Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 13:42
Aktuálně jsem velmi dobré kamarádce pomáhal s výběrem auta přesně v téhle kategorii a v cenové nového Tipa.. tzn do cca 450 tisíc, čím levnější, tím lepší. Auto mělo být kombi, nebo alespoň něco s kufrem, protože občas potřebuje něco převzét.

Tipo jsem zkoušel také, s 1.4T 88kw a plné výbavě. Takto konfigurované auto stojí kolem 0,5M, jede celkem solidně, je prostorné, tiché, komfortní ( přímo jsem přesedal s Karoqa na 17tkách a Tipo bylo o dost lepší v této disciplíně), prostorné, vybavené, motor nebyl žádný lenoch i s 3mi lidmi na palubě, jenže interiér mi bohužel přišel levný (což zmiňuje i autor test) a teď se dostávám k tomu, proč to píšu. To auto není vesměs špatné, nic nedělá vyloženě zle, nestojí ani moc na to, co nabízí, ale z pohledu toho, že v této cenové je dnes hodně velká konkurence a že je to prostě a jednoduše jen "Fiat", to má Tipo těžké, protože na to hodně lidí kouká.

To je jeden z důvodů, proč Tipo vypadlo i u mé kamarádky, stejně jako další auta, jako Mégane ( TCE140) a zprvu i30(1.4T... taky jsem zkoušel, s jiným motorem, ale interiér je prostě lepší až na ten tablet na palubce....), protože prostě to nejsou značky, které jsou tak "in" a já jí v tomto naprosto chápal.. každý chce za své peníze dostat značkové zboží.

Ideálem byl Fokus,Golf..... pak Astra... i když Astra 1.4T se sehnat dá, tak je to víceméně základ a Fokus s alespoň 1.5EB, či Golf 1.5TSI jsou jiná cenová.

Nakonec kamarádka svůj stín překročila, přistoupila k tomu pragmaticky a koupila zde nenáviděný vůz korejské výroby v plné palbě a s 1.4T za cenu lehce vybavenější litrové Fabie kombi.... do poslední chvíle však přemýšlela, jestli radši neoželí motor a výbavu a nekoupí přeci jen nějaký ten tříváclový Fokus, nebo Fabii...

Řekl bych, že takto uvažuje hrozně moc lidí, včetně mne... a Tipo to bude mít těžké právě proto, že tam nějaké pihy na kráse jsou a není výrazně levnější, než konkurence.

Jinak je to pro mne fajn auto a určitě bych se nebál s ním vyrazit někam na delší cestu, domu bych si ho ale asi nekoupil....

;-)
Avatar - 3_diamanty
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 14:14
ked ja ti u nas tie tipa kombiky nikde nevidim ( chcelo by to nejake predajne statistiky ale tie uz nie su dostupne ) ... ;-\ ... ani hatche moc nevidim ... este najskor sedan stretavam ale aj tie hodne malo... pride mi ze klasicke stilo kombi bolo svojho casu u nas vidiet podstatne viac ako dnes tipo kombi ...

ja som sedel v tipe na predajni niekedy este v roku 2016... a musim sa priznat ze interier mi za danu cenovku neprisiel ziadna slava... takto by som si vedel predstavit mozno este nove punto v kabine ale pocitovu uroven dospelosti a akejsi "vizualnej noblesy" astry ci golfu alebo octavky to skratka nemalo neviem.. ale je to samozrejme individualne... plasty pritom tiez neolizujem takze v poho... nie je to nejaky vazny zadrhel .... ale hlavne u nas je kopec inych konkurentov dnes uz a tu vidim hlavny problem pre tipo .... a urcite by som aj ja v danej cenovke okolo 15-16 litrov uz dnes volil novy ceed combi alebo corollu v kombiku miesto tipa kombi... ak by slo o kombiky :yes:
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 14:21
Vždyť o tom píšu, to auto nedělá nic vyloženě špatně a umí nabídnout i třeba hodně levnou variantu s 1.4 100k, ale je mnoho důvodů, proč se podívat jinde, kde ti třeba nabídnou ještě lepší mix vlastností, které hledáš. Nejhorší na tom je, že reálně třeba na tu 1.4T 88kw stačí litrový tříválec v té Fabii a Škodovka tu má prostě lepší jméno, pak je tu ta Hyundai, co skoro deforumje trh a další konkurence....

Stilo byl plnohodnotný zástupce C segmentu, tohle je bohužel takový načančaný lowend :/, tak spíš hledej odpověď tam. Jezdil jsem v kombi 1.9JTD 88kw a natřelo to nejednu tehdejší O1 TDI.
Avatar - 3_diamanty
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 14:52
nic spatne nedelal ani pulsar a vidime ako dopadol... a tiez som toho nazoru ze pulsar aj tiida este pred nim v danej dobe neboli na tom tak dobre a tak na urovni konkurencie ako almera vo svojej dobe voci vtedajsej konkurencii ... aj tu mi prislo ze to nebolo uz ono .. a kedze konkurencia je dnes uz hodne silna tak je jasne ake to potom tieto vozy maju tazke...

tipo si svojich zakaznikov iste najde.. akurat ze v podobnej cenovke je dnes uz 20 lepsich aut .. povedzme to na rovinu.... :*) ...

chce to klasicku nahradu bravy... aj nove punto.. ale asi je to marne.. ;-\
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 14:59
Pulsar byl zvláštní auto, zkoušel jsem jen staticky, docela dobrý byl prostor na zadních sedadlech, ale interiér byl z takové zvláštní látky, známé z japonských aut z 90.tek a taky jsem si tak na palubě připadal.

Tiida byla jště divnější, to jsem i myslím řídil, ale jelikož si to skoro nevybavuji, tak to ve mne žádné kladné emoce nezanechalo >:D

Obě auta navíc nebyly jako kombi, což je v ČR trochu problém, navíc Nissan, když už, tak vedle toho měl velmi úspěšný a dobře postavený Quashquai... ten odtáhl hodně zákazníků o djiných modelů.

Almera, teda ta pořádná, z 90.tek, byla dobrá, taky jsem pár zkoušel :-) Ale takové auta už moc Japonců nestaví... leda Mazda...
Avatar - 3_diamanty
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 15:34
almera druhej generacie ( s tou surfoidnou strechou ) bola kedysi najpredavanejsie japonske auto v eu takze iste vo svojom case nebola spatna ( brachov sef ju este donedavna mal s 1,5tkou .. dnes ma leona ) ... potom to bol prvy yaris a dnes je to opat znacka nissan s modelom kaskaj ktory kraluje najpredavanejsiemu japoncovi v eu ...

pulsar ma 2,7m razvor... a vysku vyse 1,5m ... ... je to proste megahatch ;-) .. obcas ho vidim a je to ozaj ropucha ( v dobrom ) ... lenze ludia dnes uz naopak chcu stylovejsi hranatejsi voz a nizsie kasne a ostrejsie tvary ( "mpv" typu pulsar alebo P307 uz davno nefrcia ) .... takze aj to podla mna pulsaru hodne nehralo do karat ze vyzeral ako megavajicko ktore v kontexte s nejakym kompaktnejsim P308 alebo golfom posobilo fakt nie moc atraktivne a doslova az obezne.. k tomu ta kabina a volant tak to bola atraktivita level lego duplo .. cele zle... pevne ( a nadalej naivne ) verim ze casom pride opat nejaky seriozny hatch od nissanu v nizsej strednej triede po vzore niekdajsej almery a na tiidu ci pulsar si uz nebudeme ani pamatat :yes:
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 17:31
sám píšeš, že pulsar urobil jednu vec zásadne zle. Neurobil ani dynamický heč, ani a la suv heč, ale urobil totálne netrendový predĺžený hečovan, ktorý nikto nechce.
Avatar - twistedTSD
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 18:56
:yes: Špatně odhadli cílovou skupinu. Mysleli, že zákazníkům, kteří si nevyberou z SUV, stačí maximální value for money poměr a nic jiného.
Avatar - twistedTSD
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 18:49
Prodeje Tipa a Pulsaru se nedají srovnávat. Žádný prodejní průšvih to není.
Avatar - wakantanka
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 16:48
Stilo sa objavilo v hojnom pocte az ako lacna jazdenka. Tipo ako jazdeniek este vela niet, tak preto ich nevidis. Ja ich vidam docela dost. :-)
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 17:50
Stilo bylo alespoň co si ho pamatuju, opravdu plnohodnotný C segment té doby. Vždyť i motoricky nabízelo pětiválec ;) To nebylo k zahození...
Avatar - twistedTSD
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 19:00
Však do něj Fiat zainvestoval tak, až ho to stáhlo ke dnu. Ve výbavě byl tuším i adaptivní tempomat.
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 03:15
Tempomat podle mě ne, ale adaptivní tlumiče ano.
Avatar - twistedTSD
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 10:45
Trochu jsem zagooglil a fakt mohlo mít adaptivní tempomat, v roce 2001.
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 10:57
:yes:
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 15:26
Uvažovat vážně o tom, že si místo i30 1,4T za stejný prachy koupím litrovou Fabii, to opravdu nemá s racionální volbou nic společného. To je prostě emo marnivost a takoví si přímo zaslouží, aby je o ty peníze někdo připravil.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 15:32
Ta auta si cenově reálné opravdu konkurují, oba jsou kombíky a rozdíl ve výkonu není nijak drasticky.. lidí se řídí cenou vždy až na prvním místě...
Avatar - 3_diamanty
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 15:53
trojvalce ak je moznost tak za mna nebrat... urcite by som sa imu vyhol.. necitam na ziadny trojvalec chvalu ani tu nevidim nijaku super spotrebu ako bonus .... mozno par schopnych trojvalcov existuje ale obecne su 3 valce slepa ulica ( vyvtorena len kvoli eko normam na papieri.. pre zakaznika vsak casovana bomba ) a cas mi da opat za pravdu .. dnes uz radsej to chce 4 valec benzin plus elektormotor

PS: a co tak hybridna corolla? ved vy mate v cz voci nam super ceny ... auta doslova za babku.. hned by som si vedel vybrat
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 15:56
Corolla hybrid ? Takiva se u nás neprodává, jen Auris a jsi o 100k výš, než byl limit a tam začíná. Ta Fabie to nevyhrála díky motoru, ale když si to hodíš na papír, tak ta auta nejedou moc odlišně. Myslím, že litrový ecoboost by nebyl zlý, ale i tak tam ten Fokus začíná v trendu..
Avatar - 3_diamanty
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 16:01
zenam sa moze pacit aj stale sucasny hybridny yaris... a ten by aj cenovo mohol byt v limite ... jasne nova corolla v hybride este len pride a cena asi bude nad limit... ale ak zvazis aky trend nas caka nasledujucu dekadu dve.. tak by som uz sa zacal obzerat fakt po niecom hybridnom...
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 16:03
Nelíbil... To auto je malý a není kombík, to bylo potřeba a nejezdí jen po městě :).
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 16:30
Presne ako ty a turbomotory pred kúpou Pola >:D už tomu daj pokoj prosím ťa. V čom je 1.0 TSI horší ako 1.2TSI?
Avatar - wikinko
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 20:24
chcel som mu to iste napisat ale to je ako hadzat hrach o stenu. trojvalec by nebral, pretoze on jazdi 5litrovym 8valcom...
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 22:22
Pričom v 9/10 z jeho príspevkov striekal nad atmosferickou Kijou >:D
Avatar - miromen
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 10:48
Po čerstve zkušenosti s 1.0EB, ktery se dava do nove fiesty a focusu, bych se spiš ptal obraceně. V čem je ta 1.2TSI lepši. Rozjezdy a popojižděni s tim 1.0EB je pohodovějši a bezproblemovějši než u leckterych 4 valcu, neni potřeba zvyšovat otačky a bezproblemova nijak citlivějši prace spojka+plyn. Rychlejši reakce plynu, uvadani a to ještě ne nějak vyrazne je znat až před 6000ot jinak jde velice pěkně až k omezovači o čemž si muže nechat 1.2TSI jenom zdat. Jedina věc, kterou bych vyčetl je v jistych otačkach nezdravy zvuk.
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 14:19
Mě se třeba ten zvuk líbí v otáčkách, je to takové kovovejsi, surovější, znát že jsem na to šlápl. Ale zrovna ve všech ctyrvalcich se mi rozjizdelo lépe a každé deci objemu je v nízkých otáčkách znát. Pravda, že je to tak 5 let co jsem jel Focusa s litrovým ecoboostem a mohli to poladit, ale 2x mi chcípl a celkově jsem při rozjezdu musel být opatrnější
Avatar - miromen
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 14:40
Ja jel pravě i s tim předchozim 1.0EB taky ve focusu a zde došlo k evidentni změně. A jak piši s tim novym 1.0EB se rozjiždi a popojiždi lepe a přijemněji než s řadou 4 valcu. Prakticky zde neni žadny problem. Navic s tim jezdila i moje nevyježděna druha polovička a tehle přijemnosti si všimla i ona. Třeba u prvni generace 1.2 TSi byl problemovějši přechod z jedničky na dvojku. Ten zvuk je hodně individualni. Ano on ma takovy sportovnějši charakter, byť zni trochu jinak než pravě předchozi 1.0EB, mě moc po chuti zrovna neni, přitelkyni se naopak zamlouva. Ale v určitych otačkach ma takovy zvlaštni "nemocny" charakter o studenem motoru nemluvě. Navic jsem zaregistroval menši vibrace v řadičce, jinak nikde a to ani otevřene dveře, ktere se ani naznakem nehly Jezdil jsem však s nezajetym motorem, ktery měl najeto jen něco přes 500km.
Jak překročit vlastní stín
| 19. 10. 2018 13:00
No napríklad, ze ecoboosty HORIA? Uz ich zhorelo asi 50 000. Staci si to dat do googla. Reportovala o tom BBC, Ford prehral mega skupinovu zalobu lebo nechcel preplacat naklady. 6x motor roka, vrchol motoristickeho inzinierstva...ale treba uznat, ze sa im to darilo ututlat uspesne od roku 2012...
Jak překročit vlastní stín
| 22. 10. 2018 20:50
Tak tady asi není o čem diskutovat. Čtyřválec je prostě z principu lepší než tříválec. Jde o kulturu chodu a průběh krouťáku. Ano - litr vychází v silnější verzi lépe, ale z větší části jen proto, že je tak naladěn. I z 1.2 lze dostat velmi solidní (rozuměj vyšší) výkon a litr pak zůstane vzadu. Nicméně ten litr od koncernu špatný není a zřejmě je znát, že se z předchozích nezdarů poučili. Zatím jsem žádné zlé zvěsti alá řetěz a pod. nezaslechl.
Avatar - twistedTSD
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 19:02
Prosímtě, už se konečně v některém projeď. :-)
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 16:21
Vzhledem k tomu, že jsem tohle začátkem roku řešil a výsledek byl jiný, dokážeš aspoň naznačit kolik je podle tebe cena za "korejský vůz v plné palbě v ceně lehce vybavené litrové Fabie"?
Ať vím v jakých konkrétních číslech se pohybuješ...
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 17:38
Mrkni na Sauto, je tam skladovek dost... od 400-440 Style kombi, liší se to jednotlivými příplatky za barvu, nebo ještě něco navíc nad rámec výbavy. Kamarádka vzala bílé, takže je na té spodní hranici. Tohle je prostě trochu nefér, zajímalo by mne, jak Hyundai vydělává...
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 20:46
Mno za 400-440 už máš docela dost vybavenou fabku (pokud počítáš s nějakou slevou). Myslím že tu srovnáváme jabka a hrušky, ale beru.
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 21:54
Jak vydělává?
Poměrně jednoduše: dal omamnou sedmiletou záruku.. kterou ovšem podmiňuje pravidelným servisem.
A na něm ty peníze dostane.
Má to dobře spočítaný.
:-)

V té rovnici nahoře chybí náklady na provoz.
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 17:25
Ja koukal před pár dny zrovna na ceny tědlech aut. A viděl jsem tedy trochu něco jiného. I30 1.4t se motala kolem 400tis stejně jako octavia 1.4t. fabia combi se silnějším litrem kolem 300tis. Koukal jsem na nové skladovky. Takže jestli dala za Hacko 300tis, tak dobrý....
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 17:40
Octavia kombi 1.4t jako nové auto? Ve stejné výbavě jako i30 kombi ? Ukaž mi jí za 400 tisíc prosím... klidně i jako Ambition, nemusí to být nutně nic vybavenějšího s Led světlama a velkou navigací ;) Pujdu si jednu koupit..

A Fabii mi taky ukaž, prosím. Tu tam vidím od 350-400 a né vždy v plné...Za 300 jsou předváděčky s 15tis km...
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 19:18
Ja vychazel z cen skladovek na netu. Octavii trumf je tam mraky. Jsou lehce nad 400tis. Vybovou ambition + nejaky pakety navic. Hacko bylo za podobny penize +- 15tis. Fabia combi style tam jsou za cca 300 nove.... koukal jsem prima na stranky skody.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 19:24
Octavia Trumf za 400 je lift, našel jsem jedno auto, říkal jsem, že podmínkou bylo kombi. Trumf a i30 Style je trochu rozdíl ve výbavě, takže Ambition a aktuálně jsou akorát kombíky kolem 0,5M..
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 03:21
Ta Octavia lift má pořád větší kufr než i30 kombi a hlavně ten kufr i30 je díky těm schránkám plytký...takže jestli si kamarádka koupila kombík na kočárek, bude ty schránky proklínat. Zlatý Megane IV, který má polohovací mezipodlahu. Nejvíce mě pobavil prodejce Hyundai, když jsem mu říkal, že tam prostě je problém narvat kočárek, že je to plytké a musím posouvat různě kolečka a madlo, že to jde lépe i do Fabie I combi a u toho jsem ten kočárek přendával a on mi na to řekl cituji "já tam dám normálně dva kočárky" *. 8-s
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 07:43
Kočárek není potřeba, zatím ho nemá pro koho vozit... spíše pravidelný tvar, vozí něco pracovně. Oktávka lift kufr má, ale u ní byla priorita hezké vybavené auto, což v téhle ceně Oktavka není a hlavně je prý na ní už moc veliká..
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 14:16
Ono z druhé strany si ta Octavia drží cenu, sice ne vše, co si priplatis oproti třeba i30 se vrátí při prodeji, ale něco ano. Dost byli naši rozladění, když prodávali 207 v plné palbě po prvním majiteli a ceny byly srovnatelné s olitanymi Fabiemi 1 TDI...
Avatar - Riceeater
Jak překročit vlastní stín
| 20. 10. 2018 06:55
Tak ku příkladu já prodával dvouletého Ceeda 2011 (funglová skladovka) s přestavbou na LPG za 200t a najetými 68tkm... pořízovačka 263 + 30LPG... za 205tis. V lednu 2014 jsem koupil i30 II kombi za 277 (referentak s 8tkm rv 6/2013) dal LPG za 28 a loni v rijnu ho prodal s 94tkm za 215tis do AAA...

Takže se domnívám, že korejec drží cenu luxusně :-) Následně jsem přesedlal na Škodovky, ale to jen proto, že jsem aktuálně zaměstnán na "správném místě"... mám jednu služební Škůdku a Fabii pro manželku jsem mohl koupit za "odpovídající" cenu... příznám tedy, že roční vůz... ale přímo z MB a se 7tkm.

Kdybych musel teď řešit nový rodinný vůz z vlastní kapsy, tak bych se rozhodně porozhlédl opět u korejců... protože na trhu (mezi referenťáky do jednoho roku) prostě nic nad 100kw s aut. klimou, bluetoothem, vyhřívanými sedačkami a parkovacími senzory, tempomatem nic než i30 III kombi, potažmo odcházející Ceed, do 400 tis není... teda alespoň na Sauto ne.
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 03:17
Já ti klidně pošlu i nascanovanou fakturu. Možná bys měl fakt raději zůstat v těch bazarech >:D
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 08:07
Neposílej, níže jsem ti to vysvětlil.... v bazarech je fajn, já za těch 300 před 7mi lety koupil auto, které nalítalo 300 tisíc km a udělalo mi hodně radosti ;) Myslím, že zas tak špatně to s mým výběrem nebude :-) A dnes držím smutek, protože si pro něj přijede nový ženich ...
Avatar - _Karel_
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 07:31
Myslím, že jsi to pochopil přesně opačně. I kdyby si Superb cenově konkuroval s i20, určitě bych je nepovažoval za konkurenty. Hyundai nehyundai, i30 je pochopitelně dospělejší auto než Fabia.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 08:08
S tou Fabií jsem to asi mohl vynechat, byla hodně okrajová, trochu jsem to nadnesl, asi by byla levnější, koukalo se na Monte Carlo, ale prostě 1.0.. přes to nejel vlak. Sypu si popel na hlavu, ale pointa příspěvku byla někde jinde, kterou dost lidí přes svou garáž moc nepobralo >:D U některých mne to trochu mrzí...
Avatar - _Karel_
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 08:30
Mě nijak netrápilo, že vybavená Fabie je drahá. Přiznám se, trochu mě udivuje, že se někdo kroutí "Sakra, neměla bych místo té velice slušné i30 vzít radši Fabii" - být místo Fabie Oktávka, tak to chápu. Příspěvek, na který jsem reagoval, byl možná ne úplně srozumitelně napsaný, nebo jsem ho špatně pochopil, ale působil na mě "fakt, nekecám, že za cenu i30 mohla mít dokonce i Fabii! Ale spokojila se s i30" >:D
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 08:45
Asi špatná formulace, níže jsem to polopaticky vysvětlil Ronovi. Máš 400 tisíc na auto a koukáš, co se ti líbí. Za to je nabušená Fabie MC (možná, když si dobrý obchodník jako Ron, tak za 350, nepoptávala se reálně, tak fakt nevím), která prostě vypadá dobře a je to Škodovka, která platí za nějaký "společenský status", nebo jsou tu jiné nabídky v Csegmentu, třívalcové, hrstka čtyřválcových a pak jsou tu auta jako je Tipo nebo ta i30, ale jsou to značky, které nejsou tak "in" a hodně lidí ,i když si to nepřipouštíme, se rozhoduje podle toho primárně, je to vedle ceny to první, co tě u auta napadne... Pro lepší značku jsme schopni udělat kdejaký kompromis.. třeba odpustit ten litrový tříválec.

Když jsme se o tom s kamarádkou začínali bavit, rezolutně znělo zadání takhle : Chci větší auto (má C3 Citrona, ale v plné výbavě, proto lpí na výbavě), které bude rychlejší, bezpečné na dálnici a předjíždění, větší (kombi) a vybavené (aby vypadalo dobře). Nechci Francouze a Korejce. Zeptal jsem se proč, ale sám jsem odpověď znal... o tom je pointa příspěvku výše :-) Přitom sám jsem třeba francouze měl a takový Mégane se mi fakt líbí, jen když by přišlo na lámání chleba, tak pro mne je třeba ten VW/Opel/Ford ( i když za ten se mi tu a tam taky někdo posmívá >:D ) trochu lepší značkou...
Avatar - Jaros71
Jak překročit vlastní stín
| 20. 10. 2018 13:23
Myslím , že koncern Fiat je na tom s image vlastníka takových značek jako je Jeep , Ferrari a Maserati rozhodně lépe , než korejci.. :-)

Minimálně srovnatelná značka s Fordem a Škodou.

Navíc Fiat má bezproblémové motory , asi nejlepší v segmentu.
Vycházím z dlouhodobé zkušennosti širší rodiny s několika Fiaty ve srovnání s Renaultem , Fordem i VW-ŠKODA-Seatem , KIA-Hyundai včetně.

Tipo v normální výbavě je myslím nejlepší koupě , pokud si nechce někdo přidat např.na Golfa.
Avatar - Emel
Jak překročit vlastní stín
| 20. 10. 2018 19:17
Žádný koncern sám o sobě moc image nemá... to tak možná okrajově vnímáme my, ale běžně má podle mě smysl mluvit jen o image značek. Nemluvě o tom, že FIAT není vlastníkem koncernu, Fiat je jen jedna z jeho značek.
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 18:41
i30 je za 400 ve verzi "turbo" 103kW (390 za slabší 88kW verzi). To je hodně dobrá nabídka.
Fabie 81kW je za 375 ve verzi "Style", má ale navíc z podstatných věcí auto klimu a LED světla.

Vybavenější i30 s auto klimou už stojí 430 resp 420tis. Stále nemá LED světla... Ale má silnější motor a je to větší, dospělejší auto.

Na druhou stranu, rozdíl je 45, resp 55 tis v pořizovací ceně. To také hraje roli.
Další rozdíl ve prospěch fabie bude v provozních nákladech -> pojistky, servis, spotřeba. Chápu, že to lidi řeší.

Ale je fakt, že dobře vybavelná i30, kombík, auto dostatečné velikosti i komfortu, s 103kW turbomotorem je hodně dobrá nabídka.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 19:08
Asi tak... a o tom jsem psal ten původní příspěvek, že i když hodně lidí na Hyundai nadává, tak prostě má co nabídnout a rozhodně už to není lowendové auto.
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 19:20
Fabia combi style je za cca 300tis....
Avatar - wakantanka
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 16:45
A to mne je znacka ak vyberam len v ramci mainstreamu dailycar v zasade vies kde. Mna zaujimaju jazdne vykony, vlastnosti a co za svoje peniaze realne dostanem. Pripadne este zvazujem aj to ako je dana znacka oblubena medzi zlodejmi. Ale kazdy to mame nastavene inak a rozdiel medzi muzmi a zenami bude este vacsi.
Avatar - Emel
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 17:25
Pihy má ale každé auto... Tipo má na druhou stranu i pár věcí, kterými to může vyvážit.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 17:35
Nenapadá mne ani jedna, která by přebila tu cenu mainstreamu a image lowendovějšího auta a to na to auto nechci opravdu koukat kriticky.... možná ten exteriér takovéhle nabušené verze, vypadá dobře.
Avatar - Emel
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 21:14
Design, slušné motory, i základ s šestikvaltem, mírné ceny příplatků...
Avatar - twistedTSD
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 18:48
Tak jasně, do výběru vždy promlouvají subjektivní hlediska (kdo tvrdí, že ne, ten si ani nerozklikne ceník jiného výrobce). Ale já i přes nepříliš pozitivní zkušenost nemám s Fiatem a jeho image problém. To spíš nejmenovaný korejský výrobce je pro mě víceméně no-go.

Problém Fiatu vidím v tom, že mimo základní motor už ceny nejsou tak bezkonkurenční.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 19:09
Ano a proto vstoupil no-go Hyundai do hry, protože tu cenu nabídl i v slušné motorizaci a výbavěm, což Tipo tak nedokáže.
Avatar - KANKUNEN
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 20:14
Co to musí být za hlupce, který dá mínus za tak racionálně napsaný text.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 17. 10. 2018 21:15
Od jisté doby mám svůj Fanklub >:-[]
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 03:22
Možná někdo, kdo nekupuje Fabii style za 450t Kč jako tady Ozzman, >:D
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 07:43
Fabii Style nikdo nechtěl >:D Koukala na Monte Carlo... Style se nelíbila...
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 12:07
" lehce vybavenější litrové Fabie kombi" ak jestli je podle tebe lehce vybavenější Monte Carlo.... tak to se dá hodnotit pouze jako hysterický výkřik... Už i Style má dneska full led světla nebo Keyless (i když parciální, ale jen 4000 se připlácí za full)... a že nemá černou střechu? Tu ti kde kdo za cca 2,5t polepí taky...

Mimochodem, slušný prodejce ti Monte Carlo ozmluví, protože ten příplatek je nesmyslný, rozumný byl tak před rokem, to se i vyplatilo, teď ale jak přeskládali ceník, nemá smysl
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 12:20
Níže jsem ti to vysvětlil.... nešlo ale o value/money, ale o to, co se líbí... Všechna auta se nekupují jen tímhle měřítkem.
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 03:14
Ozzmane, nenuť mi napsat, že jsi zabedněný hlupák, fakt mě k tomu nenuť, ale jestli budeš psát takového blbosti, tak mi nic jiného nezbude.

Chceš teda říci, že za tu i30 dala nějakých 300-340t Kč? JO? To mi chceš říct? Protože v té ceně se dá pořídit velmi slušně vybavená Fabia v kombíku s litrovým TSI, nejsilnějším.

Jestli u jednoho se rozhoduješ dle ceníku (fabia) a u i30 dle ceny na showroomu, tak jsi jouda a amatér. A když jsi u toho Golfu, v červenci se dal Maraton Edition s 1,0 TSI (17 kola, full led světla, vyhřívané sedačky, rádio s tím velkým displayem) s trochu snahy sehnat 409, 1,4 TSI v Trendlinu byl cca 420-430, chtěl to jen obvolat pár prodejen.

Tebe bych si ke koupi auta nepozval. >:D

Mimochochodem, jestli i30 nevrže, vrzat bude brzy, měl jsem jí půjčenou na týden, udělal s ní přes 1000 km a těch nedostatků a nonsensů tam je tolik, že by to vyšlo na jeden článek na blogu, aneb jak korejec neumí udělat automatické stěrače, manuální klimatizaci, display... a ještě ten kufr kombíku je plytký a má nevyndávatelné dvojtou podlahu, takže když tam chci narvat kočárek, tak to jde daleko lépe do jedničkové nebo trojkové Fabie.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 07:57
Ok, abych to uvedl na pravou míru, ta Fabie byla hodně okrajová a v edici Monte Carlo, vůbec jsem jí do toho nechtěl takhle zatáhnout, nechtěl jsem se dotknout tvé garáže >:-[]

Prostě a jednoduše TOP nabušená Fabie , nebo o třídu větší auto se čtyřválcem. Fabie vypadla brzy proto, protože v tomto rozpočtu nabízí pouze ten tříválec a nezlob se na mne, já osobně bych taky radši jezdil dospělejším autem i když s tím křivým H na kapotě, ale se čtyřválcem se 140k.

Ty si kupoval Fabii o 100k levněji, což chápu a neříkám, že se nedá někde usmlouvat, ale pokud máš v kapse třeba těch 400 tisíc, tak se podíváš, co za svý peníze dostaneš.

Máš na výběr buď nějaké tříválce C segmentu v pruměrných, někde i vyšších výbavách, hrstku čtyřválců kolem 100kw v turbu (což je prostě více, než image značky, teda jak vidím zde v diskuzi, tak pro někoho ne..) a taky je tam ta proklatá Fabie, nebo Rapid a víš, že za 400 budeš mít auto, které je možná až nesmyslně nakonfigurované, ale prostě vypadá dobře a v té změti tisíců ostatních obyčejných verzích, trochu vynikne... a to se někomu prostě líbí.

Golf se dal sehnat, ale zase s tím 1.0TSI.... výše jsem se snažil vysvětlit, že padla volba radši na větší motor a výbavu... tříválec prostě až nakonec, pokud to není nutnost. V červenci se ale auto nekupovalo, dnes je situace trochu jiná...

A jestli jsem špatný v kupování aut, nevím, já jsem se svým výběrem spokojen, ale pokud auto vybíráš pro sebe, je to jiné, ty jsi snad dost inteligentní na to, aby si mne pochopil. Já osobně bych vzal skladového Fokuse III 1.5 TDCi, nebo 1.5EB (byly 2ks v ST line, ale měl vzadu švihadla a tak...), nebo Astru 1.4T v základu...... I tak byly ta auta o 40 tisíc dražší, než Hyundai a méně vybavené.. navíc každým dnem jich je méně.

A Rone, uznávám, že s tou Fabií jsem to napsal možná trochu nešťastně (fakt byla hodně okrajová, tak se ani na vážnější poptávání nedostalo a Oktavie už moc veliká), ale pointa příspěvku byla někde jinde......a to, že hodně z nás prostě z důvodu "image" značky jako Fiat, nebo Hyundai, nebo Kia, nekoupí i když nabízí více za ty peníze a krásně to bylo vidět na tom, jak se kamarádka rozhodovala... nakonec zvolila čistě pragmaticky..... a trochu mne mrzí, že ty jsi to nepobral :-) Už bys měl přestat měřit auta jen podle kočárků >:D Já se vsadim, že s nim budu mít problém i v novém Mondeu kombi, ten kufr je hodně mělký...
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 11:59
Motáš se v tom jak nudle v bandasce.

O mou garáž nejde, je to auto otce, ale jde o to, že výběrem v těchto cenových končinách jsem procházel před pár měsíci a když čtu tyhle nesmysly a hlavně pomalu hysterické výkřiky, ne nepodobné tomu, co jsi předváděl v diskuzi pod testem Monte Carla...od tebe... to je na facku. Když by to napsal nějaký jouda, neřeknu...

Cituji: "v plné palbě a s 1.4T za cenu lehce vybavenější litrové Fabie kombi". Lehce vybavenější Fabie je Ambition s 1,0 TSI 70 kW a ta se dá pořídit s velkým přehledem za 300t.
Cituji: "n do cca 450 tisíc"

O pár řádku níže se z lehce vybavenější Fabie kombi za 450t kč stává nejvyšší stupeň s řadou nesmyslných věcí Monte Carlo za 400t Kč.

50t, nebo nedejbože 100t Kč je částka, kterou nenajdeš na ulici a v téhle třídě aut je to podstatný rozdíl.

Auto se prodávají ve smysluplných i nesmysluplných výbavách a verzích a to tak aby byli uspokojeni jak ti, co jsou pro holobyt, tak ti, na kterých se rýžuje a jdou pro Monte Carlo nebo tohle Tipo a brečet nad tím, že tyhle verze existují, je vhodné na diskuzi na seznam.cz ;-)
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 12:18
Už jsem napsal, že jsem to v původním příspěvku trochu s tou Fabií přestřelil a chtěl jsem se bavit o něčem trochu jiném......., proto jsem dovysvětlil, jak to bylo... uznal jsem, že jsem koukal jen na nějaké internetové nabídky, popřípadě vystavené vozy...... Fabie kombi byla jen a pouze v řádu úvah, kterou zavrhla motorizace (i 81kw verze). Když už chtěla dát 400, tak Fabie, jakožto Škodovka a auto s lepším Image, je za to asi drahá a pro někoho nesmyslná, ale taková auta prostě jsou a vypadají dobře... jenže pak přišlo to morální dilema o kterém jsem psal.... Né každý vybírá auta jen tabulkově, jsou v tom i emoce, zvláště u žen........ kdyby si viděl, čím jsem si prošel já, než jsem vůbec mohl koupit nástupce Mondea a doteď, ještě než dnes odjede, pořád poslouchám, jak to starý je hezčí.........a Pokud by Fabii kamarádka koupila ve skutečnosti za 350, tak to pro ní asi nehrálo roli tak velkou, aby se dostala nakonec do užšího výběru, protože, co si budeme povídat, ta i30 je za ty peníze hodně dobrá nabídka.

Je to jako když máš velkej hlad a můžeš si dát za 350 malej luxusní steak z lepšího hovězího, nebo za 400 mít velký flák méně kvalitního masa.

Žádnou histerii v tom prosím nehledej, mne Fabie příjde ve svém segmentu jako nejlepší volba value/money a nabízí ten kýžený kombík, kde jinde už není cesta. Věřím, že už snad chápeš, co jsem měl na myslí tím prvním příspěvkem.
Avatar - _Karel_
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 12:52
Tak nevím, kdo je dneska na facku. Fabka kombi s manuálem, Ambition , s šestikvaltem v konfigurátoru začíná na 375tis. a to pouze v hnusné modré. Nedovedu si představit, že bych si tam nedal vyhřívaný sedadla, aspoň senzory, jakýkoliv jiný lak. Jsem na 400t jen to hvízdne. A pořád to je "lehce vybavenější auto", žádný extrém. I těch 450 pořád v pohodě. S kombíkem se dá dostat skoro na 550t.
Takže pokud ozzy skutečně myslel u Tipa tu nejlepší výbavu (485t), bylo by přesnější napsat "za cenu velmi dobře vybavené Fabie Kombi". Zebednění hlupáci a facky jsou trošku mimo.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 13:01
Děkuji... přesně takhle jsme se na Fabii podívali + skladovky. Takže má neznalost reality u Škodovky mne neomlouvá, ale zase tak mimo ten rozdíl není. A ano Tipo v nejvyšší výbavě a s 1.4T.. reálně to bylo něco kolem 450 tisíc, ale interiér .. no to už jsem pospal výše.
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 13:11
A dle ceníku stojí určitě taky ta i30 410t Kč, co koupil, že?
Srovnávate tady ceníkové ceny s těma, která jsou reálné. A to mi tedy rozhodně příjde na facku. Je jen opravdu málo značek a opravdu málo prodejců, kde se kupuje čistě za ceníkovou cenu... třeba v Dacii to opravdu níže nejde...

Mmimochodem já minulý týden konfiguroval Style s šestikvaltem, bílá Laser, příplatek za vyhřívané sedačky, keyless, všechny ty tři příplatkové balíčky a byl jsem na 407 100 Kč dle ceníku, reálně jsem byl někde na 350t Kč pro každého a 300t Kč za zvýhodněných podmínek, ale k těm jsem nemusel být ani IČO.
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 13:31
Víš co je smutný? Pořád se tu točíte na té Fabii, ale pointa příspěvku byla uplně někde jinde a na to jsem se snažil rozpoutat diskuzi... ja jsem to vzal asi 4x zpět a uznal jsem, že jsem se mýlil a vysvětlil, jak to bylo s tou Fabií...... bez efektu..... Ano, ceníkovka i30 je někde 550 tis +...
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 14:13
To je málo, žádám fotku jak klecis před novou Fabii s hlavou skloněnou a omlouváš se jí, je to jasný? >:D

550t už je slušná pálka, reálně evidentně jsou ceny odpovídající Hyundai
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 14:17
Nikdy ! Neodvolám! >:-[]
Nebudu se trmácet až z třetího patra na dvůr za tou hnusnou zelenou ropuchou co tu máme v práci ! >:D

Je to hodně, ale ceníkově to odpovídá třídě a výbavě konkurence, společně s motorizací...
Avatar - Ronault.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 15:16
No počkej počkej počkej, ne ledajaké, ale rovnou Montecarlo a v Showroomu...jinak si tě mažu z telefonu a nazdar. A to za dva týdny budu týden v Praze, chtěl jsem ti pochválit Mondeo, ale nic nebude... >:D

Tak ano, ceník 550 je odpovídající, ale koukám se prodejce hodně činil
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 15:19
Do Showroomu Škodovky máme my Fordisti zákaz, prý máme moc rozmazlené zadky z těch podvozků >:-[]

Tak, když nechceš, tak nechtěj >:D Ale možná máš poslední možnost, než mi zakážou vjezd do Prahy >:D Sakra by si to moc přál...

Však o tom právě byl ten příspěvek, že překousneš i značku, protože cena a to auto opravdu tak špatné není za ty peníze.. za 550 bych se jim vysmál... to by mne ani nehlo.
Jak překročit vlastní stín
| 19. 10. 2018 01:39
Nevím, jak jste koukal, ale podle konfigurátoru stojí Fabia Combi Ambition s šestistupňovým manuálem 345 tisíc, 375 tisíc stojí s sedmistupňovým automatem.
Avatar - _Karel_
Jak překročit vlastní stín
| 19. 10. 2018 19:35
Pravda, správně mělo být Style, ne Ambition.
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 11:02
takze Tipo neni dost prestizni a pak by si koupila Fabii..:-))
Avatar - Ozzman
Jak překročit vlastní stín
| 18. 10. 2018 11:05
Fiat a Škodovka má v ČR prostě jiné postavení....
Avatar - euro89
Jak překročit vlastní stín
| 19. 10. 2018 15:25
To, ze je to pro tebe "jen" Fiat, je treba pro me hlavni plus tohodle auto, protoze to JE Fiat! :-) Italska auta jsou u me na vrcholu preferenci, ale jinak ma konkretne Tipo plno nedostatku, kvuli kterym bych si ho nekoupil. Ovsem prave to, ze je nejake auto Fiat, prilaka vzdy moji pozornost.
Vlastne bych ani nerekl, ze ty nedostatky Tipa jsou skutecnymi nedostatky, pokud clovek to auto spravne zaradi. Tipo je proste klasickym low-costem vyrabenym v Turecku pro nenarocne zakazniky a jeho konkurenci je predevsim Seat Toledo/Skoda Rapid nebo Citroen C-Elysee/Peugeot 301. A proti temto vozum nabizi rozhodne vyssi uroven ve vsech smerech i vice karosarskych variant. Problem nastava, pokud by ho chtel clovek srovnavat s plnohodnotnou nizsi stredni tridou, protoze pak ve srovnani s Astrou, Focusem, A-Klasse nebo Mazdou 3 pusobi velice levne. Ale Tipo cili zkratka na jinou klientelu.
Za me jde o nejlepsi auto v ramci tech cenove dostupnych vozu, ale sam se nepovazuju za cilovou skupinu Tipa a nema mi tak to auto co nabudnout. Urcite bych uvital v nizsi stredi tride plnohodnotneho zastupce od Fiatu, jakym bylo kdysi puvodni Tipo.
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 16:32
Poyeral som Sprintmotor a priemer 6l/100km pre 1.6MJ - to je celkom veľa. Už ani nevravím o 1.4T, kde je priemer 8l/100km už preto by som to asi nebral :/ + ten interier.
Avatar - Emel
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 17:20
Víš co... jestli to jezdí za 5,5 nebo 6 je úplně jedno, tím spí u auta, které míří na soukromou klientelu s nájezdem 5-15. Za mě to má smysl v benzínu, buď ten základ s 1.4 pro klidné jezdce, nebo s tou 1.4T, která má i trošku výkonu pro radost navíc.
Avatar - Ozzman
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 17:44
TA 1.4T moc radosti navíc nepřidá, ale je to takové akorát motorizované auto, které má slušný výkon na okresce, i na dálnici, nemusíš se bát vzít rodinku na výlet, že budeš nutně tvrdnout v pravém pruhu :-)
Avatar - Emel
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 21:12
Ten motor je v ceně od 365t v hb... za ty peníze je to to nejlepší na tom autě.
Avatar - Ozzman
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 21:16
Souhlas... ale ja jel jen v kombi... :-) Hele, kdy dáme ten sraz? Nějak to zapadlo :d Mam teď docela čas a ty nutně potřebuješ vidět plastovej rámeček >:D
Avatar - woody-alien
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 21:26
Nemáte čas v sobotu 20. ? To by se mi hodilo. Co se týká zkoumání kastlíků, už mám celkem absťák. >:-[]
Avatar - Ozzman
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 21:43
ja jo... ideálně přes den, oběd, trochu nafty.. >:D
Avatar - woody-alien
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 22:21
Já bych si teda dal benzín...zase se ale vsadím, že ho vyžunknu víc. >:-[]
Avatar - Ozzman
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 22:31
No... noooo >:D Už taky umíme za 10-12 >:D
Avatar - Ronault.
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 03:24
Nakupovat auta levně neumí a ještě ani úsporně jezdit neumí. Že ty děláš cost managera ve státní správě? >:-[] >:D
Avatar - Ozzman
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 08:04
Podívej, já stejný krok k lowcostu udělal třeba u telefonů, které dnes patří prostě u hodně lidí, stejně jako auta, k nějakému společneskému měřítku. Míval sem "značkové" telefony přesahující 10-15 tisíc Kč, ale vždy se mi rozbily, zasekaly, tak jsem v loňském roce zakoupil čínu, posměšky od okolí (stejně jako když si koupíš toho korejce), ale ten telefon je doteď i co jsem ho 5x upustil na zem, rozjebal display, tak pořád funguje rychle, vydrží baterka a mnohdy je rychlejší, než stejně staré zasekané značkové telefony. A to proto, protože v té době měl "pod kapotou" o ten válec navíc, jako ty drahé telefony... Myslím, že stejně je to s tím Hyundaiem. Pokud ti nabídnou takové auto za 400... a víš, že ho za 3 roky vyměníš.... právě proto, že počítat umím, na rozdíl třeba od jiných (tím se nechci dotknout doktorů :D), mohu se na jiné názory a posměváčky vykašlat :-)

Jezdit úsporně umí, ale nechce >:-[] Co bys čekal od dvoutunového kombi, když mu trochu šlápneš na krk >:-[]
Avatar - Ronault.
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 12:20
Když ty pokaždé píšeš něco jiného, 450, pak 400... ještě napiš tu konfiguaci i30... jestli to má alepsoň automatickou klimatizaci.

Mé počty nech, protože tys koupil o 70t levněji slabší auto se stejnou výbavou a s 300t km, zatímco já nové ;-) Ale to mé, co jsi ho řídil, byl kauf desetiletí, na to musíš mít style a trochu v tom chodit a vědět jak se představit a komu :-! >:D
Avatar - Ozzman
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 12:35
Co píšu jiného? Vždyť ty se v tom moc neorientuješ >:D Pleteš dohromady asi 3 auta >:D

Kamarádka měla rozpočet kolem 400 tisíc (450 byl strop rozpočtu, na který by možná ani nedosáhla, prosím přečti si pořádně co jsem původně napsal, a vynech tu větu o Fabii radši už :D, ta pointa je jinde), za tuto cenu to byla verze Style (410 tisíc asi), tzn nejvyšší možná. Nechce se mi to rozepisovat vše. Aut. klimu má, senzory, kamera, LED, 17tky, navigaci, atd..

Za 300 tisíc jsem koupil první Mondeo před 7mi lety. Sice si koupil nové a lepší, ale já těch 70 tisíc navíc neměl v té době, navíc sám si mi říkal, jak to s tou cenou bylo, a se zvýhodnění, které jsi ze své pozice mohl čerpat, na tu bych se já nedostal a budiž ti to k dobru... a souhlasím, že to auto bylo a je dobrý kup, to jsem ti řekl tehdy a i teď si to myslím. 300 tisíc km má to Mondeo až teď..... nebo kde si vzal ,že jsem to auto koupil s takovým nájezdem? >:D >:D ....A navíc dnes jede dál někam do Hradce Králové...
Avatar - Emel
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 18:05
Jenom ráno, asi na oběd (cca. 11:00) razím k rodičům.
Avatar - woody-alien
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 21:36
Mně by to nevadilo, jsem ranní ptáče....už kvůli prázdnějším silnicím. Ale nevím co na to Ozzy. Netuším jestli je v něm víc rockera (spánek je ztráta času) nebo ouředníka (o víkendu je třeba si přispat) ;-)
Avatar - Ozzman
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 21:58
Že jste to vy, tak na 9? To mne vyhodí z nonstopu... :-) Napište kde :-)
Avatar - Emel
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 22:41
Hmm...a co chceme, kavárnu, továrnu, silničky? zkusím omrknout nějaký tématický cíle v okolí...
Avatar - Ozzman
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 22:50
Já jsem myslel výchozí bod někde, kde je parkoviště a trochu klid, Navrhoval jsem OC šestka nahoře na střeše, ale pro tebe to je dál přes Prahu, a pro Woodyho nevím, jestli přijede přes Kladno, nebo ze severu přes Letňany? Popřípadě někde tam ? Moc to tam neznám ale.
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 22:00
Já mám za to, že optimum je překvapivě atmosferický motor, ale v HB, výbavě Lounge.
Slušná výbava... a těch 70 kW fakt není úplně málo.
Ano, je to atmosféra, takže si výkon musíš "zasloužit" = pro lidi zvyklé na turba hodně nezvyk. Když ale víš, co řídíš a jak, tak je to v pohodě.

A odvděčí se Ti spolehlivostí a minimálníma nákladama na servis.

Jako auto domů mi přijde tak akorát.
Avatar - iudex
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 13:09
Sorry, atmosférických 70 kW v Euro 6d je sakra málo, ak pod zaslúžením si výkonu myslíš pri každej snahe predbehnúť Tatrovku zúfalé točenie nad 5000, kde to hučí a žerie a stále moc nejde, fajn, ale pre väčšinu to je proste zle. Ak Tipo, tak s 1,4T, atmosféra (notabene tá slabšia) je leda pre dôchodcov, ktorým nevadí, že sú na čele kolóny.
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 22:16
Jel jsem predvadecku v hatchi 1,4T. Presedal jsem ze 100 konoveho atmosfery a hledal jsem upgrade. Ten se konal, ale opravdu nic omracujiciho. Nicmene motor je na tom aute jednoznacne to lepsi, byt trochu vic zere, zas to nebude karbonovat, je to neprimovstrik!
Ma taky trochu kratsi kvalty (pokud se dobre pamatuju), ale priznam se, ze do kombi bych nic slabsiho neakceptoval. Predevsim kvuli tocivemu momentu.
V te dobe jsem nastesti nemel moc najeto se silnejsimi auty, dnesni optikou uz by to byla pro me vylozene hranicni motorizace.
Euro 6 atmosfery jsou do rodinneho vozu spis spatny vtip. Ono to pojede, clovek dojede, ale najeke prodjizdeni, nebo dalnicni kopce (a ze jich umime), to je vylozene utrpeni.
Nez tu 1,4 atmo, bych si uz radeji vzal 1,6 automat, at to v kopcich kvrdla za me ;-)
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 21:56
Tentokrát s Tebou souhlasím.
:-)
Celkom to žere
| 18. 10. 2018 00:22
Noo tak asi si nikto nekúpi naftu a bude na nej robiť do 10 000km ročne. Ako dajme tomu golf s 1.6TDI DSG bere cca o pol litra menej podľa SM.
Horší je ten benzín, kde za naozaj priemernú dynamiku si to pýta neskutočných 8l v priemere - to má asi zmysel len na LPG.
Ja som tiež pozeral Tipo keď som pred polrokom kupoval auto, ale práve holotu s 1.416v som nechcel a po pridaní turba a dovybavení na úroveň Corolly, ktorú som nakoniec bral (skoro, lebo LED svetlá + asistentov Tipo neponúka), som bol na cene vyššej ako za Toy.
Avatar - xxc
Celkom to žere
| 17. 10. 2018 21:44
Ked sa s tym jazdi, tak to zerie. Podobne aj 1.5 dci mi pise presne 6l/100 km. Konecne pisu v teste realne spotreby, a nie ecoruny :-)
blbě nakonfigurované auto....
| 17. 10. 2018 17:35
.... nechápu pro FCA dává k testům zrovna takhle rádoby vymazlené Tipo.... síla toho auta je ve cenových vodách mezi 350-400 tisíc.... v ceníku vidím kombíka s T-jetem ve výbavě Lounge (nejvyšší) za 380.... co proti tomu dá konkurence? tříválcové holobyty? běžte se s tím projet.... 8-s

a nebo mi přijde zajímavý kombík 1.4T LPG ve střední výbavě za 390.... pro někoho kdo dá víc než 20tkm ročně určitě zajímavá volba na moderní auto s nepatrnými provozními náklady....

takové auta by se měly dávat k testům.....

jinak jak tady zaznělo porovnání s Fábií kombi s tříválcem.... to je fakt hodně velký vtip... to auto je o třídu níž úplně vším kromě interiéru.... jen cenovka je shodná.... :-)
Avatar - twistedTSD
blbě nakonfigurované auto....
| 17. 10. 2018 19:12
Cenovka podobná, ale spotřeba Fabie nižší o 2-3 litry.
blbě nakonfigurované auto....
| 17. 10. 2018 20:31
co k tomu říct? má smysl vypisovat rozdíl mezi autem nižší střední třídy a vozem o třídu níž? mezi vibrujícím tříválcem a prověřeným čtyřválcem? ano, Tipo určitě bude mít vyšší spotřebu, o kolik, to je vyloženě spekulativní otázka, plynule na okresce o litr a půl, na dálnici o dva, v extra zacpaném městě možná o ty tři....

Ovšem co se pohodlí, prostoru a bezpečnosti týče, rozdíl třídy tam prostě je.... a pokud stojí obě auta stejně, je jediným argumentem pro Fábii opravdu ta spotřeba a teoreticky malé rozměry auta, pokud je někdo vyloženě preferuje (pro městské auto atd.)
blbě nakonfigurované auto....
| 17. 10. 2018 22:09
Sorry jako.. ale úplná blbost.

Fabka s 1,0 55kW, kterou mám na očích a dokonce občas i řídím, je "hotové neštěstí"... nejede to a třepe se to jak skotná fena - a jezdí dlouhodobě za 5,7 litr.

Tipo za 8,7? Já s 500X jezdím za 7,5... Tipi je o dost nižší = bude jezdit levněji. Jsem ochoten připustit 6,7 litru... pro přehlednost.
To je litr na sto.
0,35 Kč na kilometr... to se vrátí při pravidelném servisu. Riziko vážné závady tříválce a jistota kratší životnosti už je jen bonus.
Avatar - twistedTSD
blbě nakonfigurované auto....
| 17. 10. 2018 22:43
Píšeš o 1.0 MPI a 1.6 E-Torq, ani o jednom z nich není řeč. Tipo T-Jet má na spritmonitoru spotřebu okolo osmi litrů. TSI jezdí v Rapidu okresky pod 5 a abys průměr dostal nad 6, to už musíš jezdit často ve městě. Takže žádný litr.

Tím neříkám, že máte hodit kompakty z útesu a jít pro Fabii. Ale ten ošklivý tříválec má své nesporné výhody.
blbě nakonfigurované auto....
| 18. 10. 2018 12:01
jediná výhoda je nižší spotřeba a snad sazba pojištění.... jinak nic....
spolehlivost neznámá, životnost spojky tady v nějakých testech proběhla, vibrace, strašný zvuk a neustálý pocit že ten motor je nějaký rozbitý jsou v základní výbavě.... T-jet po okreskách v autě typu Rapid by jezdil kolem 6 litrů.... s Bravem T-jet 150K jsem jezdil po okreskách na pohodu pod 7.... a to jsem jezdil normálně, ne jako škodovkář v Rapidu.... 8-s
blbě nakonfigurované auto....
| 18. 10. 2018 22:22
Zas blabol. Takze prumer z prevazne nemeckeho Spritmonitoru se tu porovnava s okreskovou jizdou fabie. Boha i se svym dvoulitrovym turbem jedu okresku za 6,5 v o HODNE tezsim aute o tridu vetsim.
Navic ty trapne ekokvalty noveho 1,0 TSI, vzdyt na sestku se s tim neda predjizdet ani s prazdnym autem z nejake osmdesatky.
Ale ano, okresku to pojede za 4,6. To ano. Kdyz po tom clovek nic nechce.

A chci videt, kdyz v tom nekdo bude hrkat po meste, nebo ty trivalce podtacet, to bude teprve karbonove radost (primovstrik). Coz pri tech dlouhych kvaltech bude delat kazdy druhy.

Klidne bych si vsadil, ze rozdil oproti litrove fabii nebude vic nez Litr a pul na kombinovane trase pri normalni jizde (a mozna ani to ne). A to pri soukromem najezdu 13 tisic (prumer) rocne je proste jedno.
Avatar - twistedTSD
blbě nakonfigurované auto....
| 18. 10. 2018 22:50
Spritmonitor je 5,8 litrů u Rapidu. Rozdíl přesahuje 2 litry, o kterých jsem psal. Tobě je to možná jedno, já potřebu krmit stát spotřební daní nemám.

A proč bys předjížděl se 110koňovým autem z 80 na šestku?
blbě nakonfigurované auto....
| 19. 10. 2018 11:57
no tak holt jezdi horším autem a šetři na benzínu, každého svobodná volba :yes: Mimochodem třeba Citigo žere ještě míň a taky má pět dveří.... takže bych určitě popřemýšlel i o něm....
blbě nakonfigurované auto....
| 17. 10. 2018 23:07
Riziko vážné závady mě pobavilo. To jako čtyřválec nemůže mít vážnou závadu? Proboha, už nežijeme v době HTP...
blbě nakonfigurované auto....
| 18. 10. 2018 09:22
Žijeme v době, kdy motory koncernu VW stále dominují statistikám poruchovosti.
Avatar - Ronault.
blbě nakonfigurované auto....
| 18. 10. 2018 03:28
To je 35 000 Kč na 100 000 km, čili jedna pěkná dovolená nebo silnější motorizace...

Teda já s autem najedu za jeho životnost více jak 1 km ;-)
Avatar - beibej
základovka
| 17. 10. 2018 19:20
za příplatek??? To je hustý! >:-[]
Avatar - KANKUNEN
základovka
| 17. 10. 2018 20:20
Základ na plot.
Super auto, ale v nesmyslné konfiguraci
| 17. 10. 2018 22:01
Fakt by mě zajímalo, kdo ve Fiatu ČR konfiguroval toto testovací auto. Nejdražší výbava, která je v Česku v podstatě neprodejná, osmnáctky kola, které se vůbec nehodí na naše silnice, jinak výborný motor zabitý samočinnou převodovkou, kterou si skoro nikdo nekoupí a jako "třešínka" na dortu absolutně nejošklivější (a taky nejhůře fotitelný) lak, jaký se na to auto stříká. To už musí být fakt "expert", aby takové auto českým novinářům předhodil... :-O :-O :-O
P.S. Ještě jsem nečetl test tohoto auta, kde by páni novináři laskavě objevili, že zadní sedadlo má také odklopitelný sedák, takže jeho opěradlo lze poté sklopit do takřka vodorovné polohy... :-O 8-s 8-s :no:
Super auto, ale v nesmyslné konfiguraci
| 17. 10. 2018 22:13
Souhlas.
:-)

A Sko zrovna v kombíku?

Červený HB... to je jiná písnička. S jako sport - takže jednoznačně 1,4 T-jet... fakt je ten, že ty přední sedačky jsou i lépe tvarované, nejen kombinací materiálů - a to, že už v základu má Tipo sedačky vysoce obyvatelné.

Jo a ty plasty - ty jsou moderně recyklované.. to je přednost.
:-)
Avatar - beibej
Super auto, ale v nesmyslné konfiguraci
| 17. 10. 2018 22:44
Ta "eko" kůže to je co? Plast tvářící se jeko kůže? Nebo prostě kůže?
Avatar - Ronault.
Super auto, ale v nesmyslné konfiguraci
| 18. 10. 2018 03:26
Kluci, opět se divíte něčemu, co je běžné už jste s tím k smíchu. To je úplně ten stejný pláč jako v testu Fabie Monte Carlo.
Přijde ti to drahý? No tak si kup výhodnější verzi a neremcej... kdyby nebyla, neřeknu, ale tady i u Monte Carla je.
Avatar - Ozzman
Super auto, ale v nesmyslné konfiguraci
| 18. 10. 2018 08:21
Teda z tebe se stává pěknej bručoun.... ;-\
Avatar - Ronault.
Super auto, ale v nesmyslné konfiguraci
| 18. 10. 2018 11:16
Když potíte takové nesmysly... brum brum brum...
Avatar - CountachSV
Sním či bdím
| 18. 10. 2018 07:59
600 tis za malej kombík od Fiatu s 88kW? Tahle doba je absolutně ujetá!!!
Sním či bdím
| 18. 10. 2018 09:31
Hmm, asi jsi Tipo Kombi v reálu nikdy v životě neviděl. Lze o něm říct ledasco, ale rozhodně ne to, že je "malé"! >:D
Avatar - CountachSV
Sním či bdím
| 18. 10. 2018 09:43
Jasný, je to úplnej vagón >:D >:D >:D
Sním či bdím
| 18. 10. 2018 10:10
Nevím, co přesně myslíš výrazem "vagón" (že by Station Wagon?), ale vím, že jediné zbývající malé kombíky na trhu jsou Clio Grand Tour a Škoda Fabia Combi. A taky vím, že Tipo Combi patří v nižší střední třídě mezi vůbec nejprostornější (a taky nejvyšší) auta. :-)
Avatar - Ozzman
Sním či bdím
| 18. 10. 2018 10:14
Sice souhlasím, že Tipo je dost prostorné auto na svou třídu, ale ta je jak si správně napsal: Nižší střední, kdežto ty vymírající kombíky jsou ze segmentu B.

Tipo je velikostně a třídně konkurentem Golfu,Astry,Meganu,Fokusu a tak...
Sním či bdím
| 18. 10. 2018 10:29
Ano, přesně o tom hovořím. Tipo rozhodně není malé kombi (B segment).
Sním či bdím
| 18. 10. 2018 23:42
kompaktní kombi prostorove dokáže konkurovat i autum ze stredni/vyšší strední. pokud nekdo nemá 3 deti je cokoliv vetsiho nez kompaktní kombi vec prestiže.
Sním či bdím
| 19. 10. 2018 13:20
no dokaze, az kym nepotrebujes usadit dospelaka dozadu medzi dve male deti...to si vo fabii combi/clio grnadtour a podobných malých autach skoncil (testovali sme tieto veci vzdy v trojici na zadnej lavici)...a ked to mas v porovnatelnych cenách tak si vyberas medzi vyrazne vacsim priestorom v kabine v Tipe alebo nejakou výbavou vo fabii...

ale toto su prave tie specificke pripady, kedy je clovek rad, ze je na trhu tolko znaciek a fakt si moze kazdy vybrat zhruba to, co najviac potrebuje
Sním či bdím
| 19. 10. 2018 13:35
Mam na mysli kompaktni kombi, tzn Tipo, megane, golf... male kombi jako treba fabia samozrejme nemuzes povazovat za plnohpdnotny "velky"auto, to je spis nouzovka
Avatar - Emel
Sním či bdím
| 19. 10. 2018 13:54
Ono posaz mezi dvěma sedačkama na isofixech je dost očistec i v autech kompaktní a střední třídy... obvykle musíš aspoň vyhodit sedačky z isofixů a šoupnout sedačky na dveře... a pak záleží, jak moc je ta zadní lavice anatomická a v důsledku toho sedačka nakřivo.
Avatar - _Karel_
Sním či bdím
| 19. 10. 2018 19:31
To je ale kravina 8-s
Kriticky, ale objektivne
| 18. 10. 2018 22:31
Po opravdu delsi dobe jsem si s chuti precetl test na obcejne auto.
Fakt jsem dost spokojen, prestoze hodnoceni neni buh vi co a vlastne se docela kritizovalo, tak to vsechno je racionalne zduvodneno (zadne blaboly a pocitu nejistoty v zatackach a pocitech tady a dojmech tamhle) a nezaujatemu ctenari nezbyva nez souhlasit.

Tohle auto dava perfektni smysl v loungi (ty levnejsi varianty maji opravdu hnusne radio, resp trochu jinou palubku) a pak si vybrat dle motoru.
Kombi 1,4T lounge plus nejaky ten priplatek bych rozhodne oproti tem vsem trivalcum zvazil, ten motor je proste lety odzkouseny a to nese hodne pozitiv (ano, taky vic zere).
Pokud to vse zvladne Fiat do 400 tisic, coz kdyz jsem se o tohle auto zajimal, tak neumel. Za tech 380 bych asi zkousnul ty horsi plasty nahore ve dverich (boha proc zrovna tam, je to zrovna na ocich, nemohli setrit na tom spodnim panelu?).

Pragmatikovi co kouka na pomer cena/vykon tohle proste padne do oka, akorat jde o to, jestli se pochlapi hyundai nebo Opel se slevou na 1,4T. Snad uz sOpl necuka :-)
Kriticky, ale objektivne
| 18. 10. 2018 22:58
vseobecne pomer cena/hodnota vychází nejlíp v tomto segmentu, ale u tohoto Tipa uz mi to prijde trosku na krev. Italy mám rád, Fiat mi byl vzdycky sympatickej, ale tady ty nizsi verze fakt vypadaji vevnitr jak z kinder vajicka.
Jak vychází aktuální Megane? kdyz jsem pred 4 rokama resil rodinnej kombik "co nejvic za co nejmin" tak Megane Grandtour jednoznacne vyhrál, auto za cca 500 se slusnym interierem a 130k dieselem. I ted, kdyz jako hlavni rodinny auto pouzivam XC70 na toho Megana nedám dopustit - pomer komfort/prostor/naklady neskutečný a porad do nej sedam rád
Kriticky, ale objektivne
| 18. 10. 2018 23:08
Nevim, novy MIV jsem neresil, ale uz to neni takova lace jako MIII, ten byl tehdy skutecne bezkonkurencni napric motorizacemi a vybavami :-)
Navic ta 1,6 byla/je dost povedena.
Ja si shodou okolnosti koupil taky MIII a zatim jsem velmi spokojeny ;-)
Dnes jeho pozici tak trochu zastupuje prave Tipo bych rekl. Problem je, ze nekteri jini umi taky dost kouzlit s cenami.
Kriticky, ale objektivne
| 18. 10. 2018 23:28
Já u meganu asi zustanu, váhám mezi Meganem GT a RS (dva kombíky jsou pro malou rodinu do 30ti fakt zbytečne moc)- tam mi to cenove prijde porad top v ramci warm/hot hatchu.
U tech kombi umí zamíchat korejci, ale vnitrek mi furt pripada horsi nez u francouzu. Ale já jsem Renaultama odkojenej, takže nejsem objektivní, mám pro ne slabost, pripadám si tam jako doma
Kriticky, ale objektivne
| 18. 10. 2018 23:39
Mam GT220 (proto ten vybehovy model, odmitam automat a chtel jsem ten osvedceny dvouitr, protoze bylo jasne, ze uz nebude.... dobre jsem udelal) a to auto je skutecne skvele pro to, co potrebuji.
GT a RS je v nove generaci dost rozdil (skoro az hrusky-jabka), to neni jak u MIII, kde precijen aspon motor a prevodovka byly shodne.

Korejci proti GT nemaji nic, proti RS Nko (ktere je ale fakt povedene), takze duel je vicemene jasny.
Z tech "levnejsich" vod je jasne GT, tam korejci nemaji nic... bude ceed GT, ale buh vi kdy. Akorat mam pocit, ze se uz ta 1,6T prestala nabizet kvuli euronormam, takze jedine jeste rychle koupit posledni doprodejove kusy, ale nechci kecat :-)
Kriticky, ale objektivne
| 18. 10. 2018 23:49
uprímne vyrazne favorizuji RS, GT je varianta b >:D Nko se mi nelíbí, Golf nechci a Focus RS uz je pro me jako daily car moc velkej extrem, navíc + 200tisíc. Civic R bude asi lahudka, ale nejak me netáhne

Jinak GT220 - respekt.
Taky jsem po nem pokukoval, ale bal jsem se o rodinej rozpočet v té dobe. PAk me to nejednou mrzelo
Avatar - Ronault.
Kriticky, ale objektivne
| 19. 10. 2018 23:46
Měl jsem to úplně stejně, viz diskuze u tvé recenze... a ještě více mě to mrzelo, když jsem se GT220 svezl.... teď bych při menším nájezdu taky bral spíše GT220, hlavně když přibyl druhý diesel v MPV, ale to by zase stačilo GT220 v HB, který se u nás snad ani nenabízel

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku