Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDalší dálnice budou bez poplatku. Na kterých úsecích už nebude potřeba dálniční známka?
18 komentářů
JirkaV8
Za prve, dalnice na Budejovice mela byt uz aspon pred 10-20 lety. Na Ostrave je to diky Eurovii, ktera kupodivu dostava zakazky znova a znova zvlnene. Oprava samozrejme nikdo, znacka 60 bude asi dozivotne. Jak nekdo prijezde z donedavna vysmivaneho Polska, tak aby se za CR clovek stydel. Mezi Prahou a Brnem sama uzavirka. Hodne novych km je jen umelym prevedenim stare silnice 1 tridy. Nove dalnice jsou uzke a zvlnene, same mosty a opicicne. Jedina normalni je snad na Hradec. Ja bych poplatky proto vubec nevybiral. At to zaplati za neschopneho Tokota treba jeho Andrej. Zaklekl a prihral si od nas vsech dost.
Přesně. Poláci staví dálnice neuvěřitelně rychle a přitom kvalitně. Jejich A1 bude mít do konce roku dostavěný úsek kolem Čenstochové. 57 km za 4 roky jen na tomto úseku. Do Lodže bude cesta tak o půl hodiny kratší. Jen se modlím, aby tam nenadělali mýtné brány a nezpoplatnili ji...
Čenstochová je posledním špuntem mezi OV a Warsavou ( ale aspoň to tam jde ve dvou pruzích částečně) , ale jak říkáš, Poláci staví neuvěřitelně rychle a ty dálnice jsou skoro lepší, než v Německu. Z Prahy ale už spíš jezdím do Warsavy přes Liberec a Zhořelec, celé Polsko jedeš už po dálnici a problém je jen hranice přes Frýdlant.
dalnicni sit v tehdejsim ceskoslovensku, nejen D3, mela stat nejpozdeji v 80. letech minuleho stoleti podobne,jako stala snad ve vsech statech na zapad a jih od nas.
komunisti za 41 let nebyli schopni postavit ani jednu jedinou kompletni dalnici.
jedina dalnice po listopadu 1989 co se postavila rychle a bez komplikaci (az na valik), byla D5 na rozvadov. to, ze to od ty doby nejde je z velke casti zasluhou slozity legislativy a blokovani ekologickymi aktivisty, kteri s ekologii casto nic spolecnyho nemaj. za poslednich 5 let se k tomu jeste nadradila politika vse prozrat na ukor investic a neschopnost ministerstva dopravy.
kazdopadne ale dalnicni sit mela byt hotova pred 30-40 lety tak, jako byla hotova v okolnich zemich, ktere nepoznaly vladu komunistu a jinych diktatoru ...
komunisti za 41 let nebyli schopni postavit ani jednu jedinou kompletni dalnici.
jedina dalnice po listopadu 1989 co se postavila rychle a bez komplikaci (az na valik), byla D5 na rozvadov. to, ze to od ty doby nejde je z velke casti zasluhou slozity legislativy a blokovani ekologickymi aktivisty, kteri s ekologii casto nic spolecnyho nemaj. za poslednich 5 let se k tomu jeste nadradila politika vse prozrat na ukor investic a neschopnost ministerstva dopravy.
kazdopadne ale dalnicni sit mela byt hotova pred 30-40 lety tak, jako byla hotova v okolnich zemich, ktere nepoznaly vladu komunistu a jinych diktatoru ...
praděda7
je fakt, že dálnice jsou postaveny z našich peněz a pak ještě po nás chtějí platit za použití něčeho, co jsme si už jednou zaplatili. Proto je jízda po dálnici v Německu zadarmo (zatím), protože si tuto věc Němci uvědomují. A bacha...na údržbu platíme daně za benzin a naftu...a ne málo... >:-[]
No jo no jo, dalnice jsou sice tady v Nemecku zadarmo ve smyslu ze se za ne neplati nic navic proti ostatnim silnicim - zato se tady ale plati za kazde auto (vcetne soukromniku) silnicni dan v rozsahu cca 150-300 Eur rocne. Me to letos na soukromem aute stalo 230Eur. Nicmene alespon nema clovek duvod se vyhejbat dalnicim, kdyz uz je ma "v cene".
Proto taky nechapu, proc byla takova vlna kritiky, ze to chteji Nemci cizincum zpoplatnit - proste se jim akorat nechce cizince "pozitivne diskriminovat".. nicmene nakonec budou pravdepodobne dalnicni znamky platit vsichni a Kfz-Steuer se Nemcum pravdepodobne zase o tu castku snizi... :-)
Proto taky nechapu, proc byla takova vlna kritiky, ze to chteji Nemci cizincum zpoplatnit - proste se jim akorat nechce cizince "pozitivne diskriminovat".. nicmene nakonec budou pravdepodobne dalnicni znamky platit vsichni a Kfz-Steuer se Nemcum pravdepodobne zase o tu castku snizi... :-)
Marekx
Kdyby raději udělali přenositelnou dálniční známku, tak by udělali lépe. Kde, kdo, by si pak koupil celoroční a pouze ji přenášel mezi svými vozy, jak by potřeboval a byla by vystavena na jméno stejně, jako jsou v jiných zemích pojistky na vozy, čili nejsou vázány na SPZ vozidla. Stejně tak, když neexistuje možnost volby na delší dobu než měsíc. Takže měsíční nebo roční a nic mezi tím. Občas jsem nucen jet kousek po dálnici i bez dálniční známky, protože kupovat celoroční 3x opravdu nemíním, když vůz, který ji má nalepenou stojí zrovna v garáži.
nenapada me, v ktere zemi v evrope je prenositelna dalnicni znamka, ale vim, ze tech rocnich 1500kc za neomezene pouzivani dalnic u nas projedu v italii nebo ve francii bez problemu za par hodin …
kdyby byla prenositelna, urcite by nestala 1500kc jako dnes, ale spis dvojnasobek, takze budme radi, ze to je tak jak to je ...
kdyby byla prenositelna, urcite by nestala 1500kc jako dnes, ale spis dvojnasobek, takze budme radi, ze to je tak jak to je ...
rumun
Domnívám se, že pro osobní auta by neměly být žádné úseky dálnice vyjmuty z poplatků. A nákladní auta by měla být zpoplatněna kompletně za průjezd jakékoliv oblasti bez rozdílu, zda jedou po dálnici či na souběžné silnici. Tedy na základě dat z GPS vyhodnocovat pohyb aut a následně jejich pohyb zpoplatnit. Ty brány KAPSCH jsou ošklivé a toto zařízení je nemoderní.
×
Sdílení komentáře
×
koko-tok to dela vych-cane. dalnice skoro zadny nestavi, opravenou dalnici vydava za novou, uz opraveny usek, kde auta behem par mesicu vyjely az 9cm hluboky koleje vyda za novou hned 2x, ale kdyz uvolni par km dalnice od nikud nikam bez znamky, tak dav *ementu jasa.
je to podobny jako s duchodcema, kteri skoro z poloviny voli trestne stihanyho StBaka babise. ted jasaj, ze jim pricmrndne par korun na duchodu, ale kdyby byl stejnej pomer duchodu k platu jako za kalouska, musel by byt duchod o tisicovku mesicne vyssi uz za rok 2017 a letos jeste vic. tedy jen za tyhle 2 roky StBak ojebe kazdyho duchodce v prumeru o skoro 30tis.
jasaj ale podobne jako ten, co se bez znamky bude moct projet po dalniciod nikud nikam
Ona zase ta známka stojí 1 500 Kč, což není nic moc, to se utratí za 3 večery v hospodě, někteří to prokouří za měsíc, takže moc nechápu toho, kdo řeší jednou za rok 1500 Kč za každodenní dojíždění.
ja bych zadny vyjimky nedelal
StBak chce EET pro kazdyho bez vyjimky, tak proc delat vyjimky v dalnicnich znamkach.
pro extra svatecni jezdce co vyjedou 2x za rok bych dal zpoplatneni podle ujetych kilometru treba jen za 1kc/km. prechod na elektronicky vinety to vylozene nabizi