Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen nakoupil baterie ve velkém. Teď může postavit 50 milionů elektromobilů

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 13. 11. 2018
15
38
Zobrazit náhledy (15)
Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D.
Německá značka vstoupí rodinou I.D. do moderní éry vlastních elektrických aut. A s elektromobily to celá skupina myslí vážně, jejich produkci počítá v desítkách milionů kusů.

Před dvěma lety představil Volkswagen na pařížském výstavišti koncept I.D., což je vlastně vize elektrického vozu velikosti Golfu, který je od počátku navrhován jako elektromobil. Od té doby německá značka ukázala další členy rodiny – crossover, legendární minibusík a konečně i majestátní autonomní sedan. A brzy už se dočkáme i sériové produkce prvního z nich. Bude jím právě hatchback, který na automobilový trh dorazí závěrem příštího roku.

Smršť elektromobilů ale Volkswagen chystá ve velkém. Už potvrdil třeba to, že do sériové výroby zamíří i elektrický minibus a s největší pravděpodobností i další členové rodiny I.D.. Ti budou sdílet moderní architekturu MEB, jež je podle automobilky „rezervována“ pro 50 milionů elektrických aut napříč celou skupinou.

A generální ředitel skupiny VW Herbert Diess teď potvrdil, že společnosti odpadají i starosti s akumulátory. „Koupili jsme baterie pro 50 milionů vozidel,“ sdělil Diess německému tisku. „Je to ohromující číslo, když zvážíme, že celá skupina VW prodala v loňském roce 10,7 milionů aut.“

Lídr skupiny slibuje zákazníkům silné portfolio elektrických aut a neopomněl ani srovnání s americkou Teslou, na kterou chce Volkswagen vyzrát hlavně příznivou cenovkou. Značka už dříve slíbila, že elektrický hatchback se cenou bude rovnat slušně vybavenému autu s konvenčním pohonem.

Padesát milionů prodaných elektromobilů je vskutku velké číslo. Vždyť se stejným počtem aut VW kalkuluje i pro platformu MQB napříč všemi značkami, které jsou součástí skupiny. Opravdu se elektrické vozy mohou dočkat stejného úspěchu?

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 23. 11. 2018
Este by pan Kolman mohol dat update tohto blabolu a to konkretne to ze dedko z VW sa pomylil a ked povedal 50 milionov elektromobilov, v skutocnosti myslel 15 milionov >:D
:D
Emulgator
| 14. 11. 2018
Ano, ale kdybys ten clanek trochu chapal, tak zjistit, ze dokoncenim te nove linky se dostanou prave na tu rocni kapacitu 35GWh, ne ze letos vyrobi 35 GWh ze jo, a zaroven tam i pisou presne to co jsem psal, ze tesla s panasonocem jednaji i moznostech dalsiho navyseni vyrobni kapacity v dalsich letech....
Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 14. 11. 2018
Aby si v tom mal jasno. Vyvoj baterii 2170 robi Tesla + Panasonic. Vyrobu clankov robi Panasonic. Vyrobu battery packov robi Tesla, vsetko v spolocnom zavode Gigafactory 1.
Takze k otazke, reporteri ktori sa rozpravali s Panasonicom vedia lepsie ako ty.
"Panasonic is currently deploying new production lines at Tesla Gigafactory 1 to get to 35 GWh of battery cell production by the end of the year."
[odkaz]
:D
Emulgator
| 14. 11. 2018
Takze kdyz tesla prohlasila ze odhaduje na letosni rok vyrobu 20 GWh, tak lhala, nebo nemela tak dobre informace jako ty?
Avatar - .StenLi.
:D
.StenLi.
| 14. 11. 2018
Nie kapacita ale vyroba dosihane este tento rok 35GWh a kedze predbehli povodne plany o 2 roky tak nevidim dovod neverit ich planom na strojnasobenie vyroby kedze prave dokoncuju obrovsky zavod v Lathrop a maju v dlhodobom prenajme dalsie 3 budovy s rozlohou 1 milion stvorcovych stop a uz stavaju Gigafactory 3 ktora ma za 2 roky vyrabat 250 000 aut a battery packov, obzvlast v dobe kedy ostatne automobilky iba rozpravaju o elektrifikacii a o planoch na siet nabijaciek by prave Tesla mala byt prikladom plnenia slubov..