Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
Chemlon
Rozumím tomu, že každý nemá na nové auto. Ještě nejsme na úrovni německa. Nicméně z rostoucí ceny za ojetiny je jasné, že se blížíme.
Moc nerozumím ale lidem co si kupují ojetou prémii a pak se diví, že se to kazí a servis stojí hromadu peněz.
Já se držím jednoduchého pravidla. Ojeté auto kupuji pouze v případě, že si mohu dovolit to samé auto nové. Nejlépe to vysvětlím na příkladě: Chci velké rodinné kombi. Maximálně jsem ochoten vydat 750 tis. Nový Superb je tedy jedna z možností, nemám problém si pak tedy koupit jetého Superba. Nebudu ale kupovat jetou A6 za 750, protože nemám na servis/provoz auta za 1,5 mega.
Bohužel se tímto pravidlem řídí velice málo lidí. Většinou si řeknou že mají 500 na nákup auta a místo nového Renaulta si koupí ojeté BMW X5 s původní cenou 2 mega a šidí servis a jezdí v autě kde půlka věcí nefunguje. Zimní gumy shánějí v německu se vzorkem 5 mm, protože nemají na sadu gum za 50 tisíc a podobně.Ale jak se říká, každý svého štěstí strůjcem. Ego je častokrát mnohem silnější než rozum 😄
Moc nerozumím ale lidem co si kupují ojetou prémii a pak se diví, že se to kazí a servis stojí hromadu peněz.
Já se držím jednoduchého pravidla. Ojeté auto kupuji pouze v případě, že si mohu dovolit to samé auto nové. Nejlépe to vysvětlím na příkladě: Chci velké rodinné kombi. Maximálně jsem ochoten vydat 750 tis. Nový Superb je tedy jedna z možností, nemám problém si pak tedy koupit jetého Superba. Nebudu ale kupovat jetou A6 za 750, protože nemám na servis/provoz auta za 1,5 mega.
Bohužel se tímto pravidlem řídí velice málo lidí. Většinou si řeknou že mají 500 na nákup auta a místo nového Renaulta si koupí ojeté BMW X5 s původní cenou 2 mega a šidí servis a jezdí v autě kde půlka věcí nefunguje. Zimní gumy shánějí v německu se vzorkem 5 mm, protože nemají na sadu gum za 50 tisíc a podobně.Ale jak se říká, každý svého štěstí strůjcem. Ego je častokrát mnohem silnější než rozum 😄
V jádru souhlasím s tím, že si spousta lidí koupí jetou prémii a pak pláčou, kolik stojí provoz, že jsou v Áčkách nebo jinde podvodníci, protože se jim ojetina polámala.
Ale jinak jsem případ, co nemá na novou slušnou A6, má na nového Superba a klidně si koupím A6 a bez zásadních problémů ji můžu provozovat. Pokud máš na auto 750, jak jsi pro příklad uvedl, asi nemáš výplatu 20tis. Otázka pak jen je, jestli chceš (a ne můžeš) udržovat třeba Audi místo Superbu.
Ale jinak jsem případ, co nemá na novou slušnou A6, má na nového Superba a klidně si koupím A6 a bez zásadních problémů ji můžu provozovat. Pokud máš na auto 750, jak jsi pro příklad uvedl, asi nemáš výplatu 20tis. Otázka pak jen je, jestli chceš (a ne můžeš) udržovat třeba Audi místo Superbu.
Během prvních dvou let se sníží cena nového vozidla až o 40 %. Později už vozy tak rychle cenu neztrácí, postupem času se může cena dokonce začít znovu zvedat, proto je ať počítám jak počítám výhodnější koupit ojeté auto.
Horskyhavran
hm 46 poboček ve čtyrech zemích, jak stará auta se průměrně prodávájí? tak to není zas tak moc 75000 aut ne, ikdyž málo to taky asi není... >😁
:😉
Igelity od Ytongů jako garáž mám,
vraka z AAA pod nima ukrývám.
Jen co vysvitne v Praze 8 sluníčko,
osvobodím z igelitu svoje autíčko.
Jedu na Dopraváků 874/15 do slamu,
mezi zuby kus nalezenýho salámu.
Topolová je jakoby pán s hasákem,
nebudu s ním ani mluvit prasákem.
Uteču z Áček jako z patra salónu,
sešplhám až dolů potichu po stromu.
Dřív bych z Áček asi vyskočil,
ale to bych střechy aut poničil.
I když na Jarově to občas spraví,
neriskovat a zachránit svoje zdraví.
Byl jsem jako kreslený kocour Tom,
nezaznamenal mě ani policejní dron.
Vrak pod kapotou kvílí a gumy hrabou,
živého mě k AAA zpátky nedostanou.