Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

7 stupnov
moan78
| 1. 11. 2018 13:16
Ze su zimne vhodnejsie pod 7 stupnov kvoli zmesy nie je korektna info. 7 stupnov je vseobecne zauzivana hranica stabovena empiricky pre nasu zemepisnu oblast. Pod tuto priemernu teplotu uz totiz hrozia ranne primrazky a pod. Letna guma na suchu drzi lepsie ako zimna aj v minusovych teplotach, akurat prechod do smyku je prudsi. Este by ma zaujimalo, od kedy plati to odporucanie menit zimne kazde styri roky. Este minuly rok to bolo 6 sezon. Nebranim sa ani styrom, len by to chcelo nejake relevantne data.
Avatar - jpor (RSKa)
7 stupnov
jpor (RSKa)
| 1. 11. 2018 13:29
Odkiaľ máš info že letná drží na suchu lepšie aj za studena? Resp že zimné nie sú lepšie kvôli zmesi?

Keď v mínuse skúsim len hmatom letnú pneu, je tvrdá a nevyzerá že by chcela držať na asfalte. Zimná naopak na to dosť vyzerá. Nakoniec takúto verziu počúvam už 25 rokov, že ide o zmes navrhnutú na adheziu za studena. Potvrdzuje to aj jazda na zimných v lete a na letných v zime...
Avatar - KANKUNEN
7 stupnov
KANKUNEN
| 1. 11. 2018 13:43
Tak si to vyzkoušej a jestli to poznáš , tak dáš kolegovi za pravdu.
Avatar - jpor (RSKa)
7 stupnov
jpor (RSKa)
| 1. 11. 2018 14:57
Prečo by som to skúšal, keď sa stačí spýtať? Kľud starec, nike všetko musí byť útok a spochybňovanie... Len som sa pýtal :-)
7 stupnov
moan78
| 1. 11. 2018 13:46
1. Zimne v lete neries. Tam je to jasne. Zimna zmes je v lete nepouzitelna.
2. Letne v zime na suchu to su namerane data. V slovenskych podmienkach toto meranie robil rasto chvala. Je to aj na webe. Problem je, ze jedine na suchu su letne v zime lepsie ako zimne. A prave zima je obdobie, kedy je toho sucha pomenej. A na mokre je uz lepsia zimna.
Avatar - Barrichello
7 stupnov
Barrichello
| 1. 11. 2018 16:03
Jasně, zimní v létě sou nepoužitelný, jenom já na tom odjel 11 sezon a mnozí další taky.
HAHAHA

7 stupnov
peterle
| 1. 11. 2018 16:32
Nie každý žije na Sibíri ;-)
Avatar - Barrichello
7 stupnov
Barrichello
| 6. 11. 2018 12:51
žádná sibiř, normálně praha a střední a jižní čechy, něco severní a něco východní + německo a polsko
7 stupnov
moan78
| 1. 11. 2018 19:00
Ja - statistika sa nastasie bere vazne len v hospode :-)
Avatar - Beefcake
7 stupnov
Beefcake
| 1. 11. 2018 21:07
Ked sa prisposobi rychlost jazdy, da sa jazdit aj na drevenych.
Teraz neviem, ci si chcel ukazat aky si borec, alebo nieco ine.
Avatar - Barrichello
7 stupnov
Barrichello
| 6. 11. 2018 12:52
Rychlost je 50 obec když dovolí kolony, což zas tak často není a 90 okresky. Když dovolí počasí a provoz, jde na nich jet tak 120. Nic co by zimáky v létě nezvládly >:D
Avatar - Beefcake
7 stupnov
Beefcake
| 1. 11. 2018 21:06
Ze je letna lepsia v jednej konkretnej situacii je uuuplne nepodstatne. Co ine sa da aj cakat, kedze ma taky dezen.
V aktualnom Autobilde je podrobny porovnavaci test 50 pneu.
Napriklad sa tam ukazalo, ze naopak letna na mokrej ceste je len priemerna, vs. zimne aj celorocna.
7 stupnov
moan78
| 1. 11. 2018 21:20
Dobra uvaha, ale nemas celkom pravdu. Ak sa jedna o situaciu klucovu pre prevadzku tej pneu, tak je to celkom zasadna info. Ale v zasade s tebou suhlasim. Ja som svojim prispevkom poukazal na to, ze pod 7 stupnov automaticky nevypne letnu pneu. O tom teste v autobílde neviem. Pri akych teplotach to robili?
Avatar - Beefcake
7 stupnov
Beefcake
| 1. 11. 2018 21:54
Klucova situacia v zime nie je sucha vozovka. Niet viac co dodat.
Tie teploty som tam schvalne hladal a neuviedli to, ale bolo to na snehu, za sucha a za mokra, vzdy niekolko testov. A neviem, ci sa da verit ilustracnym foto, ktore tam maju skor z teplejsieho obdobia.
V kazdom pripade, cim vacsia zima, tym by to bolo pre letnu horsie.
7 stupnov
moan78
| 1. 11. 2018 22:55
Uberame sa v tej debate zlym smerom. Moje prve tvrdenie je ze 7 stupnov neznamena zanik jazdnych vlastnosti pre letnu pneu. Vyznam a opodstatnenie zimnej pneu nespochybnujem, ale jej hlavny argument je univerzalnost, nie vykon v jednotlivych situaciach. Test si musim pozriet, lebo ak neuvedu podmienky testovania, ani nemusia testovat.
Avatar - Beefcake
7 stupnov
Beefcake
| 2. 11. 2018 09:47
Suhlas so vsetkym. Ide hlavne o tu univerzalnost. I ked teplota uvedena nie je, vyznam to ma.
Pouze od 1. 11.
Nlauda
| 1. 11. 2018 13:50
Pojišťovny, ... uznávají pouze 1.11., takže já jsem to vyřešil celoročními pneu, protože kolikrát jsem přezouval až 2.11. .
Pouze od 1. 11.
Reco
| 1. 11. 2018 14:23
Mas to ako jednoznacne stanovisko z poistovne? Pretoze pri skodovej udalosti, kde su sporne podmienky by si tahal asi za kratsi koniec - tam by to zavisel od pravnika. Pri teplote 15stupnov nad nulou je datum irelevantny.
Avatar - rokyta.p
Pouze od 1. 11.
rokyta.p
| 2. 11. 2018 06:40
ha dnes je 2.11, já ještě nepřezul a vůbec se nebojím >:D ...taky 17C, v noci kolem 10C. "pneu má odpovídat povaze vozovky", tato definice bohatě stačí ;-)
Avatar - Allo
Vyhoda
Allo
| 1. 11. 2018 14:37
Když má člověk kvalitní celoroční pneu, nemusí nic řešit :P
Avatar - Barrichello
Vyhoda
Barrichello
| 1. 11. 2018 16:04
ani jedny celoroční nefungují v zimě tak dobře jako kvalitní zimáky....takže asi tak.

Je fakt že pro čr to stačí, tady mimo určité oblasti už porádný sníh několik let nebyl...
Avatar - _Karel_
Vyhoda
_Karel_
| 1. 11. 2018 20:08
Čemu říkáš pořádný sníh? Já na brněnsku předminulou zimu jezdil po sněhu desítky dní. Jestli ho je 10cm nebo metr je úplně jedno.
Vyhoda
moan78
| 1. 11. 2018 20:55
No pokial si tie kvalitne zimaky trapil v lete, ako pises vyssie, tak po prvom lete tie zimaky nesahali novym dobrym celorockam ani do pol lytka. Zimaky stvrdnu ak sa pouzivaju na horucom asfalte.
Avatar - Jenik3
Vyhoda
Jenik3
| 1. 11. 2018 20:11
Co vy si predstavujete Kefalin pod tym "kvalitni celorocni pneu".
Avatar - Allo
Vyhoda
Allo
| 2. 11. 2018 13:40
Tak kvalitní celorocky jsou, Michelin crossclimate, Nokian weather proof, Goodyear vector 4 seasons Gen2, BFGoodrich G-Grip all seasons 2...
Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
peterle
| 1. 11. 2018 16:30
"Obecně platí, že zimní pneumatiky by se po čtyřech letech měly kupovat nové"

Lebo už som čítal aj 10 rokov, aj 7, ale všetko bez relevantného dôkazu. Takže výsledky nejakého výskumu prosím, ináč sú to len rečičky.
Avatar - Jenik3
Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Jenik3
| 1. 11. 2018 20:19
Tezko rici. Mne servisak rekl, ze 10 let uz je fakt hodne a to je clovek s velmi rozumnym pristupem k zakaznikum a zivotu. Po 10 letech je guma moc tvrda. U zimnich je treba, aby guma byla mekci.
Nicmene na 4 letech netrva, protoze v tom vidi hlavne obchodni strategii vyrobcu pneu. Takze zimni pneu by mohla vydrzet az 6-8 let a samozrejme vzorek min 4mm je dle ceskych pravnich predpisu.
Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
moan78
| 1. 11. 2018 20:41
10 rocna zimna pneu uz je tvrda jak stolverk, to ma tvoj servisak pravdu. Ja som teraz obul zimne siestu sezonu a asi poslednu. Uz minuly rok som pozoroval ze je skokovy rozdiel oproti stvrtej sezone. Takze moj odhad podlozeny len vlastnou skusenostou a ziadnou statistikou je, ze pokial je dezen blizky novej pneu, tak 4 roky ma pneu vlastnosti blizke novej, sest sezon je akceptovatelnych pokial vyzadujes od pneu vysoky vykon a spolahlivost. Potom uz je to skorej len na presuvanie pre nenarocneho vodica. Nad 10 rokov uz ta pneu so zimnou nema nic spolocne. Ale nejake seriozne data by som pozrel rad.
Avatar - Beefcake
Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Beefcake
| 1. 11. 2018 20:51
Aky chces dokaz, ked to zavisi od sposobu jazdy, nabehanych km, skladovania, ci konkretnej gumy ???
Dnes, ked uz su vyzadovane TPMS, to vidim na vymenu gum vtedy, ked teoreticky zacnu odchadzat v nich baterky. Co je cca 5-6 rokov. A vymenit to naraz.
10 rokov je nezmysel, aj 8. Ak by som mal vybrat jedno cislo, optimalne to vidim na 6 rokov.
A nie je zimna ako zimna, niektore su od vyroby makke s velkym dezenom 10+ mm.
Na druhu strane ine zimne by som zimnymi ani nenazyval.
Mimochodom moje univerzalky su uz od zaciatku dost tvrde, bohuzial maju vdaka tomu velku zivotnost a tak bude tazke sa ich zbavit. Dufam, ze to TMPS vyriesia za mna.
Hoci som s nimi chodil bez problemo jednu zimu, so special zimnymi sa to porovnavat neda, takze ich pouzivam iba v lete.
Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
moan78
| 1. 11. 2018 21:03
Ake mas univerzaly a na jakom aute?
Avatar - Beefcake
Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Beefcake
| 1. 11. 2018 21:13
Forester a tie vyrobcom k autu dodavane a aj celkom opravnene hejtovane Yokohama Geolandar G91F , co su za mokra hlavne v priecnom smere nic moc.
Ked zakapu, asi ich na leto vymenim za nejake overene ATckove.
Bohuzial zimne gumy, co na snehu nemali vo vela disciplinach konkurenciu, sa prestali minuly rok vyrabat - Dunlop Grandtrek SJ6 (ja som kupu este stihol). A s tymi sa na snehu ziadne celorocne nedaju porovnavat a ani absolutna vacsina zimnych. Takze moje porovnanie s Geolandarmi neber moc reprezentativne :-) Ani neviem, ci uz maju nejakeho nastupcu.
úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“
kalousek
| 1. 11. 2018 18:42
... úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“ na nichž je nazutí zimních pneumatik povinné celý rok...

Kdybychom to vzali důsledně, museli bychom celoročně jezdit na zimních. Nikdo neví dopředu jestli takovou značku nepotká někde na své trase třeba i uprostřed léta
Avatar - Beefcake
úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“
Beefcake
| 1. 11. 2018 20:45
No, to je fakt. Kedze tymi dodatkovymi tabulami sa dost setri. U nas je takto oznaceny jeden konkretny kopcovity klukaty usek (samozrejme bez dodatkovej tabule...), kedy ta znacka vyznam v zime ma. Napriek tomu tam chodia prednokolky bez retazi. Co su samozrejme ydyoti. Leb akonahle zastavia, uz sa nerozbehnu.
Radsej pomahacom nedavaj tipy, lebo tam zacnu vyberat nieco v lete :-)
Avatar - Jenik3
úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“
Jenik3
| 1. 11. 2018 21:21
Uprimne bych chtel videt toho prislusnika, ktery by si dovolil na zaklade teto znacky pokutovat v lete. Takovy extenzivnejsi vyklad zakona smete kazdeho uredniho simla. Nerikam, ze to je jednoduche, ale cesta existuje a jeste to lze otocit proti chudakovi prislusnikovi (urednikovi).
Avatar - Beefcake
H
Beefcake
| 1. 11. 2018 20:42
Oh yeah, zase bude kvalitny shitstorm typu "za komancov sa jazdilo bez zimnych a vysli sme vsade", "aj v lete som jazdil na zimnych", "vzdy som jazdil na letnych", atd...
Avatar - Zetti
H
Zetti
| 2. 11. 2018 07:58
Na zimnich se nejezdilo, pac byla bolsevicka bida. Nebyly ani penize na gumy ani ty zimni gumy v obchodech. Auta nemely spousty asistentu, dnesni ridici by to uz ani nenastartovali natoz se rozjet, tim spis na snehu.
Avatar - Beefcake
H
Beefcake
| 2. 11. 2018 09:45
Na zimnych sa nejazdilo, lebo to, co sa standardne predavalo, malo dezen dnesnych celorocnych, ci rovno zimnych. Alebo sa pouzivali "celorocne" OR6. Zvysok je blbost :-)
Avatar - Zetti
H
Zetti
| 2. 11. 2018 10:06
Dyt to rikam, nebyly gumy ani penize na ne. Nevim jaka byla situace na Slovensku (Barum Puchov?), ale tady u nas byly pneuservisy standardne bez pneumatik letnich i zimnich. Drogerie bez vlozek a hajzlpapiru a tak bych mohl pokracovat. Vsecko se shanelo s uplatkem, kdo nemel zname jezdil na protektorech. Vzorek se moc neresil, hlavne ze nejaky byl.
Avatar - Barrichello
H
Barrichello
| 6. 11. 2018 12:54
hlavně jako zimáky se protekrorovaly letní, pokud ti to neuniklo. A každej vyjel všude protože 120 výborně seděla díky koncepci motor vzadu, pohon zadních kol.

Kdo měl žigula atd, vozil pytel písku v kufru a vyjel taky :-)
Avatar - JirkaV8
H
JirkaV8
| 2. 11. 2018 16:12
Jenze za komara byly stare OR34 a tak. Treba nove OR34 od Barumu jsou uplne k h*vnu. Letni jsou dneska udelane schvalne tak, aby to na nich v zime moc neslo a musel jsi koupit dvoje gumy. Ke vsemu se za komara take jezdilo pomaleji a nebyl takovy provoz, takze slo jet svym tempem a dobre. Dneska je hodne manevru na ceste vynucenych, proto uz je letnak mene bezpecny. I kdyz ja do prezouvani nejak zhavy take nejsem. Po meste se to nejak prezije, prinejhorsim 3 dny v roce nevyjedu a na hory jezdim sluzebakem ktery prezuty je.
Avatar - Beefcake
H
Beefcake
| 2. 11. 2018 17:38
"Letni jsou dneska udelane schvalne tak, aby to na nich v zime moc neslo" - to je zase jedna z tych konspiracnych teorii. Letne su jednoducho spravene tak, aby boli maximalne pouzitelne v lete. Co je v priamom rozpore s poziadavkami na zimu.
Kompromis, po akom tuzis, su tie univerzalky. Ale aj tie sa delia na letno a zimne primarne zamerane. Z tych by som bral len tie "zimnejsie".
Ano, ti kaskaderi na letnych akosi zabudaju na neocakavane situacie. Nie je to len o tom, ako jazdi kazdy sam.
Avatar - Beefcake
OO
Beefcake
| 2. 11. 2018 09:49
Velmi pekne otazky a odpovede.
Chlap mal s chytrakmi velku trpezlivost, aj ked ide o zamestnanca vyrobcu.
[odkaz]
Avatar - Beefcake
YT
Beefcake
| 2. 11. 2018 09:54
Nieco k prezuvaniu : [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku