Evropská komise se obává, že německé automobilky se budou snažit vyvážet staré osobní vozy s naftovým motorem, které v rámci nových opatření odkoupí od motoristů, do zemí východní Evropy.
Ok, ale väčšina dízlov na naších cestách sú EU4, alebo EU 5, takže tie, pri ktorých sa (až na pár výnimiek) odrbávalo s emisiami najviac. Zvyšok sú ešte staršie pekáče s polomŕtvymi vstrekovačmi a vykuchanými dpf. Až na úplnom konci máš mizivé percento nových reálne "čistých" dízlov...
Přečti si co napsal KANKUNEN ještě jednou a slovo po slově a zamysli se nad obsahem sdělení. Jestli chápu, co si z toho pochopil ty, tak si to nepochopil.
Na druhou stranu podle toho co vídám na dálnicích v Německu a u nás za soupravy odtahovek a vleků s nákladem, už je rozhodnuto.
Vůbec se nesměju, to bylo snad jasný, že ty vykoupený auta budou automobilky chtít ještě zpeněžit (snad ktomě těch s podvodnými emisemi) - snad si nemysleli, že je automobilka odkoupí a pak ještě na svý náklady zlikviduje? >:D A tak holt ty auta půjdou do zemí, kde si, narozdíl od Němců, lidi nová auta dovolit nemohou či nepotřebují. Paní polská eurokomisařka to halt teď bude čuchat doma :-)
A tak nakonec začnou umweltzony vznikat všude, protože se problém jednoduše posune jinam. Člověk by řekl, že po tom, co si v podstatě to samé všichni už vyzkoušeli s rezidentním parkováním, už budou vědět, jak to funguje. :-)
Zrovna paní z Polska je snad úplně padlá na hlavu, co polák to šmelinář :-) , ti to sami budou distribuovat do východního bloku. Automobilky je nebudou muset nikam vyvážet, sami si pro ně zájemci budou jezdit.
V Polsku je diesel jako parfém, oni sami poláci dělí odpad na hoří - nehoří a vytvoří si sami prostředí, ve kterém diesel vypouští lepší vzduch než nasál.
To zákony umožňovaly kolem roku 2001, kdy jsme nebyli v EU.Vzpomínám si jak tehdy známý měl něco vybráno a pospíchal na dovoz, protože pak už to nemělo jít. Tehdy v rámci ochrany trhu apod. bylo možné aby auta starší 6 let( případně eurohomologace) nešlo dovážet a oficiálně postavit na značky. Ale už je to strašně dávno, jen matné vzpomínky. To po vstupu do EU padlo. Jinak jak píšeš co by s tím šrotem
sami dělali, tak to ještě dobře prodají na východ. :-) A my jsme tady rádi, že máme čím jezdit.
Chtěl bych upozornit že auta provozovaná v Německu jsou obecně v lepším stavu než auta provozovaná v ČR a ve východní Evropě.
Pokud tato auta nahradí různě bouraná a potom lepená auta s Euro 4 bez DPF, je to pořád akceptovatelné, OPRAVDU STARÁ AUTA BUDOU VYTLAČENA Z TRHU.
co udělá česká vláda v čele s ministerstvem dopravy pro to, aby Česko nezaplavily staré nafťáky z Německa? No já vám to povím - zdraží lidem benzín. Resp. od 1. 1. zruší bez náhrady levnější N95, a tím polovinu českých benzinových motoristů donutí tankovat drahý N98 nebo... nebo přejít na diesel. Pochopitelně starou ojetinu. A že jich na trhu bude. Já mám benzínové auto z roku 2001, takže nesežere novou palivovou euronáhražku a abych jezdil od Nového roku o tři koruny na litr dráž - jaké jiné řešení mám? :no:
A teď se zeptej sám sebe, zda je opravdu smysluplné udržovat sedmnáct let starý vůz. Tím spíš pokud s ním jezdíš tolik, že tě tankování N98 zabije.
Opravdu je na vině vláda?
Myslím si, že udržovat 17 let starý vůz bez koroze a v dobrém stavu stále smysl má. Průměrné stáří vozového parku u nás je téměř 15 let, moje auto už je za limitem. Otázka není jak je auto staré vzhledem k technickému stavu, ale vzhledem k novému palivu, které prokazatelně ničí motory starší než cca 2005 - což je cca právě to průměrné stáří.
Tak to jsme na tom stejně, taky mám 17 let staré auto, Fabia 1,4 dokonce splňuje EURO4. Uvidíme v roce 2019 co teda bude. Nevím jak je to teda s tím palivem, ale už zase vzrůstá výtoč E85, při růstu cen v posledních měsících. Já se před 5 lety nechápavě díval na nějakého strejdu jak do svého Ignise tankoval E85+Natural na ONO. :-)
Mám Euro 4, jen pro doplnění. Také na 70litrové nádrži je rozdíl N95 a N98 cca dvě stovky, nemyslím že je to úplně "o pár korun". Ale pro každého je prostě pár korun něco jiného.
Tak abych pravdu řekl, teď jsi mě trochu znejistěl. Na okně mám zelenou nálepku Euro 4, auto je rok uvedení do provozu 2002, ale jestli říkáš že E4 je až od 05... nevim.
to je emisni plaketa
zelenou dostane benzinak uz s euro1, tedy i 25 let starej strep.
naftak uz od euro4, tedy typickej 9-13 letej rakovinomet bez DPF, coz je hodne nepochopitelny, ze něco takovyho muze zelenu dostat ...
Co to je za nesmyslnou úvahu? Snad jim zdraží naftu nee? Proč by zdražovala benzin, právě naopak! Pokud zlevní benzin, přiměje majitele starších dieselů ke koupi benzinu (servis etc.) a naopak zamezí přílivu starých dieselů z Německa. Nebo jsem tě nepochopil?
Takže nejprve je tu norma a měření, které neodpovídají zkutečnosti. Čí je to vina? Snad automobilek? Ne, politiků. Pak si vzpomenou, že zakážou vývoz starších aut? To je jako co? Omezování volného obchodu, kterým se tak EU prsí?? Socialistický zásah do práv a svobod volného podnikání??
To je stejně všechno bulls*it, to samé teď to nové nařízení, aby netflix nebo amazon video měli ve videotéce alespoň 30% EU produkce - možná jsem někde něco zaspal, ale takhle si volnej trh nepamatuju.. Obecně internet a digitální média jsou krésnej příklad, jak ta volnost krásně funguje, se všema těma geografickejma omezeníma - ku*va dyť já musím dneska už jet přes tu proxy nejen při páchání nekalostí, ale i když se chci (doma v zahraničí) podívat na vysílání čt24...
co to placas??
automobilky to ojebaly
to ze emisni limity jdou plnit i v realu dokazuji benzinaky, ktery s tim problem nemaji, a dnes uz i nektere naftaky, ktere laboratorni limity plni snad i v realu
Mame preci ten single market (jednotny trh), tak komise ma ASI na mysli BLR, UKR, SRB...
Osobne si myslim, ze se na vymene vozu EURO3 za EURO5 da slusne vydelat. Tim myslim, toho, kdo ty auta z Reichu doveze. Kdyz je necha za dobrou cenu, tak se pracujici lid zbavi starsich vozu a koupi novejsi, ktere sice budou mit cinkly motor, ale mohly by byt v lepsim stavu - napravy, brzdy, svetla, kastle atd. Auto neni jen o motoru.
zatimco euro3 se za par let rozpadne a dotycnej bude muset lovit v novejsich vodach a nejspis i vyhodnejsi nabidce benzinaku, tak euro5 chrochty tady budou zamorovat vzduch jeste nejmin dalsich 10 roku ….
co by nasledovalo??
rohlik by zdrazil o 5hal, obycejna pracka by misto 20tis stala o stovku vic a spousta dunihlavu jako windiesel by si rozmyslela, jestli si koupit obstarozni dyzl, kdyz by nafta na stojanu byla o 3-4kc drazsi nez benzin
vydelali bychom na tom vsichni cistsim ovzdusim, ale samozrejme, ze by to chvili trvalo
Auta pôjdu mimo EU, to je zrejmé. A tam kam pôjdu ublížia, pretože tie autá sú šialené náročné na servis ktorý si naprikad na Ukrajine dovoliť nemôžu. Šrbi alebo Ukrajinci sú menej ľudia ako nemci? Nie nie sú...len majú menej peňazí a zastaralé hodnotový rebríčel, takže tie autá sa do jedného predaju... :-(
Auta pôjdu mimo EU, to je zrejmé. A tam kam pôjdu ublížia, pretože tie autá sú šialené náročné na servis ktorý si naprikad na Ukrajine dovoliť nemôžu. Šrbi alebo Ukrajinci sú menej ľudia ako nemci? Nie nie sú...len majú menej peňazí a zastaralé hodnotový rebríčel, takže tie autá sa do jedného predaju... L
pokud vyrobci budou problem presouvat jinam, tak tim uredniky v EU jen naserou a vyslouzej si tim zakazy, a jak vime nasranej Eurourednik umi bejt obcas slusne neprijemnej ikdys to znamena ze Evropska firma prijde k uhone
ale co si budem namlouvat, ty automobilky si za to muzou vesmes sami, brali dotace od EU na vyvoj alternativ, a narvali ty miliardy eur do blbosti, a to jiz v roce 2008 pred nastupem Euro5 v dobe kdy se tato norma sepisovala a v 2009 zacala platit, spousta Eurouredniku i na vyssich postech varovala jiz v te dobe ze emise se budou zprisnovat a ze je potreba jit cestou hibridu, evropske automobilky dal brali miliardy eur na alternativni pohony a hybrid nebo elektromobil neprinesli na trh ani jeden, vse jen prestavby spalovaku na kterych proste vydelavat moc nejde :-! ted kdys us jim ty miliardy z EU zastavili kdys videli jaky blbosti za to vymejslej, tak najednou automobilky ohlasujou miliardove investice do elektromobility a zubi nehty se snazej jeste doprodavat naftaky ktery jim zacinaj ruzne omezovat a na nejvetsich trzich tech aut jim s nima zacinaj klesat prodeje, ty informace maj ty automobilky jiz od roku 2010, a porad nejak doufaj ze jim to nejak vyjde, a ono to porad nevychazi a stale jim nekdo "hazi klacky" pod nohy, predloni s tim zacala i Cina a Indie a najednou v Evropskych automobilkach zjistujou, ze Asijska konkurence s tim problem nema a je na to pripravena lip nez oni, jejich problem :-!
treba VW mel vytecne motory pro kombinaci k hybridum, atmosfericka 1.8 byl vytecnej motor, misto toho sel cestou downsizingu, turb a hlavne dieselu i do mestskych auticek, a nakonec stejne musel podvadet aby mu to v testech prolezlo, pritom hybrid mohli mit davno, a jen tak mimochodem, takova hybridni motorizace se ve Skodovce testovala, prave s atmo 1.8 benzinem co byl v Oktavce :-!