 10. 2018 08:21
Bohužel není. Máš holt štěstí. Já mám zase info z pneuservisu, že do 5 let odchází 90% snímačů. A už to nejde ani SW ojebat, protože pak neprojdeš technickou.
TPMS
mastic
| 7. 10. 2018 11:02
Blbost, ty Renaultí vydrží víc jak 5 let. Navíc origo nové stojí 500 Kč, to pálka není.
TPMS
Martin66-
| 7. 10. 2018 18:57
Já to mam zatim 5 let na peugeotu a drží, aktivuje se to vibracema, takže čim víc jezíte tím dřív to odejde.
TPMS
tesnav
| 7. 10. 2018 22:39
A proč? Bez senzorů to nepojede? Poslední 3 zimy jsem trvale jezdil s rozsvicenou kontrolkou tlaku pneu, protože zimní sada byla bez senzorů.
TPMS
Reco
| 8. 10. 2018 09:55
V zasade zakon dodrzany je, ale ak trafis velmi aktivneho likvidatora, mohol by si sa s poistovnou natahovat o pripadnu skodu. Mohol by vytiahnut data z diagnostiky, ze si ignoroval x dni kontrolku => tlak pneu nemusel zodpovedat predpisanym hodnotam a tym padom maju nieco v rukach. Mohli by argumentovat, ze system je od x roku vyroby povinny a dalsie omacky ... Nehovorim, ze by si automaticky prehral pripadny spor, ale nikdy nevies.

Ono najlepsie pri vymene auta si vsimnut, ci auto ma tu tragediu v podobe ventilkov, alebo ma nepriame meranie a clovek nepotrebuje saskovat.
TPMS - lumpárna !
MOJE JMÉNO
| 8. 10. 2018 12:40
TPMS je největší lumpárna na majitele aut, kterou mohli papaláši vymyslet. Proč to dělat jednoduše jako třeba nenáviděný koncern, když to jde i složitě draze u jiných?

Při koupi auta pro mne jedno z velmi důležitých kritérií pro výběr.

P.S. - brácha dal před 3 lety za ty zpropadené ventilky víc než za zimní obutí. A cca za dva roky 8x opakovačka.
Avatar - white label
TPMS - lumpárna !
white label
| 9. 10. 2018 20:33
TPMS je skvělá věc, ovšem jen pokud jde o přímý systém, ten nepřímý ("jednoduchý"), to je podvod. Na jednom autě nepřímý systém mám a je to horší, než nic (spoléhat se na něco, co v reálu nefunguje, je horší, než nic).
Přímý systém jezdím už na třetím autě a na jednom (r. v. 2006!) funguje dodnes na obou sadách (letní/zimní) s původními senzory! Nechci další auto bez přímého TPMS. Už několikrát mi to zachránilo přezouvání na cestě v zimě. Už při ohlášeném začátku úniku vzduchu jedu do pneuservisu (klidně si můžu po cestě kdekoli na pumpě doufoukat na dojetí a na palubce stále vidím aktuální tlak a teplotu pneu) a nemusím se špinit s vyměňováním kola někde u krajnice. Prostě skvělá věc.

P.S. Pokud senzory vydrží 2-3 roky není to normální, Na autě (modelový rok 2000) mi vydržely senzory také víc, než 10 let (některé cca 10, některé i víc).
Gumy
Penky
| 6. 10. 2018 19:54
Tohohle si já osobně nikdy nevšiml byl jsem rád když jsem nasadil gumu správně do směru >:D >:D
Označení M+S vs. vločka na štítu
Ravel
| 6. 10. 2018 20:06
Přestože naše legislativa považuje za zimní pneumatiky s označením M+S, podle Nařízení komise (EU) č. 458/2011 musí být zimní pneumatika označena symbolem vločky na štítu. Ta pak může mít nižší kategorii rychlosti než je předepsáno v TP. Podle nařízení 458/2011 jsou pneumatiky s označením jen M+S pneumatikami se zlepšeným záběrem na sněhu a možnost snížení kategorie rychlosti se na ně nevztahuje.
Protože se jedná o Nařízení komise (EU), je platné, i když není zapracované do národní legislativy.
Avatar - euro89
Označení M+S vs. vločka na štítu
euro89
| 6. 10. 2018 22:52
Me prijde smutny, ze tohle vubec musi resit nejake legislativy a ze to nedokaze vyresit obycejny rozum kazdeho motoristy. M+S znamena Matsch und Schnee, tenhle typ pneumatik maji standartne napr. Pandy 4x4. Tyhle gumy ti nabidnou obvykle lepsi trakci na blate, mokrem snehu a pod., ale vlastnostem kvalitnich zimnich pneumatik se rovnat nemuzou, coz by melo byt kazdemu jasny. Me prijde naprosto samozrejmy jezdit na kvalitnich gumach. Dobre zkusenosti mam v lete s Pirelli P1 a v zime s Nokian W+ a Nokian WR-D4. Jenze pak si hned na zacatku diskuze prectu, jak se nejaky trotl chlubi tim, ze jezdi celorocne na zimnich, protoze neresi spotrebu. Tak to je potom tezke.
;-\
Avatar - Zetti
Označení M+S vs. vločka na štítu
Zetti
| 7. 10. 2018 09:09
Hlavne ze to poresi tvuj rozum. Miluju lidi co vedi jak maji ostatni zit a co delat.
Avatar - pašík
Číslo 4
pašík
| 6. 10. 2018 20:29
A co takhle Nokian WR-D4
servis
Balentinka
| 6. 10. 2018 20:52
Tak doufám že v mém servisu to dělají správně >:D
Na zákony se sere
Nlauda
| 8. 10. 2018 09:21
Do 1.11. přezuje jenom 1/3, tedy 2/3 na zákon serou. To je šílené číslo, tak k čemu ten zákon vlastně je?

Já jsem kolikrát přezouval až 2.11. a 1.11. jsem zákon porušil.
Protože chci zákony respektovat i 1.11., mám celoroční.
Na zákony se sere
Reco
| 8. 10. 2018 09:42
Nemas celkom pravdu. Zakon porusis iba vtedy, ked splnis sucasne nasledovne podmienky:
1. Datum je po 1.11
2. Na ceste sa nachadza SUVISLA vrstva snehu/ladu, namrazy
3. auto je prevadzkovane na ceste.

Pokial jedna z tychto podmienok nie je splnena, nic si neporusil.
Avatar - woody-alien
Na zákony se sere
woody-alien
| 8. 10. 2018 21:38
Jak už napsal Reco, když se chceš ohánět zákonem, tak si ho nejprve aspoň přečti. Na letních můžu za splnění zákonných podmínek vesele jezdit třeba na Silvestra.
Avatar - Barrichello
Na zákony se sere
Barrichello
| 9. 10. 2018 16:06
tak tak, já se proháněl třeba 15.12. na letnákách s Alerem či Camarem, venku sucho, sluníčko a 10 nad nulou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku