Pak by auto bylo lehčí, mělo vyšší akceleraci a nižší spotřebu. Uvolněné místo by šlo použít buď pro vložení dodatečných baterií nebo benzínové elektrocentrály, které by si půjčovali. Že by jim to přivezli na zavolání a vraceli by to sami.
Když by Tesla hradila uživatelům 5 výjezdů (závozů) ročně, tak by se nemuseli bát, že jim nepostačí dojezd. Tesla by na tom vydělala, když by místo poloviny baterek zaplatila jen řádově 10 přivezení elektrocentrály a ještě by mohla auťáky zlevnit.
WinDiesel
4
Proč by Tesla platila ze svého něco co si stejně budou muset zákazníci zaplatit.?
Jejich touha po Teslách je taková, že Tesla může zvedat ceny a vykašlat se na výrobu levnějších verzí …
Ale jinak jsem pro, diesel centrály budou vozit náklaďáky a dodávky poháněné dieselovým motorem >😁 >😁 >😁 >😁
topten
3
sranda je, ze elektromobil nabijenej z dyzlovy elektrocentraly v kufru je vyrazne efektivnejsi nez dyzl
mariov8
7
Akorát emise té elektrocentrály jsou proti klasickému automobilovému dieselu typicky o 20 let zpátky. Ohledně té efektivity bych byl z principu také skeptický.
topten
3
A6 250-350k spotreba 8.53 l/100km
tesla S vykon 250-500k spotreba 17.93kWh/100km
[odkaz]
[odkaz]
8.53l = 85.3kWh energie, pri 40% ucinnosti dobreho agregatu = 34.12kWh vyrobeny elektriky - s tim by tesla ujela 190km, misto 100km co s tim ujede dyzlova A6
aby A6 mela stejnou efektivitu jako tesla, musela by mit spotrebu 4.5 l/100km
ten agregat v kufru byla samozrejme nadsazka
Magister
8
Ještě třeba započítat ale způsob, jak se ta elektřina vyrábí a obrovské ztráty při jejím přenosu. Elektrická auta jsou podvod. A problém s bateriema bude, už teď vedle lithia roste v ceně vzácný kobalt. A na vzácné prvky baterková auta taky nejspíš dojedou.
topten
3
to, ze dnesni aku jsou postavene na lithiu a kobaltu neznamena, ze to tak bude naveky
VW tvrdi, ze "nakoupil" baterky do 50mil aut, takze asi maj kde brat
jaky jsou asi ztraty v kabelu na par metrech od elektrocentraly k baterce ??
ztraty v nasi prenosove soustave jsou cca 1TWh za rok.
jo, obrovsky cislo, ale vzhledem k tomu, ze se vyrobi a prenese cca 80TWh energie rocne, tak to je cca 1.25%.
to je skandal >😁 >😁 >😁
freferg
5
U toho slova "nakoupil" máte správně uvozovky. Těžko je hned teď bude mít VW připravený někde ve skladu. Předpokládám že půjde o smlouvu na několik let dopředu a v takové smlouvě většinou i bývá dodatek o změně ceny v případě nárůstu ceny vstupního materiálu.
topten
2
vono spis bude pokracovat postupne zlevnovani
mrazik
3
Cena vstupnich surovin stoupa a cena baterii bude klesat ? Zazrak ?
topten
2
samozrejme, ze cena klesa a klesat bude
v 2010 1kWh prisla na $1000, v 2015 na $350, ted je na $220, v 2023 predpoklad $150, 2028 $100.
kobaltu je v soucasnych lion cca 20%, nove je technologie, kde budou staci procenta 4.
a samozrejme se vyvijeji aku na jinych materialech nez lion a kobalt, a neco z toho urcite dopadne
nebud takovej pesimista
Hammunasakra
1
Klika že ta nafta a benzín se nedělaj v rafinériích = největších spotřebitelích elektrických energie = jak rafinerie vypadá si asi umíš vybavit 😉
mrazik
4
Odkud mas informace, ze rafinerie jsou nejvetsi spotrebitele elektricke energie ?
Lackey
4
Halleluja,
Mam doma už 7 rokov, "dízláka" čo jazdí za 4,7 litrov nafty na 100 km, dojazd na 1 plnú nadrž 1160 km .....
Teda mam efektivitu auta, ako má Tesla, ale s dvakrat vyšším dojazdom...
K*rňa, ten technický vývoj je nezastaviteľný
topten
2
a ma ten tvuj rakovino-jedomet 300+ koni, zrychleni pod 6 sec a meri skoro 5 metru na dylku a 2 metry na sirku??
WinDiesel
5
Aby Tě jednou nekleplo až zase budeš vymýšlet howadské kombinace jako je rakovino-jedomet.
Rakovinu a jedy máš hlavně v tom co nosíš na krku, mozek chybí, rakovina jej dávno pozřela zbyly jen jedovaté výpary.
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
topten
1
je to mozny
ale i ty moje pouhy mozkovy vypary na tebe staci 😉
mrazik
5
Tohle je jediny argument elektrickych aut a zoufaly. Mimochodem kolikrat takovy start Tesla zvladne ?
kari.laz
2
Aby pak na to dvakrát šlápne a volá na asistenční službu pro odtah, protože ho baterky nechají u krajnice >😁 .
Je krásné sledovat, jak když člověk potká Teslu, tak to odpíchne skoro tak rychle jako trolejbus a po dálnici se plazí do 120. To už musí být svátek, aby jsem potkal Teslu jedoucí rychleji, než 120.
milankas
1
Tak až budu mít Teslu, tak navrhuji tento test. Každý se zavřeme ve své garáži, ty plnou nádrž, já plné baterky, s nastartovaným autem, klima na 22 st. Celsia, komu déle vydrží palivo. Souhlasíš ?
WinDiesel
3
pěkná howadina >😁
topten
2
takze do toho nejdes
ani se ti nedivim, nedockal by ses ani toho, az se rucicka v nadrzi vubec pohne ...
Šimpanz
0
Proč hovadina? Klidně bych souhlasil ovšem s dodatkem, že do jeho garáže budou svedené zplodiny z Mělnické elektrárny a v policích bude mít vyrovnané vyhořelé palivo z Temelína.
kari.laz
1
já navrhuji test cesty z Aše do Ostravy a zpět. Zapnutá klima, na trase vždy maximální povolenou rychlostí. schválně, kde se sejdete, až pojede se spalovacím autem zpět a ty ještě nebudeš ani tam >😁 >😒]
milankas
1
Na silnici nezávodím, ale zajisté víš, žes napsal nesmysl. Proč by někdo jezdil na otočku 570 km tam a zase zpět ? Na 95% jízd bohatě stačí dojezd 300 km s nabíjením doma přes noc.
kari.laz
0
Já napsal že se bude na silnici závodit? Napsal jsem dle povolených limitů. A proč podsouváš tvé potřeby jiným, že jim pár kilometrů stačí? O tom ať si rozhodne každý sám.
Ale tvé silně pokřivené uvažovaní jasně potvrzuje fakt, že souboj aut v garáži ti přijde jako adekvátní porovnání, ale jízda po silnici už není adekvátní srovnání dvou aut.
lyon667
0
Baví mě, jak elektromobilisté neustále porovnávají hovadiny, ale ke srovnání, které by odpovídalo realitě všedního dne, se nemají.
Blue Sun
0
Realita všedního dne je kolem 50 km do práce, totéž zpět, maximálně nějaké poskoky s dětmi po okolí. Ne, cesta 1500 km "někam" není všední realita, to je výjimečná situace.
Když by Tesla hradila uživatelům 5 výjezdů (závozů) ročně, tak by se nemuseli bát, že jim nepostačí dojezd. Tesla by na tom vydělala, když by místo poloviny baterek zaplatila jen řádově 10 přivezení elektrocentrály a ještě by mohla auťáky zlevnit.
Jejich touha po Teslách je taková, že Tesla může zvedat ceny a vykašlat se na výrobu levnějších verzí …
Ale jinak jsem pro, diesel centrály budou vozit náklaďáky a dodávky poháněné dieselovým motorem >😁 >😁 >😁 >😁
tesla S vykon 250-500k spotreba 17.93kWh/100km
[odkaz]
[odkaz]
8.53l = 85.3kWh energie, pri 40% ucinnosti dobreho agregatu = 34.12kWh vyrobeny elektriky - s tim by tesla ujela 190km, misto 100km co s tim ujede dyzlova A6
aby A6 mela stejnou efektivitu jako tesla, musela by mit spotrebu 4.5 l/100km
ten agregat v kufru byla samozrejme nadsazka
VW tvrdi, ze "nakoupil" baterky do 50mil aut, takze asi maj kde brat
jaky jsou asi ztraty v kabelu na par metrech od elektrocentraly k baterce ??
ztraty v nasi prenosove soustave jsou cca 1TWh za rok.
jo, obrovsky cislo, ale vzhledem k tomu, ze se vyrobi a prenese cca 80TWh energie rocne, tak to je cca 1.25%.
to je skandal >😁 >😁 >😁
v 2010 1kWh prisla na $1000, v 2015 na $350, ted je na $220, v 2023 predpoklad $150, 2028 $100.
kobaltu je v soucasnych lion cca 20%, nove je technologie, kde budou staci procenta 4.
a samozrejme se vyvijeji aku na jinych materialech nez lion a kobalt, a neco z toho urcite dopadne
nebud takovej pesimista
Mam doma už 7 rokov, "dízláka" čo jazdí za 4,7 litrov nafty na 100 km, dojazd na 1 plnú nadrž 1160 km .....
Teda mam efektivitu auta, ako má Tesla, ale s dvakrat vyšším dojazdom...
K*rňa, ten technický vývoj je nezastaviteľný
Rakovinu a jedy máš hlavně v tom co nosíš na krku, mozek chybí, rakovina jej dávno pozřela zbyly jen jedovaté výpary.
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
ale i ty moje pouhy mozkovy vypary na tebe staci 😉
Je krásné sledovat, jak když člověk potká Teslu, tak to odpíchne skoro tak rychle jako trolejbus a po dálnici se plazí do 120. To už musí být svátek, aby jsem potkal Teslu jedoucí rychleji, než 120.
ani se ti nedivim, nedockal by ses ani toho, az se rucicka v nadrzi vubec pohne ...
Ale tvé silně pokřivené uvažovaní jasně potvrzuje fakt, že souboj aut v garáži ti přijde jako adekvátní porovnání, ale jízda po silnici už není adekvátní srovnání dvou aut.