Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz prozrazuje detaily naftových plug-in hybridů. Filtr vypálí jen na dálnici

David Bureš David Bureš 11. 10. 2018
111
54
Zobrazit náhledy (111)
Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz C 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz E 300 e a E 300 de Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e Mercedes-Benz S 560 e
Nový plug-in hybridní systém kombinující dvoulitrový turbodiesel s elektromotorem bude dostupný pro řady C a E.

Mercedes-Benz naftovým motorům nadále věří. Jak jinak si vysvětlit fakt, že uvádí na trh plug-in hybridní model kombinující elektromotor právě s dieselovým agregátem. Poprvé je představil na jarním ženevském autosalonu a nyní odhaluje jejich technické detaily.

Naftový plug-in hybridní systém s obchodním označením „300 de“ bude dostupný pro třídy C a E. V obou případech kombinuje dvoulitrový turbodiesel OM 654 o výkonu 143 kW s devítistupňovou automatickou převodovkou s integrovaným elektromotorem o výkonu 90 kW a točivém momentu 440 N.m. Výsledkem této spolupráce je pak kombinovaný výkon 225 kW a závratný točivý moment 700 N.m, který bude dostupný už v 1400 otáčkách.

Elektromotor čerpá svoji energii z baterií o kapacitě 13,5 kWh, která oběma třídám umožní ujet v elektrickém režimu přes 50 kilometrů. Přeborníkem je v tomto případě sedan C 300 de, u něhož automobilka uvádí elektrický dojezd až 57 kilometrů. Čistě na elektřinu tyto plug-in hybridy zvládnou překonat rychlost 130 km/h.

Plug-in hybridní systém je navíc spárován s tzv. Eco Assistem, který ovlivní chování pohonného systému podle dat z radarových senzorů, kamer nebo dokonce ze zapnuté navigace. Díky tomu řidiči poradí, kdy sundat nohu z plynu, nebo ovlivní chování samočinné převodovky pro co nejnižší spotřebu paliva. Pokud je pak zapnutá navigace, ušetři Mercedes energii v bateriích pro průjezd městem v elektrickém režimu. A dokonce sepne regeneraci filtru pevných částic jen na dálnici, pokud je to tedy možné. Energie uvolněná při tomto procesu přitom umí opět dobít akumulátor auta.

Naftový plug-in hybrid ale není jedinou novinkou Mercedesu v tomto směru. Třída E bude nabídnuta také ve verzi E 300 e, která stejný elektromotor z naftového provedení zkombinuje s benzinovým dvoulitrem o výkonu 155 kW a točivém momentu 350 N.m. Výsledkem je systémový výkon 235 kW.

Nové plug-in hybridní verze se pak dočká i třída S, dosavadní S 500 Plug-in hybrid z roku 2014 nahradí model S 560 e. Ten se ale na straně spalovacího motoru na rozdíl od menších Mercedesů nespolehne na čtyřválec, ale vidlicový šestiválec. Ten má 270 kW a 500 N.m, přičemž v kombinaci s 90kW elektromotorem dává systémový výkon 350 kW. Lithium-iontové baterie tohoto eSka postačují pro dojezd asi 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu, přičemž náboj jejich lithium-nikl-mangan-kobaltových článků vzrostl proti předchůdci z 22 Ah na 37 Ah. Baterie poprvé pocházejí od divize Daimleru Deutsche Accumotive, přičemž navzdory větší kapacitě zabírají méně místa než u předchozí plug-in hybridní S-Klasse.

Mercedes-Benz – technická data nových plug-in hybridů
ModelC 300 de sedanC 300 de kombiE 300 de sedanE 300 de kombiE 300 eS 560 e
Zdvihový objem [cm3]195019501950195019912996
Válce/ventily4/44/44/44/44/46/4
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min]143/3800143/3800143/3800143/3800155/5500270/5500-6000
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min]400/1600-2800400/1600-2800400/1600-2800400/1600-2800350/1200-4000500/1800-4500
Největší výkon elektromotoru [kW]909090909090
Kombinovaný výkon [kW]225225225225235350
Kombinovaný točivý moment [N.m]700700700700700700
Převodovka9A9A9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]250250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,65,75,95,95,75,0
Komb. spotřeba [l/100 km]1,41,51,61,62,02,5
Komb. spotřeba [kWh/100 km]18,719,118,719,714,520,0
Dojezd v elektrickém režimu [km]až 57až 56až 54až 5250až 50

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - mariov8
Zahřívání
mariov8
| 12. 10. 2018
Nové diesely mercedesu, OM654 i OM656 už jsou hliníkové, ty se zahřívají s malou výpomocí elektrického ohřevu téměř stejně rychle jako zážehové motory.
Zahřívání
adamzprahy
| 11. 10. 2018
Je to jak píše Ham. Nicméně to platí pro benzín, u té nafty by mě to taky zajímalo, protože ta má se zahříváním v zimě větší problém. Ale asi to bude prostě jednoduše řešeno tím, že motor běží, jenom není tak namáhán, tzn. spotřebu to bude stále snižovat.
Avatar - Ham.
Zahřívání
Ham.
| 11. 10. 2018
Všechny plug-in hybridy co jsem jel mají volbu jízdních režimů a minimálně jde volit režim čistého elektrického pohonu, režim dobíjení baterek spalovákem, režim běžný hybrid kdy při brzdění se dobíjí baterky a při zrychlovaní pomáhá elektromotor spalováku a nějaký režim sport kdy všechno jde na konto výkonu i za cenu vycucnutí baterek do nuly. U Merglu to nebude jinak. Takže to po čem voláš je pořešeno.
Avatar - Ada je zase tady
Metoda vykazovania spotreby splnenia normy
Ada je zase tady
| 11. 10. 2018
Omyl, to CO2 je nejdůležitějším parametrem.
Avatar - kari.laz
Je taková otázka
kari.laz
| 11. 10. 2018
takže zaokrouhleno nahoru... tedy 10000 za rok takže do 30 km denně průměr. Takže plazení kolem komína. Já bral plnou v pátek (nádrž 80 litrů) a zítra budu tankovat zase.