Ekonomika
300Nm není žádná sláva. Jaká bude životnost takového vytuněného motůrku? Vydrží turbo 100tis km? Do takového auta patří dvoulitr.
Ahoj Adame 1.7dci ma 340Nm. Turbo vydrzi aj pol miliona km ked budes menit olej, pravdepodobne bude vodou chladene. Talisman dostane aj 2.0bDci
konci s naftou? Tak proč nový motor? Měl hrdina nechat jen benzín, to byly zas silacke řeči...
Měl jsem to půjčené fungl v Turecku, ještě polepené folií, když mi to předávali.
Měsíc zkušeností: při opření se o přední blatník s cigárem se blatník promáčknul asi 10 cm dovnitř 😄 . Pak zase vyskočil, jako čunek ze zapomění.
Řidičovy dveře nedoléhaly, zkusili jsme konzoli na kastli povolit, že ji přitáhneme více směrem uvnitř a zjistili, že marná snaha - byla chycená samořeznými vruty 😲
Vnitřek tabletárium, totálně zaprášené, to jde spíš na účet prašného území, ale chtěl bych se tomu vyhnout.
Motoricky totální lenoch. Focus sedan proti tomu byl raketa.
Měsíc zkušeností: při opření se o přední blatník s cigárem se blatník promáčknul asi 10 cm dovnitř 😄 . Pak zase vyskočil, jako čunek ze zapomění.
Řidičovy dveře nedoléhaly, zkusili jsme konzoli na kastli povolit, že ji přitáhneme více směrem uvnitř a zjistili, že marná snaha - byla chycená samořeznými vruty 😲
Vnitřek tabletárium, totálně zaprášené, to jde spíš na účet prašného území, ale chtěl bych se tomu vyhnout.
Motoricky totální lenoch. Focus sedan proti tomu byl raketa.
Mimo Francii velmi slabé prodeje Talismanu nejsou žádným překvapením. Ano, samozřejmě se na nich prodílel taky příklon dřívějších zákazníků klasického D segmentu k SUV, ale Talisman si to hned od začátku zkazil motory o největším objemu 1,6 l, čímž spolehlivě odehnal značnou část potenciálních kupců. Tak alespoňová benzinová 1.8 a naftová 1.7 je maličký krok vpřed. Další hrubá chyba bylo opuštění karoserie liftback a příklon k obyčejnému sedanu. Přitom Renault má v této kategorii tradici 5. dveří sahající až k R16, pak R20/30, 25, Safrane...! Nepochopím, jak takovou blbost mohli udělat, byla to parádní nahrávka na smeč Superbu, Insignii a nyní i nové 508! Mohli by to ještě alespoň dodatečně zachránit, 5dv. verze R21 taky přišla opožděně...No, ale vraťme se k Talismanu - taky mu určitě nepomáhá obyčejná zadní nápravu s torzní příčkou a absence verze s pohonem 4x4. Proč si Renault neudělal pořádnou marketingovou stuii, než Talisman začal vyvíjet?Takto se mu investované finance těžko vrátí... 😲 😲 😲
Ten odklon od liftbacku je dán tím, že Talisman je globální model a Evropa už od začátku pro něj nebyla tak důležitá. A silnější motory pro Evropu v té době Renault prostě neměl. 2.0 TCe a 2.0 Dci už v té době neplnily limity.
No a výsledek těchto omezení se brzy dostavil.... 😢
No a proto také prodeje v EU jsou tak slabé. 16tis aut za 1-9/2018 asi opravdu neplní představy výrobce, ale jak je psáno výše, může si za to sám...
No tak rychlá náprava zase není tak nemožná - nový dvoulitrový diesel už Renault pokud vím má a přepracovat záď sedanu na liftback by v době supervýkonného počítačového modelování taky nemělo být nic nemožného. Vždyť ten sedan už trojúhleníková okénka v C sloupcích má a ani sklon zadního okna nemusí nijak měnit. Když už Renault takové dodatečné rozšíření nabídky bleskově zvládl před 29 lety v případě R21, proč by to nešlo dnes u Talismanu? 😉
Je to hezký auto od špatný značky, v segmentu kde značka hraje dost roli.
Bývaly časy kdy tady Renaulti byli stejně častí jako Golfové.
A když může být Dacia, převlečený Renault úspěšná, může být i Renault.
Problém je v tom že Dacia má odpovídající ceny a Renault má ceny sebevědomé a kvalitu teprve dohání.
Na značke nie je nič zlé, z môjho pohľadu spravil Renault chybu tým, že sa vzdal karosérie liftback, sedan predsalen nie je tak praktický a tiež Talismanu dobrú reklamu nespravil spomínaný extrémny downsizing, keď proste chýbala donedávna úplne kľúčová dvojlitrová nafta a aj benzín 1,6 ako maximum nepomohol. Teraz to motoricky začína byť zaujímavé, len či pre Talisman už nie je trochu neskoro.
Tak mi řekni, co by tě jako manažera motivovalo k výběru Talismana?
Šetřilo se i na odhlučnění, při nízkých rychlostech je ve voze celkem ticho, ale již na okresce slyšíte jak hluk pohonu, tak výraznější hluk proudění vzduchu kolem karoserie. Na dálnici je ve voze poměrně hlučno, dokonce tak, že jsem musel výrazněji zesílit autorádio, abych rozuměl hovořícím - a to jsem v elektromobilu ještě nezažil.
Zdroj: [odkaz]
Je taky pravda, že vozy střední třídy slouží nejčastěji jako auta pro vyšší / střední management, a "oktávka v dechtu a na hlínách" je nejčastějším dopravním prostředkem cesťáků.
Velká část našich výrobních závodů JE ovládána z Německa
V rámci aut střední třídy (domnívám se) stále platí fakt, že zcela rozhodující část nových prodejů jde do firemních flotil
A voiláááá - dominance Passatu je vysvětlena
A Talisman (jakkoli designově povedený, inovativní a neotřelý), si pokazil nástup tím, že v dízlové motorizaci zpočátku nabízel toliko 1.6 😢 😢 😢 - což ve třídě, kde je dvoulitr pořád pojímán jako standard, nemohlo skončit dobře.