Mezi úřednicky nudné passaty loni vtrhl umělec jménem Arteon. Do módních trendů však více než Němci promlouvají Francouzi a Peugeot tuto tradici nyní potvrzuje extravagantním modelem 508.
Jen jsem pro, aby při fcl byla odstraněna horní část volantu, budíky by se posunuly níže a volant by pak nemusel být tak nízko. Extravagantnost by zůstala a bez ergonomického failu.
Mám to stejně, ta budíkovolantová manýra je naprosto zbytečná, designu vnitřku nijak nepomáhá, být budíky na svém místě a mít volant normální tvar a velikost, vypadal by interier přímo premiově a jak říkáš, bez ergonomického failu.
Souhlas, Taky si myslím že se nová 508 povedla designově i technicky jak je vidět z testu. Ale díky pakokpitu je značka Pegueot pro mě prostě nekoupitelná.
:yes::yes::yes: Přesně, už nikdy nikdo nespočítá, kolik zákazníků Peugeot každý rok ztrácí jen kvůli tomu debilnímu i-cocpitu... :-O:'-(:-(8-s:no::no::no:
Tak ta základní ergonomická myšlenka i-cockpitu je OK. Budíky výš a díky tomu není potřeba při jízdě při pohledu na ně tolik klopit zrak. Jenže výsledek je diskutabilní. Většině lidí stejně volant nějak při pohledu na budíky zavazí a navíc je v klíně. Kromě toho to ani nevypadá moc hezky, protože budíky musí být splácnuté.
Tos v tomto případě hrubě netrefil, právě člověk (a jedno jaké výšky), který si bude chtít v 508 sednout správně, bude mít problém, aby na budíky viděl, a přitom měl v přirozené (pro jeho správné držení nezbytné) poloze volant. Je to ergonomický fail, který "správným sezením" obhájit nejde, naopak.
Už s těma řečma o válení dej pokoj. 8-s Jestli chceš aby někdo respektoval tvůj názor, že ti to vyhovuje, buď té lásky a respektuj, že jiným to nevyhovuje.
A este v tejto socialnej vybave? To sa mi ozaj nechce verit. Na druhej strane bolo by naozaj tazke prehliadnut kvality a treba uznat, ze aj v zaklade s mensimi kolesami a halogenmi vyzera prekvapivo dobre, co sa dnes neda povedat o kazdom aute. Som ozaj zvedavy na predajne cisla.
Pro svižnější jízdu potřebuji mít volant vytažený co nejvíc do kabiny na krátké ruce a nahoře. Chápu, že to má každý jinak, ale znovu odkážu na kokpit Loeba nebo jakékoliv závodničky. ;-)
Presne tak, ja to mám rovnako, naviac to nie je len naša subjektívna preferencia, ale v každej škole jazdy učia, že volant treba vytiahnuť čo najbližšie a hore, tak ho ovládaš najlepšie a najbezpečnejšie.
Pokiaľ je mne známe, tak v rallye tebou popísané nastavenie volantu je hlavne preto, že tam máš samosvor a inak by to jazdec ťažko udržal vôbec na ceste.
Problém to není, ale nemůžete mít podvozek zároveň sportovní a komfortní. Pokud to není adaptivní podvozek (u VW je to DCC), tak záleží jak se výrobce rozhodne, že ho naladí.
Komu také vadí provedení i-cockpitu v jinak hezkém vnitřku 508 a raději by tam viděl "klasiku", dejte plus, komu to nevadí a je s tím spokojen, dejte mínus.
Aj podla tejto diskusie sa isto najde viac odporcov tohto riesenia nez podporovatelov, ale dolezita je ina vec - kolkych ludi icockpit odradi od kupy peugeotu a kolkych naopak presvedci. Lebo je to zaujimave a originalne riesenie, ktore sa mnohym bude pacit a moze rozhodnut pri porovnaniu tuctovou konkurenciou, kdezto kritici by si peugeot zvacsa nevybrali ani s normalnymi budikmi. Takze vo finale moze icockpit peugeotu zvysit pocet zakaznikov aj ked vacsina ludi bude nan nadavat. A predajne cisla hovoria, ze nove peugety su uspesne.
Mne toto riesenie vyhovuje dokonca viac - pretoze som si povedal, ze konecne niekto na to prisiel, ze informacie treba mat vo vyhlade a nepozerat sa na ne cez volant. Ani s posedom problem nie je a maly volant medzi nohami rozhodne nemam, tym ze ma mensi priemer tak logicky je viac miesta aj nad nohami a nezavadzia. Za mna velke plus a uz velky volant do auta nechcem.
Tam si každý musí poradit sám, jen říkám, že za mě mi ten posaz nevyhovuje. Měl jsem na firmě pár let P208, podvozkově fajn, motor taky OK. Ale manuální převodovka a malý přeposilovaný volant mi prostě nesedl. Jak je malinkatý, museli ještě přidat na posilovači.
Ale v tom je každý rozdílný a netvrdím, že to tak mají všichni.
Keď sa ale pozrieš ako niektorý dokážu sedieť/váľať sa za volantom tam mám pocit že každý druhý má skoliozu. Takým možno nevadí keď sa to robí inak.
V novej 508 som ešte ani nesedel tak sa zdržujem hlasovania.
Já v tom seděl, uvnitř působilo auto menší, než jsem čekal, volant šišatý, středový panel trochu jak v kosmické lodi, zajímavý, ale musel bych si zvykat na ovládání. Osobně jsem zvědav, jak ty "luxusní" materiály v interiéru dlouho vydrží, protože na mne třeba ten středový panel a různé prvky působili dost křehce a pod krásnou povrchovou úpravou je schovaný jen ten plast.
Ti, co se válí v autech jsou většinou taxikáři a ty trápí maximálně, že jejich Passat B5,5 TDI už nebude v příštích letech moct do města >:D >:-[]
Já si zase pamatuju interiéry VW, které byly i po 200 tisíc možná ošoupané, ale zdaleka né ulámané, naopak Citroen, Peugeot, nebo Renautl, tam už se lecos odlouplo po 150ti tisících. Vlastní zkušenost.
Jak říká jeden starší zkušený mechanik: ...ojetá auta, jsou auta s příběhem, a ojetá francouzská auta, jsou auta se smutným příběhem. >:-[]
A mechanik, který nikdy neopravoval francouzské auto, netuší, co je opravdu (doslova) problém. >:D;-)
>:D Nezapomenu na veselou starší příhodu ze servisu, kde měli na nějakým starším rencku (Scénic?) měnit vzduchový filtr ( nebo nějakou podobnou běžnou záležitost). Nevěděli si rady, jak se k němu dostat, zavolali do Renaultu. Bylo jim řečeno, že buď demontáž půlky obsahu motorového prostoru, anebo - vyříznout do karoserie flexou díru cca 20x30cm, tak to prý řeší oni (rozuměj - oficiální servis Renault). Co k tomu dodat... >:-[]
Kdyz je auto udrzovany, staci sundat kryt sloupku, calouneni, nejakej trojuhelnicek a molitan... Espace ma proste misky tlumicu v kabine diky tvaru... Kdyz neco nejde u zanedbanyho auta povolit/rezat... Musi ven pristrojovka >:D jinak je to dobry auto
Ja som mal Scenica a nebola to až taká tragédia. Menil sa výfuk a nič viac ako čelné sklo, predné kolesá a motor sa kvôli tomu demontovať nemuselo. >:-[]
Ojete Francouzské auto je jako malomocný... Nikdy nevíš, co ti upadne >:D Ne, já francouzská auta rád a dnes už je to taky jinak, ale když sem měl porovnání po 200tis km tak tam vrzalo víc věcí, než u Škodovky, Fordu, nebo VW. Ale žádné z jmenovaných nebylo bez ztráty kytičky. Zase ale karoserie a antikorozní ochrana je u Francouzů už dlouhou dobu velmi dobrá... Když už Francouze, tak Renault.
Tak nejlepší antikorozní úpravou, a troufnu si říct, že na celém světě, měl vždy Peugeot. V devadesátých letech jsem dělal do náhradních dílů a pamatuji si, že na Peugeota nešlo v náhradě koupit prahy. Nikdo by je nekupoval. Přežily by 3x auto. To na Fiesty, Escorty, Vectry, Kadety a jiné skvosty se toho prodávalo tuny. Včetně lemů zadních blatníků. Ty auta už hnily v katalogu.
Nejsou to designový věci ale účelový = byl tam šišatej airbag = pro větší bezpečnost. C6 zas byl z prvních běžnejch vozů s vystřelovací kapotou = aby zachytila chodce = pro větší bezpečnost ;-)
Proč by ti taky v ovládání auta mělo vadit = že je při případnym střetu s chodcem = pro něj bezpečnější. Kapota se nadzvedne a chodec = dopadne do měkkýho = by se dalo říct :-)
Po frantících [odkaz] a [odkaz] je to trochu i o nás [odkaz] ;-)
Doteď si nevěděl že to neni o vzhledu = budiž. Ale teď už to víš = že to bylo z důvodu bezpečnosti = ne kulatýho airbagu. Tak proč dál opakuješ dál to svý?
Ale klidně to mohlo být o bezpečnosti, to já nerozporuji >:D Nezkoumal jsem to, ale sám píšeš níže, že lidem se to nelíbilo - takže se vrátili ke klasickému řešení a nové interiéry DS jsou dle mne lepší, než kdy dříve a i lepší, než ten u P508 ;)
Pevný stred nebol taký hrozný ako by sa zdalo - kritizovali ho hlavne tí, čo s Citroenom nejazdili, alebo len sporadicky. Noví zákazníci tomuto riešeniu nedôverovali, preto ten návrat značky ku klasike. Kto si naň zvykol, nedal naň dopustiť.
Hlavným dôvodom bola bezpečnosť. Väčšina airbagov nemá kruhovitý tvar, a z pohľadu bezpečnosti vraj ani nie je najvhodnejší. Pevný stred = stabilne umiestnený airbag, kryt airbagu sa rozletí správnymi smermi, airbag sa vyformuje do správneho tvaru a ideálnej polohe. Airbag v bežnom volante nemusí mať pri aktivácii ideálnu polohu kvôli vytočeniu volantu.
Druhý dôvod: Odúča vodičov mať ruky položené na priečkach volantu, keďže za ne volant v C5 neotočíš...
Tretí dôvod: Všetky tlačidlá a prepínače na volante sú stále v rovnakej polohe, bez ohľadu na otočenie volantu. Je to kupodivu celkom návykové.
A hlavně v další generaci to vývojem airbagů už nebylo nutný
Já bych teda dál byl pro větší šišatej airbag řidiče a pro vícbodový bezpečnostní pásy = ale v masově vyráběnejch autech je to náklad navíc = a reálnej rozdíl malej
Takže aspoň plus = že to zkusili = že to lidi nedocenili a většina reagovala spíš jako ty = nojo tak to holt bejvá
Dalsie Citroeny maju uz bezny volant, ale prave v Citroene je dost otrasny, skoseny a nejaky tyzden na to treba zvykat. Potom to uz je v pohode. Na rozdiel od Renaultu, kde je v pohode od zaciatku a trosku lepsie sa tam ovlada tempomat.
Nechapem, co maju ludia proti statickemu stredu volantu. Nicomu to nevadi. Mozno trosku menej ergonomicke boli tlacitka na tom strede na Citroene C5, nemal som ich velmi rad, ale ten volant bol dobry. Tak isto som paralerne pouzival aj Peugeot 208 s i kokpitom. To bolo tiez v pohode na bezne jazdenie, ale pri sportovej jazde to uz nebolo take citlive (skor sportovym pocitom s tym trojvalcom :-). Inak ergonomia v pohode, volant som vzdy prisunul k sebe a dal ho najvyssie. Pri spravnom posede za volantom nebol problem. Teraz uz mam budiky medzi volantom v Renaulte a o nic lepsie to nie je, ale ani to nevadi, lebo aj tak vacsinou pozeram na head up displej. A dalsie auto ma len displej v strede na vrchu a tiez to nevadi, netreba ani head up displej a vsetky udaje su na ociach.
tak to zas prrr, na to mi nešahaj. Mám to v C5 a je to perfektná vec. Pred pár dňami som išiel autom, s klasickým volantom a tlačítkami na ňom a musím skonštatovať že ten zatracovaný pevný stred u Citroenu je super.
Dovolím si tvrdiť presný opak: komu sa páči 508, kúpi si ju aj napriek icockpitu, proste úžasný dizajn exteréru, zaujímavý (aj bez ikokpitu) a kvalitne vyzerajúci, takmer prémiový interiér, tak mnohí prekúsnu aj ten nízky volant. Naopak ak by táto zbytočná maniera nebola, v podstate by nebolo na 508 čo kritizovať a predaje mohli byť ešte lepšie. Aj mne sa osobne 508 veľmi páči, tento štýl "5-dverových kupé" mám rád, elegantné, nízke, pritom vďaka 5. dverám praktické, vnútri hodnotne pôsobiace, k tomu aj motory, kde by som si vedel vybrať; nebyť toho silene iného volantu/budíkov, vážne by som sa naň šiel pozrieť. Ale v Peugeote si povedali, že tak ľahko svoje auto nepredajú a spravili icockpit. >:D
Napsal jsi to přesně. Takovou "avangardu" bych ještě pochopil u malého auta do města např 208. U 308 už méně, Ale u manažerského sedanu kde je klienta starší a konzervativnější mi to už vůbec nedává smysl. Pouze tím odradí zákazníky, kteří by o jinak vyloženě pěkném a dle testu i technicky velmi dobrém autě uvažovali. Ale oni to tlačí skoro už 8 let všude. Má to evidentně podporu nejvyššího vedení. Něco se změní až se u Pegueotu zahejbou škatulata.
Mne příjde, že v tester vybral Superb >:D Jinak gratulace 508, osobně i přes styl karosérie vidím konkurenta spíš v klasickém Passatu či Superbu, nebo možná Insignii a MA6 a tam už to tak lehké jako s nejlevnějším Arteonem mít nebude.
Poznámka k předchozí 508 - to auto přeci nebylo v ničem vyloženě špatné, nabízelo na rozdíl od některé konkurence a i nové 508 i silnější a zajímavější motorizace a nevypadalo vůbec zle, možná že bylo spíš až moc "průměrné" a v té průměrnosti byl Passat lepší :-)
Nejsem manažer, takže preferuji klasickou střední třídu, která podléhá ještě trochu jiným kritériíím a 508 bych si jako jediné auto nezvolil. Mít však mimo jiná auta peníze na stylovku třeba párkrát ročně někam na výlet, v létě do Alp ( v zimě asi těžko, když nemá 4x4 >:-[] ) a nebo v zimě na Fr. Riviéru a nechtít z nějakého důvodu coupé, umím si 508 představit. Jinak poslouží lépe konkurence bez i-cockpitu. Auto je to však krásné :yes:
Nevím, Pribáň a spol. projeli Holland track v Trabantech a Maluchu, stejně tak celou jižní Ameriku, Indii i do výše 5000 m n.m.se teď dostali a do Alp, kde je kvalitní údržba silnic, máme nejelpší možné zimní gumy, se nedá dle některých jet bez 4x4.... :-O
Neříkám, že nemá 4x4 smysl, ale dělat z něho něco, co je nezbytné na 2 cm sněhu... to můžou jen Pražáci... V Praze kalamita jak na Sibiři, tři cm sněhu a u Muzea čtyři... >:-[] >:D
To bylo jen rypnuti , že tahle varianta p508 chybí oproti konkurenci >:D Minulý pátek byla v Praze slušná kalamita, ale tam si nepotřeboval Haldex ale mozek a trpělivost >:D Taky mne osobně 4x4 nechybi, ale topmanageri kupují topvybavy a tam to třeba VW má se vším všudy.
Jo a zvolil jsem klasická stříbrná kola, docela lituji, z toho už tak malého výběru a dostupnosti, aby kola nebyly na jaře, jsem asi měl vzít radši tu tmavě šedou, příjdou mi jako pěst na oko :/ Brzy snad přidám recenzi a fotky.
U nás už jsou 4 cm, takže kalamita >:-[] sice se to udrželo jen místy, na cestě už nic není, ale jak to bylo čerstvé, hned jsem jel vyzkoušet nové Polarisy na Fabce, jestli je to tak nestabilní auto, jak tu jeden placal píše...no není :-)
Docela mě mile překvapila funce proti prokluzu a ESP, zasahuje to tak neznatelně, plynule, oproti předešlým generacím, kdy to skubalo, docela příjemný pokrok.
U nás 4 nad nulou >:D Abych byl upřímný, na polaris jsem jezdil v minulém Mondeu a až ke konci, kdy už sem přetahoval jejich životnost, to klouzalo, předtím na Laguně jsem měl něco jako Goodride a taky žádnej problém a to jsme jezdil s oběma auty i na hory a i v zatáčkách bez baterek v kufru to jelo >:D Tady je každý závodník .. to neřeš :-)
V com bolo minule 508 dobre? Ked za nizsiu cenu bol Citroen C5 s hydractive a lichobeznikovou prednou napravou? (u 508 sa muselo doplacat 508 GT). Urcite na tych par vyletov do Alp lepsie posluzi Snow Control a nastavitelna vyska podvozku, ako priplacat a prevadzkovat a servisovat 4x4 (moj nazor).
A v čem špatné? >:D Psal jsem, že nebylo vyloženě špatné. Malé nebylo, motorizace špatné taky nemělo, drahé také ne a ani ošklivé. V ničem nevynikalo, ale ani do plusu ani do mínusu.
skutočná ergonómia ikoku je nepodstatná, lebo dnes už ľudia nečumia na budíky jak voľakedy, dnes sa furt rýpu v displeji a v telefóne, najmä ten ich super systém každá blbosť zahrabaná v infotejmente je super ergo. Proste chceli zaujať, prísť s niečím novým, to je všetko.
Ale inak 508 super. V porovnaní s arteonom síce priestor vzadu zaostáva, ale v pohode stačí, ak sa 190 týpek posadí s rezervou za seba, tak kde je problém? Koľkokrát za rok sedia za sebou dvaja 190+?
To si nie som istý, že si dozadu sadne niekto 190+. Už v Arteone cítiť výrazne menej miesta na hlavu oproti Passatu, so 193 cm som sa dotýkal stropu, tak trochu pochybujem, že oveľa nižší a kratší Peugeot bude vzadu "v pohode".
Prečítal som, ale nechce sa mi moc veriť a aj z fotiek sa mi javí, že v tom Arteone má testér okolo seba oveľa viac miesta:
[odkaz]
[odkaz]
Ale hlavne Nonsens písal, že 190+ týpek sa v pohode posadí za seba, čo v teste neodznelo, tam sa píše: "Naměřených 88 cm od sedáku nutí i průměrně vzrostlé jedince do přikrčení".
moc nejde pod vousy, tak se pořád a pořád potvrzuje, že koncern VW u 80 % produkce neumí naladit podvozek, čímž spoustu svých aut (včetně audi) pošle do škatulky - nemastný neslaný přepravník z bodu A do bodu B. A je to škoda.
Síla VW je jinde, než v podvozku. Je to neutrál, ale zase nic vyloženě špatně nedělá (ve střední třídě, nemluvím o jednoduchých nápravách levných Oktávek).
Nemohu hodnotit Audi, protože s ním mám minimální zkušenosti, ale třeba ten Passat/Superb má podvozky těžce průměrné, ale v 95 % situacích to řidič nepozná. Není to vyloženě kostitřas, ale ani létající koberec. Pokud jezdíš v koncernovém autě dlouhodobě, nepříjde ti, že je někde citelný problém, ale pokud přesedneš, pak je to kolikrát šok. Sám přesedám a po pár tisících km už si zvyknu a šok příjde, až když se vrátím do svého auta.
Nicméně auta VW fungují v komplexu dobře a působí solidně, tak nějaké odhlučnění a komfort lidi tak moc neřeší a kličkování v zatáčkách se stejně nedostanou na hranu. Tohle pozná jen pár zdejších fanoušků, ale když se zeptáte kolegy v práci, nebo kamaráda v hospodě, který není fanoušek, tak zjistíte, že ten Passat/Octavia je na silnici vlastně super.... :/ :-) .
Tohle auto mě dosti míjí...
Dát milion za VW? No budiž, to by ještě šlo. Ale dát milion za auto v základní výbavě a ještě s šizeným podvozkem? Pochopil bych, proč tam dávají McPherson, když by se vymlouvali na nedostatek prostoru pro motor, ale vždyť to má jen čtyřválce! Tak jaký je důvod šidit podvozek? Aha, potřebujeme ušetřit výrobní náklady, odrbat zákazníka! Poslední dobou mám prostě pocit, že automobilky přímo do světa volají, jak na zákazníkovi šetří a šidí ho a ani se za to nestydí (viz třeba nové označování Audi, připlácení několik desítek tisíc pouze za to, že v autě je nahraný jiný SW, postupný přechod k jednodušším podvozkům apod.).
Kdy tohle skončí? Kdy se začnou zase dělat mechanicky poctivá auta? :-(
Ale pokud se to auto liší jen tím SW, tak je výrobní cena obou aut úplně stejná, ale u jednoho člověk platí víc. Respektive - kdyby mi do méně výkonného nahráli jiný SW a zvýšili tím jeho výkon, nebude je to stát ani korunu a mě několik desítek tisíc.
Neplatí to univerzálně, někde se liší i HW, ale někde se s tím člověk setká (viz. např. Fabia 44 vs 55 kW).
Člověk se s tím setká téměř všude, i u Mazdy např. A nikoho nenapadne si stěžovat. Pokud vím, u Audi se to týká 3,0TDI, kde nabízí levněji podladěný třílitr tam, kde konkurence dává výkonější dvoulitr. Mě to přijde jako výhoda, tobě zřejmě jako zlodějina.
Třeba to je jen obchodní praktika, kdy nakonec v automobilce řeknou, že mi prodají tu výkonnější verzi, za cenu té podladěné a já si budu připadat, jako vítěz. Nemůžu to hodnotit, nemám tu zkušenost. V ceníku to ale jako zlodějina vypadá, pořád nemůžu pochopit, za co si připlácím (výrobní cena obojího je stejná, prodejní ne).
To ti dám i mnohem kontroverznější příklady. Vem si, že třeba takové přisvěcování do zatáček nebo funkce HillHold jsou u každé vyrobené Octavie, dají se normálně zapnout přes diagnostiku... přesto jsou v katalogu jako příplatkové položky.
Silnější motor je ok, u motoru obecně se musí zaplatit i vývoj, silnější motor má třeba větší normované emise... s příplatkem 30k za 30k výkonu žádný problém nemám. Navíc u těch motorů fakt obvykle nějaké rozdíly jsou, třeba bytelnější spojka apod.
No a jsme u toho, jestli mi napařují přirážku za sw silnější motor, nebo dávají slevu za podladěný motor. Já si většinou kupuju (už 3xza sebou, z toho jednou mazda) ten slabší a vzteklej teda nejsem. Nikdo mě nenutí kupovat si ten silnější.
Já mám konkrétně problém, že momentálně pokukuju po motoru se šťávou (rozuměj gradací výkonu, výkonovou špičkou) a to ty podladěný verze většinou totálně neumí :-(.
HB, benzín, spíš větší kufr, místo na zadních sedačkách neřeším, tak 450k Kč. Zatím zvažuju Civic, Focus, Ceed, 308, i30, Corolla, Astra.
A budu zkoušet i HR-V, ale hlavně kvůli motoru...
Tak ti držím palec. Ale asi to nebude nic ze "sympatického" kvartetu Honda, Toyota, Mitsu a Subaru? Protože, přiznejme si, tam je nabídka té "šťávy" poměrně modelově omezená.
Uvidím, co ten tříválec. Zvukově mi 3 válce nevadí, ale máme doma v dodávce fordí ecoboost 74 kW a to je průběhem docela tragédie, tak jsem zvědavej ;-).
To jo, Lancer je starej, Subaru příliš vybavený v základu, Toyota se uvidí, jak na tom bude ta 1,2ka v Corolle a Honda třeba překvapí s tříválcem, nebo s 1,5kou v CR-V (Ale crossover zrovna nechci...).
Kazda jedna automobilka setri a kazda jedna vyrabi mene kvalitni (z dlouhodobeho hlediska) vozy.
Ze setri MB / BMW / Audi a treba namisto kovovych sroubu pouzivaji plastove "nahrady", nelakuji kufry zespodu, nemluve o vecech, ktere nejdou videt, dnes uz neprekvapi. Ale pote, co jsem videl RR Cullinan a novy AM Vantage, mi zustalo spatne. Licovani dilu v Astonu bylo zalostne, nektere plasty bych nedal ani na jednorazovy zapalovac - no hlavne, ze Alcantara je asi i na krytu motoru. U RR me zase zarazily nektere detaily, sitky, licovani schovane pod hustymi (a stale skvelymi) koberecky.
Kvalitni, bytelna auta se prestala delat po roce 2008 a generace, ktere dobehly - nemel jsem prodavat svou A6 4.2 :-) Ale nemohou za to automobilky, trend je takovy ve vsem. Dnes lidi chteji na vsechno slevy, na vsechno miliony funkci (ktere nikdy nepouziji a jen se kazi), stovky veci za korunu padesat - hlavne at je toho hodne, velke, at to vypada a tvari se....kvalita nikoho nezajima, dlouho drzici produkty jsou pro "neustale rostouci" ekonomiku a inflaci pohromou > musime tedy plodit miliardy materialnich nesmyslu a neustale rust a vydelavat vice a vice........az jednoho dne nebude kde brat.
Sledujeme dekadenci spolecnosti a skoncime opet jako stari Rimane - nasi rozmazlenosti, rozezranosti, pseudo-socialsmem a humanitou a touhout po neustalem rustu. Ale to sem vlatne nepatri, konec filozoficke vlozky >:D
Nemluvím tu o kvalitě výroby, ale spíš o šizených a levnějších technických řešeních.
Kolik aut nižší střední dnes má v základu na zadní nápravě multilink?
Kolik předokolek střední třídy má dnes vepředu lichoběžník?
Štve mě to a připadám si, že na mně výrobce šetří...
Jakou jinou? Toyotu, Mazdu, Ford, Peugeot........... Bylo by těžší najít jednu, která nenabízí víc výkonových variant jednoho motoru. Mě z placu žádná nenapadá.
Toyotu pusť z hlavy, nafťáky 1,6D i 2,0Dmají samozřejmě ve více výkonech na jeden motor. Hondí 1,6 totéž. Mitsubishi nabízí většinu svých modelů s jediným motorem (!!!), skvělá výhoda! :-):yes: Subaru téměř totéž v bleděmodrém.
Takže shrňme si to - půlka tebou vyjmenovaných dělá totéž, druhá půlka má (minimálně v Evropě) zoufalou skladbu motorů a nabízí často pro jeden model jedninou motorizaci, jak sympatické.
U Toyoty myslíš který model? Nikde jsem nenašel model, který by nabízel stejnou výbavu, jen jiný výkon motoru s rozdílnou cenou. To, že u různých modelů, různých převodovek a různých koncepcí pohonů, naladíš jinak motor, je úplně pochopitelné (jiné odpory, jiná zatížení, jiné odolnosti hnacího řetězce apod.). Verso (překapotovaný Peugeot) s 1.6kou dieselem máš i jiné převodovky a 1.5ka je motor čistě převzatý z Peugeotu, takže tam v tom Toyota nemá prsty, ale asi to jediné auto od Toyoty jsi měl na mysli, že?
Hondí 1.6ka je 88kW s turbem a 118 kW s dvěma turby (aspoň jsem si to myslel) a navíc taky neznám model od Hondy, kde bych se mohl rozhodnout, zda u dané výbavy zvolím tu a nebo onu výkonovou verzi toho stejného motoru. Který model myslíš Ty?
Teda Proace, ne Verso.
Nesouhlasím, že se to dá počítat, jako Toyota, je to Peugeot s jiným znakem, ani motory nejsou od toyoty. Ale výjimku jsi našel, pro mě jen potvrzuje pravidlo ;-):-D.
Ok, pak se zase dostaneme k zoufalé nabídce zde nabízených motorů, když se kouknu třeba na Hilux (určitě skvělé auto), pak má prostě jen jeden zoufalý motor - diesel 150k. Opět - nevidím v tom žádnou výhodu. ;-)
No, kdyby měl ten motor verzi se 190k, pak bych tedy výhodu viděl. Samozřejmě daleko větší by byla, kdyby to auto vůbec mělo nabídku motorů. Kdyby tam třeba Toyota nabízela svoji verzi 3,0TDI v Amaroku, byla by to nepochybně úplně jiná káva. Nebo třeba silný benzín. Ale ok, zůstaňme u tématu 190k by bylo lepších, než těch 150.
Já myslím, že kdyby s toho motoru uměli při zachování požadované spolehlivosti, spotřeby a životnosti, vydolovat 190k, tak by to nabízeli a žádná 150k verze o 30 000 levnější by neexistovala ;-).
Větší motor by to chtělo, známí koupili poslední kus starší generace s větším motorem, protože toto by jejich hengr s 2ma hřebcema v kopcích moc vesele netahalo... :-(
Ano, i ostatní auta mají McPherson, ale žádné z těch, která jste napsal, nestojí bez přípltků 900 - 1200 k. Výkladní skříň VW a dají tam toto.
McPherson má své výhody oproti lichoběžníku - hlavně nižší cena a menší prostorová náročnost. Ale také má své nevýhody - horší jízdní vlastnosti, nedotáčivost, tendence přenášet hluk a vibrace z vozovky přímo na rám vozidla, apod.
Zkus se zeptat, proč tam není Lichoběžník, než proč je tam McPherson. Prostorová náročnost u takto velkého auta s takto malými motory nebude problém, problém bude snaha ušetřit. A mě by prostě štvalo, dát tolik peněz výrobci za něco, co je z mého pohledu ošizené.
U zadokolky to není takový problém, jak u předokolky a navíc tam prémie dává šestiválce a osmiválce, takže tam bych to i chápal.
Zmíním auta s dvojitým lichoběžníkem/rovnoběžníkem - Audi A4, Honda Accord, Honda S2000, Rover 45/Honda Civic nebo třeba Miata - všechna tato auta jsou naprostá špička v jízdních vlastnostech a jen dokazují, že to je lepší řešení, proto bych to u takto drahého vozu neakceptoval.
Arteon není žádná výkladní skříň VW, to je běžný spotřebák na úrovni Passatu. Pokud je něco výkladní skříň VW tak se to jmenuje Bugatti, Lambo, Porsche nebo Bentley. A pokud někde chce mermomocí něco označovat jako výkladní skříň značky VW, tak Touareg nebo Phideon s motory podél a se všemi průvodními znaky lepší konstrukce včetně těch dvojitých ramen vpředu, víceválcových motorů etc.
Osmiválec nebo šestiválec u prémie nijak nebrání dvojitým ramenům, naopak u auta s motorem uloženým podél se lichoběžník vejde i když má osmiválec.
Já ti dám příklad auta s McPhersonem, které v jízdních vlastnostech všechny tebou vyjmenovaná auta (povětšinou prastaré modely) strčí do kapsy a ještě stojí trojnásobek co ten Arteon. 911, chceš mi tvrdit, že je to špatně jezdící a ošizené auto?
Ne, ale je to úplně jiná koncepce pohonu - motor vzadu, pohon zadních kol, cca 40:60 rozložení hmotnosti 1400 - 1600 kg - přední kola mají nejlehčí práci ze všech koncepcí (600 kg zátěž, jen zatáčení). Tady dává navíc smysl snaha ušetřit každé jedno kilo.
Arteon - motor vepředu, pohon předních kol, rozložení hmotnosti cca 60:40, hmotnost 1500 - 1800 kg - nejnáročnější koncepce z hlediska zatěžování přední nápravy (tuna zátěž, zatáčení, pohon).
Opravdu si myslíš, že by to s lichoběžníkem nejezdilo lépe? Srovnání s Audi A4 by to mohlo ukázat.
To by musela 3r vážit přes 2 tuny, aby měla na předku víc, jak Arteon. A pořád zapomínáš na to, že je 3r zadokolka (alespoň zatím), takže přední náprava má mnohem lehčí práci ;-).
Myslíš, že by nejezdil Arteon s Lichoběžníkem líp? Já jsem přesvědčen, že ano.
Proč ho tam teda nedali? Já myslím, že chtěli ušetřit, nenapadá mě jiný důvod...
K danému tématu bych jen poznamenal, že auta jsou dle mého nejlevnější v historii. Určitě by nebyl problém konstrukci a ostatní nešidit, ale musel by to zákazník být ochoten taky náležitě zaplatit. A ještě drobnost - VW má jednu z nejnižších marží na auto, pokud vím. Takže zas takoví zloději to (v tomto směru) nebudou.
Ne, že bych byl z různých šetření nadšený.
Tak to by mě zajímalo, z jakých cen vycházejí, když počítají tu marži :-D.
Asi to bude ale tím, že prodávají hlavně fleet a tam jdou s cenou dolů a marže na prodeji vozu klesají.
Jinak je VW většinou tak o 20% dražší v nákupu, jak srovnatelně velká, výkonná a vybavená konkurence a mám osobní zkušenosti s nabízenou slevou - nejnižší ze všech automobilek, které jsem tehdy navštívil (Mitsubishi, Renault, Ford, Peugeot, Opel, Fiat).
Nechápej mě špatně, já nejsem proti McPhersonu, chápu jeho výhody a využití v lehčích, levnějších předokolkách, ale v těžké předokolce za milion+ prostě nechápu, proč výrobce šetřil na podvozku. Kolik tam může být rozdíl ve výrobní ceně celého vozu? 1-2 %? Takže cca 10 000 Kč? Já bych to nepřekousl...
340i xDrive je čtyřkolka stejně jako třeba Arteon 2.0 TSI takže přední kola musí v obou případech zvládat hmotnost motoru, zatáčení i přenos výkonu. A navíc 3er je prémie. Myslím, že volání po lichoběžnících v mainstreamu kam patří Arteon je nesmysl, podle mě je důležitý výsledek a na tom se dnes možná významněji podílí kvalita pružin, stabilizátorů, uložení a hlavně tlumičů. Jistě, dvojitá ramena umožňují přesnější vedení kola třeba v extrémních případech velkého propérování auta, otázka je, jestli to přináší hmatatelné výsledky a zda nejde celkově lepšího výsledku dosáhnout třeba špičkovými tlumiči.
I prémie o třídu výše, ve vyšší střední, si klidně "dovoluje" McPherson viz třeba nejnovější Lexus ES.
Ne to neni žádná otázka = nejdřív je uložení kola a pak to další. Udělat levnější zavěšení kol a pak to vyrovnávat = je asi levnější a určitě míň prostorově náročný
Lexus ES je jen Camry s lepšíma materiálama = to neni dobrej příklad. Stejně velký GS [odkaz] + [odkaz] který se dál prodává i když u nás ne = dvojitý lichoběžníky má. U BMW 3/4er by šetřit neměli a sofistikovanější náprava by tam nebyla od věci = aspoň že 5er je má
Problém Arteonu je stále stejný, už se to tu omlelo snad stokrát. Je to prostě úplně standardní technika Passatu, zabalená do hezčího kabátku, prodávaná za nadstandardní ceny. Tohle spousta z nás (vč. mě) racionálně nepřekousne... stejně jako jsme to nebaštili DS.
Z druhé strany, technika Passatu je i ke konci modelového cyklu pořád slušný standard... a s cenou se dá lecos dělat. Kolega teď vyměnil 4er právě za Arteona, tak se zeptám, jaká byla sleva.
to mi je jasne, ani by to tu nikto nekupil, lebo to je sedan japonec... accord, kizashi, avensis sa uz poucili... jedine 6ke sa dari, som zvedavy na camry ..
Třeba kdyby japonci vydrželi ještě chvilku, mohlo se jim teď dařit - diesel už dnes neletí. Kdyby přidali kombíky, třeba by se ještě udrželi. Přijde mi jich škoda, jízdně byli vysoko nad místní konkurencí...
je to tak, casom sa podla mna vratia... vid camry ta tiez po rokoch to skusa, aj ked pre toyo je to lahsie, ma tu velku servisnu siet aj pre lexusy, takze sa im oplati doniest aj model kt ho tak moc v EU nepredaju, etablacia nebude tak draha
Accordu je skoda to bez debaty ... Maxima jasne, Altima je mensia, uprimne medzi Altimou 2.0VC-T a Arteon 2.0 TSi moc velky triedny rozdiel nevidim, akurat Nissan ma vyspelejsiu techniku v pripade new Altimy (bude mat aj hybrid 4x4)
On to vnímá jako krok vpřed. Vyměnil 420d xdrive za Arteon 2.0TSI 200kw... Chválí si motor, sedačky... navíc ho v Bmw naštvali neuznanou reklamací převodovky, tak to může být i tím :-)
Peugeot s 508čkou zkouší nabrat "novou mízu" a snad se mu to povede, protože tahle 508 by byla příjemné zjevení nejen na našich monotónně vyhlížejících cestách. Arteon si vzal na focení sexy kombinaci, která ukazuje, že červená s černými doplňky nemusí slušet pouze "Italům". Nicméně 508 i v konzervativnější barvě a s menšími koly vypadá o kus lépe. A interiér? To je kapitola sama pro sebe. Arteon, ostatně jako kterýkoli jiný VW je ergonomicky bezchybný, avšak poněkud nudný a působí vedle 508 vlastně i docela zastarale. Peugeot dává už na fotkách tušit, že design dostal přednost, před praktičností, ale to bude nakonec jeden z důvodů pro nákup - že vypadá jinak. Nikdo si nepůjde pro Passat z Francie. K Peugeotu půjdete, když budete místo chleba s máslem chtít "krémový croisaint". Tohle bude asi aktuálně jediná cesta, kterou by to mohlo jít - vsadit na jedinou kartu, na kterou VW nikdy nehrál a hrát nebude - na emoce. Jak moc na ně dneska ještě zákazník při koupi auta dá se uvidí na prodejích, ale předpokládám, že tahle 508 by se mohla prodávat lépe, než její předchůdci. Ale kdo ví, necháme se překvapit.
celkom dobry pohlad, navyse okrem i-cockpitu mi nepride nejak moc kompromisna ta 508 ... ok trochu menej miesta v zadu nad hlavami, ale nic serious... navyse bude kombajn pre rodinky, kt bude mat toho miesta v zadu viac... ideál
pride mi, ze nie len technikou /konecne/, ale i realnym fungovanim vypada pri 508 Peugeot v naj reál forme za posledne roky...
urcite pomoze aj to ze uz to nie je sedan ale v podstate lift... no a potom este tu mame kombik samozrejme .... lebo som si isty ze aj superb predajne tazi hodne z toho ze to nie je uplne klasicky sedan ... uz klasickych sedanov by superb zrejme tolko nepredal.... takze peugeot na to isiel sikovne ale na druhej strane aj logicky a vlastne ani nemal moc na vyber ak chce dnes vo "vymierajucej" nepremiovej strednej triede v eu zabodovat ( alebo teda vobec prezit )... :yes:
To je dost tazke vybrat. ja by som bral Arteon s 176 Kw bi turbom , ten 110 kw najslabsi dizel sa mu nehodi. Tam zase zalezi cena ktora tam poriadne skoci pri najsilnesom dizlaku a slusnej vybave... Inak za Peugeot :yes:
Naftu by som nebral ani jednu, jednak TDI nikdy neboli vzorom kultivovanosti, o 110 kW verzii sa dostatočne vyjadrili v teste, že už zaostáva za konkurenciou, ale ani ten 140 kW motor nepôsobí nijak silnejšie, ako 110 kW verzia; BiTDI síce šlape, ale aj žerie ako pretrhnuté, na úrovni trojlitrov i viac. Moja voľba by bol benzín 140 kW, dostatočný výkon (1,5TSI je predsalen málo na takúto loď) pri primeranej spotrebe (7,8 l podľa spritmonitoru, čo je mimochodom rovnako ako BiTDI).
tak tak.. obecne do takychto krasnych sportovo ladenych aut ani naftak nepasuje .. tu to chce benzin uz len z principu .. a arteon uz aj v zaklade ponuka slusny benzinovy motor a dokonca aj s manualom ( aj ked az 2.0TSI bude asi to prave orechove :-) ) .. no a P508 ma zase ten svoj paradny benzinovy GT model s naslapanou 1,6-tkou :yes:
jezdil jsem pár tisíc km s P308 a ze začátku mi ty budíky taky vadily... ale nakonec mi bylo jedno, co na nich je a byl jsem rád za ten super volantík. Malej, s kvalitní kůží a perfektním tvarem. Posez jsem si sešteloval tak, abych viděl na speedo a dal mi to bylo jedno, alespoň jsem na ně nekoukal >:-[] .
p308 auto s pohodlným podvozkem, dobrým řazením, ideál...a to to bylo od Hertzu, kde ty káry dostávaj záhul. v práci si pak sednu do nové octy a v první zatáčce s prázdným autem hrbol a zadek nadskakuje jak koza... první zpomalovací hupanec a utrhnu lízátko nárazníku.
Ta 508 bude super, je to auto pro sport menedžra >:D kterej nemá děti, nebo jenom malý a jezdí si sám, max s princeznou. V GT verzi krasavec :yes::yes:
Ono je to možná lepší, z toho opačnýho otáčkoměru by se mi asi časem vyvinula nějaká duševní porucha... to už to mám tak vytočené? Aha, tak ne, to je volnoběh...
[odkaz]
Budu ukamneován, ale z nedostatku jiných pořadů koukám na Autosalon, měli tam konec dlouhodobého testu Peugeota. "Expertovi" se moc líbil, nevadil mu i-Cockpit, hodně chvály, ale otáčkoměr vadil, za celou dobu si nezvykl. Já vidím důvod v tom, že takhle vidíš hůř na vysoké otáčky, a kdyby to dali standardně, bylo by vidět hůř na začátek stupnice, kde to asi vadí víc. Neboli - stupnice otáčkoměru se snaží kopírovat křivku volantu.
Hele, za mě teda... když už potřebuju vidět na otáčky, tak spíš na ty vysoké než na ty nízké. Ale vůbec netuším, proč bych podle tebe měl ve stávajícím řešení vidět líp na nízké, naopak ty nízké budou vpravo spíš schované za volantem, ne?
Vzhledem k tomu, že všechny benzíny jsou automat...
Z tohoto [odkaz] usuzuju, že pokud mi něco volant zakryje, tak levou stranu otáčkoměru spíš než pravou.
Týká se to spíš nafty, která má i manuál a kde asi do červených moc často nepůjdeš.
Tak jasně, třeba u Citroenu si usmysleli, že jejich zákazníci na otáčkoměr nepotřebuji koukat vůbec. Já bych k tomu řekl asi tolik, že cílovou skupinou Citroenu evidentně nejsem.
Navíc porazit VW v jeho "tradičně" parádní disciplíně, totiž podvozku, to je nejlepší důkaz kvalit pětsetosmičky.
Jenže lidi stejně nebudou chtít vidět, zejména pak ne v téhle zaostalé zemi.
Ano, frantíci tu moc neinvestovali a když, tak zrovna patrioti nejsou. Chceš vyčítat firmám jejich politiku? To musíš na ně, fakt je ten, že ve fleetu němci vládnou. ;-)
Na jednoduchou otázku White labela si odpověděl ne. Ale že si jeho otázku dost možná nečetl a nepochopil.. to je u tebe dost pravděpodobné :-) No nic..
Ano, uznal, že testovaný nejslabší Arteon je horší o pár desetin bodů než 508 :-) A jsem za to rád :-)
Cancy na ACZ a v SM nemaj moc hodnotu = když prohraje VW = je to ale dost drsný = takže 508 je asi jednoznačně lepší auto než VW Arteon = to uznáváš? ;-)
Ano, a kdyby si pořádně četl a až pak psal,tak stacim editovat příspěvek, který sem odeslal předčasně >:D Jsem rád, že 508 porazil nejslabší naftový Arteon, je dobré, že Peugeot konečně zapracoval i na jízdnich vlastnostech a jdou ruku v ruce se sportovním vzezřením :-)
Já se jen obávám, že test ACZ dle průměrných kritérií jejich metodiky, kde se kouká i na jiné věci, by vyhrál nějaký konvenční sedan/lift od koncernu a jízdní vlastnosti by prevalcoval odkládací prostor pro PETky a šířka v kufru... Nicméně věřím,že v jinych konfigurací může být i Arteon lepším autem.
Ne, to sem nenapsal, nepíšu, že doufám, ale že věřím, MŮŽE být lepší... Třeba v benzínu, třeba mebude...Nesoudim, nejel sem a nijak zvláště mne to život neovlivní jako jiným :).
Že to bude stejný = Ozzy věří že benzínová verze Arteonu MŮŽE bejt lepší než 508 = já si to nemyslim = ten zadek VW bude fungovat furt stejně.
Takže celkově očekávám zhruba to samý co tady: 508 "naladění podvozku se velmi podařilo" Arteon "ve srovnání s 508 dochází k výraznějšímu pronikání tupých rázů a celkově VW posádku víc natřásá = jakmile se dostanete na hranu záď s dlouhým zadním převisem dokáže vůz nepříjemně rozhodit do přetáčivého smyku"
Prostě narozdíl od Ozzyho si myslim že i v jinejch verzích to bude = hodně podobný až stejný
Je docela zajímavý, že tu vlastně nikdo z fandů VW nepláče, jak je test nespravedlivý, uplacený a určitě to mělo dopadnout opačně.
Kdyby test dopadl opačně všichni by věděli úplně jistě, že to byl podvod, přestože 508 neměl možnost vyzkoušet téměř nikdo.
Když je to pVWohra na ACZ a SM = na domácim hřišti = tak to neni zajímavý ale snad logicky že nikdo z fandů VW nepláče jak je to nespravedlivý a uplacený ;-)
Teď jsi to trefil - zatímco pro mě je SM plátek ať v jejich testu vyhraje Škodovka, Peugeot nebo třeba Tata Nano a jejich výsledky jsou pro mě irelevantní, tady se začínají přiznávat "jisté kvality", když prohraje shnilý koncern. >:D
Za těch několik lety co sem chodím, se diskuze změnily. Dříve zde byl nespočet VW Ultras, slepě propagující vše koncernové a vysmivajici se ostatním automobilkám. Dnes je to naopak, pokaždé je tu někdo , kdo se opře do vw, a z každého pochybení, či prohraného testu mají až dětskou radost. Ostatním automobilkám se toleruje vše, všichni redaktoři píšou pro VW a falšují výsledky.. tedy jen když vw vyhraje, jinak ne.... a ten kdo si tento koncern koupil, by měl vrátit občanku. Objektivitě Zdar ! Jsem rád, že je tu ještě hrstka lidí s rozumem, jako ty ;).
Souhlas, je tu víc okopávačů. Takový ten hysterický dav, zajíkající se blahem při pálení čarodejnic.
Lidi papouškující jakýsi názor, protože to říkají "všichni".
Novinářská zvěř pasoucí se po čemkoliv a neštítící se lhát, vymýšlet si.
Jj, podle toho to vypadá, že dokonce i SM dokáže překvapivě vyprodukovat "velmi kvalitní výsledek" testu, někomu k tomu bohatě stačí, když prostě vyhraje/prohraje ten "správný". >:-[]
Proč šok? Soudíš podle sebe? Máš pocit, že mám (nebo wl) doma plakáty s Arteonem?
Já s tím nemám problém. To jen ty tu jak malý děcko sedmkrát opakuješ "Arteon prohrál" se spoustou šťastných smajlíků.
Když tu byla srovnávačka mého aktuálního auta se Sorentem, a Sorento vyhrálo, já jsem pod testem neplakal. Na rozdíl od některých, kterým se nesmí sáhnout na Peugeot, Toyotu a pod.
OT: když jsem tu nedávno napsal, že vraždu novináře na saudském velvyslanectví USA zametou pod koberec, nasal jsi, že se v politice vyznám jako v autech - tak opožděně díky, já to tenkrát chápal mylně jako ironii. :-)
Taky neni důvod abys jí dostal = je v pořádku že jí za svý "vraždu zametou pod koberec" nedostaneš = když je 11 obviněnejch a pro 5 návrh trestu smrti :-)
Jestli si myslel že do basy pude princ Salmán nebo estébák Babiš = tak si to měl napsat ;-)
Tak to máš pravdu :-)
Já trdlo jsem fakt, že Trump od začátku stojí za saudy, a to i poté, co mu CIA řekla, že za vraždou stojí princ, pavažoval za potvrzení svého tvrzení, že to bude Trump zametat pod koberec.
Ale mýlil jsem se, protože saudové postaví své poddané, co splnili princův rozkaz, před soud, a pár jich možná popraví. Což je jasný důkaz, že to USA pod koberec nezametají.
Omlovám se já tobě a končím jako vždy zajímavou debatu :-):yes:
pacia sa mi obidva vozy.... dokonca mi sedi aj ta cervena na arteon a tmava lagunovo modra k 508.... perfektna kombinacia klobuk dole ( lebo zvacsa su v testoch antikukatelne kusky ktore aj dobre auto vyzorovo farbou doslova dobabru ) .... teda vsetko za mna super az na tie motory .. tu taketo auto ako arteon alebo P508 si viem predstavit jedine v nejakom slusnom benzine ale ok chapem... ( firmy maju radsej dizle ) takze v poho... :-) sukromnik ale vie co kupit a benzin je tu u takychto sportovo posadenych vozov jasna volba... :yes:
z tejto dvojice mi P508 pride zaujimavejsi a akysi noblesnejsi ale popravde arteonacky kokpit by mi asi sedel viacej... rovnako mi pride arteon zase pre zmenu akoby elegantnejsi ... nuz ktovie ... chcelo by to asi v praxi skusit kto z koho .... lebo kazdemu moze sadnut nieco ine ... ale pacia sa mi fakt oba kusky priznavam ( co sa pri porovnavacich testoch nestava casto ) ... takze fakt pekny test..... hodne dobre sa na tie vozy uz len pozera.... krasne su oba .... tak nejak si proste predstavujem sikovny sportovy voz strednej triedy ako to robia prave tito dvaja fesaci ( a nie ako pompezny barokovy kociar talisman ktory uz po tych 2-3 rokoch posobi za mna gycovo a neaktualne v danom segmente.. v tomto fakt zlaty superb optima areton P508 a dalsi ktori vedia ako ma vyzerat pekna kasna.. S60... M6 a pod. ) ...
A to i v teto verzi:
1. Design. Vnější je pořad lepší než u pezotu. Tím neříkám ze pezot je osklivej. Ale arteon je fakt Klasa. Designoě ve třídě nejdál.
2. Podvozek - moje zkušenosti jsou ze podvozek arteona i passata kombinuje naprosto dokonale komfort a stabilitu. Naprosto dokonalý hltac kilometru za všech okolnosti. A to mluvím o železné verzi. Ne o DCC. To jak je tu popsán podvozek arteona vůbec neodpovídá realitě. Kdykoli si mám možnost presednout do passata nebo arteona, tak vždy si uvědomím jak neskutečné dobře muž byt udělaný mainstreamovy podvozek. Zejména přechod z suv vždy ukáže jak to všechno ostatní jsou uskakany krabice.
3. Prostor - tady se pezot vůbec nechyta a je to úplný k.o. Kritérium. To auto není vůbec rodinný. V tomto navazuje na nejhorší tradici 407 (limuzíny).
Vieme že na VW nedáš dopustiť ale poviem ti že porovnanie predchádzajúcej 508 (19kola,150kW) vs súčasný Passat (18 , 140kW) bol Peugeot ďaleko tichší od podvozku a lepšie sa mi ovládal po klikatych cestách na Berounsku. V Pašík mal aj DCC,motor tak isto v prospech Peugeota , DSG bolo pri jazde lepšie ako Aisin.
Když jsem vybíral aktuální auto, Passata jsem taky projel, dokonce i s DCC a šel k Fordu, byť to tady oblíbené auto na diskuzi vůbec není. Passat se mu podvozkem přiblížil jen na nastavení Comfort. Jinak ostatní styly byly dost tuhé a zdaleka né tak komunikativní a to nemluvím o tom "železném". Tenkrát, když byla B8 nová, jsem to porovnával i k předchozí generaci Mondea a i tak jinak výborný o generaci novější Passat mi přišel od podvozku horší.
Jak jsem psal výše, lidi si jedou to své a slyším od nejednoho majitele Octavie, dokonce i té staré, jak je ten podvozek super, protože nemají moc srovnání a nemají potřebu zkoušet něco jiného.
p.s. na Berounsko to mám asi 20km, takže jedna z prvních cest každým autem, co jsem měl vedla tam
>:-[]
Spomeňme si na trojtest Passat vs. Superb vs. Mondeo do Chorvátska. Jediný Sup mal DCC a dalo sa s ním hrať. Priame porovnanie ocele Passatu a Mondeo vyznelo vo všetkých smeroch lepšie pre to Mondeo. :-)
Passat vždycky patřil k těm lépe vybaveným autům, v rámci evropské konkurence. Známá je v tom Insignia, tam si musíš dát pozor na to, aby autu nechyběla kapota nebo tak něco ;-) . Mondeo teď úplně nevím, ale vzpomínám si na Focus, kde ani to Titanium obecně není žádný zázrak.
A já sem viděl Fokus ST line se svihadlama vzadu >:D Nyní se priplaci i za Digi přístrojovku. Dříve to měl i trend Mondeo a nyní snad až od Titan. Adaptiv Led světla ale k titaniu jdou alepsn dokoupit.
Tak ale Arteon je momentálne vrchol ponuky VW ak neberieme v úvahu Touareg. Pýta si za to toľko koľko si pýta, len mi príde divné že nemá hoc aj nejakú slabšiu navi v základe. Zvlášť v kontexte ceny.
Podle mě... dokud se člověk nesmíří s tím, že to je fakt jen hezčí dražší Passat v liftu, bude ho to pořád iritovat :-) . Jenom McPherson, jenom dvoulitry, jenom haldex... tak to prostě je.
Jinak... máš tři výbavové stupně, Arteon - Elegance - R-Line. Navigace je v tom prostředním... to je za mě optimální, máš nějaký základ pro kupce "již od" co si plácnou mobil na sklo a pak ten zlatý střed s navi a LED světlama.
Tak určitě. Je tu ale pár polehčujících okolností...
Za prvé - Passat se nikdy nekupoval jako nejlépe jezdící auto. Nejlépe motorizované, nejlépe konfigurovatelné, nejlépe vybavené... to třeba jo, ale vždycky jezdil tak nějak "normálně". Insi nebo Mondeo jsou v tom lepší... a teď zřejmě i 508.
Za druhé je 508 horká novinka a Passat dostane novou generaci začátkem příštího roku, takže to bude relevantnější srovnání, aspoň co se týče Oplu a Peugeotu.
1) Srovnávat tyhle auta cenou, je nesmysl. Arteon je oproti 508 kus auta. V Arteonu je vzadu královsky místa i při mých 193cm. V 508 jsem si za sebe tak tak sedl. Dál než 100km bych tam asi jet nechtěl, už jen proto, že si nemohu dát nárty pod přední sedadlo a musím mít vykroucené nohy. Velikost kufru 508 je oproti Arteonu naprosto tragická.
2) Podvozek... měl jsem možnost protáhnout 2.0TSI a podvozek na mě nechal skvělý dojem. Auto jsem vodil jako by bylo snad o třídu menší. Možná je to i použitím jiných pneu a velikostí kol (20"), ale to co je popsáno v testu jsem absolutně nezažil. Hledal jsem i v jiných testech a rozhodně si nikdo na neklid zádě nestěžoval. 508 je ale chválena za podvozek také.
3) Motor - 2.0TDI je o něco pomalejší než 2.0HDi. Však je to 110kW vs 120kW, navíc 508 je lehčí. Jak může autor napsat, že 2.0TDI ujíždí vlak, když toto je jeho podladěná verze, komu je to málo, může zvolit 140kW nebo 176kW verzi... :-!
Jinak za mě je ale 508 taky povedená, má naživo opravdu hezký a nadčasový interiér, povedené motory+podvozek, skvělý automat Aisin, líbivý exteriér, ale je zaměřený na jinou klientelu než Arteon. Ten odveze 4 dospělé pohodlně jakkoli daleko, to 508 neumí. Ta malá 55l nádrž to jen dál potvrzuje. V tom vidím největší základní rozdíl.
Co nechápu je že se nikdo ani redaktoři nepozastavují nad údajem brzdné dráhy. 50,4 m extrémně špatný údaj, s tím nelze vyhrát žádný seriozní test. Nikde a nikdy!
To je o 50% víc než běžná brzdná dráha!
Určitě nejde na vrub pneumatikám. To je tak mizerný údaj, že ho normální funkční gumy (byť zimní) nemohou způsobit. Je to odpovídající nejhorším autům 80. let. Pokud si redaktoři myslí, že to je gumama měli auto přezout a následně vzít další auto a zjistit jak brzdí. A peugeot měl říct jak je možný že mají tak zásadní rozdíl v brzdách. Jedná se o vyloženě nebezpečný parametr. Každá dacia bude brzdit o dost líp. :no::no::no:
Máš tam brzdnou dráhu na letních pneu = 35,7 metru = to je slušný
Zimní pneu v létě = jak to spousta lidí dělá = to je pěkná blbost. U Porsche 911 ten rozdíl dělá 20 metrů = pravda z 200 km/h :-)
Ale 911 je díky konstrukci při brždění v obrovský výhodě = nestoupá si na čumák jako běžný auta ale zadek mu díky rozložení hmotnosti 63% vzadu sedí jak přilepenej = brzdí o dost líp
Pažoutích 35,7 metru = je u tuctovýho mainstreamu už relativně těžký střední třídy = slušná hodnota
Trochu ojetý zimní v teple = to je malér = hele nejezdíš ty přes léto na zimních? ;-)
Koukl jsem na fotky, z nich není úplně jasné, jestli je Arteon na zimních nebo na letních... každopádně jo, 50m je fakt dost. Ok, na letních 19" brzdí líp... zase by ale asi nenabídl tak komfortní svezení :-)
Je to hodně..., co se týče samotných pneumatik, tak tam bych (v tomto ohledu) viděl proti Arteonu hlavní rozdíl v jejich šířce, rozdíl 120 mm (30 mm na jednom kole) není zrovna malý.
A není to zdaleka poprvé, co se tu přímo porovnávají auta na výrazně rozdílných pneu (letní/zimní, rozdílný vnitřní průměr a tady hlavně ta šířka).