máme X3 - 30d a motor má rezervu výkonu a při klidný jízdě neni skoro slyšet. Motor , automat i řízení super, 20 runflat jsou krásný na koukání, ale trochu tvrdší, zpracování interieru perfektni. Spotřeba většinou po městě lehce přes 8.
disko 2.0si4 takže stejná velikost plus mínus i váha a stejný automat.Po Brně jezdí za 11l něco ale při hodně plynulý jízdě.Automat po přeřazení udržuje otáčky na asi 1300 a řadí max do 2t ot.
Ja se nebavim o kultivovanosti motoru, na chrochtak jsem zvyklej. Ale aerodynamickej hluk a kraval od pneu na premiove urovni neni. Coz hodnotim ciste pocitove, nenosim na krku meric decibelu a pocit je pro me dost dulezitej ;-)
Čekat od jakékoliv R4 nafty kultivovanost je nesmysl. Řešit něco pocitově je také liché. Obecné odtlumení X3 je jinde než u Mégane a tak se pocit zrychlení rozmělní. Sám bych do 20d nešel, ale chápu, proč si ji někteří kupují.
ve stejném autě mi to dělalo litr, dvoulitr vs. třílitr. do hry vstupuje milión faktorů.nepsal jsem podstatně víc, psal jsem litr a půl. pokud používají v BMW nějakou pokřivenou metodiku, potom je ta metodika stejně pokřivená pro dvoulitr jako pro třílitr. kolik je rozdíl papírových spotřeb? tipuju, že litr, nechce se mi to hledat. ten údaj ve spritmonitoru považuju za statistickou odchylku potvrzující pravidlo:)
edit: je to 0.9 litru.
edit2: teď jsem projel pár dieselových pick-upů... zapoměl jsem si čichnout... ale... ten zvuk ne, ten nechci poslouchat. šestiválec v Amaroku byl o kousek lepší. o kousek.
O cene som nič nepísal, len som vyvracal Tvoj omyl, že dvojliter je úsporný a trojliter bude žrať podstatne viac. Komu ide o peniaze, proste nebude kupovať ani ten 30i, ale uspokojí sa s 20i (ďalšia stotisícová úspora) a ak mu ide aj o spotrebu, tak 20d.
Nechcem sa hadat ale ak take auto bude sluzit ako mamataxi a bude robit kratke trasy tak si myslim ze sa to prejavi na spolahlivosti auta a myslim ze na diesli je toho viac co sa moze pokazit.
X3 jsem testoval pred cca pul rokem v nejake lidove verzi 20d kolem 55 tisE se zamerem koupit to jako rodinny auto. Prekvapila me prostornost interieru. Co me ale dost zklamalo byl motor - tech 140kw jelo pocitove s automatem srovnatelne s 96kw dci v ve starsim meganu, odhlucneni prumer neodpividajici cenovce. Jinak pekny auto, hlavne interier, ale nekoupil jsem. X4 pro me nesmysl pro panicky - privesky.
Ano, pod zátěží se nůžky rozevírají. Otázkou je, jak často kdo jezdí pilu, na dálnici v ilegálních rychlostech to samozřejmě bude víc. Výkonově stejné benzínové a naftové auto bude ve finále podobně dynamicky schopné, nepřisuzoval bych naftě žádnou zázračnou moc. Jinak už by všechny eMka byly dávno v dieselu.
Tak mi aktuální situace kolem dieselů připomněla film Sleeper. Hlavního hrdinu, spolumajitele restaurace s makrobiotickými potravinami U veselé mrkvičky,probudí po nechtěné 200leté hybernaci. Okamžitě se dožaduje nějaké zeleniny k obědu. Jeden z doktorů nechápavě čučí a druhej mu vysvětluje : "Oni si tenkrát totiž mysleli, že květák je zdraví prospěšný zatímco steak nikoliv. Přitom dnes už víme že je to přesně naopak." >:-[]
Není to poprvé ani naposledy v historii, co se lítá ode zdi ke zdi. Fascinující ovšem je, jakým způsobem to politici, média a značná část veřejnosti "žere". Jediná pravda, mávátka a můžeme volat sláva. ;-)
Moje zkušenost říká litr, ale budiž. Ok, žere o dvě deci míň, a pořizovací cena je 1,78M vs 1,48M - pouhých třista tisíc rozdíl >:D >:D >:D Jasně, dvouliter není vhodný, kupte trojliter, vrátí sa vám... čoskoro >:D
Zrejme si prehliadol moju reakciu zo 14:46, tak zopakujem, že podľa spritmonitoru X3 30i jazdí za 10,16 l a 40i za 10,39 l. Takže aké "o litr a púl"? Dve deci! Skrátka a jasne dvojliter benzín pre veľké SUV nie je vhodný motor, ak už benzín, tak rovno R6, ktorý žerie fakticky to isté, ale pri neporovnateľnej dynamike.
Mne spíš zajímalo jak velký efekt má ten rozdíl těžiště. Tzn o kolik rychleji projedu zatáčku třeba v tom Aurisu hybrid, proti obyčejnému Aurisu, nebo Fokusu/Golfu. Na to mi Sakra nikdy neodpověděl.... abych se nedozvěděl, že ten brutální rozdíl pár mm mi přidá 1km/h... >:D
Protože kdyby si někdy opravdu četl, co píšu já a ostatní, tak jsem psal, že jsem se na to auto šel podívat s tátou, který SUV jezdí ;) Fakt, občas si přečti co ostatní píšou, bude to lepší a přehlednější :-)
Hodil jsem do konfigurátoru X3 M40i a s výbavou co by mě dávala smysl (plus střešní okno) jsem "dorazil" na plus - mínus tu samou cenu, i když v základu je cena u M40i o cca 400k vyšší.
Vypadá to tak, že u testovaného vozu se s výbavou na přání moc "nepatlali". ;-)
Pověz mi, jak na rovině ve 130-150ti km/h mi nižší těžiště u SUV pomůže se zbavit toho pro mne největšího problému : Pocitu, že sedím moc vysoko.
Jestli jde o náklony v zatáčkách, tak Kuga, ve které jakožto SUV jezdím nejčastěji, zvládá táhlé dálniční zatáčky i ve vyšších rychlostech a je docela stabilní na poměr třídy, to mi ale nevadí, vadí mi ten vyšší posaz ;)
ja myslim, ze smer, kterym se to bude dal ubirat rakusaci timhle ukazuji - tedy ze spalovakum se rychlost na dalnici omezi na tech 100, elektroautum zustane 130.
souhlasim, ze je asi nepruchodny, aby namachrovanyho manazirka ve stodolovitym SUV na dalnici predjizdela cestou do prace jeho uklizecka ve fabii …
ale smysl omezovani spalovaku neni jen ekologicky, ale bude cim dal vic politicko-ekonomicky - tedy omezit zavislost EU na rope a tedy na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a russaci
To je srovnání mimo... Jestli vidíš jak pokračuje omezování dopravy ve městech, kdy se zakazuje hlavně ve městech, tak to poslední co bych čekal je, že omezí SUV na dálnici... To nemají ani ti Rakušani , protože s elektrickým nebo hybridním SUV můžeš cokoli...
X3 20i je za 10,5. Šestiválec bude o litr a půl výš a pořizovací o dvě kila?
Ano, benzin žere, žral a bude zrat o dva víc. Deset mi přijde v pohodě. X3 3.0i jezdila za 13. Tohle jede lip a za min. Kdo nájezdi víc koupi močovinku. Všichni spoko:)
Po dlouhé době s tebou souhlasím, SUV mne nejvíc nebaví na dálnici, ale jsi naivní , jestli myslíš, že je zakázou a omezí právě tam... Takhle oni neuvažují.. navíc na té dálnici při ustálené rychlosti "smrdí" nejméně;)
jestli ma SUV nekde smysl krome hor a lehkyho terenu, tak to je prave mesto. smysl nema na dalnici.
takze jestli prijdou nejaky zakazy tykajici se SUV, tak se budou tykat dalnice. a to ne tak, ze by mely zakaz na dalnici, ale budou mit omezenou rychlost - napr. u nas misto 130 jen 100 a to si pak spousta lidi rozmysli, jestli se s SUV potahnou snecim tempem nebo pojedou klasikou
ja se svym minulym benzinakem jezdil 7-7.5, pak sem to na par dni pujcil jednomu zoufalymu znamymu co o auto prisel a potreboval jet nekam dal a kdyz mi to vratil, svitilo tam 9.8. tak sem se ptal co s tim delal a von mi rek, ze to tak pekne jede, ze to je tak tichy, ze tu rychlost vnima uplne jinak, tak ze tomu cas od casu nandal. a vubec, po nemeckejch dalnicih se prece jezdi 200+ ...
Proč se tady pořád řeší ty vyšší náklady na servis ?! O kolik je dražší moderní naftový turbomotor servisovat u nového auta, narozdíl od toho moderního turbobenzínu ?
Pokud nenarazíš na vyloženě špatný výrobek, tak do 300-350 tisíc km tě většinou moc věcí netrápí ani u dieslu, za předpokladu, že se o auto staráš tak, jak máš. Oleje, rozvody a všechno potřebné, měníš v jakémkoliv motoru, nebo se mýlím ?
Příklady pětek nebo trojek mě v tomto případě nezajímají, u nich bych nic podobného nepsal.
Řeč je o X3, X3 30i na 2,5tis trase převážně kalup po dálnici 12,3 litru, X3 20d na stejné trase stejným tempem 8 litrů. Ve sprintu rozdíl x3 30i:20d je, při pružném zrychlení na dálnici ne, to že 20d "ukáže záda" jsem měl napsat striktně vůči 20i, moje chyba.
Jj. Proste i ako veľký priaznivec benzínu do tohto typu áut by som 30i nebral, buď 25d s podobnou dynamikou, ale podstatne nižšou spotrebou, alebo 40i s podobnou spotrebou, ale o level lepšou dynamikou.
Prečo nedáš X3? Tam Ti vyjde spotreba 30i priemerne 10,16 l, kdežto s trojlitrom 40i je to 10,39 l. Teda liter a dva valce naviac, dramatických 108 koní navyše a rozdiel dve desatinky. Takže áno, ten štvorvalec v X3 je užraný a proste do ťažkého SUV je nevhodný.
Stále X3 není "hromotluk" typu X5 či X7, aby benzín neměl smysl. Rozdíl mezi podobnými výkony 20i a 20d je 58 tisíc, když se do toho započítá rozdíl v servisu, menší riziko drahých poruch a větší klid na palubě, tak bych šel u této kategorie auta ještě do benzínu.
Obzvláště, pokud to bude sloužit jako mamataxi s nájezdem do cca 20 tisíc ročně a častými krátkými popojížďkami se studeným motorem po městě.
Jj, kým u sedanu by som ten 30i bral (v 3ke, podmienečne v 5ke), tak v ťažkom SUV s veľkou čelnou plochou mi štvorvalcový benzín príde ako kombinácia tých negatív, také "ani-ani". Proste ani nie športovo dynamický, ani nie úsporný. Teda buď chcem benzín a dynamiku, idem rovno do 40i a keď na to nemám, resp. nechcem takú spotrebu, tak 20d. Štvorvalec, čo žerie 12 litrov, to je už len veľká ekológia. Dôvod pre kúpu takéhoto SUV s benzínom 2,0 vidím naozaj len ako písal redaktor, nemáš rád naftu, ale pool car policy ti nedovoľuje šesťvalec.
Máš tam ale 5er, navíc 7 kusů, z toho 1 hybrid a jen 1 xdrive...Takže těch 10-12 u X3/4 odpovídá. Navíc zde nejde jen o spotřebu. 2,0 4 válec benzín je prostě v těchto autech nesmysl.
Upřímně, ty dvě auta mi přijdou v daných specifikacích fakt hezký. A to SUV jdou úplně mimo mne, i když tedy nejsem ani fanda ani vyložený odpůrce.
Vzhled prodával vždycky, ale dřív šel vzhled u bmw i s funkcí, to se částečně mění.
Ad jedna, když si vyfiltruju na spritmonitoru pětky se stejným motorem, jsem okolo 8.5 litru, což koresponduje s mojí dvouletou zkušeností. Přes deset tam není nikdo
[odkaz]
Ad dvě, X3 s dvoulitrovým dieselem je na stovce za osm sekund, tohle za šest a půl. Srovnávali jsme moji trojku s 2,0D, když se kupec rozhodoval, jestli potřebuje benzín. Po vyzkoušení už se neptal.
Kdyby aspoň na šestihrnky, ale jezdit s X3 za 12 litrů jen pro pocit, že mám pod kapotou "čistý" benzín, a každý 20d mi za 8 litrů ukáže záda, hmm, to je fakt nabídka. :-!
Říkám to už nějakou dobu, v rámci aktuální antidieslové pomatenosti 2,0l 4 válec benzin budou teď u bmw tlačit, kam jen to "půjde". 330i bude toho nejlepším příkladem, kde já doufám, že smysl naopak má.
Už jsem viděl několik skladových "zapůlzdarma" 530i xdrive, jestli tam je to úlet, tak tady u x3/4 xdrive30i zbytečné vypisovat nedostatky, zde všechno špatně.