Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz C 300 de
Mercedes-Benz C 300 de
Mercedes-Benz C 300 de
Mercedes-Benz C 300 de
111
Fotogalerie

Mercedes-Benz prozrazuje detaily naftových plug-in hybridů. Filtr vypálí jen na dálnici

Nový plug-in hybridní systém kombinující dvoulitrový turbodiesel s elektromotorem bude dostupný pro řady C a E.

Mercedes-Benz naftovým motorům nadále věří. Jak jinak si vysvětlit fakt, že uvádí na trh plug-in hybridní model kombinující elektromotor právě s dieselovým agregátem. Poprvé je představil na jarním ženevském autosalonu a nyní odhaluje jejich technické detaily.

Naftový plug-in hybridní systém s obchodním označením „300 de“ bude dostupný pro třídy C a E. V obou případech kombinuje dvoulitrový turbodiesel OM 654 o výkonu 143 kW s devítistupňovou automatickou převodovkou s integrovaným elektromotorem o výkonu 90 kW a točivém momentu 440 N.m. Výsledkem této spolupráce je pak kombinovaný výkon 225 kW a závratný točivý moment 700 N.m, který bude dostupný už v 1400 otáčkách.

Elektromotor čerpá svoji energii z baterií o kapacitě 13,5 kWh, která oběma třídám umožní ujet v elektrickém režimu přes 50 kilometrů. Přeborníkem je v tomto případě sedan C 300 de, u něhož automobilka uvádí elektrický dojezd až 57 kilometrů. Čistě na elektřinu tyto plug-in hybridy zvládnou překonat rychlost 130 km/h.

Plug-in hybridní systém je navíc spárován s tzv. Eco Assistem, který ovlivní chování pohonného systému podle dat z radarových senzorů, kamer nebo dokonce ze zapnuté navigace. Díky tomu řidiči poradí, kdy sundat nohu z plynu, nebo ovlivní chování samočinné převodovky pro co nejnižší spotřebu paliva. Pokud je pak zapnutá navigace, ušetři Mercedes energii v bateriích pro průjezd městem v elektrickém režimu. A dokonce sepne regeneraci filtru pevných částic jen na dálnici, pokud je to tedy možné. Energie uvolněná při tomto procesu přitom umí opět dobít akumulátor auta.

Naftový plug-in hybrid ale není jedinou novinkou Mercedesu v tomto směru. Třída E bude nabídnuta také ve verzi E 300 e, která stejný elektromotor z naftového provedení zkombinuje s benzinovým dvoulitrem o výkonu 155 kW a točivém momentu 350 N.m. Výsledkem je systémový výkon 235 kW.

Nové plug-in hybridní verze se pak dočká i třída S, dosavadní S 500 Plug-in hybrid z roku 2014 nahradí model S 560 e. Ten se ale na straně spalovacího motoru na rozdíl od menších Mercedesů nespolehne na čtyřválec, ale vidlicový šestiválec. Ten má 270 kW a 500 N.m, přičemž v kombinaci s 90kW elektromotorem dává systémový výkon 350 kW. Lithium-iontové baterie tohoto eSka postačují pro dojezd asi 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu, přičemž náboj jejich lithium-nikl-mangan-kobaltových článků vzrostl proti předchůdci z 22 Ah na 37 Ah. Baterie poprvé pocházejí od divize Daimleru Deutsche Accumotive, přičemž navzdory větší kapacitě zabírají méně místa než u předchozí plug-in hybridní S-Klasse.

Mercedes-Benz – technická data nových plug-in hybridů
ModelC 300 de sedanC 300 de kombiE 300 de sedanE 300 de kombiE 300 eS 560 e
Zdvihový objem [cm3]195019501950195019912996
Válce/ventily4/44/44/44/44/46/4
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min]143/3800143/3800143/3800143/3800155/5500270/5500-6000
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min]400/1600-2800400/1600-2800400/1600-2800400/1600-2800350/1200-4000500/1800-4500
Největší výkon elektromotoru [kW]909090909090
Kombinovaný výkon [kW]225225225225235350
Kombinovaný točivý moment [N.m]700700700700700700
Převodovka9A9A9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]250250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,65,75,95,95,75,0
Komb. spotřeba [l/100 km]1,41,51,61,62,02,5
Komb. spotřeba [kWh/100 km]18,719,118,719,714,520,0
Dojezd v elektrickém režimu [km]až 57až 56až 54až 5250až 50