Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes-Benz prozrazuje detaily naftových plug-in hybridů. Filtr vypálí jen na dálnici

54 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
zda je opravdu v autě zapotřebí sebou tahat ten těžký akumulátor a elektromotor. Nepůjde to koupit bez těch zbytečností?
Avatar - Zetti
Zetti
Ty parametry bys tezko z dvoulitroveho dehtu bez baterky vyzdimal. Porad jsi to jeste nepochopil?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Od toho tu jsou třílitrové "dehty" , když to nejde z dvoulitru ;)
Avatar - Zetti
Zetti
Zrychleni mezi 5 a 6 sec pri kombinovane spotrebe pod 3 litry? Ktery dehtovy trilitr plni aspon jeden z parametru?
Avatar - kari.laz
kari.laz
A který hybrid dokáže jezdit za 2-3 litry, obzvláště pokud budeš využívat zrychlení pod 6s a nebudeš s tím jezdit kolem komína?
Avatar - Zetti
Zetti
Nevim co je jezdit kolem komina, nicmene najedu pres 1000 km mesicne a v nadrzi mam jeste asi tretinu z benzinu ktery sem kupoval 2.9.18 pri ceste z Prahy do Domazlic. Babka mela narozky, tak si to datum pamatuju presne. Zitra to tankovani asi zopaknu, pac svara ma taky narozky, to asi budu muset zase doplnit. Tam a zpatky to nestaci
Avatar - kari.laz
kari.laz
takže zaokrouhleno nahoru... tedy 10000 za rok takže do 30 km denně průměr. Takže plazení kolem komína. Já bral plnou v pátek (nádrž 80 litrů) a zítra budu tankovat zase.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pche. Obyčejná 530d 5,7sec, s 4x4 5,4sec. Takže - otázka spíš měla znít - který ne. ;-)
Avatar - Zetti
Zetti
Ma to za 6, ale v poho. Nicmene v dnesni nebo nejblizsi dobe uz asi bude mit emisni problem.
Avatar - Lackey
Lackey
Velké šťastie, že spotreba auta sa neudáva na 1000 km.

Vyzeralo by to fakt blbo, že prvých 100 km to jazdi na 2-3 litre nafty a ďalších 900 km na 6-7 litrov nafty.

Sice bez 200 kg hybrid akumulatorov by to jazdilo furt za 4,5 l / 100 km, ale čo už nespravíme pre splnenie normy a oblbnutie seba samých pre priem spotrebu na prvých 100 km-och cesty.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Přesně - údaj 1,6 l na 100 přestává být jakkoliv relevantní, když při testech jde prvních 50 km z přebité baterky. Když to dělají ostatní, moc košer to není, ale divím se Mercedesu, že se k tom snížil taky.
Avatar - Hittman
Hittman
Nesnížil, donutila ho legislativa.
ryccardo
Přesně tak. Hlavně, že je EU spokojená a zapadá jim to do tabulek >:D
IPace
proc maji diskuteri porat potrebu zminovat EU? tu EU ktera je dnes az na 3 miste pro vyrobce aut, neb je az tretim nejvetsim trhem, pred ni je Cina a USA, a v Cine si bez techto pluginu neskrtnou vubec, tam by jim zakazali prodeje Mercedesu proste uplne ;-)

mimochodem, emisni limity 6d temp v EU jsou min prisne nez kuprikladu v Kalifornii ;-)
Avatar - Hittman
Hittman
Ano, pouze v Kalifonii, zbytek USA (centrální vláda) zvažuje uvolnění norem nebo alespoň po delší čas nezpřísňovat je.
IPace
stejne limity jako Kalifornie ma dnes i 12 statu, v techto statech s eproda prez 80% aut v USA ;-) vsechny tyto staty zvazuju zalobu pokud se emisni limity uvolni na zadost Trumpa ;-) tazke pristi minimalne 2-3 roky se to nezmen a spise se to jeste zprisni ;-)

navic v USA stale plati i zakon, ktery umoznuje uzavrit centra mest pro osobni dopravu, tento rok to jiz jednou vyuzili treba v Chicagu, Trump se tehdy hodne vstekal, protoze k jeho Trump Tower tak neslo dojet autem, respketive se vstekali v tom baraku manazeri co tam maj fleky v garazich, Trumpeta tam pocitam mesice nebyl

dodatek, tak kouskam ze proti Trumpove zmirneni emisi je jiz 17 statu unie >:D

a jen tak do placu, tohle je v rezii jednotlivych statu, Trump vesmes muze jen zastropovat, staty unie si dal muzou urcit prisnejsi emisni limity, a vesmes ma nizsi vetsina statu unie, 12 na urovni kalifornie a dalsi pak mirne volnejsi ale stale prisnejsi nez federalni, i ty federalni jsou ale lehce pod urovni tech v EU, diesly tak jak jsou v EU pro 6d-temp by v USA nemeli sanci projit ani podle federalni emisni normy
IPace
tak jak tak, hlavnit trhem je dnes Cina, a tam jsou omezeni takova, ze proste plug-in hybridy budou potrebovat, bez nich a elektrik by jim tam po roce 2022 hrozil uplnej zakaz prodeje aut dane znacky, a to si netroufnou lajznout, prisli by tim o obri cast prodeju :-!

a vubec bych nepodcenoval ani silici kupni silu Indie, tam brzo taky automobilky narazej a jinak nez s hybridama, pluginama a elektrikama to tam nepujde, Eu je dnes opravdu ta posledni ktera nekoho zajima, jedine co se tu resi je nesmyslne CO2 :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Omyl, to CO2 je nejdůležitějším parametrem.
kesumb
XC90 T8 v kombinaci (150-160km/h dálnice, okresky předjíždění na podlaze, jinak jízda kolem 100km/h, vesnice a města se snahou jet jenom na elektřinu) mi po cca 350km ukázala 8,8l. Dálnice byla cca 50%, okresky 40 a zbytek vesnice). Stejná jízda s A6 3,0 TDI by vyšla podobně, maximálně o deci míň.
Město bylo někde mezi 0 až 4l.
Ono PHEV se i na opravdu dlouhou jízdu vyplatí a ušetří i tam, protože dokáže i s málem energie z brždění trošku pokrýt přechodové stavy spalovacího motoru (ukázkově zrychlování). Krom toho i ta elektřina na cca 50km udělá z těch 1000 5% což stačí na přepravu té váhy navíc (tohle je ale teorie).
To, že to u R4 nafťáku ekonomicky nedává smysl je fakt. Proto se mi líbí víc 560E, která bude jezdit mezi 6-10l tam, kde by V8 žlara 15.
IPace
me by z celeho seznamu zaujal jediny model, E 300 e, ale dle tabulky to asi nebude kombik, takze u me zas nic, k Jagu proste casem spis prihodim druhou mensi elektriku a na spalovaky se jiz uplne vyprdnu
IPace
silne pochybuju ze tam bude +200kg, spise to bude pod +100kg oproti ciste naftove/benzinove motorizaci

a pokud ten hybrid udelaji spravne, tak bude mit nizsi spotrebu i na dalsich kilometrech, system se na urcitem stupni vybiti akumulatoru proste prepne do hybridniho rezimu a bude to jezdit dal se spotrebou o 1.5-2 litry nizsi nez za kolik by jezdila jen spalovaci technika
kyklop
Opíš nám myšlienkový postup, ktorým si sa dopracoval k uvedeným číslam :-! . Napísal si zmes totálnych chobotín
MrBeranek
Přesně. Tohle lhaní do vlastní kapsy, jak to jezdí za 1,5 litru nafty. Někdo vypálí od boku číslo spotřeby, kterou auta mají plnit, tak to výrobce ojebe tak, aby to na papíře vyšlo. To mi připomíná normovanou spotřebu 900koňového Porsche 918 Spyder. To má taky normovanou spotřebu 3,5l/100 km/h. Papír snese hodně, to se ví. Nechápu, jak tohle zjevné pokrytectví a ohýbání čísel někdo může obhajovat, když je každému jasné, že reálná spotřeba je někde úplně jinde. Ale hlavně, že to hezky vypadá v tabulce. :no:
Ragnotti
Nikto nejazdite v zapchach? To kde zijete? Cela Bratislava, Vieden (Süd-ost Tangente poobede), Praha, Presov, Hlohovec, (na tie 2km treba poobede casto 30-45min), Trnava, Zilina, Prievidza... vsade tam je plugin hybrid dobre riesenie, pokial nebude priplatok moc velky
ryccardo
Hoši to lidstvo si tak lže do kapsy. 1,5 litru spotřeba. Takovej nesmysl. Doufám, že si brzo přečteme nějaký reálný test.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Až na ten blábol o vidlicovém šestiválci (jde o řadový) fajn článek.
Naftový hybridy rozcupují hybridní Toyoty v hledisku CO2 jako nic. Druhá věc je ta, že jsou to modely (ony nafťáky), které se kromě Evropy zřejmě jinde prodávat nebudou.

Sice je to složitý pohon, ale vidím v tom spoustu výhod.
- hlavní plus je možnost vjezdu do libovolné emisní zóny v kombinaci s úsporným provozem na dálnici
- R4 nejvíce obtěžuje hlukem při malých rychlostech (zde eliminováno), na dálnici to bývá OK
- R4 s výkonem R6, ale R4 potřebuje na své zahřátí cca 70% energie oproti R6
- pokud se v zimě zaparkuje ve velmi mrazivém prostředí a nepůjde naftový pohon, lze (i s tou částí el. energie co po mraze v akumulátoru zbyde) dojet do teplejšího místa "rozmrznout"

Samozřejmě velkým mínusem je cena, to už je pak na každém, zda do toho jít.
db
Teoreticky to vyzerá super.
Ale prakticky, z dlhodobého hľadiska si myslím, že celkovo je HSD vhodnejší.

Cena tohto auta bude možno aj 2 x viac, než povedzme Camry hybrid. Ano, toto je o dosť výkonnejšia zostava, ale otázka je, či je to potrebné (v cestnej premávke, kto potrebuje zrýchlenie na 100 pod 6 sekúnd, tak jazdí tak, ako by nemal a nech je sebelepší vodič, tým že na cestách nie je sám, tak je hrozbou). Napr. ten Camry má zrýchlenie okolo 8 sekúnd, čo stačí na svižnú jazdu. Údržba turbo-diesela bude drahšia ako benzínovej atmosféry. A keď príde k potrebe vymeniť aukumulátor, tak to bude násobný cenový rozdiel. Aj spoľahlivosť tohto komplikovaného systému bude ďaleko za HSD. No, a napokon atmo benzín bude predsalen kultivovanejší, takisto bezproblémovejší aj vo väčších mrazoch.
Čiže mne z toho vychádza, že toto tu je fajn ako predražená hračka pre nevybúrených, ktorí kupujú nové autá každé 2-4 roky (čo už samo o sebe nie je veľmi ekologické). Len potom darmo je aj nižšia spotreba, celkové náklady na kilometer sú veľmi vysoké.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Ber to tak, že toto je především pro německé zákazníky, kteří potřebují jezdit do města a jsou zvyklí na naftu. Když dáš na dálnici při 160km/h kickdown, tak Camry vedle 300de těžce pohoří. A o to jde, aby to JELO. :-)
adamzprahy
Jasný, ale na druhou stranu, já bych Toyotí modely vůbec nesrovnával s MB E a podobnými vozy. Když už srovnávat tak Lexus. To co popisuješ platí totiž i pro normální motorizace, tím myslím že motory mainstreamu končí tam, kde prémie většinou začíná.

Ale jako obecně je asi pravda, že co se týče spotřeby, tak nafta ve větším autě při vyšším tempu na dálnici výhodu nižší spotřeby prokazuje. Což jak píšeš, to je za mě taky doména toho MB E.

Pro takové to běžné "domácí" použití, kdy je dálnice na občasný/kratší přejezd, si myslím že je lepší benzínové řešení, protože diesel bude mít z principu furt stejné problém ať už jako hybrid nebo cokoliv dalšího k tomu.
kesumb
No, ono technologicky je každý PHEV s ohledem na spolehlivost sázkou do loterie, ale složit to ze čtyřválcové nafty mi moc smysl nedává. S ohledem na to, že i Q7E-tron vyčítali, že je docela znát nastartování spalovacího motoru bych se toho tady obával. No a pak tomu nafťáku se bude vyložení líbit, že ho každou cestu do práce jednou na pár vteřin probudíte při nějakým kickdownu úplně za studena..
Naopak 560e mi smysl dává, výkon přeplňovaný V8 se spotřebou R4 nafty...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Doma v garáži si to pěkně nabiju a kolem komína to poskáču na elektriku a když pojedu dálku, tak nepojedu hybridním tempem, ale svým jak chci já a ne auto, protože to diesel vše utáhne a za málo. A že diesel od eMBéčka je čistý i na dálnici už snad všichni víme.
adamzprahy
No jasně, pokud někdo jezdí převážně dálnice a ideálně do vzdálenějších cílů, je tohle moc fajn řešení (jak tu už padl výčet pozitiv). Ale to má menší část populace. Na běžné ježdění, které je nejčastější, tzn. max jednou o víkendu se auto dostane na pár (desítek) km na dálnici asi diesel vhodný nikdy z principu nebude.

Tím chci říct, není to stále to univerzální kladivo, vhodné na všechno :-)
Avatar - fOE
fOE
Univerzalni kladivo vhodne na vsechno neexistuje, tak asi fakt nejlip prestat ho hledat, stejne je to marny. Ja jsem v tomhle s Kankunenem, za me idealni spojeni nafta+elektro. Ma bezna jizda je cca 80km, vyjezd z mesta (ted absolvuju se studenou naftou = musi me mit vsichni radi), par km okresek, 50km dalnice, par km okresek a vjezd do mesta rekneme 10km po meste. Odpoledne v opacnem garde. Na to je podobny system doslova idealni. Nebudu smrdet nikomu pod nos rano ani vecer ani v jednom z tech mest. Co by me zajimalo je jak realne by to vypadalo kdyby clovek vubec nedobijel a nechal to proste jen na rekuperaci. Jaky realny dojezd na baterky by to mohlo mit a jestli by to furt stacilo na to aby spalovak ve meste nespinal. Pokud i tohle jo tak abych zacal setrit :-)
Horst Fuchs
V Autobildu se už novým hybridem projeli, spotřeba je při klidné jízdě mimo dálnice opravdu znamenitá. Horší je hmotnost vyšší o 200 kg a podstatně změnšený kufr - o 170 litrů na výsledných 370. Kvůli vyšší hmotnosti je podvozek tužší. Zvyknout si je údajně nutné na "dvojčinné" brzdy, což je ale taky společné pro všechny hybridy.
Jinak použití dieselu pro hybridní pohon je z hlediska všech emisních fičurád asi dost problematické, nicméně pro Německé podmínky s častými delšími jízdami po dálnici bude asi ideální. Nevím, jak by to fungovalo dlouhodobě jen při poskakování po městě. Ale tam by měla zvládnost docela dost samotná baterie.
Cena zatím nebyla stanovena...
Avatar - fOE
fOE
A ja se zeptam na neco jineho: at chceme nebo ne, elektroauta jsou tu a ikdyz je nebudeme chtit, tak nam je proste vnuti. To me privadi k otazce do pranice: mate na to vyresenou infrastrukturu? Ti co mate vlastni bydleni, vlastni bydleni ted resite nebo o tom teprve uvazujete, mate v garazi pripojku (spousta lidi bydli v bytech a garaz je casto spolecna pod domem)? Resite tohle s developerem jako neco co tam musi byt / chcete mit? At uz jako neco co vas vyhledove ceka a nemine, nebo jen pro jistotku? A pokud ano tak jak? Tahate si do garaze / ke garazovemu stani "silny proud" nebo se spokojite s obyc zasuvkou?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ja mam u pristresku samozrejme zasuvku ( vysavani auta atd.) a mam k ni dotazeny kabl na 380V, je to par stokorun max. Nepredpokladam, ze je nutne neco navic?
Horst Fuchs
Hmm... Snad už jen to elektroauto, aby bylo co nabíjet.
Avatar - fOE
fOE
Tak v domku to ma clovek evidentne jednoduchsi, budis ti prano. :-)
Avatar - xxc
xxc
V garazi ma asi kazdy zasuvku na 380V. Takej beznej v dome. Este je otazka, ako bude siet zvladat nabijat 2 auta.
topten
kolik toho bezny auto najede prumerne denne??
kdybys nabijel 8 hodin pres noc i jen 10kW dohromady, tedy na kazdy auto 40kWh, tak realnej dojezd je pres 200km u kazdyho auta, 400km obe.
ujede prumerna rodina denne 400km, tedy rocne skoro 150tis km??
pochybuju.

navic to muzes strcit do zasuvky kdyz prijedes domu, tedy dejme v 18 vecer a vytahnout kdyz odjizdis, tedy v 8 rano a hned ti dojezd o vic jak polovinu stoupne na teoretickych 1/4 milionu rocne, coz mi uplne malo neprijde ...
adamzprahy
Promiň, možná jsem pomalejší, mohl bys ty výpočty trochu více rozvést?

Jinak jasně, že to není každý den. Ale stává se, že třeba 2-3 dny se jezdí víc. Typicky čtvrtek/pátek pracovní lítačka, v pátek odjet dál na víkend. Pak je to limitující, já to řešil a osobně bych neinvestoval do polovičatého řešení s tím, že musím každý den po dojezdu píchnout do zásuvky a nesmí se mi sejít víc ježdění rychleji po sobě. Ten třífáz to fakt chce, aby když člověk dojede, tak si dá kávu, jídlo a má výrazně víc dobito. U obyč 220V má člověk smůlu.
Avatar - xxc
xxc
To je pravda, ze tolko nenajazdime. Ale ked bude lacna elektrika, tak si viem predstavit par vyletov denne. Este len vtedy sa mesto zaplni autami :-)
adamzprahy
Správná otázka. Řešil jsem to a je to problém. Bydlím v novostavbě bytového domu s garáží v přízemí v Praze a chtěl jsem koupit EV. Zjistil jsem ale, že je to obrovský problém. Bláhově jsem si myslel, že se "jen" vyvede zásuvka s měřákem, ověří se zda to jističe utáhnout a hotovo. To je omyl. Developer s ničím takový nepočítal a musel by to schválit, od souseda, který už to řešil ve vedlejším domě vím, že jemu to zamítli. Developer v tom musí být kvůli záruce na dům.

Prý je potřeba to řešit i s PRE kvůli dimenzování sítě pro celý obvod a takové věci. Musí to mít svůj elektroměr (přípojné místo) atd atd. V praxi je to tak komplikované a drahé, že to absolvuje jenom nějaký bohatý nadšenec, který na to má čas. Ono to všechno dává smysl, kdyby se u každého stání měl dobíjet EV, tak to asi z pohledu sítě hodně mění. Nevím jestli by se něco změnilo kdyby mi stačilo obyčejná zásuvka na 220V. Na druhou stranu čím větší baterie, tím méně klasická zásuvka stačí a ono to pak když přijedete večer už ani nestihnete do plna nabít na druhý den. Vše řešit kvůli přívodu, který mi auto dobjie jen trochu, také není nejlepší řešení.

Otázkou je co s tím. Běžný smrtelník toho asi jinak než tlakem na příslušné instituce a trh neudělá. Jenže to člověk chce EV, začne to řešit, zeptá se, dostane neg. odpověď, auto potřebuje, tak koupí normální nebo hybrid a přestane lobbovat, protože k čemu by mu to bylo že...

Pokud máte někdo zkušenosti, sem s nimi prosím :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
V bytovém domě to evidentně problém je, v běžném RD naopak vše z tvých problémů odpadá (předpokládám). Maximálně si "zvýšíš" jističe.
adamzprahy
Ano je to tak. Ale EV má být řešení hlavně do města a Praha je v tom bez debat v ČR sice nejdál, ale stále to je velmi limitující i pro "nadšence", natož aby tím jezdili masy. Tzn. na hranici použitelnosti. V Praze v RD moc lidí nežije.

Velmi mě překvapilo, že právě ani novostavby s luxusními byty s cenami na úrovni RD tohle vyřešené nemají, jak to pak asi má fungovat ve starších zástavbách či dokonce klasických panelácích. Tam se postaví 2-3 veřejné stanice venku, které obslouží jen pár šťastlivců + věřím, že to budou blokovat burani, kteří jen nebudou mít kde jinde zaparkovat.
Avatar - mariov8
mariov8
To je totiž velký problém, když máš bytovou jednotku, kde počítáš u každé s proudem 16A a v domě je 50 bytů... zjednodušeně potřebuješ zajistit kapacitu pro příkon 184kW

Když ti lidé budou chtít každý alespoň 7kW (což je reálně směšné číslo, to je tak pro dospělý elektroskůtr nebo smart ED) přípojku pro elektromobil, spokojí se s jednou fází, a zanedbám příkon domácností, jsem na 368kW co tam potřebuji po drátech dostat!

Pokud by každý potřeboval 22kW přípojku, jsem přes 1MW... tady končí sranda!!! To není jak plkat před davy na meetingu nebo v parlamentu, to je matematika a fyzika! Zatím je ještě ekonomika, to totiž většinou není o výměně trafostanice, ale je potřeba vyměnit vedení VN k ní a chraň bůh, že by se požadovalo rozšíření měnírny VVN za městem. To je pak úúúplně jiná ekonomika. A to jsme ještě nedošli k rozšíření kapacity elektrárny. Například výstavbou jaderného bloku...
Avatar - fOE
fOE
Vyborne, diky za koment. To co popisujes je vubec nejhorsi scenar. Kolegazatim zazil jen relativne pozitivni zkusenost, relativne protoze se na to developer sam dotazoval a i s tim ve svych planech pocital (bylo to teda za priplatek, kdo si to chtel zaridit, anebo bez priplatku bez zasuvky u parkovaciho stani), ale uz nedomyslel ze by bylo hezke mit rozvody delane tak, aby to majitel bytu mel na jedny hodiny. Takze garaz s nabijeckou jo, ale jako dalsi odberne misto, dalsi pausalni poplatek atd. Coz taky neni idealni. Pak dalsi kamos, tam se sice developer trochu cukal, ale nakonec to udelal presne podle pozadavku: nabijecka ANO, silny proud ANO, jedno odberni misto ANO. Ideal, a dokonce bez priplatku.
Co me ale prekvapuje je jak malo lidi timhle smerem uvazuje. Jeste je to pomerne OK si to nenechat udelat kdyz ma clovek barak s pripravou, coz je tedy nejspis kazdy RD jak pise Karel nahore, ale s bytovyma domama uz je to vyrazne horsi, coz bych v roce 2018 necekal, a treba se pro to rozhodnou az skutecne nastane ten cas a poridi se el. auto nebo hybrid. Ale mit dnes novostavbu, a ze jich je, i bez pripravy, to mi prijde docela kratkozrake. Precijen bydleni se nekupuje na 5 let, ale na dekady az na cely zivot.

A jak pises nize, ze to neni soucasti ani "luxusnich novostaveb" tak bud je to silna vira jak na strane developera tak na strane kupujicich, ze k zadne elektrifikaci nedojde, anebo jen developer tlaci pozlatka. "luxusni byty", ale oj3bane tu, oj3bane tam... dnes stejne prodas vsechno a jeste se o to lidi porvou, tak proc se snazit. ;-\
adamzprahy
Takhle, ono by to vše přý řešitelné bylo, ale s objednávkou bytu (než se začalo stavět) jako klientská změna. Něco by to stálo, ale nebyla by to taková bolest. Mě osobně tohle nenapadlo v té době (3 roky dozadu) jakkoliv řešit. V celé naší čtvrti dle vyjádření lidí od developera asi nikoho. Já zase chápu developera, že to nechce rozvrtávat v záruční době. Ale uživatelsky je to opravdu reálně zabiják elektromobility na pár let než skončí záruka. A upřímně i po ní, bude to zásah do domu, bude se na tom muset dohadovat sdružení vlastníků, tam zcela jistě ještě dlouho nebude majoritu EV zajímat atd. Takže reálně, že by to bylo jednoduché si to zařídit nás čeká evidentně za hodně dlouhou. A jak rozepsal mariov8 výše, infrastruktura na úrovni rozvodové sítě tu masu pak asi taky ani nedá.

I proto (ale ne jen proto) jsem pod jiným článkami protěžoval více řešení obyč. hybridů, které jsou reálně použitelné pro "normálního" člověka. V praxi to téma, co jsi otevřel, vidím (a zažívám) z praxe jako obrovský problém.
Freddka
Kluci ty preklady z anglictiny to je bida ...

"náboj jejich lithium-nikl-mangan-kobaltových článků vzrostl" (a potom ampery)

To je zjevne preklad slova "charging" a nejaky google translate nebo co to zvoral a misto toho vam dal odpoved na "charge" jako podstatne jmeno.

"Charge" jako sloveso je nabijet. "Charging" je nabijeni.
"Charge" jako podstatne jmeno je "naboj" ve smyslu fyziky jako "electric charge" je v "elektricky naboj".

A jedna poznamka tady pro autory - kouknete se trochu na fyziku a elektrinu. Ono ted to bude samy elektricky auto a bylo by rozumny vedet co je to napeti (volty), co je to proud (ampery) a tak.

U spalovaciho motoru taky vite co je to benzin a co diesel, co je to valec a co je ventil apod.

Takze trochu dovzdelat a trochu premyslet pri tech google translate, diky... :-)
topten
proc je tenhle udaj u naftaku o 1/3 vyssi nez u benzinaku, kdyz elektricka cast je stejna?
proc je dojezd benzinaku v elektrickym rezimu o dost mensi nez naftaku (krome V6), kdyz benzinak je nejspis lehci ??
zamer jak opet zvyhodnit naftak ???
jiras_
Napada me - kdyz za chvili vyjedu z prace na kraji Prahy, tak nez se pres par krizovatek a Spojku dobelham na dalnici (cca 7 km), tak mam motor klidnou jizdou docela zahratej a muzu v klidu jet. Kdyz pojedu na elektro, tak budu jako startovat motor a hned mu dam dalnicni tempo? Resp. ja to neudelam, budu se (nerad) belhat s kamiony, ale z pohledu spolehlivosti i celkovych emisi to asi neni uplne domyslene. Hybridy muzou byt fajn, ale melo by se to udelat trochu mene autonomni, abych si mohl rozhodnout, co se kdy pouzije.
Avatar - Ham.
Ham.
Všechny plug-in hybridy co jsem jel mají volbu jízdních režimů a minimálně jde volit režim čistého elektrického pohonu, režim dobíjení baterek spalovákem, režim běžný hybrid kdy při brzdění se dobíjí baterky a při zrychlovaní pomáhá elektromotor spalováku a nějaký režim sport kdy všechno jde na konto výkonu i za cenu vycucnutí baterek do nuly. U Merglu to nebude jinak. Takže to po čem voláš je pořešeno.
adamzprahy
Je to jak píše Ham. Nicméně to platí pro benzín, u té nafty by mě to taky zajímalo, protože ta má se zahříváním v zimě větší problém. Ale asi to bude prostě jednoduše řešeno tím, že motor běží, jenom není tak namáhán, tzn. spotřebu to bude stále snižovat.
Avatar - mariov8
mariov8
Nové diesely mercedesu, OM654 i OM656 už jsou hliníkové, ty se zahřívají s malou výpomocí elektrického ohřevu téměř stejně rychle jako zážehové motory.