Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím
138 komentářů
KANKUNEN
přestanou se dělat auta, padne ekonomika, nezbyde peněz na migranty, ti začnou pomalu rabovat a nevýjdeš ani na ulici. Ale co, zase se zvetí zbrojní průmysl. >:-[]
No jo, akorát že za pár let ten evropský zbrojní průmysl ovládnou muslimové, popřípadě po se nacpou do politiky, viz západ. Ono to přijde, je otázkou, kdy.
Přestaň číst ty hoaxy = a začni myslet
Vytáhni hlavu ze zadnice a přestaň věřit utopii. Socialismus nikdy fungovat nebude, světlé zítřky se nekonají.
socialsmus fungovat nebude, islám a muslinská říše jo. A na tvůj názor se tě fakt ptát nebudou. Navíc jich tu bude časem víc jak nás, protože oni maj pordnost 3-5 dětí na ženu a tady je to asi 0,8 dítěte na ženu....
Takže zapoj mozek :-)
Takže zapoj mozek :-)
Uživatel_5340709
stejného rozhovoru i v parlamentních listech, přesto že nejsem zrovna fanda el. aut, tak nářky šéfa VW mi přijdou podobné, jako kdyby byl v r. 1990 výrobce telefonů pevných linek a nadával na vývoj mobilní komunikace, a že to bude pro jednotlivce drahé, ...... a že vybudovat síť GSM stojí mega-náklady, a že ............... bla, bla. Tohle všechno si mají řící na nějaké interní poradě ohledně hlavní strategie automobilky. A né takhle divně plakat do světa. Mimochodem Detroit už taky nikdo nevzkřísil, a žádné úřední, nebo vládní nařízení by situaci stejně nezachránilo.
Zapomněl jsi, že to, co cituješ, neomezovala EU byrokracie. Mobily měli volný trh a svůj vývoj, tady se vývoj automobilů řeší podle vůle úředníků, takže špatné srovnání.
Jenomže on ten volný trh si vždycky cestu sám najde. Pokud EU vydá nesmyslné, nebo nesplnitelné nařízení, stejně se nenaplní. Je ale pravda, že rozhodnutí EU můžou situaci komplikovat, to jo.
no vzdycky... zalezi za aky cas a co vsetko bude treba za dosledky aby sa tak stalo... obavam sa ze sa autami v EU to je uz trochu mimo zdravu mieru... jo ono sa to raz podda ale asi sa toho uz my nedozijeme...
No např Hyundai veřejně prohlásil,že norma 2030 pro ně není žádnej problém..vw má problém splnit normy současné.Bojí se právem.. konkurence je daleko dál.
Hjondé neví, co s ním bude za rok, natož v roce 2030. Takové prohlášení se mi vždy líbí, tak jako by řekl, že Vánoce v roce 2030 budou na sněhu >:D
Jaký budou Vánoce 2030 fakt nevíme = i když podle klimatologů.. >:D
Že VW zaspal ve vývoji = a teď z toho maj hlavu v pejru = víme = už teď >:-[]
Že VW zaspal ve vývoji = a teď z toho maj hlavu v pejru = víme = už teď >:-[]
Tak vzhledem k jejich technologiím..které už dnes používají..myslím,že zde budou příští rok i v roce 2030 ;-)
Ano Hyundai je az prekvapive ( pro bystrone..) daleko.
Nabizi usporny EV/hybrid Ioniq.
Kia Niro - EV/Hybrid
Hyundai Nexo - vodikove auto k mani za 69.000€.
Hyundai Kona EV
Kia Soul EV
Brzy Kia Ceed plug-in hybrid atd.
Takto bohatou nabidku nema nikdo z konkurence.
Rozdil mezi Hyundai a VW je ten, ze VW bude Teslu tezko dohanet, zatimco Hyundai ma uz EV Kona drive, nez Tesla model Y..
Nabizi usporny EV/hybrid Ioniq.
Kia Niro - EV/Hybrid
Hyundai Nexo - vodikove auto k mani za 69.000€.
Hyundai Kona EV
Kia Soul EV
Brzy Kia Ceed plug-in hybrid atd.
Takto bohatou nabidku nema nikdo z konkurence.
Rozdil mezi Hyundai a VW je ten, ze VW bude Teslu tezko dohanet, zatimco Hyundai ma uz EV Kona drive, nez Tesla model Y..
Volny hak volny. Na GSM siet ti treba licenciu, tie sa nerozdavaju a kazdy stat vyclenuje len urcity pocet. To je akoby Nemecko zrazu povedalo ze stacia nam dve automobilky z troch.
GM.rja
Teda, ti Skopčáci jsou úplní ko.ko.ti. Nejdřív tlačí dehťáky horem-dolem namísto rozvoje čistějších benzíňáků, pak si dobrovolně pozavírají jaderné elektrárny a nakonec úmyslně podvádí v emisích sazometů. Když to tímto dovedou k bezuzdné podpoře elektroaut, tak se diví, že jim klesne zaměstnanost a současně neklesnou emise.
Kdy už konečně přestane Evropa doplácet na německé vůdce - Hindenburg, Hitler, Merkel???
Kdy už konečně přestane Evropa doplácet na německé vůdce - Hindenburg, Hitler, Merkel???
PS. Konkrétně u CO2 jsou na tom o dost lépe naftové motory, než ty tvé čisté benzínové. ;-)
Samozřejmě nejde o CO2, ale NOx a mikrosaze. Ty tvoří hlavní znečištění měst s okamžitým dopadem na zdraví lidí. Vliv CO2 z aut na životní prostředí není zásadní, resp. na 5 studií s hysterickým výsledkem připadá dalších 5, které to neprokazují.
Ano, ale EU řeší CO2. A CO2 je určující pro ekopokuty.
No a jsme u toho. Kdo tu EU z největší části řídí a proč to špatně postavila na CO2 namísto NOx a pevných splodin? Nebo úplně ideálně -> z větší části na NOx a mikrosazích a z menší části na CO2 ...
To už je jiná otázka.
V dnešní době se o naftových motorech mluví často velmi negativně. A to z důvodu toho, že mají vyšší emisní hladiny a tak jsou největší svinstva.
Ale jdi ty drndo, přímovstřikové benzímny emitují jemné částice a už to byly zodpovědné orgány přinuceny přiznat, načež se montují BPF, ale co ty miliony přímovstřiků které BPF nemají?
měli jste se postavit, když se EU před léty chystalo otevřít stavidla.....teď už se voda valí a smete vše co ji stojí v cestě, včetně vás..... ;-\
S mikrosazemi nemají problémy diesely ale ty tvé "čisté" benzíny bez GPF, a že jich jezdí spousta.
To je - zdá se - docela nepřesné. Mikrosaze vypouští pouze přímovstřikové benzíny, které má ale opět v nabídce především Xindlwagen a jejich "slavné a spolehlivé" tsi.
Já mám třeba dvě nepřímovstřikové atmosféry 2.4 a 1.8, takže žádnou brutální karcinogenní stopu jako dehťáky nezanechávám ;-)
Já mám třeba dvě nepřímovstřikové atmosféry 2.4 a 1.8, takže žádnou brutální karcinogenní stopu jako dehťáky nezanechávám ;-)
Aha a kolik to ma CO2 jestli se muzu zeptat, at to porovname? On je to stale sklenimovy plyn, to jako neni uplne irelevantni :-)
CO2 zajímá pouze EU. Automobilová doprava není zásadním producentem na planetě viz. diskuze jinde. Řešíme především NOx a mikrosaze, protože CO2 nikoho během půl roku spolehlivě nezabije narozdíl od mikrosazí v plicích a z toho vzniklé rakoviny, víme? Je to tak těžké pochopit?
proc porad resit CO2? koho zajima CO2?
Jen EU. Benzínová auta mají na CO2 nepatrný podíl. Opačně, na NOx a sazích má největší podíl spalování uhlí, topných olejů a nafty, tedy tepelné elektrárny, námořní a automobilová doprava.
Omyl, benzínová auta produkují nejvíce CO2 v automobilové dopravě.
Nemyslel jsem v rámci automobilové dopravy, ale celkové produkce CO2 ze všech zdrojů.
A mimochodem, nafťáky taky produkují CO2 a rozhodně ne zanedbatelně. Ten podíl u CO2 je podstatně vyrovnanější než u NOx a mikrosazí, kde dehťáky vedou na celé čáře.
A mimochodem, nafťáky taky produkují CO2 a rozhodně ne zanedbatelně. Ten podíl u CO2 je podstatně vyrovnanější než u NOx a mikrosazí, kde dehťáky vedou na celé čáře.
Mikrosaze jsou v DPF v pohodě zachyceny, zatímco mikrosaze z benzínů, které tak okázale ignoruješ, dokonce nezachytí ani nově montované GPF/BPF. Účinnost DPF je cca 99,8%, účinnost BPF jen 80%, ty nejjemnější a nejnebezpečnější částice nelze zachytit v BFF - jo benzíny, jak říkáš, jsou ohromně "čisté"... >:-[] >:-[] >:-[]
nesmysl, DPF zachyti castice jen do cca 0,01 mikronu, mensi proste nezachyti, nezachyti je ani plice ;-) cislo 99,8% sis jen vycucal z prstu ;-)
Přesně to je ten problém. DPF zachytí jen ty větší saze, byť jich je většina a ve skutečnosti nejsou tak nebezpečné. Ta menší část mikrosazí, které nezachytí DPF ani sliznice, se dostane až do plicních sklípků. A rozhodně je to podstatně víc než 0,2%.
Ty to asi pořád nechápeš. Ty nejmenší částice má právě benzínu. Z pohledu mikročástic a CO2 je benzín horší než nafta. A dnešní nafta už nebude mít problém ani s oxidy dusíku.
pogo26 > cim vetsi tlak tim mensi castice, a je uplne jedno jestli je to benzinak nebo naftak ;-) zadne pravidlo ze z toho paliva je vic nebo min neplati, je to motorizaci od motorizace jine
pogo26 > Přímovstřikový benzín, typicky tsi - piš to správně!
Nehledě na to, že za nafťákem si musím nechat na křižovatce 3m odstup, na harykovi i 5m, jinak je to na zblití a je jedno, jak starý ten dehet je - hnusný nakyslý puch a odporný zvuk.
Nehledě na to, že za nafťákem si musím nechat na křižovatce 3m odstup, na harykovi i 5m, jinak je to na zblití a je jedno, jak starý ten dehet je - hnusný nakyslý puch a odporný zvuk.
Přesně, ono to celý oteplování je stejnak jen pověra. A jestli náhodou nějaký malinko je, tak kvůli imigrantům! Jako všechno, hehe.
globalni oteplovani nezpochybnuju, ale CO2 z veskere silnicni dopravyna celem svete na nem ma relativne malej podil, uvadi se okolo 6%, mnohanasobne horsi problem z dopravy jsou ostatni slozky emisi, ktere poskozuji zdravi primo nas lidi a zvirat na zemi
To vysvětluj v europarlamentu.
neni treba, emisni limity v EU jsou relativne benevolentni, koukni se na 2 nejvetsi svetove trhy, tam maji Evrospke automobilky mnohem vetsi problemy s emisema nez v EU, jenze tam si VW netroufne piskovat, neb by mu tam sefa bud zavreli v tom lepsim pripade a nebo popravili v tom horsim :-! tam proste VW drzi notu s narizenima a neco jako podvod si tam netroufne ani ve snech, vedej ze by jim Cinani zatli tipec uplnym zakazem prodeje
2 nejvetsi svetove trhy - myslis cinu a usa?
V cine to jde VW velmi dobre, no v US to taky nebyl pro VW zadny problem, dokud tam teda neprodavali diesel, to v zemi setrnych tri-az-sestilitrovych V8 prej nebylo dostatecne ekologicky :-)
V cine to jde VW velmi dobre, no v US to taky nebyl pro VW zadny problem, dokud tam teda neprodavali diesel, to v zemi setrnych tri-az-sestilitrovych V8 prej nebylo dostatecne ekologicky :-)
ano Cina kde si VW nedovoli podvadet a nedovoli si ani stezovat na to ze tam musi prodavat elektrifikovana auta a elektromobily, a od roku 2020 dokonce zakotvene procenty od pristiho roku to bude 8-10% elektromobilu znacky a od roku 2020 pak 12% elektromobilu znacky, pokud tolik elektromobilu neprodaji, pak jim bude hrozit 50% zdaneni aut a nebo uplny zakaz prodeje dane znacky na Cinskem uzemi, proc se Diesse nevsteka kvuli tomuhle? ..... protoze vi, ze kdyby si jen trosku otevrel hubu, tak mu to tam zavrou okamzite :-!
v USA ma VW smesnej podil na trhu, pokutu tam zaplatil a jeste slibil vystavbu nabijecek, a opet bez kecu, moc dobre vi ze VW nema v USA vubec zadnou lobovaci silu a tak musej drzet hubu a krok :-!
pouze v Evrope tim ze maji velice silnou lobi, tak si otviraj hubu a stale vsechno krytizuji , nastesti jim to jiz nepomaha a snizeni emisi se jim nepodarilo prosadit, koncern VW je taky s Mercedesem jediny kdo by mohl mit problemi, protoze jako jedini si nezajistili dostatene kapacity na dodavky baterii ;-) ostatni koncerny a automobilky si to zajistili davno a ty problemy co by mohli nastat nehlasej ;-) takze ten nejbohatsi koncern se na to vysral a ted se divi ze mu zacina tect do blatniku
v USA ma VW smesnej podil na trhu, pokutu tam zaplatil a jeste slibil vystavbu nabijecek, a opet bez kecu, moc dobre vi ze VW nema v USA vubec zadnou lobovaci silu a tak musej drzet hubu a krok :-!
pouze v Evrope tim ze maji velice silnou lobi, tak si otviraj hubu a stale vsechno krytizuji , nastesti jim to jiz nepomaha a snizeni emisi se jim nepodarilo prosadit, koncern VW je taky s Mercedesem jediny kdo by mohl mit problemi, protoze jako jedini si nezajistili dostatene kapacity na dodavky baterii ;-) ostatni koncerny a automobilky si to zajistili davno a ty problemy co by mohli nastat nehlasej ;-) takze ten nejbohatsi koncern se na to vysral a ted se divi ze mu zacina tect do blatniku
Člověče, ty vůbec netušíš o čem píšeš. Jsi zcela mimo. Tušíš vůbec, co se momentálně v Evropě děje v oblasti emisí CO2? Automobilky budou muset už za 12 let prodávat 50% elektroaut. A celkem logicky se ptají, jak to mají udělat, když o ně není zájem. To je mají dle tebe lidem rozdat?
Tak tak a dodal bych k te cine - VW se tam velmi dari a to, co popisuje, se tyka uplne vsech automobilek, tam vsichni breci jak to jako maji udelat a proste nemaji na vyber.
pogo26 > hlavne ze ty vis o cem pises >:D kdyby o elektricka auta nebyl zajem, tak by nebyli vyprodane a necekalo se na ne i vice nez rok a pul ;-)
chtel jsem Konu na elektrinu, 16-17 mesicu, Ioniq pokud vse dobre pujde 9-10 mesicu, Amperu projistotu nemaj vubec v CR, nemaj na ni kvoty a z Nemecka v lepsim pripade cekacka 14-15 mesicu, Leaf, 8-9 mesicu, Etron vyprodany na rok a pul, a dalo by se pokracovat, ....vesmes se "neceka" jen na predvadecky kde ti ji predaj do mesice kdys jim ji nechas jeste stat na salonu, u Tesly na S a X 2-3 mesice, Zoe 5-6 mesicu
na Jaga mam cekacku 7-8 mesicu od slozeni zalohy
jooo neni o ne zajem :yes:
chtel jsem Konu na elektrinu, 16-17 mesicu, Ioniq pokud vse dobre pujde 9-10 mesicu, Amperu projistotu nemaj vubec v CR, nemaj na ni kvoty a z Nemecka v lepsim pripade cekacka 14-15 mesicu, Leaf, 8-9 mesicu, Etron vyprodany na rok a pul, a dalo by se pokracovat, ....vesmes se "neceka" jen na predvadecky kde ti ji predaj do mesice kdys jim ji nechas jeste stat na salonu, u Tesly na S a X 2-3 mesice, Zoe 5-6 mesicu
na Jaga mam cekacku 7-8 mesicu od slozeni zalohy
jooo neni o ne zajem :yes:
Tak to je potom v pohodě. Teď už jen zrušit dotace (třeba v USA cca 10 000,- USD na auto) a další zvýhodnění. A taky samozřejmě spotřební daň jako u spalováků. Pak se ukáže. I když úředníci a různé instituce + firmy, které musí být zelené + ti, kterým se nechce jezdit MHD nebo chodit po některých městech pěšky budou elektroauta kupovat dál. Ale i tak jsem rád, že elektroauta už nebudou potřebovat žádné dotace a zvýhodnění. Polovina lidí v Evropě už se nemůže dočkat a už je v pořadníku, aby se na ně dostalo. A ještě k těm tvým vyprodaným autům. Napadlo tě, proč jich ty automobilky dělají tak málo?
Problém je že na tuhle pověru [odkaz] věří většina klimatologů = a další problém, kdo naopak ne ;-)
Klimatologovia by mali hlavne vysvetlit, ake teploty boli v Gronsku, ked tam ludia farmarcili. Je pravda, ze ako dieta skolou povinne som bol obcas chory a asi som v skole chybal, ked sa ucilo o obili, ktore rastie v snehu. A tiez nechapem, preco slony neziju na Sibiri a nezivia sa snehom a ladom, ved mamuty tam niekedy zili a ked teraz sa otepluje, tak tam musela byt este vacsia kosa. Este vysvetlut, ako sa im dostala trava do zaludka . A fotosynteza...
A čem se tady asi bavíme? Co mají splnit automobilky do roku 2030? Proč se má v roce 2030 prodávat 50% elektroautomobilů? Kde jsi poslední měsíc byl?
dyt to píšu furt, z Německa sou samý lepší věci a jejich činy a rozhodnutí ovlinily celou Evropu. Bohužel většinou tím špatným směrem. Pořád je ale tady pár pitomců obdivuje
Hittman
pravdu, předsedo! A konečně také krom toho růžového A říká i to B.
Preco potom neplace Toyota, Mazda, PSA, Renault a ini? Najviac vyplakavaju prave z VAG. Co mne pride pokrytecke, tak 3x sa im podarilo oddialit nastup toho, co sa udialo v poslednych dvoch mesiacoch a jediny, kto to na plnej ciare nezvladol bolo zase VW - ostatni sa na to pripravovali. Niketori lepsie, niektori horsie.
Ono ze sa schvalil nejaky plan na 2030, kory sa bude este x krat posuvat naozaj nie je dovodom na hysteriu. Ci je to realne ukaze cas, nie uradnik.
Ono ze sa schvalil nejaky plan na 2030, kory sa bude este x krat posuvat naozaj nie je dovodom na hysteriu. Ci je to realne ukaze cas, nie uradnik.
Koncern má nejvíce modelů a odvozených variant, motorizací na trhu, což se třeba s Renaultem nedá porovnat, že? ;-)
Tím bych si nebyl tak jistý. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi prodala loni celosvětově víc VW Grupppe. Pokud ale bereš jen Evropu, tak jo, to máš pravdu. Ale zase o to víc se měli snažit, zvlášť, když v tom mají prsty.
Automobilky tu hrají ruskou ruletu. Věří tomu, že tento tlak položí někoho jiného, ne je samotné....
Protože Japonci jsou na základě všech těch velkohubých blábolů z úst evropských představitelů přesvědčeni, že je na to místní trh připraven. A Francouzi tradičně spoléhají na podporu vlády.
xxc
Na Slovensku sa vyraba 1kwh so zatazou 13g co2, v Nemecku 600g co2 na 1 kwh. Vraj maju podiel obnovitelnej energie 33%, na Slovensku vraj 90%. Preco tak tlacia elektromobily?
Diess zároveň varoval před tím, že by vysoký podíl elektromobilů mohl mít na celkovou bilanci emisí CO2 v Německu negativní vliv. Protože v Německu se elektřina vyrábí s 600 g CO2 na kilowatthodinu, což je poměrně vysoké číslo.
Zdroj: [odkaz]
Diess zároveň varoval před tím, že by vysoký podíl elektromobilů mohl mít na celkovou bilanci emisí CO2 v Německu negativní vliv. Protože v Německu se elektřina vyrábí s 600 g CO2 na kilowatthodinu, což je poměrně vysoké číslo.
Zdroj: [odkaz]
> Preco tak tlacia elektromobily?
Protože na ideologii Němci rádi slyší. Takový nepěkný zvyk ;-\
Protože na ideologii Němci rádi slyší. Takový nepěkný zvyk ;-\
3_diamanty
mohol koncern prejst komplet na hybridy a skolit aj toyoty... ma na to financie aj technicke moznosti aj schopnych ludi.... ach jo
v najblizsej dekade ( o 5-10 rokov ) pojde do popredia spolu s toyotou a lexusom urcite nissan kia hyundai peugeot a mitsubishi.... tam je jasne viditelna snaha o hybridizaciu takze koncern ma o com premyslat ... ono dizlove golfy uz fakt dlho frcat nebudu... a potom cela ta koncernova dizlova sranda skonci .... ved mozno sa konecne dockame po xy rokoch toho ze v europe uz najpredavenejsie auto nebude ( dizlovy ) golfik ... ale nejaky hybridny novy P208... alebo nastavajuci hybridny kaskaj .. kazdopadne je sa na co tesit si myslim v nasledujucej dekade .. este to bude zaujimave ( a aj ti v eu dodnes nenapadni japonci este budu raz na koni a drvit eu znacky .. a ten cas sa uz blizi ) ... :yes:
v najblizsej dekade ( o 5-10 rokov ) pojde do popredia spolu s toyotou a lexusom urcite nissan kia hyundai peugeot a mitsubishi.... tam je jasne viditelna snaha o hybridizaciu takze koncern ma o com premyslat ... ono dizlove golfy uz fakt dlho frcat nebudu... a potom cela ta koncernova dizlova sranda skonci .... ved mozno sa konecne dockame po xy rokoch toho ze v europe uz najpredavenejsie auto nebude ( dizlovy ) golfik ... ale nejaky hybridny novy P208... alebo nastavajuci hybridny kaskaj .. kazdopadne je sa na co tesit si myslim v nasledujucej dekade .. este to bude zaujimave ( a aj ti v eu dodnes nenapadni japonci este budu raz na koni a drvit eu znacky .. a ten cas sa uz blizi ) ... :yes:
A co řeší hybrid? Reálně ti bude žrát víc než nafta a emise CO2 budou taky větší. Ale pokud se nastaví norma výhodně pro hybridy, tak se budou prodávat a vyrábět. A věř, že s jejich výrobou nebude mít problém žádná automobilka. Jen to bude dražší a nic to neřeší.
Ty seš z toho CO2 nemocnej. Mikrosaze z dehťáků tě dřív 10x zabijou i rodinou, než teplota kvůli CO2 z benzínů stoupne o 2 desetiny, ale pořád o tom bude mlet dokola. Mimochodem, ani dehťáky nejsou oproštěny od CO2, možná jich vypouští polovinu, ale k NOx a mikrosazím je přidávají taky.
Já jsem nemocnej? Já snad chci kvůli snížení emisí CO2 u aut spotřebu 2,5l ? Četl jsi článek, pod kterým diskutuješ? Šéf VW v něm kritizuje nesmyslný tlak na extrémní snížení limitů CO2. :-)
IPace
Evropa kazdy rok doveze ropu za necelych 150 miliard dolaru, usetrene finance tak muzou jednotlive staty pouzit na neco smysluplnejsiho nez je autoprumysl
hele a proc chce vlastne ten pan Diesse propoustet? vzdyt pred par mesici nekde prohlasil ze koncernu schazi asi ctvrt milionu pracovniku pro zavody po cele Evrope?
Ohrozene jsou jen nektere Nemecke automobilky jako VW, autoprumysl nekrachne, jen se trasformuje do jine podoby, a je na panu Diessem aby tu transformaci vedl v koncernu VW, pokud na to nema, nemel by to delat a mel by to prenechat nekomu kdo tu transformaci zvladne, tak to resi podniky po celem svete, proc by tedy u VW melo bejt neco jinak?
hele a proc chce vlastne ten pan Diesse propoustet? vzdyt pred par mesici nekde prohlasil ze koncernu schazi asi ctvrt milionu pracovniku pro zavody po cele Evrope?
Ohrozene jsou jen nektere Nemecke automobilky jako VW, autoprumysl nekrachne, jen se trasformuje do jine podoby, a je na panu Diessem aby tu transformaci vedl v koncernu VW, pokud na to nema, nemel by to delat a mel by to prenechat nekomu kdo tu transformaci zvladne, tak to resi podniky po celem svete, proc by tedy u VW melo bejt neco jinak?
Pokud by teoreticky se přestala ropa vozit, musela by se někde ta energie něčím jiným nahradit. Čím? Uhlím, atomem, větrem, vodou, sluncem??
Ropu tak rychle nic nenahradí, to ještě bude pořádnou chvíli trvat. Ale EU státy už dávno mohly přes spotřební daně tlumit naftu ve prospěch benzínu a otáčet to směrem, jakým funguje zbytek světa. Nedošlo by k tdi-dehtománii, dieselgate a pozvolným vývojem bez hysterických příkazů/zákazů by se hledala náhrada za spalovací motory obecně. Takto budeme lítat ode zdi ke zdi - tedy od nafty k elektru, když jsme si mohli udělat prostor a čas benzínovým mezičlánkem.
bavime se o scenari rekneme 50-100 let, tedy velice dlouha a zaroven velice kratka doba
konec dovozu ropy samozrejme nebude okamzity, ale bude postupne klesat, az se dojde do bodu kdy bude stacit narodni tezba, za tech rekneme 50 let se da prtejit na uplne jiny energeticky model nez jaky je dnes, ostatne proto take CEZ vydava takove plany na 20-30 leta obdobi dopradu, za tu dobu tech 50 let bude zcela bezne ze vlastni zdroj energie bude mit i kdejaky panelak, natoz pak rodinne domy, haly a dalsi budovy, fotovoltaika, vitr, kogenerace, jiz dnes se tyto moznosti vyuzivaji a dobudoucna s rostouci cenou elergii se budou pouzivat jeste vice, stejne tak jakos e stane standardem i energeticka storage, i u nas v panelaku se jiz zacina diskutovat i tom ze se fasada necha pokryt fotovoltaikou a na strechu se daji 2-4 vertikalni vetrne turbiny (ja mam za tento rok po 8 letech jiz na sve fotovoltaicke elektrarne na cinzaku rocni rekord, a to jeste neni konec roku) a v prizemi ve spolecnych nevyuzitych prostorach se planuje energeticky storage, navratnost je dnes okolo 6-7 let i pri smesnych Ceskych podminkach
v atomu neni budoucnost, a krom lobistu ti to potvrdi vsichni energetici, je to prilis velky zdroj, prilis drahy zdroj a nema financni navratnost ani kdyby cena elektriny v CR byla dvojnasobna, za cenu dostavby Temelina se da postavit az 6x kapacitnejsich dalsich zdroju z vetru, vody a slunce, vcetne zalohy na nekolik tydnu potreb cele CR, proto taky v CEZ za dostavbu jaderek bojuji jen lide napojeni na lobisty, nikdo dalsi s nima nastesti nepece a i investori by radi pokud by se meli dostavet Temelin a Dukovany aby se ta slozka od CEZu oddelila, protoze bude extremne ztratova a prvni energii doda pravdepodobne az nekdy za 25-30 let
spousta energie se samozrejme usetri tim, ze se nebude rafinovat a distribuovat palivo diky dalsimu palivu, coz je extremne energeticky narocne
ostatne energeticke koncepce ruznych zemi Evropy jsou volne stazitelne na netu, staci si jen precist i jen jejich osnovy, kdo rad ctech technikalie, muze se zarejt i do hloubky, ja si ctu treba tu Ceskou a z UK
konec dovozu ropy samozrejme nebude okamzity, ale bude postupne klesat, az se dojde do bodu kdy bude stacit narodni tezba, za tech rekneme 50 let se da prtejit na uplne jiny energeticky model nez jaky je dnes, ostatne proto take CEZ vydava takove plany na 20-30 leta obdobi dopradu, za tu dobu tech 50 let bude zcela bezne ze vlastni zdroj energie bude mit i kdejaky panelak, natoz pak rodinne domy, haly a dalsi budovy, fotovoltaika, vitr, kogenerace, jiz dnes se tyto moznosti vyuzivaji a dobudoucna s rostouci cenou elergii se budou pouzivat jeste vice, stejne tak jakos e stane standardem i energeticka storage, i u nas v panelaku se jiz zacina diskutovat i tom ze se fasada necha pokryt fotovoltaikou a na strechu se daji 2-4 vertikalni vetrne turbiny (ja mam za tento rok po 8 letech jiz na sve fotovoltaicke elektrarne na cinzaku rocni rekord, a to jeste neni konec roku) a v prizemi ve spolecnych nevyuzitych prostorach se planuje energeticky storage, navratnost je dnes okolo 6-7 let i pri smesnych Ceskych podminkach
v atomu neni budoucnost, a krom lobistu ti to potvrdi vsichni energetici, je to prilis velky zdroj, prilis drahy zdroj a nema financni navratnost ani kdyby cena elektriny v CR byla dvojnasobna, za cenu dostavby Temelina se da postavit az 6x kapacitnejsich dalsich zdroju z vetru, vody a slunce, vcetne zalohy na nekolik tydnu potreb cele CR, proto taky v CEZ za dostavbu jaderek bojuji jen lide napojeni na lobisty, nikdo dalsi s nima nastesti nepece a i investori by radi pokud by se meli dostavet Temelin a Dukovany aby se ta slozka od CEZu oddelila, protoze bude extremne ztratova a prvni energii doda pravdepodobne az nekdy za 25-30 let
spousta energie se samozrejme usetri tim, ze se nebude rafinovat a distribuovat palivo diky dalsimu palivu, coz je extremne energeticky narocne
ostatne energeticke koncepce ruznych zemi Evropy jsou volne stazitelne na netu, staci si jen precist i jen jejich osnovy, kdo rad ctech technikalie, muze se zarejt i do hloubky, ja si ctu treba tu Ceskou a z UK
Z větru, Slunce...to je sice idylická představa, ale energetický mix se nemůže skládat ze zdrojů, které fungují jen půl dne nebo podle aktuálních podmínek. Pokud tedy nebudeme stavět v 21. století uhelné elektrárny jako náš německý vzor.
PS 14:51: všichni jsou blbci, jen ty jsi letadlo?
PS 14:51: všichni jsou blbci, jen ty jsi letadlo?
hlavni je aby sit byla resena jako mensi samostatne site, o coz se CEZ hodla snazit v pristich 20 letech, takzvane decetralizovat na chytre site, mimochodem od oroblemu jaky popisujes s tema zdrojema jako je vitr a slunce je tu prave energeticka storage, a to nejsou jen baterky, na to se pouzivaji i jine metody, treba precerpavaci "elektrarna", zacinaji se pouzivat i horke solkne roztoky a dalsi, Nemci si treba postavili pilotni projekt Gaildorf, tedy vetrne turbiny doplnene o storage v podobe vodni precerpavaci elektrarny, a storage kapacita a vyrobni kapacita je navrzena tak, aby vitr byl jenom podpora a jako celek to pak funguje pro vykryti spicek a nebo propadu v siti, podobne jsou resene treba Dlouhe strane, jen s tim, ze cerpani vody do Dlouhych strani resi jen prebitky v siti, v projektu Gaildorf to resi i vetrne turbiny, takze to muze jet vesmes porad
aneb vitr muze dodavat ze 4 turbin az 13.6 MW, zalozni kapacita ve vode je 70MWh a vyrobni kapacita vodni turbiny je pak 16 MW, tenhle prvni pokus je stal cca 195 milionu korun, takze maj vyrobni kapacitu 16 MW s baterii 70 MWh za rekneme 200 milionu korun, v tech par mesicich maji zatim data ktera ukazuji ze vodni turbiny muzou naplno jet 20-21 hodnin denne, proto jiz planuji dalsich 16 takovych projektu kde bude vyrobni kapacita vodnich turbin 32MW, vetru 28-34 MW a storage ve vode pak 220-250MWh, kde se predpoklada ze se to dostane v kombinaci s tim vetrem na nonstop provoz
dostavba Temelina se odhaduje na 350-500 miliard korun a prinesla by za 25-30 let zdroj energie o vyrobni kapacite 2200 MW bez zalohy, projektu Gaindorf by se do ceny dostavby Temelina veslo tedy asi 1750, vynasob si 1750x 16 MW (28000 MW) a 70MWh (122500 MWh) , dostanes se na hodnoty ktere by nedosahla CR ani v maximu sveho odberu, podotykam ze rocni hodinovej prumer CR je 8424,65 MW , realne by pro CR tedy stacilo postavit asi tretinu takovychto projektu a bude "za vodou"
idelani je ale samozrejme spise kombinace vice ruznych zdroju, tedy ruznorodych tepalnych elektraren, pak vetru se storage, fotovoltaiky se storage a dalsich mensich zdroju pekne rovnomerne rozmistenych po cele CR tak, jak je poptavka po elektrine v danem miste historicky zmerena a predpokladana do budoucna
aneb vitr muze dodavat ze 4 turbin az 13.6 MW, zalozni kapacita ve vode je 70MWh a vyrobni kapacita vodni turbiny je pak 16 MW, tenhle prvni pokus je stal cca 195 milionu korun, takze maj vyrobni kapacitu 16 MW s baterii 70 MWh za rekneme 200 milionu korun, v tech par mesicich maji zatim data ktera ukazuji ze vodni turbiny muzou naplno jet 20-21 hodnin denne, proto jiz planuji dalsich 16 takovych projektu kde bude vyrobni kapacita vodnich turbin 32MW, vetru 28-34 MW a storage ve vode pak 220-250MWh, kde se predpoklada ze se to dostane v kombinaci s tim vetrem na nonstop provoz
dostavba Temelina se odhaduje na 350-500 miliard korun a prinesla by za 25-30 let zdroj energie o vyrobni kapacite 2200 MW bez zalohy, projektu Gaindorf by se do ceny dostavby Temelina veslo tedy asi 1750, vynasob si 1750x 16 MW (28000 MW) a 70MWh (122500 MWh) , dostanes se na hodnoty ktere by nedosahla CR ani v maximu sveho odberu, podotykam ze rocni hodinovej prumer CR je 8424,65 MW , realne by pro CR tedy stacilo postavit asi tretinu takovychto projektu a bude "za vodou"
idelani je ale samozrejme spise kombinace vice ruznych zdroju, tedy ruznorodych tepalnych elektraren, pak vetru se storage, fotovoltaiky se storage a dalsich mensich zdroju pekne rovnomerne rozmistenych po cele CR tak, jak je poptavka po elektrine v danem miste historicky zmerena a predpokladana do budoucna
To zní hezky, jen je otázkou, jak stabilně bude takový model fungovat ve větším rozsahu a dlouhodobě. Hlavně nevím, jak je reálné zastavět území ČR Dlouhými stráněmi s větrníky (+ solární pláně) a zda výsledný vliv na životní prostředí v jejich okolí nebude mnohem horší než v případě jedné pořádné JE.
ale sak ja nepisu ze by se melo vsude zastavet republika takovyma elektrarnama, ja pisu ze idelani stav je mix ruznych zdroju, tedy jak tech velkych, ktere se dale modernizuji, tak mensich, a us vubec nevidim problem v tom, aby se treba zacali poradne vyuzivat strechy budov, v CR mame neskutecne mnozstvi ruznych prumyslovych zon kde je obrovska plocha na strechach hal, a kdys vedle takove obri haly nekde bude treba dvojice kontejneru s batterypackem pro zalohu, tak to taky moc neuskodi, treba v Nemecku si od roku 2016 takovou halu nepostavis, pokud na jeji strese neni zaroven fotovoltaicka elektrarna, a pridat k tomu jeste i podminku odpovidajici kapacity v zaloze by nebyl problem
mimochodem Gaildorf pouziva k zaloze vodou zaklady tech vetrnych elektraren, zadne rubani spicek kopcu se tam nekonalo, kazda z tech vetrnych elektraren ma proste v zakladech kulatou vodni nadrz, pritom vsechny vetrne elektrarny maji pod sebou ochranne pasmo, takze misto na to je pod kazdou takovou elektrarnou
mimochodem Gaildorf pouziva k zaloze vodou zaklady tech vetrnych elektraren, zadne rubani spicek kopcu se tam nekonalo, kazda z tech vetrnych elektraren ma proste v zakladech kulatou vodni nadrz, pritom vsechny vetrne elektrarny maji pod sebou ochranne pasmo, takze misto na to je pod kazdou takovou elektrarnou
Kde vezmeš prostředky na to, aby na každé streše byly panely a každej měl za barákem kysnu s baterkama. Který při dnešní technologii budeš navíc každých 5-10 let měnit. Budeš zase křivit trh dotacemi a regulacemi?
jinak nemyslim si ze by se bez VW stala Evropa novym Detroitem, novyma Detroitama by se stali jen nektera Nemecka mesta ktera jsou dnes okupovana koncernem VW, jak ukazuji prodeje, tak treba Porsche by s elektrifikaci problem asi nemelo, to jen Diesse zas zaperlil aby ukazal jaky blbec to je, ostatne podobne zvasty vedl i Marchione, a pritom Fiat a Jeep jiz take tusim zverejnil ze od dieslu ustupuji a elektrifikace je nemine, pan Diesse proste chce bejt sliset a zacina pouzivat podobne PR jako Musk, nic vic bych v tom nehledal :-)
Hmm, to je brilantní úvaha..., tak ještě, že to Porsche nemá s koncernem VW vůbec nic společného...
JirkaV8
Breci proto, protoze VW motory obecne moc neumi. Podivej se na TFSI, TSI, hruza vedle hruzy. Proto je z toho paf, ostatni tolik ne. Navic to znamena, ze se budou muset ucit neco noveho, s cim nemaji tolik zkusenosti. Holt VW nebude poprve davat na trh auta jake chce on. Ale naopak trh si u VW rekne, jaka auta maji vyrobit. Ted je jen otazka, zda to zvadnou nebo moc ne. Ale myslim si, ze ropa tady bude stale jeste dlouho a prechod na elektrifikaci bude pozvolny a v radech nekolika desitek let. Zadne 2030 urcite ne.
Přesně = ale VW se bojí že jim ujíždí vlak = a jejich podíl bude klesat = tak trochu jako zářijový prodeje [odkaz]
A v říjnu to možná nebude až tak odlišný ;-)
A v říjnu to možná nebude až tak odlišný ;-)
Hendly
"Plán velké ofenzivy v oblasti elektrifikace: více než 30 nových elektromobilů do roku 2025, cílem je prodávat dva až tři miliony elektromobilů ročně"
Ano to byl rok 2016. Plno slibů a řečí o změně. To s edlouhodobé cíle mění každé 2 roky? Takhle opravdu VW skončí v propadlišti dějin a nelze to svalovat na limity škodlivin.
Ano to byl rok 2016. Plno slibů a řečí o změně. To s edlouhodobé cíle mění každé 2 roky? Takhle opravdu VW skončí v propadlišti dějin a nelze to svalovat na limity škodlivin.
Hendly
Může evropa uspět levnou pracovní silou? Nebo snad výrobou toho co umí vyrobit každý druhý? Ne, jestli má evropa přežít musí si udržet technologický náskok.
No to je právě to.. mám dojem, že technologický náskok má spíš USA a Asie.A teď nemyslím pouze v automobilovém průmyslu..ale celkově.
V čem prosím? Stačí automobilový průmysl.
V technologiích..USA-Tesla,obrovskéj náskok..Asie-Toyota v hybridech..koketujou s vodíkem,myslím i Honda.Hyundai-hybridy,plugin,čistě elektrická auta, auta na vodík v sériové výrobě,brzy na vodík i kamióny..
Tesla je dosud trvale ztrátový projekt. Těžko se divit ostatním, že ji bezuzdně nenásledují, a to ani v zámoří. Toyota ok, hybridy umí asi nejlépe. S vodíkem pokud vím už po desetiletí koketuje kdekdo včetně BMW, nicméně bez větších výsledků.
Tesla má síť nabíjecích stanic, vlastní výrobu baterií a spostu zkušeností (ale své patenty dala volně k dispozici). Toyota má patentovanou převodovky k hybridním modelům a patenty co se týče neodymových motorů. Čína má technologie výroby které v evropě zatím vůbec nejsou a investují masivně do dalšího vývoje.
O ty patenty neměl nikdo zájem. Elektroauta opravdu nejsou žádná věda. Věda je po nich vytvořit poptávku. :-)
Ahoj twisted,
Doporucuji k prostudovani clanek nemeckeho inzenyra..
Ktery vlastne mluvi jako Diess s tim, ze budoucnost zacina dnes :-)
[odkaz]
Jeste preklad do cestiny:
[odkaz]
Doporucuji k prostudovani clanek nemeckeho inzenyra..
Ktery vlastne mluvi jako Diess s tim, ze budoucnost zacina dnes :-)
[odkaz]
Jeste preklad do cestiny:
[odkaz]
Je mi trochu šoufl.... Kliknul jsem na odkaz týkající se osobního vyjádření německého inženýra, pak jsem šel do statistik CSB, a nestačil jsem se divit.
USA, August 2018
Tesla 3 17.000 ks (CSB: 17.800 celkem vč. modelů S a X!)
BMW 9.734 ks CBS: 25.908 celkem;
Audi 8.724 ks CBS: 19.350 celkem;
Evropa, August 2018
Tesla 1.482 Celkem
BMW 50.360 Celkem
Audi 63.043 Celkem
Čím ten inženýr argumentuje?!
Nenadělá nikdo více škody, než když lže, a nebo uvádí zavádějící data.
Každá lež má krátké nohy.
Taky ty lži o dojezdu současných nebo budoucích elektromobilů.
Srov.: 3.000.000 Kč - dojezd 180 km (Tesla S), nebo dojezd 700 km (BMW 7).
USA, August 2018
Tesla 3 17.000 ks (CSB: 17.800 celkem vč. modelů S a X!)
BMW 9.734 ks CBS: 25.908 celkem;
Audi 8.724 ks CBS: 19.350 celkem;
Evropa, August 2018
Tesla 1.482 Celkem
BMW 50.360 Celkem
Audi 63.043 Celkem
Čím ten inženýr argumentuje?!
Nenadělá nikdo více škody, než když lže, a nebo uvádí zavádějící data.
Každá lež má krátké nohy.
Taky ty lži o dojezdu současných nebo budoucích elektromobilů.
Srov.: 3.000.000 Kč - dojezd 180 km (Tesla S), nebo dojezd 700 km (BMW 7).
Jakej náskok? Třeba Tesla neumí udělat auto se spalovacím motorem a bouchá jen jednoduché elektroauta jako kdejaká čínská značka. Podle tebe je snad elektroauto technologicky náročnější než auto na spalovák? Elektroauto umí udělat každej. Ale nikdo ho nedokáže bez dotací a všemožných podpor a nařízeních prodat a vydělat na něm. Časem to asi zvládne prémie, kde zákazníkům tolik nejde o peníze. A ti ostatní (třeba VW) se celkem logicky ptají, jak mají za 12 let prodávat 50% elektroaut.
Elektromobil dokaze udelat kazdej?
To je asi pravda. VW ma e-Golf, e-Up a e-Tron.
Tesla ma S 3 X, rozhodni se sam, cim bys radeji jezdil ;-)
To je asi pravda. VW ma e-Golf, e-Up a e-Tron.
Tesla ma S 3 X, rozhodni se sam, cim bys radeji jezdil ;-)
Nebo ještě jinak. Zatímco Tesla dnes posílá svoje auta na cestu kolem Marsu, VW říká, že nemůže splnit do roku 2030 limit snížený o 30%.
Až Tesla vyšle další elektromobil k Marsu elektrickou, tedy prokazatelně EKOLOGICKOU raketou, bude mít lidstvo vyhráno!
Tuhle větu si složil sám? A tyhle dvě věci dát do souvislosti tě napadlo samotnýho?
Dobrej matroš!
Lidstvu je hned líp, když vesmírem putuje Tesla. Má to nějaký, jakýkoliv, reálný význam?
Dobrej matroš!
Lidstvu je hned líp, když vesmírem putuje Tesla. Má to nějaký, jakýkoliv, reálný význam?
Argumentuj věcně. Sesterská firma Tesly posílá rekety do vesmíru, dokáže s nima přistávat ( všichni tvrdili, že to nejde) a brzo se chystá posílat do vesmíru lidi. To už chce trochu propracovaný vývoj. A pak tu máme evropskou firmu která si za 10 let nedokáže poradit s posunem limitu na emise i když o tom před pár lety básnila viz prohlášení po dieselgate.
A nemyslíš, že Tesla a VW jsou trochu odlišné automobilky? Resp. zcela nesrovnatelné?
Googlit
Tak ten chlap bude mít krátký poločas rozpadu. Ufňukánky a posery nemá nikdo rád, natož akcionáři VW.
To je jen taktika navenek. Vzbuzovat litost a strach, tim dostat na svou stranu verejne mineni. A pod jeho tlakem zmirnit snizovani ve svuj prospech ;-)
PS S cim kdy prisel VW v oblati snizovani emisi (nejen CO2) - a myslim v realu (ne na papire), s realnym mnozstvim prodanych kusu. >:D
Tim narazim hlavne na ostatni perspektivnejsi koncerny - napr. Toyotu, Hyundai, Nissan kteri nabizeji elektricka nebo hybridni auta a dokonce i vodikova. Ne v roce 2021 nebo 2025, ale dnes ;-)
PS S cim kdy prisel VW v oblati snizovani emisi (nejen CO2) - a myslim v realu (ne na papire), s realnym mnozstvim prodanych kusu. >:D
Tim narazim hlavne na ostatni perspektivnejsi koncerny - napr. Toyotu, Hyundai, Nissan kteri nabizeji elektricka nebo hybridni auta a dokonce i vodikova. Ne v roce 2021 nebo 2025, ale dnes ;-)
DonVito
[odkaz]
Bohuzel, kdyby VW myslel svoji EV rEVoluci vazne - 3 miliony prodanych EV v planu.., tak nebude proti snizeni emisi bojovat takto lacinymi psychologickymi technikami :-!
Bohuzel, kdyby VW myslel svoji EV rEVoluci vazne - 3 miliony prodanych EV v planu.., tak nebude proti snizeni emisi bojovat takto lacinymi psychologickymi technikami :-!
Bubáq
Jistě, že je rostoucí produkce CO2 problém. Jistě, že závislost té "lepší" (naší) civilizace na ropě je obrovský problém. A tyto problémy musí být řešeny a vyřešeny.
Jejich řešení má však celou řadu rovin. Některé jsou v EU probírány a jsou činěny kroky k jejich vyřešení. Ovšem naprostá většina těch rovin, které mají mnohem větší vliv na stoupající objem CO2 v oceánech a ovzduší , není EU řešena vůbec. A troufám si tvrdit, že právě tohle štve převažující část populace nejvíce.
Všichni rozumní Evropané se shodnou na tom, že spotřebováváme uhlí, ropy a plynu obrovské množství. A že to není dobré. A ano, v době, kdy je cena těchto surovin velmi nízká (trh problém s exhalacemi neřeší), společnost zasahuje, aby se negativní vlivy té obrovské spotřeby omezily. Potud je vše ok, společenský souhlas nechybí.
Co ale vidí úplně každý je to, že zatímco se jednotková spotřeba fosilních paliv na hlavu či na EUR HDP snižuje, celý zbytek světa na jakékoliv limity a devastaci životního prostředí kašle. Výsledek této situace není třeba nikomu nějak důkladně vysvětlovat.
Dovedete si představit, jak prudký pokles dynamiky okyselování a oteplování oceánských vod by nastal, pokud by se v rozvojových zemích přestaly vypalovat pralesy kvůli ... čemukoliv, co je naprosto stupidní?
(Těchto argumentů je obrovské množství, nebudu je teď vypisovat; jeden za všechny).
Pan Diess nyní upozorňuje jen na jeden zásadní problém, který svými rozhodnutími zvolení zástupci všech členských států EU způsobují. Úmysly jsou ušlechtilé, jejich dosahování je ovšem za hranou toho, co je ještě rozumné.
Otázka ovšem není v tom, zda elektrifikace a automatizace přepravy a dopravy bude mít vliv na ZÁSADNÍ pokles zaměstnanosti v příslušných odvětvích. Jak jsem uvedl nahoře, stejně ta obrovská zaměstnanost a přeorganizovanost (v níž se vytrácí základní hybná síla ekonomiky, totiž reálný profit z příslušné činnosti = vydělávám, i když má činnost má devastující účinky na životní prostředí moje i všech okolo) je reálným zlem současnosti. A věřím, že ztracená pracovní místa v autoprůmyslu budou kompenzována, alespoň z části, v jiných oborech. Ale nikoliv hned, spíše za dost dlouhou dobu, během které budou vytvořeny obrovské tlaky na státní rozpočty těch zemí, které takto radikálně a neskutečně rychle řeší problém, jemuž říkají problém s emisemi. A řeší ho - jak už je popsáno v odborných zdrojích mnohokrát od A do Z - způsobem, který přesouvá problém s CO2 z nyní viditelné části ekonomiky do té "neviditelné". A toto považuji za mnohem důležitější problém, než problém s filtry pevných částic či vstřikováním močoviny.
Automobilky, jejichž konstruktéři pracují na plný výkon, aby splnili společenské zadání (nebo aby ho tak trochu obešli), se této činnosti věnují jen proto, že jsou pořád ještě schopné vyrobit neskutečně složitou techniku za peníze, jež jsou zákazníci schopni nějak zaplatit. Sice už ne tak moc za cash jako spíše na půjčku nebo na leasing, ale stroj pořád ještě jede. (A bublina se nafukuje, jak si uvědomuje každý jen trochu soudný spotřebitel).
Jenže jak dlouho to lze ještě takto dělat? Odpověď automobilek je naprosto jasná: už dlouho ne. Šup sem s elektromobilitou. Všechno se pro automobilky zjednoduší, hodně jich ubude, hodně servisů zmizí, lidi budou do konce produktivního věku na podpoře (nemohou se všichni uplatnit v pohostinství a turistice, už je proto, že i tato odvětví vytváří neuvěřitelný objem CO2).
A teď to přichází: jsme jako nejvyspělejší euro-americká civilizace připraveni vyrábět - promiňte mi ten výraz - stupidní množství AKUMULÁTORŮ v jejich současné, nesmírně hmotné, zdraví škodlivé a životní prostředí nesmírně poškozující podobě?
No, nejsme. Ale šup sem s tím, na výzvy VOLENÝCH zástupců lidu v Radě Evropy je třeba reagovat tak, aby alespoň někdo ekonomicky přežil.
Upozornění pana Diesse by nemělo zapadnout jen jako populistické. A EU není třeba jmenovat jako viníka situace, jíž v Česku říkáme "z lijáku pod okap". Viníci mají jména, a také veřejné funkce. Místo, aby namířili pozornost celé civilizace na skutečně ŘEŠITELNÉ problémy, jež mohou mít podstatný vliv na záchranu oceánů, půdy a vody, zaměřují se tam, kde -oprávněně- očekávají nejmenší, byť i tak dosti závažný odpor. Ale odpor automobilek není podporován veřejností. Ti, co si libují v "progresi", už nakupují elektroauta bez zjevného zájmu o to, jak jejich baterky vznikly, jak byly nabity a co s nimi bude, až doslouží.
A vy se tady dohadujete o tom, zda má diesel více sazí, než benzín, a zda ty benzínové saze nejsou více škodlivé... Ještě nikdy v celém průmyslovém období nežila Evropa v tak čistém ovzduší, jako nyní. Musí ale prosadit, aby stejné normy společenské zodpovědnosti platily na celém světě. Hlavně v celé Asii, Africe a Jižní Americe. A taky v Česku, Slovensku Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Turecku, Rusku- zde všude bez ohledu na oficiální regulační normy pro motory aut a náklaďáků a bez ohledu na oficiální struktury systémů kontroly dodržování těchto norem brázdí silnice vraky, jež zjevně nesplňují ani EU1. I toto patří mezi problémy, které by měli mít u rozumných lidí přednost, před sebevražedným směřováním k technologiím, které stávající problém jen zamění za jiný se stejně (možná mírně menšími) devastujícími účinky na společnost.
Že jsem se ale rozepsal, co? 8-s
Ale to není k danému tématu zdaleka všechno ..... :-!
Jejich řešení má však celou řadu rovin. Některé jsou v EU probírány a jsou činěny kroky k jejich vyřešení. Ovšem naprostá většina těch rovin, které mají mnohem větší vliv na stoupající objem CO2 v oceánech a ovzduší , není EU řešena vůbec. A troufám si tvrdit, že právě tohle štve převažující část populace nejvíce.
Všichni rozumní Evropané se shodnou na tom, že spotřebováváme uhlí, ropy a plynu obrovské množství. A že to není dobré. A ano, v době, kdy je cena těchto surovin velmi nízká (trh problém s exhalacemi neřeší), společnost zasahuje, aby se negativní vlivy té obrovské spotřeby omezily. Potud je vše ok, společenský souhlas nechybí.
Co ale vidí úplně každý je to, že zatímco se jednotková spotřeba fosilních paliv na hlavu či na EUR HDP snižuje, celý zbytek světa na jakékoliv limity a devastaci životního prostředí kašle. Výsledek této situace není třeba nikomu nějak důkladně vysvětlovat.
Dovedete si představit, jak prudký pokles dynamiky okyselování a oteplování oceánských vod by nastal, pokud by se v rozvojových zemích přestaly vypalovat pralesy kvůli ... čemukoliv, co je naprosto stupidní?
(Těchto argumentů je obrovské množství, nebudu je teď vypisovat; jeden za všechny).
Pan Diess nyní upozorňuje jen na jeden zásadní problém, který svými rozhodnutími zvolení zástupci všech členských států EU způsobují. Úmysly jsou ušlechtilé, jejich dosahování je ovšem za hranou toho, co je ještě rozumné.
Otázka ovšem není v tom, zda elektrifikace a automatizace přepravy a dopravy bude mít vliv na ZÁSADNÍ pokles zaměstnanosti v příslušných odvětvích. Jak jsem uvedl nahoře, stejně ta obrovská zaměstnanost a přeorganizovanost (v níž se vytrácí základní hybná síla ekonomiky, totiž reálný profit z příslušné činnosti = vydělávám, i když má činnost má devastující účinky na životní prostředí moje i všech okolo) je reálným zlem současnosti. A věřím, že ztracená pracovní místa v autoprůmyslu budou kompenzována, alespoň z části, v jiných oborech. Ale nikoliv hned, spíše za dost dlouhou dobu, během které budou vytvořeny obrovské tlaky na státní rozpočty těch zemí, které takto radikálně a neskutečně rychle řeší problém, jemuž říkají problém s emisemi. A řeší ho - jak už je popsáno v odborných zdrojích mnohokrát od A do Z - způsobem, který přesouvá problém s CO2 z nyní viditelné části ekonomiky do té "neviditelné". A toto považuji za mnohem důležitější problém, než problém s filtry pevných částic či vstřikováním močoviny.
Automobilky, jejichž konstruktéři pracují na plný výkon, aby splnili společenské zadání (nebo aby ho tak trochu obešli), se této činnosti věnují jen proto, že jsou pořád ještě schopné vyrobit neskutečně složitou techniku za peníze, jež jsou zákazníci schopni nějak zaplatit. Sice už ne tak moc za cash jako spíše na půjčku nebo na leasing, ale stroj pořád ještě jede. (A bublina se nafukuje, jak si uvědomuje každý jen trochu soudný spotřebitel).
Jenže jak dlouho to lze ještě takto dělat? Odpověď automobilek je naprosto jasná: už dlouho ne. Šup sem s elektromobilitou. Všechno se pro automobilky zjednoduší, hodně jich ubude, hodně servisů zmizí, lidi budou do konce produktivního věku na podpoře (nemohou se všichni uplatnit v pohostinství a turistice, už je proto, že i tato odvětví vytváří neuvěřitelný objem CO2).
A teď to přichází: jsme jako nejvyspělejší euro-americká civilizace připraveni vyrábět - promiňte mi ten výraz - stupidní množství AKUMULÁTORŮ v jejich současné, nesmírně hmotné, zdraví škodlivé a životní prostředí nesmírně poškozující podobě?
No, nejsme. Ale šup sem s tím, na výzvy VOLENÝCH zástupců lidu v Radě Evropy je třeba reagovat tak, aby alespoň někdo ekonomicky přežil.
Upozornění pana Diesse by nemělo zapadnout jen jako populistické. A EU není třeba jmenovat jako viníka situace, jíž v Česku říkáme "z lijáku pod okap". Viníci mají jména, a také veřejné funkce. Místo, aby namířili pozornost celé civilizace na skutečně ŘEŠITELNÉ problémy, jež mohou mít podstatný vliv na záchranu oceánů, půdy a vody, zaměřují se tam, kde -oprávněně- očekávají nejmenší, byť i tak dosti závažný odpor. Ale odpor automobilek není podporován veřejností. Ti, co si libují v "progresi", už nakupují elektroauta bez zjevného zájmu o to, jak jejich baterky vznikly, jak byly nabity a co s nimi bude, až doslouží.
A vy se tady dohadujete o tom, zda má diesel více sazí, než benzín, a zda ty benzínové saze nejsou více škodlivé... Ještě nikdy v celém průmyslovém období nežila Evropa v tak čistém ovzduší, jako nyní. Musí ale prosadit, aby stejné normy společenské zodpovědnosti platily na celém světě. Hlavně v celé Asii, Africe a Jižní Americe. A taky v Česku, Slovensku Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Turecku, Rusku- zde všude bez ohledu na oficiální regulační normy pro motory aut a náklaďáků a bez ohledu na oficiální struktury systémů kontroly dodržování těchto norem brázdí silnice vraky, jež zjevně nesplňují ani EU1. I toto patří mezi problémy, které by měli mít u rozumných lidí přednost, před sebevražedným směřováním k technologiím, které stávající problém jen zamění za jiný se stejně (možná mírně menšími) devastujícími účinky na společnost.
Že jsem se ale rozepsal, co? 8-s
Ale to není k danému tématu zdaleka všechno ..... :-!
Já jsem si dal práci a přečetl jsem celé :yes:
Je jedno co si myslím o nějakém šéfovi VW, potažmo o VW. Je jedno, jak moc toužím nebo netoužím po elektroautě.
Vysokej manažer, královsky placenej za to, že umí řídit obří firmu, řekl svůj názor. Podobně, jako ho říkají od BMW a jiných automobilek. Řekl názor, který má i spousta jiných lidí, a se kterým taky spousta jiných nesouhlasí. Ale řekl ho jako někdo, jehož názor na blízkou budoucnost automobilismu má přece jen řádově jinou váhu, než názory některých Svědků Elonových. Každý s jeho názory může nesouhlasit, ale plky o "nedůstojném pláči" nebo o "manipulaci s veřejným míněním" jsou jen trapné. Podobně jako Diess mluví i jiní zástupci automobilek.
Je jedno co si myslím o nějakém šéfovi VW, potažmo o VW. Je jedno, jak moc toužím nebo netoužím po elektroautě.
Vysokej manažer, královsky placenej za to, že umí řídit obří firmu, řekl svůj názor. Podobně, jako ho říkají od BMW a jiných automobilek. Řekl názor, který má i spousta jiných lidí, a se kterým taky spousta jiných nesouhlasí. Ale řekl ho jako někdo, jehož názor na blízkou budoucnost automobilismu má přece jen řádově jinou váhu, než názory některých Svědků Elonových. Každý s jeho názory může nesouhlasit, ale plky o "nedůstojném pláči" nebo o "manipulaci s veřejným míněním" jsou jen trapné. Podobně jako Diess mluví i jiní zástupci automobilek.
Stačí navštívit jihovýchodní Asii, rovníkovou Afriku, jižní Ameriku, každému musí dojít, že to kopání se do vlastních prde-lí, které Evropa předvádí, je z hlediska globálního výsledku naprosto nesmyslné, pokud chce západní civilizace myslet na záchranu, musí zasáhnout jinde, než v populačně vymírající, emisně omezené a odpad recyklující Evropě. Každá další miliarda lidí, která na Zemi posledních 50 let přibývá prakticky každou dekádu vyprodukuje tolik odpadu a CO2, že "zápas" europoslanců o zvýšení emisních limitů osobních automobilů o 40 nebo 35% nutně vypadá jako kabaret. Jinými slovy, pokud chtějí skutečně řešit globální oteplování, emise škodlivin, odpad, musí západní civilizace účinně (silou) zatlačit na "rozvojový" svět, to je cesta k záchraně, Tesla letící k Marsu je jen takový novodobý sputnik pro evropské pionýry.
Moc často se neshodneme, ale tady máš naprostou pravdu.
Podepisuju každé slovo, navíc pokud by tu šlo o ekologii, první restrikce co by měly přijít jsou omezení dovozu cetek z zemí 5 000 km daleko a zbytečné plácání kerosinu. Podívejte se někdy na flighradar kolik křižuje svět zbytečně letadel vozící to, co jde vyrobit tady.
Podepisuju každé slovo, navíc pokud by tu šlo o ekologii, první restrikce co by měly přijít jsou omezení dovozu cetek z zemí 5 000 km daleko a zbytečné plácání kerosinu. Podívejte se někdy na flighradar kolik křižuje svět zbytečně letadel vozící to, co jde vyrobit tady.
Amen. Vožení zboží přes polovinu světa je ukrutně neekologický rozmar. Plastový odpad do Číny, plastový výrobek zpět :no: .
Naprosto souhlasím - co si zvládneme vyrobit, není důvod vozit přes půl světa.
Naprosto souhlasím - co si zvládneme vyrobit, není důvod vozit přes půl světa.
Freddka
Nája nája, co puteme tělát, co puteme tělát?
1. Oni nechtit emise, to my jako muset snat elektro a hybrid?
Ano, to je ta podstata veci!
2. Oni rosbit prifatni flastnictfi aut, oni plásen!
Ano, budou prichazet autonomni vozy a ty nebudou vlastnit lide, ale korporace jako Uber a Google Tesla Apple atd. Lidi budou vlastne jen jezdit taxikem/uberem s malym rozdilem, a to ze tam neni ridic.
3 To fsechno rosbit cela nemecko autokšeft!
Ano, tyto firmy si mozna koupi auta, ktera nebudou vubec nemecka a navic budou takovym zpusobem tlacit na cenu, ze uz tam asi nebude prostor pro 30+% marze jako dnes.
Takze ja chapu, ze z tobo ma tezkou hlavu; ale litovat ho nebudeme, ze ne
1. Oni nechtit emise, to my jako muset snat elektro a hybrid?
Ano, to je ta podstata veci!
2. Oni rosbit prifatni flastnictfi aut, oni plásen!
Ano, budou prichazet autonomni vozy a ty nebudou vlastnit lide, ale korporace jako Uber a Google Tesla Apple atd. Lidi budou vlastne jen jezdit taxikem/uberem s malym rozdilem, a to ze tam neni ridic.
3 To fsechno rosbit cela nemecko autokšeft!
Ano, tyto firmy si mozna koupi auta, ktera nebudou vubec nemecka a navic budou takovym zpusobem tlacit na cenu, ze uz tam asi nebude prostor pro 30+% marze jako dnes.
Takze ja chapu, ze z tobo ma tezkou hlavu; ale litovat ho nebudeme, ze ne
My žádné autonomní vozy nechceme.
PowerHouse
Vždyť ty hybridy jsou již dnes.
Problém je v nabíjení, když nemáte garáž s elektroměrem, tak to auto nenabijete.
Problém je v nabíjení, když nemáte garáž s elektroměrem, tak to auto nenabijete.
×
Sdílení komentáře
×
Ale Diess asi eště těžší = on s molochem VW nic moc nenadělá = ty můžeš přejít na CNG, EV, benzín, benzín hybrid časem možná vodík.. >:-[]