Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Tempra: Nebyl to jen větší sourozenec Tipa. Skvělá aerodynamika a zvláštní čtyřkolka!

Tempra nahradila v roce 1990 Regatu. Pod dodnes působivými tvary ukrývala techniku Tipa, specialit ale bylo dost.
Zpět na článek
7. 11. 2018 10:15
7. 11. 2018 10:33
7. 11. 2018 11:30
7. 11. 2018 17:57
7. 11. 2018 20:07
7. 11. 2018 18:56
3. 11. 2019 06:18
7. 11. 2018 10:15
Fotky!
Najzaujimavejsia vec na celej tempre bola digitalna pristrojovka, a k tej ani jedna fotka, co je to za clanok?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
7. 11. 2018 10:33
fotky
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
7. 11. 2018 11:29
Tempry jsem měl dvě,
na obě mám recenzi tady ma Moje.auto.cz. První byl sedan z první verze, 1991. Žebrácká výbava, čtrnáctka karburátorový motor. Bylo to neuvěřitelně pohodlné auto, sedačky úplně skvělé a uvnitř absolutní ticho. Úsporné moc nebylo a jízdní dynamika taky špatná. Navíc kvůli paviánímu zadku nebylo vidět dozadu.

Druhá Tempra byl naopak kombík z druhé verze po faceliftu, 1994. Devatenáctka turbodiesel, v plné výbavě s digitálem, klimákem a tak dál. Pohodlná byla úplně stejně, navíc jela jak oheň, jen kvůli chrochtáku pod kapotou tam už takové ticho nebylo.

Autor článku zmiňuje změny při faceliftu, které nebyly vidět. Asi nejpodstatnější, kterou nezmiňuje, byla ochrana proti korozi. Počínaje faceliftem se všechny tempry začaly zinkovat a rozdíl byl extrémní - zatímco sedan mi doslova shnil před očima, kombík byl až do konce svých dní téměř bez koroze. Rád na obě auta vzpomínám, byla svá, ježdění s nimi byla zábava, ale kvalita - předevčím interiéru - byla mizerná. Ostatně, obě mé recenze si můžete přečíst.

Jinak ta uvedená televizní reklama byla na Tipo, ne na Tempru: "Celý pozinkovaný, první ve své kategorii. Fiat Tipo".
Rozbalit vlákno
1
7. 11. 2018 20:06
Re: Tempry jsem měl dvě,
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: ;-)
Avatar - Avanti
7. 11. 2018 11:30
otázka
"Tehdy Fiat skutečně uměl, což už dnes bohužel platí poněkud omezeně…"

Z akého dôvodu pán odborník Dusil?
Rozbalit vlákno
2
7. 11. 2018 17:57
Re: otázka
Myslím, že auto ani tak neměl na mysli, že by dnes Fiat "neuměl", ale že prostě v Evropě nabízí mnohem užší výrobní program, než tomu bylo v časech Tempry... Naštěstí samotná Tempra se nástupců dočkala, kromě Marey (a částečně i Liney) mám na mysli hlavně současné Tipo, nabízené dokonce se 3 druhy karoserie! :-)
P.S. Celkově je třeba tento článek jednoznačně pochválit, je podrobný a nejsou v něm žádné zásadnější chyby či nedostatky. :-) :yes:
7. 11. 2018 20:07
Re: otázka
Z toho důvodu, že tehdy patřil Fiat ke špičce, dnes je prodejný za nižší ceny než adekvátní modely H/K. Kde končí s nabídkou ani nemá smysl komentovat.
7. 11. 2018 18:56
Tipo a Tempra
Děkuji za hezký a celkově skoro bezchybný článek. Vlastnil jsem Fiat Tipo 1,4 DGT rok 89 a mám do dnešních dnů Tempru SW 1,9 TD 66kW. Velice dobře navržené a spolehlivé vozy. Dodnes lituji prodeje Tipa, které mělo najeto přes 300 tis a stále bylo jako nové díky péči, kterou jsem mu já a otec věnovali. Tempru nechci dát nikdy pryč, protože jak je zmíněno v článku, již nejsou a hlavně je to úžasně prostorná "aerodynamická cihla". ;-)
Rozbalit vlákno
0
3. 11. 2019 06:18
Nostalgie
Dodnes na tohle auto nezapomenu - na jare 92 rodice privezli novou 2 litrovou Tempru s digitalnimi pristroji - pubertakuv sen !

A kde je Fiat dnes ....
Rozbalit vlákno
0