Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - traveldrive
Kecy
traveldrive
| 13. 11. 2018 11:00
Len blbé marketingové žvásty, nič viac.
Opravdu žvásty
Nlauda
| 13. 11. 2018 11:06
Opravdu žvásty

Chybí kapacita baterií, období dodávky, od koho.
Avatar - Blue Sun
Opravdu žvásty
Blue Sun
| 13. 11. 2018 11:31
To není důležité. Důležité je, že to udělal VW a že teď se musí všichni bát, protože VW zaplaví svět.
A místní bojovníci proti Tesle konečně budou mít munici na svou svatou válku za zničení Tesly. Teď jí to konečně ty automobilky ukáží, teď nastává konec...
Avatar - WinDiesel
Opravdu žvásty
WinDiesel
| 13. 11. 2018 12:42
Další z tvých bezduchých příspěvků …………….
Avatar - Blue Sun
Opravdu žvásty
Blue Sun
| 13. 11. 2018 14:01
Potrefená husa se ozvala. >:D
Avatar - N6600
Mno...
N6600
| 13. 11. 2018 11:34
V prvom rade ma autor gulas v pomenovani automobilky a koncernu. Automobilka je Volkswagen a koncern je Volkswagen AG.

V kazdom pripade to ale cele vyznelo tak, ze VW kupilo 50m bateriek, dost pravdepodobne jednej technologie. Co bude super, ked sa vyvoj pohne o kus dalej a tym padom bude VW montovat technologicky stare baterky. Po dobu X rokov.

Ale skor verim v to, ze ten clanok je zavadzajuci...
Avatar - KANKUNEN
Mno...
KANKUNEN
| 13. 11. 2018 11:44
Již delší dobu tady vykládám, že nová baterie hned tak nebude. Kromě toho EV na sebe navazuje infrastrukturu, která není, el. energie se taky zašlapáva a nejsou vyřešeny daně pro EV a konec úlev.
Avatar - N6600
Mno...
N6600
| 13. 11. 2018 15:55
Vykladat mozes, ale vyvoj nespi... Som zvedavy, kto dotiahne solid state baterie do produkcie ako prvy. A tie budu celkom slusnou nahradou za tie aktualne.
Avatar - Emel
Mno...
Emel
| 13. 11. 2018 12:13
AG je německá zkratka pro akciovou společnost, to je jen právní forma, autor v tom žádný zmatek nemá.

Koupili, to neznamená že zašli do obchodu a tam si je dali do košíku, zaplatili, naložili a odvezli do Wolfsburgu. Pravděpodobně to znamená, že se zavázali je v horizontu příštích x let za nějak definovanou cenu odebrat... a někdo jiný se zavázal je dodat.

Pokud by v následujících letech VW zůstal na svých 10M ročně a v průměru půlka z toho byly EV, pak by to mohlo být třeba 10 let... osobně ale tipuju delší horizont.
Avatar - N6600
Mno...
N6600
| 13. 11. 2018 15:50
A podla coho potom rozlisujes, co je automobilka a co je koncern?

Mne je uplne jasne, ze to nie je formou, 50 sme kupili a 50 mame doma. Skor mi chybaju prave tie nuance. Je to jeden typ baterii, alebo slo o 50 baterii za cenu X. Ono to nie je jedno.

Myslim, ze v nasledujucich rokoch mat v ramci kapacity vyroby 50% EV, je velmi optimisticke. Tiez sa priklanam k roku +/- 2025.
Avatar - Emel
Mno...
Emel
| 13. 11. 2018 16:35
Třeba podle toho slova Group, Skupina... můžeš použít i to AG, ani jedno z toho podle mě není chyba.

Detaily chybí, to je fakt... a nejspíš schválně. Řekl to CEO a řekl pouze to, co říct chtěl. Oznámil pozitivní zprávu (zajištění nutné podmínky pro rozvoj EV), aniž by odkryl karty (jaké baterie, od koho, za kolik).
Mno...
Šimpanz
| 13. 11. 2018 16:47
Rozlišovat to můžeš jenom nějakým slovním popisem, protože z právního hlediska existuje jenom subjekt Volkswagen AG, který vlastní řadu dalších právních subjektů (Audi AG, Škoda auto a.s., Seat S.A., Bentley Motors Ltd., Bugatti Automobiles S.A.S., Porsche AG, Traton Group) a tyto právní subjekty pak vlastní další právní subjekty (Scania AB, MAN SE, Automobili Lamborghini Holding S.p.A, Ducati Motor Holding S.p.A., Italdesign Giugiaro S.p.A.) a hromadu dalších právnických osob (finanční služby, výrobní závody v Číně, na Slovensku, v Indii etc.). Volkswagen AG tedy označuje jak koncern, tak výrobce vozů značky Volkswagen, jehož logo právní subjekt Volkswagen AG vlastní, ale nevlastní žádnou automobilku se jménem Volkswagen. Volkswagen AG označuje tedy jak koncern nebo skupinu, tak zároveň výrobce aut s logem VW, tedy automobilku. Žádná automobilka/právní subjekt s názvem "Volkswagen" neexistuje, existuje pouze "Volkswagen AG".

Když si přečteš originál článku třeba na WirtschaftsWoche nebo AutomotiveNews, tak Diess nemluví o nákupu konkrétních baterií, ale o nasmlouvání kapacit dodavatelů pro 50 mio. elektroaut a o společných investicích 50 mld. eur do R&D a do výrobních kapacit s výrobci baterií v horizontu 10 let. Takže mluvit o technologiích, typech, kapacitách baterek jako kdyby je měl složené někde ve Vlkohradu na dvoře je nesmysl.
Avatar - chalan66
Mno...
chalan66
| 13. 11. 2018 21:26
Jasne sa píše že zazmluvnili 50m batérii, určite ich nenaskladnia a potom budú dávať do aut priamo so skladu, ale budú zásobovaný postupne a určite tam je aj klauzula o vývoji batérii , tak že pôjdu tak ako budú technológie napredovať. Neviem či to je tak ťažké pochopúiť. Veď vo VW nesedia dementi ! Nič v zlom :-)
Avatar - Hammunasakra
Mno...
Hammunasakra
| 13. 11. 2018 22:26
Sice nesouhlasim s předposlední větou ale jinak :yes: :-)
Avatar - holden2
kterej vosel to zase zplodil
holden2
| 13. 11. 2018 11:41
50 mil na podvozku MQB? Když v 2015 jich byly 4 miliony? Už si vyhlizejte plochy kam ty hnoje budete odkládat milej folcvagne
Z prvych
99matthew99
| 13. 11. 2018 12:09
majitelov si spravia testovacich pilotov ako tomu bolo pri TSickach a mozno tak po 3-4 rokoch sa dostanu technologiami a dojazdom tam kde je nemenovana znacka uz zopar rokov.
Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 13. 11. 2018 12:09
>:D Kolman zase potvrdil svoju nulovu kredibilitu a odbornost.. je z neho obycajna clickbite whore..
Este pred par rokmi sef VAG hovoril ze su 10 rokov za Teslou a nevedia ju dobehnut lebo napreduju rychlejsie ako akakolvek ina firma, ktora by im mohla robit dodavatela a korejsky LG chem im blokuje Hyundai/Kia koncern a Toyota/BMW im urcite nepobezia predavat solid state baterky ak sa im to nahodou podari v 2025+..
Avatar - Emel
:D
Emel
| 13. 11. 2018 12:35
Autor cituje CEO VW, to je snad v pořádku, ne?

Ale jinak máš pravdu, klíčová otázka je, který výrobce je dnes schopný takové množství vůbec vyrobit a dodat... Panasonic, nějaký méně známý hráč, nebo snad více různých dodavatelů? Pro takové množství je potřeba i fůra surovin. No, tohle si zřejmě pan Diess nechal pro sebe, stejně jako další detaily (kapacita, cena baterií).
:D
Emulgator
| 14. 11. 2018 09:51
Tak VW by mel mit nasmlouvany LG Chem, Samsung SDI, snad i cinsky CATL, a do toho pracuje na projektu vlastni baterkarny s SK Innovation...
Jinak odhadovana kapacita vyrobcu na rok 2020 je nejakych 350 GWh automobilovych baterek (z cehoz bude asi 35 GWh Tesla gigafacory), tzn tz kapacity se buduji ve velkem, az se nekteri analytici obavaji, ze bude previs nabidky baterek nad poptavkou automobilek...
Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 14. 11. 2018 11:22
"Odhadovana kapacita vyrobcu na rok 2020 je 350GWh" Ktoreho vyrobcu?
Uvadzas stare odhady Tesly z roku 2014, 35GWh bude dosiahnutych tento rok a nove plany na 2020 su 105 GWh of battery cells and 150 GWh of total battery pack co bude stale malo kedze Tesla Energy divizia doslova hladuje co sa bateriek tyka. Ti niektori analytici su asi tak kredibilni ako ti co uz roky predpovedaju krach Tesly >:D Tesla je dnes s Modelom 3 iba na dvoch trhoch a uz jeho vyrobu brzdi nedostatok baterii a kedze tie iste 2170 bateri idu aj do Modelu 3, do Energy rieseni a pojdu aj do Modelu Y tak aj keby sa stihla rozbehnut vyroba baterii v Shanghai na slusne kapacity tak stale budu mat velky nedostatok baterii pre vlastne produkty a to ani nehovorim o predaji inym automobilkam.. analytici >:D
Konkurencia od ktorej chce VW brat baterie vo vysnivanych kapacitach :-) je stale pozadu za Tesla packmi s Tesla 18650 modulmi v Model S a X, takze akekolvek clanky kde VW pise ze bude vyrabat EV s porovnatelnymi parametrami lacnejsie ako Tesla je smiesne PR ;) Pri takomto drahom outsourcingu moze VW skoncit iba dvoma sposobmi. Ako Apple alebo ako Chevrolet: s vysokou koncovou cenou (vysoke platby Samsungu a LG) alebo s nulovou marzou (EV budu sluzit iba na znizenie koncernovych emisii).
:D
Emulgator
| 14. 11. 2018 12:02
Vsech vyrobcu logicky, kdyz je to celosvetova produkce. Jinak kapacity linek 35 GWh mozna dosahne tesla (presneji panasonic) do konce toho roku (tzn realne to muze vyrobit 2019), a ohledne navyseni kapacity nad 35 GWh teprve ted zacinaji jednat s panasonicem (dle vyjadreni tesly), tezko cekat, ze za rok kapacitu ztrojnasobi...
Avatar - Emel
:D
Emel
| 14. 11. 2018 12:05
Viděl jsem odhad Bloombergu (tak rok starý) a ten mluvil o 278GWh / rok pro 2021.
Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 14. 11. 2018 12:18
Bloomberg je najvacsie anti Tesla a anti EV medium.. im neverim ani nos medzi ocami. Ti este aj po Q3 financnych vysledkoch najlepsich v historii pisali clanky preco Tesla zkrachuje v 2019..
Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 14. 11. 2018 12:46
Nie kapacita ale vyroba dosihane este tento rok 35GWh a kedze predbehli povodne plany o 2 roky tak nevidim dovod neverit ich planom na strojnasobenie vyroby kedze prave dokoncuju obrovsky zavod v Lathrop a maju v dlhodobom prenajme dalsie 3 budovy s rozlohou 1 milion stvorcovych stop a uz stavaju Gigafactory 3 ktora ma za 2 roky vyrabat 250 000 aut a battery packov, obzvlast v dobe kedy ostatne automobilky iba rozpravaju o elektrifikacii a o planoch na siet nabijaciek by prave Tesla mala byt prikladom plnenia slubov..
:D
Emulgator
| 14. 11. 2018 12:50
Takze kdyz tesla prohlasila ze odhaduje na letosni rok vyrobu 20 GWh, tak lhala, nebo nemela tak dobre informace jako ty?
Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 14. 11. 2018 13:04
Aby si v tom mal jasno. Vyvoj baterii 2170 robi Tesla + Panasonic. Vyrobu clankov robi Panasonic. Vyrobu battery packov robi Tesla, vsetko v spolocnom zavode Gigafactory 1.
Takze k otazke, reporteri ktori sa rozpravali s Panasonicom vedia lepsie ako ty.
"Panasonic is currently deploying new production lines at Tesla Gigafactory 1 to get to 35 GWh of battery cell production by the end of the year."
[odkaz]
:D
Emulgator
| 14. 11. 2018 13:09
Ano, ale kdybys ten clanek trochu chapal, tak zjistit, ze dokoncenim te nove linky se dostanou prave na tu rocni kapacitu 35GWh, ne ze letos vyrobi 35 GWh ze jo, a zaroven tam i pisou presne to co jsem psal, ze tesla s panasonocem jednaji i moznostech dalsiho navyseni vyrobni kapacity v dalsich letech....
Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 23. 11. 2018 01:08
Este by pan Kolman mohol dat update tohto blabolu a to konkretne to ze dedko z VW sa pomylil a ked povedal 50 milionov elektromobilov, v skutocnosti myslel 15 milionov >:D
Šílenci z Wolfsburgu
Arese
| 13. 11. 2018 12:18
Jen jsem zvědavý, kde teď VW najde těch 50 milionů magorů, kteří si těch 50 milionu elektrovehiklů koupí! >:D >:D >:D
P.S. Až se za pár let v praci prokáže, že masová automobilová elektrifikace je totální blbost a likdvidace ekonomiky, tak již budou muset bruselští ekoteroristé se skřípěním zubů odvolat, protože jinak by pod tlakem voličů přišli o svá teplá místečka. A co pak bude VW s těmi miliony objednaných baterek dělat? :-O :-O :-O
Avatar - WinDiesel
Šílenci z Wolfsburgu
WinDiesel
| 13. 11. 2018 12:52
Již v tento moment přicházejí o práci zaměstnanci v oboru výroby spalovacích motorů. Vývojáři, design motorů. na elektru není co vyvíjet, je to jen o baterkách.
Zatím je přezaměstnanost, při první menší krizi bude zle. To jsem potom zvědav co chytrolíni v EU vymyslí, hodí to na národní státy, EU a EK umí pouze vymýšlet zbytečné nesmysly a nařizovat krawiny. Ať se potom nediví že v první hospodářské krizi se tento spolek rozpadne.
Šílenci z Wolfsburgu
topten
| 13. 11. 2018 12:55
takze podle tebe by meli vzit lopaty a kladiva a zacit rozbijet ty stroje ktery jim berou praci, jak to tady uz jednou bylo ..
hele, nikdo nechce delat, tak jen dobre ze bude potreba min lidi do vyroby a zvedne se produktivita.
neboj se toho, ty ses stejne na davkach, lidi jako ty si nakonec polepsej ;-)
Šílenci z Wolfsburgu
topten
| 13. 11. 2018 12:53
ja do toho s chuti pujdu
jestli to bude stat neco pres pul mega jak avizujou, tak jako druhy a treti auto do rodiny, ktery v nouzi bude schopny ujet i nejakych 300km to bude super
Avatar - traveldrive
Šílenci z Wolfsburgu
traveldrive
| 13. 11. 2018 19:09
Na to, aby si takým žvástom veril, si blbý dosť. :-!
Jak koupili?
Nicco
| 13. 11. 2018 13:20
Jako ze nekdo koupil 50milionu baterii od Cinanu nebo mimozemstanu a ted je skladuje v hangaru u Dortmundu?
Jak koupili?
Đawson
| 13. 11. 2018 13:57
Bez tak to jsou 12v autobaterie a auto.cz zase jen prevzalo bulvar
To je dost
kaiserlábus
| 13. 11. 2018 21:29
Už mi ten Musk leze krkem >:D
Avatar - Beefcake
To je dost
Beefcake
| 13. 11. 2018 22:58
Hlavne, ze gumicky dosli.
To je dost
Arese
| 13. 11. 2018 23:49
Jen aby ale nevylili nálev! >:D