Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Další dálnice budou bez poplatku. Na kterých úsecích už nebude potřeba dálniční známka?

18 komentářů

Petriso
opet dal pokracuje nehorazny pristup statu ktery zpoplatnuje usek z prahy po ricany po d1 a pak na jesenici obchvat. tato cast mela davno byt bez poplatku kdyz usek d1 nahrazuje stale chybejici nejdulezitejsi kus dalnice v cr tj usek obchvatu z rican na bechovice..
topten
pepici naplanovali do phy dalnice z 8 smeru, tedy vic, nez maj mnohem vetsiu mesta v evrope, a ted se divej, ze kdokoliv chce nekam jet, musi skoro vzdycky pres prahu a tak je pha ucpana. a jako bonbonek uz snad 50 roku stavi okruh a hotova je teprv tak pulka.

koko-tok to dela vych-cane. dalnice skoro zadny nestavi, opravenou dalnici vydava za novou, uz opraveny usek, kde auta behem par mesicu vyjely az 9cm hluboky koleje vyda za novou hned 2x, ale kdyz uvolni par km dalnice od nikud nikam bez znamky, tak dav *ementu jasa.
je to podobny jako s duchodcema, kteri skoro z poloviny voli trestne stihanyho StBaka babise. ted jasaj, ze jim pricmrndne par korun na duchodu, ale kdyby byl stejnej pomer duchodu k platu jako za kalouska, musel by byt duchod o tisicovku mesicne vyssi uz za rok 2017 a letos jeste vic. tedy jen za tyhle 2 roky StBak ojebe kazdyho duchodce v prumeru o skoro 30tis.
jasaj ale podobne jako ten, co se bez znamky bude moct projet po dalniciod nikud nikam
michael.snow
Nehoráznost je i vybírat poplatek na D1 při stávající "rekonstrukci". Loni na 150km úseku bylo 74km uzavírek, letos to nebylo lepší. Na začátku slibovali, že budou vždy aspoň 2+2 pruhy a realita je , že každou chvíli je to jen do jednoho. Za tohle vybírat peníze je fakt hnus a nenažranost. o D0 ani nemluvě. Všechny města řeší obchvaty, aby tranzitní doprava nejezdila do měst a v Praze nedostavěný okruh zpoplatní...
topten
koko-Tok s StBakem babisem slibovat umej
Avatar - CHerokee
CHerokee
Těch nehorázností je více, stejně jako malý úsek mezi Ostravou a Frýdkem (D56), kde trpí okolní obce, protože to většina lidí dojíždějících do Ostravy za prací objíždí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
No, je to opravdu nesmysl, to máš pravdu, stejně tak je nesmysl vybírat nenapojený úsek Frýdek - Místek - Těšín, ale určitě bych neřekl, že je to většina.

Ona zase ta známka stojí 1 500 Kč, což není nic moc, to se utratí za 3 večery v hospodě, někteří to prokouří za měsíc, takže moc nechápu toho, kdo řeší jednou za rok 1500 Kč za každodenní dojíždění.
topten
presne tak
ja bych zadny vyjimky nedelal
StBak chce EET pro kazdyho bez vyjimky, tak proc delat vyjimky v dalnicnich znamkach.
pro extra svatecni jezdce co vyjedou 2x za rok bych dal zpoplatneni podle ujetych kilometru treba jen za 1kc/km. prechod na elektronicky vinety to vylozene nabizi
Avatar - CHerokee
CHerokee
Já taky ne. Ale když mají v rodině dvě auta, po dálnicích jinak nejezdí, tak to objíždí. Je to většinový jev. Ostrava má šílené ovzduší, ale tyto dálnice (kousky vnitřní) jsou nadále zpoplatněné.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak zpoplatnění končí někde před Hrabůvkou, dále je to bez poplatku. No a pak D1... jinak nic.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Za prve, dalnice na Budejovice mela byt uz aspon pred 10-20 lety. Na Ostrave je to diky Eurovii, ktera kupodivu dostava zakazky znova a znova zvlnene. Oprava samozrejme nikdo, znacka 60 bude asi dozivotne. Jak nekdo prijezde z donedavna vysmivaneho Polska, tak aby se za CR clovek stydel. Mezi Prahou a Brnem sama uzavirka. Hodne novych km je jen umelym prevedenim stare silnice 1 tridy. Nove dalnice jsou uzke a zvlnene, same mosty a opicicne. Jedina normalni je snad na Hradec. Ja bych poplatky proto vubec nevybiral. At to zaplati za neschopneho Tokota treba jeho Andrej. Zaklekl a prihral si od nas vsech dost.
megacruiser
Přesně. Poláci staví dálnice neuvěřitelně rychle a přitom kvalitně. Jejich A1 bude mít do konce roku dostavěný úsek kolem Čenstochové. 57 km za 4 roky jen na tomto úseku. Do Lodže bude cesta tak o půl hodiny kratší. Jen se modlím, aby tam nenadělali mýtné brány a nezpoplatnili ji...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Čenstochová je posledním špuntem mezi OV a Warsavou ( ale aspoň to tam jde ve dvou pruzích částečně) , ale jak říkáš, Poláci staví neuvěřitelně rychle a ty dálnice jsou skoro lepší, než v Německu. Z Prahy ale už spíš jezdím do Warsavy přes Liberec a Zhořelec, celé Polsko jedeš už po dálnici a problém je jen hranice přes Frýdlant.
topten
dalnicni sit v tehdejsim ceskoslovensku, nejen D3, mela stat nejpozdeji v 80. letech minuleho stoleti podobne,jako stala snad ve vsech statech na zapad a jih od nas.
komunisti za 41 let nebyli schopni postavit ani jednu jedinou kompletni dalnici.

jedina dalnice po listopadu 1989 co se postavila rychle a bez komplikaci (az na valik), byla D5 na rozvadov. to, ze to od ty doby nejde je z velke casti zasluhou slozity legislativy a blokovani ekologickymi aktivisty, kteri s ekologii casto nic spolecnyho nemaj. za poslednich 5 let se k tomu jeste nadradila politika vse prozrat na ukor investic a neschopnost ministerstva dopravy.

kazdopadne ale dalnicni sit mela byt hotova pred 30-40 lety tak, jako byla hotova v okolnich zemich, ktere nepoznaly vladu komunistu a jinych diktatoru ...
Avatar - praděda7
praděda7
je fakt, že dálnice jsou postaveny z našich peněz a pak ještě po nás chtějí platit za použití něčeho, co jsme si už jednou zaplatili. Proto je jízda po dálnici v Německu zadarmo (zatím), protože si tuto věc Němci uvědomují. A bacha...na údržbu platíme daně za benzin a naftu...a ne málo... >:-[]
scadar
No jo no jo, dalnice jsou sice tady v Nemecku zadarmo ve smyslu ze se za ne neplati nic navic proti ostatnim silnicim - zato se tady ale plati za kazde auto (vcetne soukromniku) silnicni dan v rozsahu cca 150-300 Eur rocne. Me to letos na soukromem aute stalo 230Eur. Nicmene alespon nema clovek duvod se vyhejbat dalnicim, kdyz uz je ma "v cene".

Proto taky nechapu, proc byla takova vlna kritiky, ze to chteji Nemci cizincum zpoplatnit - proste se jim akorat nechce cizince "pozitivne diskriminovat".. nicmene nakonec budou pravdepodobne dalnicni znamky platit vsichni a Kfz-Steuer se Nemcum pravdepodobne zase o tu castku snizi... :-)
Marekx
Kdyby raději udělali přenositelnou dálniční známku, tak by udělali lépe. Kde, kdo, by si pak koupil celoroční a pouze ji přenášel mezi svými vozy, jak by potřeboval a byla by vystavena na jméno stejně, jako jsou v jiných zemích pojistky na vozy, čili nejsou vázány na SPZ vozidla. Stejně tak, když neexistuje možnost volby na delší dobu než měsíc. Takže měsíční nebo roční a nic mezi tím. Občas jsem nucen jet kousek po dálnici i bez dálniční známky, protože kupovat celoroční 3x opravdu nemíním, když vůz, který ji má nalepenou stojí zrovna v garáži.
topten
nenapada me, v ktere zemi v evrope je prenositelna dalnicni znamka, ale vim, ze tech rocnich 1500kc za neomezene pouzivani dalnic u nas projedu v italii nebo ve francii bez problemu za par hodin …
kdyby byla prenositelna, urcite by nestala 1500kc jako dnes, ale spis dvojnasobek, takze budme radi, ze to je tak jak to je ...
rumun
Domnívám se, že pro osobní auta by neměly být žádné úseky dálnice vyjmuty z poplatků. A nákladní auta by měla být zpoplatněna kompletně za průjezd jakékoliv oblasti bez rozdílu, zda jedou po dálnici či na souběžné silnici. Tedy na základě dat z GPS vyhodnocovat pohyb aut a následně jejich pohyb zpoplatnit. Ty brány KAPSCH jsou ošklivé a toto zařízení je nemoderní.