Hned dvě velmi vzácné Tatry 700 se objevily v tuzemské inzerci. Pouze jedna z nich se může pochlubit tím, že vozila pozdějšího prezidenta naší republiky Václava Klause!
Kamarád nedávno mohl koupit za pár korun Superba 1.gen nebo T613 v předrenovačním stavu. Po obhlídce obou koupil S1 s tím, že toto bude alespoň jezdit. Tatra 613-700 je krásná nostalgie. Ve srovnání Š120, která byla vrak už během uvedení do prodeje a lidem to až tolik nevadilo to samozřejmě působilo nadpozemsky, ale zas takový zázrak 613-700 není.
Stoji a proda se jsou dve odlisne veci. Koupi nejakou starou vranu, nastreli dvojnasobnou cenu a tzv. cekaji na hejla. Proda se to treba za rok za 60% inzerovane castky. Nemluve o tom, ze casto to byva trochu bastl. Mluvim ted obecne jak Raj veteranu funguje.
Raj veteranu neni vubec pro fanousky veteranu. Tam byvaji same predrazene kramy co prodavaji vykukove. T700 se mi take docela libi a lakala by me. Ale moc vic, nez par set bych za ni nedal, rozhodne do mega. Oni samozrejme 5 mega.
On taky nikdo jiný počátkem 90 let ve východní Evropě nic pdobného nedělal krom GAZ 3105 - [odkaz] nic takového nedělal. 3105 teda vznikla dříve, už v roce 1992 (vývoj od roku 88)
Oproti Tatře měla automat, 4x4 [odkaz]
K Tatrám všeobecně se rozum moc nehodí. Upřímně, design T700 je v nemalé míře podřízen očekávanému použití auta- tak velkorysé prosklení nebylo ani v době vzniku T613 běžné. Ale své kouzlo má. A proč? Protože každý ne-ignorant ví, že to bylo první auto v socialistickém táboře, které mělo tak moderní motor a tak moderní podvozek (McPhersony vpředu, kyvadlové podélně a šikmo vedené masivními a masivně uloženými rameny á la BMW té doby vzadu, plus nejlepší dostupné kotoučové brzdy Girling té doby). To prostě nejde pominout a zde jde rozum přeci jen trochu stranou. Navíc to auto při jízdě nejen famózně filtrovalo díry na silnici, ale mělo taky velmi slušné chování v zatáčkách, což samo o sobě představovalo vskutku gigantický skok vpřed oproti T603 a Volga GAZ 21 a 24.
T700 přinesla v případě prvního prototypu rozhodně nejhezčí a nejluxusnější přístrojovou desku mezi všemi auty vyráběnými na počátku 90 let ve Východní Evropě (viz *. 1). Ano, bez airbagů, ale už s ABS (tehdy bylo Scorpio teprve první sériově vyráběným autem, které ABS mělo bez příplatku).
Rozum napovídá, že skutečně zajímavé youngtimery jsou ty, co mají ještě zajímavější konstrukci, než T613 či T700. Ale obě poslední osobní Tatry jsou natolik konstrukčně zajímavé, že mají místo v garáži movitého milovníka zcela jisté. A navíc: vůbec nejsou ošklivé... Škoda, že Tatra nikdy nevyrobila pár kousků překrásné T613 kupé!
Ja jsem soudobe BMW E38 mel a i kdyz slo ve srovnani s T700 o nesrovnatelne modernejsi auto, kdyby mi tenkrat nekdo nabidnul T700 vymenou za E38, tak bych nevahal ani vterinu. A to presto, ze E38 povazuju za jedno z nejlepsich BMW vsech dob a klidne bych si ho jednou jako youngtimer poridil znovu. Ale Tatra je proste Tatra, tomuhle autu clovek moc rad vsechny jeho nedostatky odpusti. :-)
Neříkám, že 110R je ošklivá, ale já radši hranatá auta, takže pro mne to není ten vlhký sen českého automobilového průmyslu a 613tka se mi prostě víc líbí >:D
Tatra T700 je opravdu paradni auto, i pres vsechny jeji nedostatky dane omezenym rozpoctem pri vyvoji (napr. nektere dily ze skodovky), je to jedine ceske povalecne auto, kterym bych opravdu chtel jezdit. Jednou jsem objevil na internetu fotku kousku v tmave zelene metalize se svetlou kuzi a v tehle "britske" kombinaci vypadala dokonale. :yes:
Jen vim, ze si ji realne nikdy neporidim, protoze ty ceny dosahly urovne, ze i kdybych si ji mohl dovolit, tak za tyhle penize bych uz dal prednost jinym oldtimerum (Aurelia GT, Flaminia Zagato). Presto ma Tatra T700 muj obdiv. :-)
ZIL pro Brežnevovi byl k mání třeba za pakatel 7 000 000 Kč. A prodal se taky. Dokonce jeden byl na prodej i za 12 000 000 Kč. Běžný ceny těchto dnes veteránů a youngtimerů
Já viděl tuhle 613 na křižovatce u hotelu Olympik,, že bych jí viděl jen jednou za rok se říct nedá. 700 je ale někde jinde, viděl sem jí na silnici jen jednou + jednu další stát v Motole u Motor Holdinug
Ano, ale 110R vznikla za sociku a dalo sa pochopit ze ju zbuchali z toho co bolo ked nic lepsie nebolo k dispozicii. T700ku postavili uz za cias volneho trhu a mala konkurovat zapadnym limuzinam, kto cakal ze sa tak bude predavat bol blazon. Na jednej strane sice sympaticky prejav patriotizmu, na druhej ale takto zakoncit eru znacky, ktora vyrobila napriklad Tatru 87, to bola priam urazka...
110R bola neskutočne vydarená dizajnovo, preto ju každý obdivoval. Technika bola plus-mínus všetka na jedno kopyto... Tatrovky boli pre bežného človveka celkom nedostupné, asi najsilnejšie, čo sa nejakým spôsobom mohlo dostať do rúk bežného motoristu bola Volga.
Kterýho myslíš? Mne trochu mate, že se v tom měl vozit Klaus, jako prezident, ale pokud vím, tak jeho rozmazlené pozadí zatratilo i Superba a radši zvolil Audi >:D
110R byla taky "sra*ka" ,když na západě jezdily Porsche, přesto ji lidi obdivují, tohle mělo alespoň motor >:D Já bych to domu nechtěl, ale svézt ano... :-)
Já si pamatuju jeho výstup v televizi, když mu jako premiérovi po sedmistovce dali nový auto. Tenkrát přímo do kamery řekl "Tatra 700 se na mě podepsala především svým hlukem". Což byl obchodní hřebík do rakve tohohle pohrobka (myslím tím auto).
pro me typicky papalas-faro a vzpominky na dobu, ktera nejen pro motoristy nebyla vubec prizniva
to bych se radsi svez nejakem tehdejsim zapadnim ekvivalentem, nez autem s proprdenejma sedackama po zemanoj
Okej, na t613kach je nieco uchylne pritazlive, co ale prameni v ich vynimocnom postaveni za sociku viac nez v technickom rieseni. Ale t700 bola v case uvedenia na trh uz len zaostala kraksna, ktorej tvorcovia nepochopili alebo nechceli pochopit, ze doba sa zmenila. Postavena vedla dobovej esklasy alebo 7icky bola len na smiech.
Dodnes, pokud někdy nějakou Tatru z hranaté éry (613 + ) potkám, tak se otočím a že je to situace, která už nastane méně, než 1x/rok. Snažil jsem se dohledat nějaké videa, jak T700 jezdí, dálnice, akcelerace, je toho pramálo :(. Tohle je jedno z aut, s kterými bych se rád projel... klidně i na zadním sedadle s tou lahví Bechera, jak je na jedné fotce >:-[] A i se Zemanem, aby to bylo stylové >:D