Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nevyvážejte staré diesely do východní Evropy, varuje Němce EU

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 8. 10. 2018
43
Evropská komise se obává, že německé automobilky se budou snažit vyvážet staré osobní vozy s naftovým motorem, které v rámci nových opatření odkoupí od motoristů, do zemí východní Evropy.

V neděli to uvedla eurokomisařka Elžbieta Bieńkowská, která je zodpovědná za vnitřní trh, průmysl a podnikání.

Špičky německé vládní koalice se minulý týden shodly na souboru opatření, který by měl zabránit zákazům vjezdu dieselových vozů do německých měst. Vláda automobilky požádala, aby majitelům starších automobilů nabídly pobídky ve formě odkupu starého auta na protiúčet při nákupu nového, nebo modernizaci motorového a výfukového systému. Firmy slíbily, že nabídka odkupu na protiúčet začne platit okamžitě. Ne všechny se ale zavázaly k nákladným úpravám. Vláda chce, aby veškeré náklady na úpravu motorů hradili výrobci. Ministr dopravy Andreas Scheuer řekl, že byla dosažena politická dohoda a o podrobnostech jejího zavedení včetně finančních podmínek se stále jedná.

Automobilky preferují odkupy starších vozů výměnou za koupi ekologičtějších modelů, což by vedlo k nárůstu prodeje, byť za snížené ceny.

"Vývoz by znamenal přesun problémů s kvalitou ovzduší ze západu na východ," prohlásila Bieńkowská v rozhovoru pro deník Tagesspiegel. Například Bulharsko podle ekologické skupiny Transport & Environment vloni dovezlo ze států EU přes 100.000 ojetých automobilů, z toho více než třetina měla nejvíce znečišťující motory. "Mělo by být jasně určeno, co se stane s opotřebenými vozidly," řekla eurokomisařka a dodala, že jde o evropský, a nikoliv národní problém.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ano, mám stejný názor
| 9. 10. 2018
to ze neco smrdi as tak nevadi, horsi je kdys to nesmrdi a presto skodi :-! vetsinu slozeni emisi necitis
budou dohry a skutecne zakazy
| 9. 10. 2018
pokud vyrobci budou problem presouvat jinam, tak tim uredniky v EU jen naserou a vyslouzej si tim zakazy, a jak vime nasranej Eurourednik umi bejt obcas slusne neprijemnej ikdys to znamena ze Evropska firma prijde k uhone

ale co si budem namlouvat, ty automobilky si za to muzou vesmes sami, brali dotace od EU na vyvoj alternativ, a narvali ty miliardy eur do blbosti, a to jiz v roce 2008 pred nastupem Euro5 v dobe kdy se tato norma sepisovala a v 2009 zacala platit, spousta Eurouredniku i na vyssich postech varovala jiz v te dobe ze emise se budou zprisnovat a ze je potreba jit cestou hibridu, evropske automobilky dal brali miliardy eur na alternativni pohony a hybrid nebo elektromobil neprinesli na trh ani jeden, vse jen prestavby spalovaku na kterych proste vydelavat moc nejde :-! ted kdys us jim ty miliardy z EU zastavili kdys videli jaky blbosti za to vymejslej, tak najednou automobilky ohlasujou miliardove investice do elektromobility a zubi nehty se snazej jeste doprodavat naftaky ktery jim zacinaj ruzne omezovat a na nejvetsich trzich tech aut jim s nima zacinaj klesat prodeje, ty informace maj ty automobilky jiz od roku 2010, a porad nejak doufaj ze jim to nejak vyjde, a ono to porad nevychazi a stale jim nekdo "hazi klacky" pod nohy, predloni s tim zacala i Cina a Indie a najednou v Evropskych automobilkach zjistujou, ze Asijska konkurence s tim problem nema a je na to pripravena lip nez oni, jejich problem :-!

treba VW mel vytecne motory pro kombinaci k hybridum, atmosfericka 1.8 byl vytecnej motor, misto toho sel cestou downsizingu, turb a hlavne dieselu i do mestskych auticek, a nakonec stejne musel podvadet aby mu to v testech prolezlo, pritom hybrid mohli mit davno, a jen tak mimochodem, takova hybridni motorizace se ve Skodovce testovala, prave s atmo 1.8 benzinem co byl v Oktavce :-!
Avatar - Floyd
No a teď otázka:
| 8. 10. 2018
Co to je za nesmyslnou úvahu? Snad jim zdraží naftu nee? Proč by zdražovala benzin, právě naopak! Pokud zlevní benzin, přiměje majitele starších dieselů ke koupi benzinu (servis etc.) a naopak zamezí přílivu starých dieselů z Německa. Nebo jsem tě nepochopil?
Ano, mám stejný názor
| 8. 10. 2018
Ok, ale väčšina dízlov na naších cestách sú EU4, alebo EU 5, takže tie, pri ktorých sa (až na pár výnimiek) odrbávalo s emisiami najviac. Zvyšok sú ešte staršie pekáče s polomŕtvymi vstrekovačmi a vykuchanými dpf. Až na úplnom konci máš mizivé percento nových reálne "čistých" dízlov...
Východná Európa..
| 8. 10. 2018
Auta pôjdu mimo EU, to je zrejmé. A tam kam pôjdu ublížia, pretože tie autá sú šialené náročné na servis ktorý si naprikad na Ukrajine dovoliť nemôžu. Šrbi alebo Ukrajinci sú menej ľudia ako nemci? Nie nie sú...len majú menej peňazí a zastaralé hodnotový rebríčel, takže tie autá sa do jedného predaju... L

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku