Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

David Bureš David Bureš 18. 10. 2018 • 05:28
138
Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě. Mimo jiné varuje před mohutným propouštěním v automobilovém průmyslu.

Evropští úředníci vidí budoucnost automobilů růžově. Díky elektrickému nebo hybridnímu pohonu budou vypouštět méně emisí a díky moderním elektronickým pomocníkům budou bezpečnější. Jenže v Bruselu už tak nějak neřeší, jak toho dosáhnout, hlavně aby cíle byly splněny. Naopak šéf Volkswagenu Herbert Diess dobře ví, že to pro automobilky nebude lehká práce. A varuje před nebezpečím, které třeba německému automobilovému průmyslu hrozí.

„Když se podíváte na někdejší bašty automobilového průmyslu jako Detroit, Oxford nebo Turín, porozumíte tomu, co se stane s městy, když kdysi mocné korporace a přední průmyslové podniky ochabnou,“ varuje Diess a naznačuje, že Německu hrozí stejný pád jako kdysi mocnému městu Detroit, někdejšímu centru amerického automobilového průmyslu. Město přezdívané Motown se i kvůli poklesu tamější výroby (respektive přesunutí produkce jinam) a s tím související vysoké nezaměstnanosti dostalo do finančních problémů a dokonce v roce 2013 vyhlásilo bankrot.

„Z dnešního pohledu jsou šance zhruba 50 na 50, že německý automobilový průmysl bude za 10 let stále mezi automobilovou elitou,“ obává se generální ředitel automobilky Volkswagen.

Důvod možného pádu Diess vidí v neustálém boji proti individuální dopravě a až hysterické diskuzi o emisích oxidu dusíku. Snahu Evropské unie o další snižování emisí oxidu uhličitého pak považuje za příliš ambiciózní. Vadí mu hlavně snaha o rychlou adaptaci, kterou automobilky budou těžce stíhat.

Kvůli splnění budoucích emisních norem budou muset automobilky nabídnout více elektromobilů, třeba v případě Volkswagenu bude muset být 30 % prodaných aut v roce 2030 elektrických, jenže to podle Diesse přináší spoustu souvisejících problémů. Unijní úředníci už nijak neřeší, kdo vlastně elektromobily bude kupovat a kde je bude možné dobíjet, hlavně aby flotilové emise automobilek byly co nejnižší.

Diess navíc varuje předtím, že expanze elektromobilů může znamenat rozsáhlé propouštění. Výroba elektromobilů nepotřebuje takovou zaměstnanost jako produkce aut s konvenčním spalovacím motorem. Podle Diesse tak snaha EU o další snížení emisí do roku 2030 může v následujících deseti letech znamenat jen u VW Group zrušení 100.000 pracovních míst. Tolik pracovníků už zkrátka nebude na výrobu elektroaut potřeba.

Volkswagen přitom pracuje na rozsáhlé elektrifikaci své nabídky, když koncern chce do roku 2025 uvést na trh 85 modelů s elektrickým pohonem. Jak ale vidno, elektrickou budoucnost nevidí až tak růžově.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
20. 10. 2018 19:28
Re: Čím může evropa uspět v současném globálním světě?
Elektromobil dokaze udelat kazdej?

To je asi pravda. VW ma e-Golf, e-Up a e-Tron.
Tesla ma S 3 X, rozhodni se sam, cim bys radeji jezdil ;-)
20. 10. 2018 19:25
Re: Čím může evropa uspět v současném globálním světě?
:yes:

[odkaz]

Bubak zrejme uz neodpovi :-)
Jak psal, lez ma kratke nohy..
Avatar - white label
20. 10. 2018 12:23
Re: Nája nája
Mobily se prosadily hlavně díky tomu, že nepotřebují (na rozdíl od předchozích pevných linek) dráty. Ale auta se spalovacím motorem odjakživa žádné dráty nepotřebují.
20. 10. 2018 11:59
Re: Pane Diess,
Tebe asi moc reálný svět nezajímá?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
19. 10. 2018 22:42
Re: Nája nája
Mobily taky vypadaly jako nesmysl a nikdo je nechtel. A mame je vsichni a mame je radi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku