Ekonomika
.... spíš než obligátní Barikovi elegie na téma "už to brzo celé krachne".... mě zaujala informace o tom, že část peněz z prodeje Magneti Marelli se vyplatí na dividendách.... to mi přijde jako takový sociálně-demokratický.... nebo taky italský.... přístup k firmě.... 8-s
jinak samozřejmě přeju ať se FCA dál daří..... auta mají teď dobrý, tak snad si ještě chvilku těma Alfama zajezdíme, než všichni přesedneme do krabiček na baterky..... ;-\
jinak samozřejmě přeju ať se FCA dál daří..... auta mají teď dobrý, tak snad si ještě chvilku těma Alfama zajezdíme, než všichni přesedneme do krabiček na baterky..... ;-\
To máš márne. Ja som mu to vysvetľoval už viac ako pred rokom. Očividne je ako zaseknutá platňa. 😄
Ale houby fiktivní, jsou to reálné chechtáky, které tečou do kapes akcionářů. A na úkor nějakého rozvoje to také není, protože kdyby bylo, tak už dávno klesá hodnota akcií na burze. A je tomu přesně naopak. FCA za posledních 5 let zvedlo cenu akcií z 4 usd/akcie na dnešních cca 13 usd/akcie. Naproti tomu třeba Fordu klesla za stejnou dobu cena akcie z 15 usd na dnešní 9,55 usd a GM z 39 usd na dnešní 36,5 usd. A věčně třetí z americké trojky začíná válcovat Ford i v počtu prodaných aut.
[odkaz]
[odkaz]
z americckých značek si vede dobře jen Jeep a RAM, chrysler prodává zhruba asi 35% toho co v 90. letech a Dodge tak 60%....
Takže asi tak....
Takže asi tak....
jasně že je to na úkor něčeho.
-Lancia je mrtvá,
-Portfolio Fiatu mizerné (a to ještě před svým skonem SM uvažoval že Fiat odřízne úplně)
-Alfa ani zdaleka nemá vyhráno
jak si stojí Americké značky nevím, ale také to není žádná hitparáda
a ted prodávají Magneti Marelli...
-Lancia je mrtvá,
-Portfolio Fiatu mizerné (a to ještě před svým skonem SM uvažoval že Fiat odřízne úplně)
-Alfa ani zdaleka nemá vyhráno
jak si stojí Americké značky nevím, ale také to není žádná hitparáda
a ted prodávají Magneti Marelli...
Otázka ale je prečo ho tam nemá? Zrejme si spočítal Sergio že na drahších modeloch koncernu je vyššia marža a dostali prednosť. To že nemá model B segmentu v Európe je vec jedna, to že Argo už nejaký ten rok jazdí a zarába v Južnej Amerike je vec druhá. 😄
Na úkor rozvoje to je. Vem si, že třeba Fiat nemá auto v B segmentu... v segmentu, kde kdysi patřil k nejsilnějším hráčům.
Neměl jsem rád účetního, že potápěl Fiat, Punto, Bravo odepsal. On pochopil, že Fiat má tak špatné jméno, že je to beznadějná značka a rozvíjel 500.
...jak smerodatný je čistý zisk? Môžeš mať čistý zisk 2 miliardy, ak ich investuješ do novej výroby, zrazu je nulový. Číslo o ničom.
To tady říkám už x let. Je to fiktivní zisk vytvořený tím, že bouchaj auta vyvinutá někým jiným (Dodge, RAM, částečně Jeep i Chrysler) a investují do výzkumu a vývoje minimum. Jinak by byli už několik let po sobě ve ztrátě.
otázka je, jak dlouho je to udržitelný stav.
Chrysler, Alfa, Dodge, Lancia proti 90 letům doslova zkomíraj, celé to drží užitkáče Fiat a Jeep a trošku ještě RAMky.
otázka je, jak dlouho je to udržitelný stav.
Chrysler, Alfa, Dodge, Lancia proti 90 letům doslova zkomíraj, celé to drží užitkáče Fiat a Jeep a trošku ještě RAMky.
Ktoré číslo je väčšie ? 1,1995 vs 1,87 ?