To už začíná být zajímavé, 110kw 1.7 Dci v základu vypadá o mnoho lépe, než Dci 81kw, teď ještě počkat, kolik bude stát reálně... tohle auto se mi od začátku líbí a přeji mu to. Doufám, že se začne více prodávat :-)
Já mám radost za každý třeba jen náznak upsizingu. 1,6 > 1,7 je ok. U Mazdy 1,5 > 1,8 je lepší ale u PSA a Fordu 1,6 > 1,5 je pozůstatek starých časů a je to špatně.
Bývaly časy kdy tady Renaulti byli stejně častí jako Golfové.
A když může být Dacia, převlečený Renault úspěšná, může být i Renault.
Problém je v tom že Dacia má odpovídající ceny a Renault má ceny sebevědomé a kvalitu teprve dohání.
V zásade súhlasím a rovnako vítam upsizing, aj keď ani ten nie je samospasiteľný a vždy lepší, ako potvrdzuje koncernový 1,5TSI, ktorý je horším motorom, ako predchodca 1,4TSI.
V prejave? V charaktere? V menšej výbušnosti? Prečítaj si pár testov a nájdeš to tam. Alebo najlepšie choď sa zviesť a potom povedz, či Ti ten motor subjektívne pripadá že má 150 koní.
Tak ona ani 1.4TSI neni zrovna motor, ktery by nějak zaujal, předevšim charakteru ma co by se za nehet vešlo takže se mi nechce věřit, že by 1.5 TSI byla na tom ještě huře.
Jezdil jsem s tím týden a jede to nerozeznatelně od 1.4. To bych snad musel hned přesedat. V rámci konkurence to jede podobně. Myslim ze je dnes na youtube dost videií kde to nema problem držet krok.
Prosím Ťa, v strednej triede hraje rolu značka? Tak prečo medzi najpredávanejšie autá segmentu patrí Passat, Insignia, Mondeo či Superb? To je snáď prémia?
Na značke nie je nič zlé, z môjho pohľadu spravil Renault chybu tým, že sa vzdal karosérie liftback, sedan predsalen nie je tak praktický a tiež Talismanu dobrú reklamu nespravil spomínaný extrémny downsizing, keď proste chýbala donedávna úplne kľúčová dvojlitrová nafta a aj benzín 1,6 ako maximum nepomohol. Teraz to motoricky začína byť zaujímavé, len či pre Talisman už nie je trochu neskoro.
Tak to v každým případě, řekni nějakému managerovi, že místo Passata dostane Talisman - raději dá výpověď než aby utrpěl tu ránu. Renault je pořád branný jako lowend, navíc leasingovky ho stále mají díky Laguně ve škatulce "drahý servis = pořád se se*e". Ač si myslím, že to už dávno není pravda ;-)
Tak to musí byť dosť vypatlaný manager (alebo zabudnutý v 90. rokoch) , keď je pre neho Passat zásadne lepším a hlavne imidžovejším autom ako Talisman. Keby to bolo A4, nepoviem nič, ale rozlišovať nejak zásadne v rámci mainstreamu, to fakt neviem, notabene pri aute, ktoré človek vyfasuje.
Iudexi prober se. Passat je lepším autem, už jen pro to, že se ho prodá skoro 10x více než Talismanu (1-8/2018 Passat cca 120tis aks vs Talisman 16tis ks) a máš daleko větší možnost výběru z motorů či výbavy. Passat můžeš mít i s 2.0TDI 176kW a 4kolkou, o tom se Talismanu může leda tak zdát, o 2.0TSI přes 200kW nemluvě... No a Talisman má pouze 2 motory 1.7dCi a 1.8TCe (lepší varianta). Nehledě na to, že v našich zemích má VW rozhodně víc prestiže než Renault ;-)
Tak mi řekni, co by tě jako manažera motivovalo k výběru Talismana?
To kulhá. Discovery je speciálka něco jako tesla. Každopádně taková Nova je mnohokrát lepší a sledovanější než třeba Barradov. Takže ano, popularita naznačuje něco o kvalitách.
Na znacke zacina byt vela zleho, ked este ani elektromobil nevedia/nechcu urobit tichym. Presne take pocity mam vo Scenicu, a ktovie, ci to v Talismane bude ine.
Šetřilo se i na odhlučnění, při nízkých rychlostech je ve voze celkem ticho, ale již na okresce slyšíte jak hluk pohonu, tak výraznější hluk proudění vzduchu kolem karoserie. Na dálnici je ve voze poměrně hlučno, dokonce tak, že jsem musel výrazněji zesílit autorádio, abych rozuměl hovořícím - a to jsem v elektromobilu ještě nezažil.
Iudexi, bohužel je fakt, že tím, jak jsme celkem silně navázáni na Německo, jsou zde německé automobilové značky začasté vnímány jako cosi lepšího.
Je taky pravda, že vozy střední třídy slouží nejčastěji jako auta pro vyšší / střední management, a "oktávka v dechtu a na hlínách" je nejčastějším dopravním prostředkem cesťáků.
Velká část našich výrobních závodů JE ovládána z Německa
V rámci aut střední třídy (domnívám se) stále platí fakt, že zcela rozhodující část nových prodejů jde do firemních flotil
A voiláááá - dominance Passatu je vysvětlena
A Talisman (jakkoli designově povedený, inovativní a neotřelý), si pokazil nástup tím, že v dízlové motorizaci zpočátku nabízel toliko 1.6 :'-(:'-(:'-( - což ve třídě, kde je dvoulitr pořád pojímán jako standard, nemohlo skončit dobře.
V Cechach a na Slovensku je tomu bohuzial tak. V Rakusku alebo v Slovinsku (dokonca aj v Nemecku) ma Renault o dost lepsi image aj koli tomu ze sa tam nikdy prepredavala Thalia alebo low-costy typu Fluence a Megane Generation.
Nemyslím si, skôr to závisí od modelu. Pri Thalii robenej ako úmyselný lowcost pre dôchodcov a najchudobnejších to platí, pri modeloch RS je to presne opačne, hotheče hrajú prvú ligu a majú v petrolheadských kruhoch až ikonický status. A v poslednej dobe Renault robí viac imidžové než vyslovene účelové autá, viď posledný Scenic, Espace a tiež ich SUV. Takže z môjho pohľadu je to čistý mainstream, nič lowendové na Renaulte nevidím, na to ostatne majú osobitnú značku (Daciu).
Napr. Renault ma kvalitu montaze taku, ze je zmontovany priblizne. Nesedia plasty, nesedia dvere, vrzga, piska, huci. A to je montaz vo Francuzsku. To som este tiez nikdy nevidel na ziadnom aute nevidel. Su toho plne fora, ci uz Megane, Scenic, Talisman.
Tak to aj ja som skusal, vtedy mi to zle neprislo. Jazdilo to dobre. Dovtedy som nevedel, ze auto moze byt zmontovane priblizne. Tak isto som testovacie neprehanal na dialnici. Len chyby sa objavili casom, na to kratke moje testovanie nestacilo :-)
A kdo tu image Renaultu zkazil? To auto neni spatne, dneska vylozene spatne auto v podstate neexistuje, ale jedine, co si z neho pamatuju je stupidni digitalni pristrojovka, kde slovo "prehlednost" neexistovalo a nemene chytry tempomat, ktery se ovlada na volantu, ale aktivuje kolebkou na stredovem tunelu. To je stejne logicke, jako dat zamek pravych dveri na strechu. Lze to, ale je to nesmysl. Jinak to auto zapadlo mezi x dalsich z pujcovny, ktere nemaji vubec nic zajimaveho a naopak par bot, ktere vyslovene otravuji.
Měl jsem to půjčené fungl v Turecku, ještě polepené folií, když mi to předávali.
Měsíc zkušeností: při opření se o přední blatník s cigárem se blatník promáčknul asi 10 cm dovnitř :-) . Pak zase vyskočil, jako čunek ze zapomění.
Řidičovy dveře nedoléhaly, zkusili jsme konzoli na kastli povolit, že ji přitáhneme více směrem uvnitř a zjistili, že marná snaha - byla chycená samořeznými vruty :-O
Vnitřek tabletárium, totálně zaprášené, to jde spíš na účet prašného území, ale chtěl bych se tomu vyhnout.
Motoricky totální lenoch. Focus sedan proti tomu byl raketa.
Mimo Francii velmi slabé prodeje Talismanu nejsou žádným překvapením. Ano, samozřejmě se na nich prodílel taky příklon dřívějších zákazníků klasického D segmentu k SUV, ale Talisman si to hned od začátku zkazil motory o největším objemu 1,6 l, čímž spolehlivě odehnal značnou část potenciálních kupců. Tak alespoňová benzinová 1.8 a naftová 1.7 je maličký krok vpřed. Další hrubá chyba bylo opuštění karoserie liftback a příklon k obyčejnému sedanu. Přitom Renault má v této kategorii tradici 5. dveří sahající až k R16, pak R20/30, 25, Safrane...! Nepochopím, jak takovou blbost mohli udělat, byla to parádní nahrávka na smeč Superbu, Insignii a nyní i nové 508! Mohli by to ještě alespoň dodatečně zachránit, 5dv. verze R21 taky přišla opožděně...No, ale vraťme se k Talismanu - taky mu určitě nepomáhá obyčejná zadní nápravu s torzní příčkou a absence verze s pohonem 4x4. Proč si Renault neudělal pořádnou marketingovou stuii, než Talisman začal vyvíjet?Takto se mu investované finance těžko vrátí... :-O:-O:-O
Ten odklon od liftbacku je dán tím, že Talisman je globální model a Evropa už od začátku pro něj nebyla tak důležitá. A silnější motory pro Evropu v té době Renault prostě neměl. 2.0 TCe a 2.0 Dci už v té době neplnily limity.
No tak rychlá náprava zase není tak nemožná - nový dvoulitrový diesel už Renault pokud vím má a přepracovat záď sedanu na liftback by v době supervýkonného počítačového modelování taky nemělo být nic nemožného. Vždyť ten sedan už trojúhleníková okénka v C sloupcích má a ani sklon zadního okna nemusí nijak měnit. Když už Renault takové dodatečné rozšíření nabídky bleskově zvládl před 29 lety v případě R21, proč by to nešlo dnes u Talismanu? ;-)