Pak by auto bylo lehčí, mělo vyšší akceleraci a nižší spotřebu. Uvolněné místo by šlo použít buď pro vložení dodatečných baterií nebo benzínové elektrocentrály, které by si půjčovali. Že by jim to přivezli na zavolání a vraceli by to sami.
Když by Tesla hradila uživatelům 5 výjezdů (závozů) ročně, tak by se nemuseli bát, že jim nepostačí dojezd. Tesla by na tom vydělala, když by místo poloviny baterek zaplatila jen řádově 10 přivezení elektrocentrály a ještě by mohla auťáky zlevnit.
Proč by Tesla platila ze svého něco co si stejně budou muset zákazníci zaplatit.?
Jejich touha po Teslách je taková, že Tesla může zvedat ceny a vykašlat se na výrobu levnějších verzí …
Ale jinak jsem pro, diesel centrály budou vozit náklaďáky a dodávky poháněné dieselovým motorem >:D >:D >:D >:D
Akorát emise té elektrocentrály jsou proti klasickému automobilovému dieselu typicky o 20 let zpátky. Ohledně té efektivity bych byl z principu také skeptický.
A6 250-350k spotreba 8.53 l/100km
tesla S vykon 250-500k spotreba 17.93kWh/100km
[odkaz]
[odkaz]
8.53l = 85.3kWh energie, pri 40% ucinnosti dobreho agregatu = 34.12kWh vyrobeny elektriky - s tim by tesla ujela 190km, misto 100km co s tim ujede dyzlova A6
aby A6 mela stejnou efektivitu jako tesla, musela by mit spotrebu 4.5 l/100km
Ještě třeba započítat ale způsob, jak se ta elektřina vyrábí a obrovské ztráty při jejím přenosu. Elektrická auta jsou podvod. A problém s bateriema bude, už teď vedle lithia roste v ceně vzácný kobalt. A na vzácné prvky baterková auta taky nejspíš dojedou.
to, ze dnesni aku jsou postavene na lithiu a kobaltu neznamena, ze to tak bude naveky
VW tvrdi, ze "nakoupil" baterky do 50mil aut, takze asi maj kde brat
jaky jsou asi ztraty v kabelu na par metrech od elektrocentraly k baterce ??
ztraty v nasi prenosove soustave jsou cca 1TWh za rok.
jo, obrovsky cislo, ale vzhledem k tomu, ze se vyrobi a prenese cca 80TWh energie rocne, tak to je cca 1.25%.
to je skandal >:D >:D >:D
U toho slova "nakoupil" máte správně uvozovky. Těžko je hned teď bude mít VW připravený někde ve skladu. Předpokládám že půjde o smlouvu na několik let dopředu a v takové smlouvě většinou i bývá dodatek o změně ceny v případě nárůstu ceny vstupního materiálu.
samozrejme, ze cena klesa a klesat bude
v 2010 1kWh prisla na $1000, v 2015 na $350, ted je na $220, v 2023 predpoklad $150, 2028 $100.
kobaltu je v soucasnych lion cca 20%, nove je technologie, kde budou staci procenta 4.
a samozrejme se vyvijeji aku na jinych materialech nez lion a kobalt, a neco z toho urcite dopadne
nebud takovej pesimista
Halleluja,
Mam doma už 7 rokov, "dízláka" čo jazdí za 4,7 litrov nafty na 100 km, dojazd na 1 plnú nadrž 1160 km .....
Teda mam efektivitu auta, ako má Tesla, ale s dvakrat vyšším dojazdom...
Aby Tě jednou nekleplo až zase budeš vymýšlet howadské kombinace jako je rakovino-jedomet.
Rakovinu a jedy máš hlavně v tom co nosíš na krku, mozek chybí, rakovina jej dávno pozřela zbyly jen jedovaté výpary.
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Aby pak na to dvakrát šlápne a volá na asistenční službu pro odtah, protože ho baterky nechají u krajnice >:D .
Je krásné sledovat, jak když člověk potká Teslu, tak to odpíchne skoro tak rychle jako trolejbus a po dálnici se plazí do 120. To už musí být svátek, aby jsem potkal Teslu jedoucí rychleji, než 120.
Tak až budu mít Teslu, tak navrhuji tento test. Každý se zavřeme ve své garáži, ty plnou nádrž, já plné baterky, s nastartovaným autem, klima na 22 st. Celsia, komu déle vydrží palivo. Souhlasíš ?
Proč hovadina? Klidně bych souhlasil ovšem s dodatkem, že do jeho garáže budou svedené zplodiny z Mělnické elektrárny a v policích bude mít vyrovnané vyhořelé palivo z Temelína.
já navrhuji test cesty z Aše do Ostravy a zpět. Zapnutá klima, na trase vždy maximální povolenou rychlostí. schválně, kde se sejdete, až pojede se spalovacím autem zpět a ty ještě nebudeš ani tam >:D >:-[]
Na silnici nezávodím, ale zajisté víš, žes napsal nesmysl. Proč by někdo jezdil na otočku 570 km tam a zase zpět ? Na 95% jízd bohatě stačí dojezd 300 km s nabíjením doma přes noc.
Já napsal že se bude na silnici závodit? Napsal jsem dle povolených limitů. A proč podsouváš tvé potřeby jiným, že jim pár kilometrů stačí? O tom ať si rozhodne každý sám.
Ale tvé silně pokřivené uvažovaní jasně potvrzuje fakt, že souboj aut v garáži ti přijde jako adekvátní porovnání, ale jízda po silnici už není adekvátní srovnání dvou aut.
Realita všedního dne je kolem 50 km do práce, totéž zpět, maximálně nějaké poskoky s dětmi po okolí. Ne, cesta 1500 km "někam" není všední realita, to je výjimečná situace.