Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Které části automobilů nejvíce trpí v zimě? První místo nepřekvapí

Zima autu zrovna nepřeje. Které součástky dostávají nejvíc zabrat?
Zpět na článek
21. 11. 2018 08:45
Avatar - JiVi
21. 11. 2018 08:45
1. misto řidič
1. misto řidič - páč ten dostáva každoročně masírku o zimních pneu a že už ma přezouvat a že už á mít přezuto a jaký flastr, když nebude mít přezuto atd ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
21. 11. 2018 09:46
Re: 1. misto řidič
A ty se divíš? Já jsem letos trochu podcenil zimu (nové auto, objednával sem nová kola, servis měl plno), takže mám aktuálně letní gumy a o víkendu jsem po dlouhé době zkusil, jak auto brzdí i na lehké jinovatce s letními (podotknu že od srpna novými) gumami. A to jen v nízké rychlosti. Ten rozdíl oproti zimákům je propastný..... Ráno i večer je taková pokrývka už skoro týden naprosto běžná, takže mudrcové, co nepřezouvají ohrožují nejen sebe, ale i všechny okolo i když si myslí, jak moc zvládají své auto a jak moc je policie buzeruje...

Díky takovému idiotovi jsem v pátek stál 2 hodiny v koloně, kdy mu to klouzlo na namrzlém mostě...
Avatar - xmarek
21. 11. 2018 10:56
Re: 1. misto řidič
Je zajímavé, že řidič je ten co si nejvíce stěžuje. Ale, že řidič může: [odkaz] ten krám vyhodit a zbavit se tak problémů to "ví" málokdo. A nebo spíš nechce vědět. Takže si dáme tu naší:
"Za všechno může .... (zima,, policie, cestáři, sníh.... a hlavně Quarda)" >:D
Avatar - JirkaV8
21. 11. 2018 09:24
Trpi uplne jine veci
Podle meho nazoru je clanek totalni blbost. Bud je autor nemotorista, co se nikdy v zivote nestaral o zadne auto (uzivat neni starat se) nebo ja jsem letadlo. Necht si laskavy ctenar vybere sam.

Akumulator zvladne po vysvetleni jak na to vymenit i starsi humanitne vzdelana pani, nebo kdejaka Simca. Stejne tak poznaji, ze neni jina cesta a Aku si musi dobit nebo mnohdy nechat dobit. Nic na tom neni, pokud zvladnou napsat sms, zvladly nakonec i tady toto. Ze je to samozrejme komplikace nepopiram. Baterky ale vydrzi mnoho let. Cena baterky na jeden rok provozu je tedy velice pomerne nizka. Narozdil papiru jmenem pojisteni nebo jinych vydaju. Napriklad baterka 4000 Kc, zivotnost 12 let, tedy 333 Kc rocne. To me vosk na sedadla stoji vic. Navic se pri manipulaci s baterkou do auta nezasahuje, nic neodchazi. Problemy s tim, zeby po odpojeni baterky nenaskocilo radio ci jiny spotrebic neznam, ale rozumim pokud to nekdo tak ma, ze to muze povazovat za komplikaci.

Casti, ktera v zime nejvice trpi jsou casti, ktere rezavi! Sul, to je ten problem!!! Sul, ktera se kvuli neridicum zacne rozsevat vsude, ze psy pali tlapky a ve mestech je to nanosene az do vytahu v panelaku i kdyz jsou chodniky suche. Kryty kotoucu hnede, ramena maji lisku, za srouby aby se clovek stydel. Brzdove trubicky, spony vyfuku, nadrz, opasteni katalyzatoru. Nosne casti, pokud je ram tak ten. Kapsy za prednimy koly, podbehy, dutiny, prahy, po sundani calouneni a zvukovych izolaci urcite casti podlahy. Myslite si ze tim to konci? Omlyl, staci otevrit kapotu co nasava slanou mlhu, sroubky drzici troubitka, srouby drzici klady, bandaska na servo kapalinu, ty pristupnejsi z elektrokontaktnu. Chladic vody, chladic klimy …. Ted nemluvim ani o autech po bourackach nebo zvlastnich stavech kdy je ohnite okolo vicka nadrze nebo horni ram celniho skla. Takze ne, baterka pokud klekne tak je to v zime, ano to je pravda. Alespon je to jednoznacne kde je pricina a nemusi se hledat jinde. Ale problem to neni. Problem je sul, ktera se treba v daleko severnejsi Skandinavii pouziva jen minimalne a to v centrech velkych mest nebo nebezpecnych usecich. A kdo si mysli, ze jsem paranoidni, ze nova auta nerezavi a vy jej rezave nemate, tak se pletete. At z nevedomosti nebo z pohodlnosti.

Dobre nabitou baterku a jasny vyhled pres celni sklo preje JirkaV8
Rozbalit vlákno
9
21. 11. 2018 10:27
Re: Trpi uplne jine veci
Životnost baterky s dnešními start-stop systémy, pokud si ho řidič nenechá deaktivovat trvale nebo se nenaučí před každou jízdou ručně vypnout, tak je max. 2-3 roky.
Měl jsem nové auto, na vypínání SS jsem kašlal a hle, přesně po dvou letech mi baterka odešla. Když jsem kupoval novou, tak jsem si ještě musel připlácet za dražší, která je dělaná pro SS.
Takže jsem si nechal ihned po výměně trvale deaktivovat SS a baterka už je v autě 6. rokem a stále funguje bez problémů.
Avatar - twistedTSD
21. 11. 2018 12:59
Re: Trpi uplne jine veci
Problémem je hlavně inteligentní dobíjení, které tlačítkem nevypneš.
21. 11. 2018 13:23
Re: Trpi uplne jine veci
Mas auto, ktore ma nezvladnutu technologiu S&S. Kazdopadne ak hlasia, ze buduci tyzden bude -30, tak baterku proste preventivne dobijem. A o to viac ak jazdim skor kratke trasy kedy baterka nema sancu sa dobit normalne.
Avatar - JirkaV8
21. 11. 2018 13:53
Re: Trpi uplne jine veci
Muj nemecky vuz jednotky SS nastesti nenavstivily. Mam totiz jeste Euro 3 a nejak necitim urgentni potrebu menit. Hm 2-3 roky to by nastvalo kazdeho. Nedavno me tu pranyrovali ohledne vypinani auta na svetlech. Zde jde videt, ze vetsina stroju na stale on/off neni uplne delana.
Avatar - Stejsn
21. 11. 2018 19:43
Re: Trpi uplne jine veci
Urgentní potřeba ti vyvstane, jakmile naše vláda a parlament schválí silniční daň pro starší auta. :no:
21. 11. 2018 13:26
Re: Trpi uplne jine veci
S tym hrdzavenim mas pravdu. Podvozok a spodok karosierie, to su casti ktore v zime najviac trpia. Obzvlast ak je vodic trulo ktory v zime podvozok ani neumyva ("vsak naco, ved o par dni zase pojdem autom!"). Slana brecka ktora mu pri jazde nastrieka na podvozok zaschne, voda sa odpari, a zostane sol pekne prilepena na kove...
Avatar - Beefcake
21. 11. 2018 21:24
Re: Trpi uplne jine veci
Som len zvedavy na tie kvanta umyvaciek, co su otvorene, ked je pod nulou. Tie automaticke pri cerpackach, co opluju spodok trochu vodou a doskriabu lak neratam.
Avatar - Beefcake
21. 11. 2018 21:22
Re: Trpi uplne jine veci
Vyborne napisane, si ma predbehol. Ta korozia a sol je problem c.1. O tom vedia najma japonci a francuzi.
Inertne materialy su drahe, takze kazdy drbe vsade sol.
S tymi severskymi krajinami je to presne tak. Tam maju tu prirodu a svoje auta asi radsej.
Bodaj by bol vsade len ten sneh, maximalne tak odhrnuty a ujazdeny.
22. 11. 2018 07:24
Re: Trpi uplne jine veci
Ktorý zo súčasných francúzov po roku 2000 má problém s koróziou?
21. 11. 2018 09:25
Startovací a zkušební proudy - překlep v článku - atd.
Startovací a zkušební proudy nejsou v desítkách, ale ve stovkách ampér. Na akumulátoru je napsán jeho proud "nakrátko" - ve stovkách ampér.

Úspěšnost startování rovněž velmi závisí - vedle míry vybití a stáří akumulátoru (stoupá jeho vnitřní odpor) - na vnějších odporech aku: jde především o odpory svorek až ke startéru, zejména vlastních Pb svorek aku - jejich oxydaci.

I bez proudové zkoušky aku. vypovídá o zbylé účinné ploše desek (jeho zbylé kapacitě) jednoznačně hustota elektrolytu po úplném nabití. Do bezúdržbových aku. se lze dostat vypáčením krytu (a jeho zpětným "zaklapnutím").
Napětí, zmíněná v článku, vypovídají jen o stavu nabití aku., ale nic o proudech, tj. o zbylé ploše desek (sulfatace, spadlé části).
Rozbalit vlákno
5
21. 11. 2018 10:45
Re: Startovací a zkušební proudy - překlep v článku - atd.
nakratko je slus
to ti ten aku muze klidne bouchnout ..
21. 11. 2018 10:56
Re: Startovací a zkušební proudy - překlep v článku - atd.
Ale jdi. Proto to mám v uvozovkách. Vnitřní odpor aku a vnější odpory včetně samotného startéru jsou velmi malé a aku je při startování téměř nakrátko. A na to je starotvací souprava navržena.
Pozn. A protože jsou proudy velké, je na vnějších odporech takový úbytek napětí, že napětí palubní sítě vozu poklesne jen asi do 8V. Poklesne-li víc, je už aku slabý, nebo je (hlavně) velký úbytek na jeho svorkách. Přesto se dá při dneších zapalovacích soustavách, které dostanou na svíčku 30 kV nastarotavat. Když ne - je konec.
21. 11. 2018 11:00
Re: Startovací a zkušební proudy - překlep v článku - atd.
proud "nakratko" je danej jen vnitrnim dporem zdroje, tedy zkratovanim, resp. slusnutim jeho svorek
vnitrni odpor oloveneho aku je v radu miliohmu, tedy kdyz ho slusnes, proudy budou v radu tisicu amper
21. 11. 2018 21:38
Re: Startovací a zkušební proudy - překlep v článku - atd.
Veľa šťastia pri páčení krytu prajem >:D
22. 11. 2018 08:50
Re: Startovací a zkušební proudy - překlep v článku - atd.
Vyzkoušeno jest. Několikrát a na různých typech. :-)
21. 11. 2018 10:44
"značným odporem"
spravne "znacne malym odporem"...
Rozbalit vlákno
0