Dopravní podnik města Olomouce, a.s. do svého vozového parku zařadil svůj prvním elektrobus, jímž se stal SOR NS 12 Electric od společnosti SOR Libchavy spol. s r.o.
To mne vždy pobaví jak tomu tady všichni rozumí jen proto že se v tom autobusu vezli a myslí si že je to super. Tyhle baterkové krámy jsou zhouba pro většinu měst, proto si jich žadné město nemůže dovolit hromadu.
Víte vy vůbec kolik spotřebuje a jak silný potřebuje jistič nabíječ pro tento model autobusu ? Jeden tento nabíječ potřebuje 64A u tohoto typu autobusu. Je logické že nabíjení více kusů těchto busů potřebuje i více těchto nabíječů a to jsou navíc jednoduché pomalé nabíječky které bus nabijou za 6 hodin, nedejbože že chcete rychlonabíječku ktera potřebuje 200A. Kolik mají spotřebu garáže autobusu i s administrativnimi budovami a opravnými dílnami pro busy v jednotlivých městech ? Co se stane když jim jen třeba 3 autobusama na pomalé nabíjení zdvojnásobíte spotřebu ?
Věřte mi ale žadny dopravní podnik tu v republice nemá tak dostatečně dimenzované rozvody aby dokázal najednou nabíjet byť jen 10 busů. Pokud se nějaký trouba míní ohrazovat Hranicema na Mravě tak ti mají poloviční busy na 32A nabíječe, nevlastní vlastní dílny na opravy techto busů a maji snížený režim na budovách ohledně energie.
Ohledně SOR no to je další velká výhra. Záruční servis se jim řešit nechce protože servisaci těm kramum stejně nerozumí, bodejť by taky jo když busy vlastně nevyrabí ale bastlí s dílů jiného výrobce.
1) I v Brně máme parciální trolejbusy (Škoda 26 Tr s karoserií Solaris 3). Mají svoje velké výhody, hlavně když se někde něco opravuje, nemusí se linka obsluhovat autobusy. Hojně využito například na lince 32.
2) Zrušit trolejbusy v Praze byla strašná chyba, nicméně s tím už se dnes mnoho nenadělá. Mimochodem, jeden z parciálních trolejbusů jezdících po Praze je víceméně brněnský prototyp...
precti si tu diskuzi celou, ja nikde nic objeveneho neobjevuju, vim ze parcialni trolejbusy jezdi v mozna i desitkach nebo stovkach tisic po celem svete, Praha ale jaksi neni Brno a asi jakdej Prazak by blil kdyby nekdo rekl ze ano :-!
Parciální trolejbusy už přece dávno zkušebně jezdí v Praze z Palmovky do Letňan a troleje mají - tuším - jen v Prosecké ve stoupání a kousíček trolejí na konečné. Neobjevujte objevené. [odkaz]
prosimte kdybych tu o OLEV parkrat nepsal, tak ani nevis ze to existuje >:D
u elektrobusu busu se takto staveji zastavky, takze je to pak elektrobus ktery se indukcne nabiji na kade zastavce, tak to Brnu navrhni aby to zacali stavet, zatleskam ti asi nejen ja
kde ještě před vypuknutím elektrohysterie zkoušeli myslím e-busy. Ale projekt umřel, protože nebylo tolik elektroštváčů - tj. politické vůle.
Předběhli dobu. Až moc. jako Avantime. :-)
Ale že elektroprasata kvičí, že budou stavět silnice nebo co pro EV, ze kterých si budou sosat proud? Aha?
To je ono.
Minulé století? Ta technologie dávala v minulém století smysl. Mnohem větší, než to, o čem je článek.
Jinak souhlasím s Tebou - Troleják, co by se ládoval a byl schopen jet kus bez trolejí (nebo když mus spadnou tykadla nebo je výpadek) by nebyl od věci.
a jak nadherne esteticke ty troleje jsou vid? jo pamatuju si na Mendlaku kdys tam byla nejaka porucha, tak jsme stali jeste v krizovatce z Uvozu a ridic nas z trolejbusu nechtel pustit ze nejsme na zastavce a je to proti predpisum a mohli by ho vyhodit, krasne jsme si v te zime asi hodku mohli postat nez nas pustil, pritom na salinu na prestup jsme to meli asi 200 metru?
kdyby aspon parcialni trolejbusy, ktere treba 20km ujedoiu i bez troleji a tedy umoznuji i jizdu tam kde troleje nejsou, ale ciste jen trolejbus to je pravek, navrat do minuleho stoleti
máme elktrobusy desítky jet. Dokonce pro ně máme speciální vedení, odkud berou proud a odpadají tak starosti s bateriemi a dobíjením.
Celá ta věc se jmenuje trolejbus.
Svět chce být klamán a ekoprasata prostě musí cítit, že se něco děje.
>:D:-!