na obě mám recenzi tady ma Moje.auto.cz. První byl sedan z první verze, 1991. Žebrácká výbava, čtrnáctka karburátorový motor. Bylo to neuvěřitelně pohodlné auto, sedačky úplně skvělé a uvnitř absolutní ticho. Úsporné moc nebylo a jízdní dynamika taky špatná. Navíc kvůli paviánímu zadku nebylo vidět dozadu.
Druhá Tempra byl naopak kombík z druhé verze po faceliftu, 1994. Devatenáctka turbodiesel, v plné výbavě s digitálem, klimákem a tak dál. Pohodlná byla úplně stejně, navíc jela jak oheň, jen kvůli chrochtáku pod kapotou tam už takové ticho nebylo.
Autor článku zmiňuje změny při faceliftu, které nebyly vidět. Asi nejpodstatnější, kterou nezmiňuje, byla ochrana proti korozi. Počínaje faceliftem se všechny tempry začaly zinkovat a rozdíl byl extrémní - zatímco sedan mi doslova shnil před očima, kombík byl až do konce svých dní téměř bez koroze. Rád na obě auta vzpomínám, byla svá, ježdění s nimi byla zábava, ale kvalita - předevčím interiéru - byla mizerná. Ostatně, obě mé recenze si můžete přečíst.
Jinak ta uvedená televizní reklama byla na Tipo, ne na Tempru: "Celý pozinkovaný, první ve své kategorii. Fiat Tipo".
Myslím, že auto ani tak neměl na mysli, že by dnes Fiat "neuměl", ale že prostě v Evropě nabízí mnohem užší výrobní program, než tomu bylo v časech Tempry... Naštěstí samotná Tempra se nástupců dočkala, kromě Marey (a částečně i Liney) mám na mysli hlavně současné Tipo, nabízené dokonce se 3 druhy karoserie! :-)
P.S. Celkově je třeba tento článek jednoznačně pochválit, je podrobný a nejsou v něm žádné zásadnější chyby či nedostatky. :-):yes:
Z toho důvodu, že tehdy patřil Fiat ke špičce, dnes je prodejný za nižší ceny než adekvátní modely H/K. Kde končí s nabídkou ani nemá smysl komentovat.
Děkuji za hezký a celkově skoro bezchybný článek. Vlastnil jsem Fiat Tipo 1,4 DGT rok 89 a mám do dnešních dnů Tempru SW 1,9 TD 66kW. Velice dobře navržené a spolehlivé vozy. Dodnes lituji prodeje Tipa, které mělo najeto přes 300 tis a stále bylo jako nové díky péči, kterou jsem mu já a otec věnovali. Tempru nechci dát nikdy pryč, protože jak je zmíněno v článku, již nejsou a hlavně je to úžasně prostorná "aerodynamická cihla". ;-)