Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Hyundai představuje revoluční technologii solárního nabíjení. Chce vyzrát na emise

20 komentářů

kalousek
Nalijme si čistého vína, takhle to nabije jen velmi malé akumulátory.
IPace
v prvni generaci to budou mit jen hybridy, ty maj baterku max v nizsich jednotkach kWh (nejcasteji okolo toho 1 KWh), takze panely s rekneme 150-200Wp by tech 30-60% zvladnout za slunneho dne mohli
kalousek
Ano, takže skutečný přínos je téměř nulový
pužlijáč
Pokud ten solární panel na střeše dokáže v poledne vyrobit 100 Wh, a za naprosto nemyslitelného předpokladu, že tento špičkový výkon bude k dispozici po 10 hodin z celého dne, panel tedy vyrobí 1 kWh elektrické energie. Spotřeba elektromobilů je řekneme 15 kWh / 100 km. Takže za 10 hodin nabíjení se vám zvýší dojezd o necelých 7 km. To je něco, co absolutně nemá smysl. Nebo je ve článku nějaká chyba a těch 100Wh v poledne je na m2 solarního panelu?
Skace
Zájemce o nové automobily něco jako reálnost slibů nebo výpočet návratnosti nového vozu naprosto nezajímá. Auto se kupuje dle emocí a na leasing.
mozgog
Celá elektromobilita je postavena na očekávání ... hlavně na tom, že se jim podaří vyvinout baterii - způsob jak opravdu "skladovat" elektrickou energii, a tenhle nápad mi nepřijde blbý, nabíjet to může pořád ...
kalousek
Zas to má výhodu že elektronabíječi budou přednostně obsazovat parkovací místa na pražícím slunku a pro nás zbude víc těch stinných
Pallermo
Akorat je jedno, zda jste pres den na prazicim slunku nebo ve stinu 😄 a kdyz to hodne prazi, tak je to naopak spatne, to je pak lepsi byt ve stinu 😄 soused panely navrhuje, tak vim svoje 😄
IPace
hybridy, tohle bude pro hybridy, elektromobili tam vsude pridavaj protoze to pise CTK a podobny puvodci prvnotnich textu, tohle bude ale v prvni generaci jen pro hybridy, a kdys se kouknes na velikost baterek beznych hybridu bejva mezi 1 az 2 KWh

nekde se proste zacina, benzinaky a naftaky se spotrebou 5-6l /100km a vykonem 100kW tady taky nebyli vzdycky, tak ted to proste zkousej s panely na strese co sotva utahnou vetracek v kabine aby za per let nebo spsie desitek let bylo na te plose treba ne 150-200Wp ale treba 800-1000Wp, nekde se proste zacit musi
Avatar - Ham.
Ham.
Prdnout solární panel na karosérii napadlo už dávno třeba Nissan (Leaf), Teslu (3), Audi (A8, A6), Toyotu (Prius), Ford (C-Max) a další automobilky. Samozřejmě, že výkon je minimální a na nabíjení trakčních baterií nestačí ani omylem, ale třeba na vychlazení/odvětrání auta při parkování na přímém slunci to může být dostatečný zdroj.
Somperle
Kedy sa uz prestane uvadzat pri elektromobiloch a solarnych paneloch ze nula CO2?!? ved napr. solarny panel potrebuje na svoju vyrobu viac energie ako vyrobi za zivot! Treba spocitat kolko CO2 je potrebnych na vyrobu Emobilu a zistite, ze namiesto setrenia zivotneho prostredia je to urcene hlavne na nastartovanie dalsieho businessu = dalsie nicenie planety! Jedine riesenie CO2 je bicykel alebo Flinstonesmobil!!! nic ine, a to si treba uvedomit..
westeros
Zdroj?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Aktuální neexistuje, naposledy to platilo asi před deseti lety.
IPace
muzes uvest zdroj toho bludu s tim kolik energie se spotrebuje na vyrobu solarnich panelu? ono to sice dava smysl, protoze solatni panel energii nevyrabi ale jen ji prevadi do telepne energie, neb solarni panel neni fotovoltaicky

zdejsi clanek je o fotovoltaice, tedy i panelech ktere premeni tu stejnou energii jako solarni jen na elektrickou a ne tepelnou

jinak k mejm fotovoltaickejm panelum jsem dostal i certifikat, kde se uvadi kolik energie a kolik emisi bylo na jejich vyrobu vyprodukovano primo u vyrobce v Nemecku, a odhadem by se dalo rici ze jiz behem prvniho mesice ty panely vyrobili vice energie, nez kolik se na jejich vyrobu energie, te elektricke spotrebovalo 😉 prumerny 280Wp panel vyrobi za svuj zivotni cyklus priblizne 10MW (16-17% svejch skutecnejch vyrobnich moznosti), a 10MW jaksi stoji v nejlepsim moznem pripade priblizne 10 tisic korun (1 koruna za 1kW), to me rekni jak je mozne takove panely teda prodavat za 3-4 tisice, kdys podle tech kecu co pises by takovej panel jen na spotrebe pri jeho vyrobe sporadal energii za 10 tisic? >😁

ze to ty lidi bavi vytvaret v diskuzich tyhle hoaxy, Somperle fakt te to bavi vytvaret hoaxy?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
100W, 300W výkon repráků.
westeros
Lepsi je panely hodit na garaz, v tom pripade uz je realne, ze nabijeni elektromobilu alespon z casti utahnou.
pužlijáč
Kdyz mas garaz, nebudes nabijet z panelu, ale z kabelu. Pokud v garazi nemas zavedenou elektrinu, pak to neni zadna prava garaz :-!
westeros
Jako z ekonomickeho hlediska to u nas asi momentalne financne vyhodne, ale pro nekoho, kdo to az tak neresi, muze byt plus vedomi, ze auto jede hlavne z obnovitelneho zdroje a ze muzes jezdit i kdyz zkolabuje elektricka sit i dodavky ropy.
Somperle
Studoval som spracovavanie kremika, energiu na vyrobu kremika vyrobca panelov neuvadza, nakolko pre neho je to subdodavka.. Cena EE? robil som audit v prevadzke, kde bola cena 0,09 KC za kWh. To si fakt niekto mysli, ze oligarchicke firmy platia za EE ako domacnost? to je hoax 😉
champ1on
Sluneční panely mají účinnost pod 10%, a tak vzníká 90% odpadního tepla. Devět krát víc než vyrobené elektrické energie. Jak bude panelů přibývat, bude se zvětšovat výskyt úmorných veder v létě.
Majitelé střešních panelů také nebudou nadšení, protože vzniklá energie ani nebude stačit na chlazení kabiny, která se kvůli černé střeše dostane dovnitř. I na silnicích bude horko, takže za nimi jedoucí vozidla naopak budou mít vyšší spotřebu.
To je také důvod proč bílá auta jsou tak oblíbená. Rozumní lidí tím bojují proti přehřívání planety.