Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
figurka
Ojojoj, tak už možná i Porsche. U japíků nám dost dlouho vzdorovali Honda se Subaru, ale ruku na srdce to je přeci jen "běžná" produkce a tam je dnes prakticky "povinnost" mít v nabídce i turbokamna. U Porsche jsem tajně doufal, že se ubrání a že má na to mít zdaleka nejvyšší prodeje ze sportovních značek bez nutnosti nabízet naftu. Prodeje a zisky má a to přímo úžasné, ale Porsche chce evidentně víc a víc. Prachy jsou prachy, že. Cayenne bude (je) takové Porsche "pro každého". Mě osobně přijde Cayenne dost odlišený, resp. odtržený od ostatní produkce Porsche. Velké, luxusní a výkonné SUV, ale už bez puncu exkluzivity. Na druhé straně 911 je pořád 911 a ta ze svého postavení neztrácí nic.
to je presny. je to takovy odtrzeny ale bohuzel je to porad porsche a nicim tim tu image. snad se ubranej aspon ty dve zbyly italsky znacky..
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jeste jsi zapomnel na Rudochy z Maranella 😄 , nicmene tam podle vseho zatim budou vzdorovat a vzdorovat...
freeman
Padá jedno s mýtov o tom ako nikdy na diesel v podaní Porsche. Ale o konci sveta by som ešte nehovoril. Čakáme na ďaľšie "nikdy" v podaní Lamborghini alebo dokonca Ferrari. A potom sa dá hovoriť o "konci" sveta. 😄
GT2
PORSCHE a DIESEL
To musí každému nadšenci aut znít jako "konec světa" nebo "došla ropa".
Bude za 5 let Porsche vyrábět elektromobily?
Budou za několik let i do 911ky dávat DIESEL? Klap-klap...
Proč to dělají, proč instalují diesel? Proč vlastně před lety vůbec začali dělat něco jako Cayenne?
Musí snad modelem Cayenne realizovat zisk, kterým financují vývoj sporťáků, aby s nimi byli stále na špici?
Jaká by byla pozice Porsche, jaká by byla 911ka kdyby před lety nezačali s Cayenne?
Na tyto otázky je málokdo schopen odpovědět.
Svět se mění. Cayenne beru jen jako nutné zlo. Třeba jen díky němu a lidem kteří si jej kupují jsou 911ka a Cayman takové klenoty.
Ale ten DIESEL ... to už je hazard!
To musí každému nadšenci aut znít jako "konec světa" nebo "došla ropa".
Bude za 5 let Porsche vyrábět elektromobily?
Budou za několik let i do 911ky dávat DIESEL? Klap-klap...
Proč to dělají, proč instalují diesel? Proč vlastně před lety vůbec začali dělat něco jako Cayenne?
Musí snad modelem Cayenne realizovat zisk, kterým financují vývoj sporťáků, aby s nimi byli stále na špici?
Jaká by byla pozice Porsche, jaká by byla 911ka kdyby před lety nezačali s Cayenne?
Na tyto otázky je málokdo schopen odpovědět.
Svět se mění. Cayenne beru jen jako nutné zlo. Třeba jen díky němu a lidem kteří si jej kupují jsou 911ka a Cayman takové klenoty.
Ale ten DIESEL ... to už je hazard!
Proč ne, když jim to tak krásně jezdí v LMP1 Audi R10 TDI. "Supersport" Audi R8 TDI, tak proč ne Cayenne a hned potom Panamera. Lambo přijde o něco později. Ať "žije" TDI. Sice trochu nechápu proč s tím přicházejí až nyní kdy boom nafty bere za své, ale zřejmě je třeba rychle ještě něco vydělat, když do vývoje narvali takové finance. Možná se mýlím, ale podle mě vrcholná éra disel pomalu končí. Přijdou nové výkonější, úspornější a čistší benzíny. 😉
proč ne , vývoj nic nestál ,šoupnou tam TDI z koncernu a jedem s prodejema o 70% výše. A kdo už si koupil Cayenne tak mu nebude dělat problém si ho koupit v TDI. Není to už srdcovej sporťák , ale kára na který se daj vydělat slušný prachy. :yes:
911
Tak a je to, další benzínová klasika neodolala Rudiho pěnezům.
Kdo je další na řadě Rudi, co třeba 911ka, nebo F430ka, nebo snad VEYRON?
Šikovnej kluk. Začal kariéru kdysi dávno na lodi, přešel na železnici, pak přes různé AVIE a ZETORY a hle ... čím bude jezdit už z jara? CAYENNE. wow.
Třeba si Rudolfe časem koupíš úplně všechno, celou ameriku, arabské šejky, nebo i ty Japonce co tě zatím vůbec nemají rádi.
Nelze než blahopřát.
Svět ti jde na ruku. TEĎ.
Kdo je další na řadě Rudi, co třeba 911ka, nebo F430ka, nebo snad VEYRON?
Šikovnej kluk. Začal kariéru kdysi dávno na lodi, přešel na železnici, pak přes různé AVIE a ZETORY a hle ... čím bude jezdit už z jara? CAYENNE. wow.
Třeba si Rudolfe časem koupíš úplně všechno, celou ameriku, arabské šejky, nebo i ty Japonce co tě zatím vůbec nemají rádi.
Nelze než blahopřát.
Svět ti jde na ruku. TEĎ.
tomu sa hovorí pokrok >😒]
a čakajte že to pôjde ďalej >😁
ale vážne, nechápem čo sa tak prudíte, porsche SUV je v pohode ale porsche SUV diesel už nie? Vyjasnite si názory, turbodiesel sa do takéhoto auta hodí výborne
a čakajte že to pôjde ďalej >😁
ale vážne, nechápem čo sa tak prudíte, porsche SUV je v pohode ale porsche SUV diesel už nie? Vyjasnite si názory, turbodiesel sa do takéhoto auta hodí výborne
SUV Porsche NENI "v pohodě" - je to nouzovka, nezbytná pomůcka pro financování vývoje 911tek a Caymanů, pro přežití nejlepších z nejlepších 😊.
Ale jo, všichni houfně za Rudolfem a až bude díky velké poptávce cena sazí o polovinu vyšší než benzínu, "pokrok" se zase otočí. Jako na houpačce.
Žádná popularita netrvá věčně a čím rychlejší je nástup, tím dříve přijde pád.
Vždyť to znáš 😉
Ale jo, všichni houfně za Rudolfem a až bude díky velké poptávce cena sazí o polovinu vyšší než benzínu, "pokrok" se zase otočí. Jako na houpačce.
Žádná popularita netrvá věčně a čím rychlejší je nástup, tím dříve přijde pád.
Vždyť to znáš 😉
to že Cayenne je iba marketingový trik na vytrieskanie peňazí z blbých američanov som už niekde počul a dá sa s tým súhlasiť 😄 keď z toho bude porsche financovať skvosty ako 911 :yes😒br />
inak ceny palív sú umelo vytláčané nahor špekulantmi, veľká obľuba dieslových motorov v európe má na to iba malý vplyv
inak ceny palív sú umelo vytláčané nahor špekulantmi, veľká obľuba dieslových motorov v európe má na to iba malý vplyv
diesel v SUV - to je normalni a celkem logicke. jenze diesel v porsche, to je proste hnus velebnosti..
podľa mňa väčší hnus je že porsche vyrába SUV ale asi lepšie takto ako keby malo skrachovať ;-\
jo, jenze to je nutnost aby prezili. a byl v tom benzin a bylo to nej SUV na trhu. ted to zprznej TDIckem a to pritom v zadny penezni krizi nejsou...
noo, naj SUV na trhu...v čom konkrétne?
v jazdných vlastnostiach? výkone? na okruhu cayenna vytrieska rozdielom triedy najsilnejšia X 5 :-!
v jazdných vlastnostiach? výkone? na okruhu cayenna vytrieska rozdielom triedy najsilnejšia X 5 :-!
noco ja sem videl test SUV cayenne vs X5 tak se vsichni shodli ze cayenne je lepsi oproti X5 rozdilem tridy. na okruhu to tak treba nevypada ale je to proste lepsi auto..
dokonce sem si dal praci a nasel sem ti to 😊
[odkaz]
je tam i recenze ale video je video... a staci slyset ten motor a proste hned se mi chce brecet... TDIII! FUUUJ
dokonce sem si dal praci a nasel sem ti to 😊
[odkaz]
je tam i recenze ale video je video... a staci slyset ten motor a proste hned se mi chce brecet... TDIII! FUUUJ
ja len vravím že X5 je športovejšie SUV (v rámci zmyslu slovného spojenia "športové SUV" 😉 )
a veľké turbodiesely majú pekný zvuk ;-\
a veľké turbodiesely majú pekný zvuk ;-\
nerikam ze nemaj. ale poslechni si V8 benzin od porsche a pak ten trilitr diesel. muze to byt sebelip znejici diesel ale porad je to diesel. a osmivalec benzin bude (snad) stale jina kategorie 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
iudex
Diesel v Porsche? Čierne slnko? Teplý sneh? Je skutočne dízel v SUV od Porsche také rúhanie, alebo je to prirodzený vývoj a nevyhnutnost? Myslím si, ze tí, ktorí kricia: koniec sveta, Porsche má dízel kricali to isté pri Jaguare, Subaru a i. a co sa stalo? Predaje týchto automobiliek to iba posilnilo. A bay nakoniec tí, co najviac kricali, neboli kupcami SUV s dízlom.
P.S. Ja osobne by som si dieselové Porsche NIKDY nekúpil >😒]
P.S. Ja osobne by som si dieselové Porsche NIKDY nekúpil >😒]
Diesel v SUV je naprosto normální věc. SUV od Porsche je od jisté doby taky naprosto normální věc. Tedy diesel v Porsche Cayenne je taky naprosto normální věc.
Já osobně bych si nikdy žádné Porsche nekoupil. Mně se ta auta nelíbí.
Já osobně bych si nikdy žádné Porsche nekoupil. Mně se ta auta nelíbí.
Jestli by mi před pár dny někdo řekl,že bude mít Porsche diesel,spíš uvěřím,že Peugeot udělal absolutně precizní převodovku a že TDi jsou oázou akustické pohody a kultivovanosti >😁 >😁 >😁 ...
ladlen
Vysvetlí mi niekto, prečo to VW robí? Aký bude rozdiel napr. medzi Touaregom, Audi Q7 a Porsche Cayenne všetky s motorom 3,0 TDI, pričom prvé dva sa vyrábajú v Bratislave na 100 percent, Porsche možno na 70? Veď si takto navzájom lezú do kukurice.
Odpověď je tak prostá - kvůli znáčku, kvůli image 😉
Porsche Cayenne sa doteraz líšilo aspoň tými super benzínovými motormi a možno nejakými doplnkami v interiéri, či na podvozku, ale s 3,0 TDI to bude to isté auto, len v inom kabáte a za inú cenu. Ale to už naozaj nebude Porsche, lebo to bolo vždy doteraz výnimočné auto, nie "to isté".
Přesně! :yes: Nic jiného v tom není. "Už můj děda sedlal VW, tak já si toho Touarega koupím, navíc v tédéíčku" 😉
GTI
No to je mi pláče... nad potenciálním osazením jednoho z nejlepších naftových motorů planety do SUV od Porsche. Já tohle naopak vítám. Není jediný důvod ke kritice. Budeš mít dokonalou volbu. Plačky spusť až vyjede 911ka na dvoulitru v naftě od Renaultu... což tedy nehrozí ani za deset tisíc let.
Cayenne měl a má stále hafo kritiků - "není to porše, není to suv, není to k ničemu"... no, jen si vezmi do ruky klíček, co kopíruje vizáž tvého cayenne včetně světel, zatni mu naftový kopyta do třísel a uvidíš, že tě napadnou jen slova obdivu.
P.S. Dinare... sakra.
Cayenne měl a má stále hafo kritiků - "není to porše, není to suv, není to k ničemu"... no, jen si vezmi do ruky klíček, co kopíruje vizáž tvého cayenne včetně světel, zatni mu naftový kopyta do třísel a uvidíš, že tě napadnou jen slova obdivu.
P.S. Dinare... sakra.
Dneska se tady asi bravoporsche moc často ozývat nebude... Chápu, že to je volba rozumu, ale na druhou stranu - je volbou rozumu koupit si porsche, ergo SUV od něho? Spíš se tu tluče srdíčko s peněženkou a to nikdy nedopadá dobře.
Já s tím problém nemám. A chápu toho, kdo zatíná tipec nadupané carreře a vedle v druhé garáži má naftu v cayennovi... Podle mého, zcela přirozená věc.
Četl jsem celý ten rozhovor se šéfem porsche v HN a on fakt potvrzuje, že větší potenci přiznává motorům benzínovým. Tak uvidíme jestli nafta není jen polo-letní kachna.
Četl jsem celý ten rozhovor se šéfem porsche v HN a on fakt potvrzuje, že větší potenci přiznává motorům benzínovým. Tak uvidíme jestli nafta není jen polo-letní kachna.
Jako já s tím problém taky nemám, ted na to nemám a ani po cayennovi netoužím, ještě navíc v naftě...pro mě za mě si tam každý může dát třeba kamna na uhlí, otázkou je, zda to neublíží Porsche víc, než počítají...i když image naftových 3.0TDI je, zejména u nás, bohužel hodně o image ofoliované hustokáry pro papaláše A6 a ty se prodávají moc dobře 😄
😄 Vedle toho ho valí i drsňáci v Q7. Ten jsem řídil (psal jsem o tom na blogu) a je to opravdu klasa.
jo, jenze v Q7 to je takovy "jasny a prirozeny". kdyz reknes porsche a diesel tak te to uplne uhodi (nebo alespon me). je jasny, ze se k SUV diesel hodi. ale neni to na skodu takhle kazit image znacky ? cozpak kupec "kejenu" nema penize na benzin ? 😄 nebylo to pro ne nutny. s penezma na tom nejsou spatne. me to spis mrzi nez stve. sam na nej nemam a ikdybych mel, nekoupil bych si ho 😄 tak trochu to ale kazi muj dojem z porsche... chci rict z Porsche TDi ;-\
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ta nafta tam jde proto, že je na takové úrovni, že se za ni (ani) Porsche nemusí stydět. To je vše.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Súhlas. Je to skrátka trend, trh si to ziada, tak Porsche vybralo to najlepsie, co má k dispozícii od polo-sestry. A ziada sa dodat: V8 TDI by Cayennu pristal viac.
ono když vyjede 911 na dvoulitru v naftě od Renaultu tak ani nepoznáš že to není benzín pod kapotou, to je ten rozdíl 😉
Přesto by se k charakteru a image Cayennu hodil spíš 4.2TDI, ten bych řadil o stupínek výše než 3.0TDI. Předpokládám, že zrovna Ty jsi oba dva slyšel naživo, případně i některým jel, takže ten můj "stupínek" bude jasný. 😉
bože můj! traktor v ikoně sportovních aut... sa.kra když někdo má na porsche tak snad neřeší spotřebu ne?
No vidíš, já bych si Cayena nikdy nekoupil, protože mě vadí jezdit od pumpy k pumpě. Ne kvůli penězům, ale kvůli spotřebě. Taky neni nikde psáno, že kdo má na Porsche, tak je majitelem tiskárny na peníze. Vážit si a umět hospodařit s prachama musí člověk ve Fabii i v Porsche, jinak je to dement a neuživí ani horský kolo.
Hezké... Kolega má cayenne v turbu a říkal mi, že když ho honí, pod 25litrů nejde.
Já s nim jezdil asi 14 dní, s V6 co nejede asi týden a propálil 30 litrů v benzínu. Někde v německu psali, že je to nejnehospodárnéjší auto po všech stránkách. 😄 Jenom z toho důvodu teď jezdim naftu.
Obdobná zkušenost. Důvod pro nevybrání Turba byl pro známého ten, že to po městě bralo 30 litrů. Nakonec vzal tuším Cayenne S.
Ono žere pořád strašně i na dlouhý štreky. V průměru 16-18 litrů PH-BRNO-PH lehká noha a nikdy přes 140.
nas znamej taky uvazoval o cayenovi a nakonec vzal MB GL420CDi. ani nevim proc 😄 ale jestli videl 30l/100km ve meste tak se mu moc nedivim >😁
Navtech
Tohle už za poslední roky zaznělo tolikrát... Počkejte, až bude mít třeba stejný záda, jako X6, tak si ty "hlášky" zopakujete?! Porsche neni socialistická fabrika od Eifelovky, Porsche je Porsche i kdyby bylo šlapací. 😉
standa-t
Můj JEEP v8 se po této zprávě tak rozesmál, až udělal loužičku
Musíš prostě pravidelně přetěsňovat vanu >😁
vanos
A to jsem si myslel, že porsche se pokládá za výrobce sportovních aut. Pak ovšem představilo menší náklaďák se základy z VW a nyní do něj chce montovat motor nebezpečně blízký zemědělské technice, jemuž ujede i masově vyráběný výrobek, např X6. Porsche se tak stává spíše konkurentem audi nebo bmw než konkurentem opravdu sportovních aut, která si zakládají na exkluzivitě. Marže jsou hold marže.
Podle tvé definice musí být "opravdu sportovní auto" i exkluzivní = relativně málo vyrobených kusů ??
Mě tedy řada 911 přijde dost sportovní. Cayman a Boxter nejsou sportovní auta ? Ano marže jsou prostě marže a i když ze spojení TDI + Porsche nejsem nadšen, tak Cayenne je dost vdálený ostatní sportovní produkci značky, že mě to zas tak netrápí. To mi přijde větší "zvěrstvo" R8 TDI.
Mě tedy řada 911 přijde dost sportovní. Cayman a Boxter nejsou sportovní auta ? Ano marže jsou prostě marže a i když ze spojení TDI + Porsche nejsem nadšen, tak Cayenne je dost vdálený ostatní sportovní produkci značky, že mě to zas tak netrápí. To mi přijde větší "zvěrstvo" R8 TDI.
Audi si nehraje na výjimečnou značku, na rozdíl od Porsche. Díky tomu si může dovolit dát vznětový motor do kupéčka, protože to není superznačka. Je to jen velkovýrobce aut s jedním okrajovým sportovním modelem.
Samozřejmě, to je to B co se mi už nechtělo rozepisovat 😉 . Cayenne je prostě luxusní SUV od hodně sportovně zaměřeného výrobce, kde ta nafta ( v autě tohoto druhu ) prostě nějaký ten smysl má. I když si myslím, že tohle Porsche zapotřebí nemá. R8 je supersport od dá se říct prémiového, ale "běžného" výrobce. Bohužel v supersportu mi nafta přijde opravdu jako zvěrstvo, ale Audi je v takovém postavení, že to ani nikoho nepřekvapí a dá se říct ani neurazí.
Jan Gutbayer
Taky mi TDI v Cayennu připadá jako divná volba... ale nepochybuju,že si zákazníky najde. Největší puristi totiž bývají ti, kdo na takové auto ani vzdáleně nemají.
Btw pojďme dál, co třeba Cayman 1,9 TDI? nebo Cayman Junior 1,4 TDI s nelakovanými nárazníky? 😄
Btw pojďme dál, co třeba Cayman 1,9 TDI? nebo Cayman Junior 1,4 TDI s nelakovanými nárazníky? 😄
Kvasoň
Já myslel, že horší to už s tímto čtyřkolovým čímsi už být nemohlo... ale oni ještě zvládli přidat prdění... ;-\
N15m0
Hm těšim se až budou delat sekacky na travu TDI, Nebo treba takovej Boeing TDI.. to bude neco :no: :no: :no: 8-s
Ja som zástancom dieslov a nemyslím si že by neboli športové,
ich dnešné možnosti sú veľké ,ale do veľkého ,ťažkého Cayenne montovať 240 koňovú V6 od VW je od porsche dosť úbohé, keď si kúpim porsche nechcem aby som nestíhal passatom... obyčajná sneha ušetriť peniaze za každú cenu to nemá zo športovosťou nič spoločné(ten motor nie palivo)....
napr. Subaru,to túto citlivú vec vyriešilo chlapsky a vyvinulo vlastný diesel(ten výkon a počet valcov mi príde trochu málo vzhľadom na značku ale lepšie ako keby kupovali TDi alebo HDi).
JE TO PROSTE HAMBA ....
ich dnešné možnosti sú veľké ,ale do veľkého ,ťažkého Cayenne montovať 240 koňovú V6 od VW je od porsche dosť úbohé, keď si kúpim porsche nechcem aby som nestíhal passatom... obyčajná sneha ušetriť peniaze za každú cenu to nemá zo športovosťou nič spoločné(ten motor nie palivo)....
napr. Subaru,to túto citlivú vec vyriešilo chlapsky a vyvinulo vlastný diesel(ten výkon a počet valcov mi príde trochu málo vzhľadom na značku ale lepšie ako keby kupovali TDi alebo HDi).
JE TO PROSTE HAMBA ....
jeminacku, panove a pani, poniektori z vas su ako male deti... alebo ako ti, co tvrdia, ze dieselove Audi a Peugeoty z LeMans nie su sportove auta, lebo maju motor na naftu a nemaju zvuk ako sportove auto. nie som zastanca dieselov, ani z hladiska pohonu ani z hladiska ekologie, ale viazat motor na znacku mi pride kratkozrake.
Otazka je skor taka, ci vobec malo Cayenne vzniknut vo forme, v ktorej ho pozname.... V konecnom dosledku je to len VW.
Otazka je skor taka, ci vobec malo Cayenne vzniknut vo forme, v ktorej ho pozname.... V konecnom dosledku je to len VW.
Nie som benzinovy fanatik a nikdy nebudem. Ocenim dobre diesle ako biturbo 3.0 od BMW alebo 3.6 V8 od Range Rover alebo 420cdi od Mercedesu ale PORSCHE?
Zhodou okolnosti som vcera isiel po dialnici v Nemecku. Vracial som sa domov do Svajciarska a tak som si uzival este par km na Nemeckych dialniciach. Pri rychlosti 265km/h som v spätnom zrkadle zbadal modre svetla, ktore sa skutocne priblizovali velmi rychlo tak som sa uhol a co to bolo biele Porsche nejake to GT preletelo okolo mna ako keby som isiel 130. Ten zvuk bol neuveritelny. Este dnes sa neviem z toho spamatat. Neveril som vlastnym ociam a este raz som sa pozrel ci naozaj idem 265km/h. A to je sila Porsche. Dunivy, krasny zvuk. Neviem si predstavit, ze by to malo nejake tdi od VW. Cakal som od Porsche hybrid ale toto je len blba honba za peniazmi. Porsche by som si nikdy nekupil v diesel ani keby som nemohol jest aby som mal na benzin. Radost z jazdy, potesenie, zabava aj to su hodnoty, ktore treba vnimat. Zvuk, zvuk a este raz zvuk je 75percent usmevu na tvarach vodicov, ktory vlastnia Porsche. No v Cayenne tdi, chce sa mi plakat. Nikdy nebudem za diesel v znackach ako su Porsche, Ferari, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Rolls Royce alebo Lexus. Ludia si tieto auta nekupuju preto aby mohli jazdit s nizkou spotrebou ale uplne pre nieco ine....a to myslim ze uz netreba tu pisat
Zhodou okolnosti som vcera isiel po dialnici v Nemecku. Vracial som sa domov do Svajciarska a tak som si uzival este par km na Nemeckych dialniciach. Pri rychlosti 265km/h som v spätnom zrkadle zbadal modre svetla, ktore sa skutocne priblizovali velmi rychlo tak som sa uhol a co to bolo biele Porsche nejake to GT preletelo okolo mna ako keby som isiel 130. Ten zvuk bol neuveritelny. Este dnes sa neviem z toho spamatat. Neveril som vlastnym ociam a este raz som sa pozrel ci naozaj idem 265km/h. A to je sila Porsche. Dunivy, krasny zvuk. Neviem si predstavit, ze by to malo nejake tdi od VW. Cakal som od Porsche hybrid ale toto je len blba honba za peniazmi. Porsche by som si nikdy nekupil v diesel ani keby som nemohol jest aby som mal na benzin. Radost z jazdy, potesenie, zabava aj to su hodnoty, ktore treba vnimat. Zvuk, zvuk a este raz zvuk je 75percent usmevu na tvarach vodicov, ktory vlastnia Porsche. No v Cayenne tdi, chce sa mi plakat. Nikdy nebudem za diesel v znackach ako su Porsche, Ferari, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Rolls Royce alebo Lexus. Ludia si tieto auta nekupuju preto aby mohli jazdit s nizkou spotrebou ale uplne pre nieco ine....a to myslim ze uz netreba tu pisat
Dinar
Nafta ve velkém SUV je naprosto logickou volbou, v diskusích jsem to tu sám vícekrát napsal, solidní šestiválec turbo je pro tento typ auta s váhou přes dvě tuny ideální motorizací.
Z tohoto pohledu by člověk neměl mít k V6 TDI v Cayenne výhrad. Jenže je tu několik věcí, které situaci komplikují. Předně, jde o image značky. Do chvíle, než strčilo Porsche do Cayenne koncernový dýzl, dalo se k obhajobě příslušnosti Cayenne ke značce Porsche argumentovat právě motory. Chceš praktické Porsche? (v garáži Cayenne na cestování a 911 pro zábavu), pak o.k. je tu Cayenne, auto, jehož Porsche geny jsou zajištěny porschími motory. Jenže to je teď definitivně pryč, už sociální V6 benzín verze byla diskutabilní (málo výkonu na Porsche), ale V6 TDI definitivně znamená, že Cayenne není než Touareg s erbem v logu. A tohle není krok, se kterým by mě kdokoliv donutil souhlasit, image výlučnosti Porsche prostě musí mít nějaký racionální základ, a ten je z velké části dán právě iracionalitou porschích modelů, jsou to auta pro zábavu, drahé mírně marnotratné hračky, do toho Cayenne turbo nebo GTS se svými absurdními výkony a spotřebou pasují, Cayenne TDI je v tomto smyslu kálením do vlastního hnízda, zbytečné oslabování vlastní image, které očekávané navýšení prodejů skrze dýzlovou verzi nevyváží. Chápu, Porsche ví, že konec zlatých telat v podobě SUV je na dohled, ještě tak jedna generace a dost, a chtějí z toho vytřískat, co jde, ale v situaci, ve které dnes Porsche, z hlediska ekon. výsledků, je, si dýzl prostě mohli odpustit. Ať je to jak chce, ode mě tedy pochvalný pokřik nečekejte.
;-\ :no: :no:
Z tohoto pohledu by člověk neměl mít k V6 TDI v Cayenne výhrad. Jenže je tu několik věcí, které situaci komplikují. Předně, jde o image značky. Do chvíle, než strčilo Porsche do Cayenne koncernový dýzl, dalo se k obhajobě příslušnosti Cayenne ke značce Porsche argumentovat právě motory. Chceš praktické Porsche? (v garáži Cayenne na cestování a 911 pro zábavu), pak o.k. je tu Cayenne, auto, jehož Porsche geny jsou zajištěny porschími motory. Jenže to je teď definitivně pryč, už sociální V6 benzín verze byla diskutabilní (málo výkonu na Porsche), ale V6 TDI definitivně znamená, že Cayenne není než Touareg s erbem v logu. A tohle není krok, se kterým by mě kdokoliv donutil souhlasit, image výlučnosti Porsche prostě musí mít nějaký racionální základ, a ten je z velké části dán právě iracionalitou porschích modelů, jsou to auta pro zábavu, drahé mírně marnotratné hračky, do toho Cayenne turbo nebo GTS se svými absurdními výkony a spotřebou pasují, Cayenne TDI je v tomto smyslu kálením do vlastního hnízda, zbytečné oslabování vlastní image, které očekávané navýšení prodejů skrze dýzlovou verzi nevyváží. Chápu, Porsche ví, že konec zlatých telat v podobě SUV je na dohled, ještě tak jedna generace a dost, a chtějí z toho vytřískat, co jde, ale v situaci, ve které dnes Porsche, z hlediska ekon. výsledků, je, si dýzl prostě mohli odpustit. Ať je to jak chce, ode mě tedy pochvalný pokřik nečekejte.
;-\ :no: :no:
Souhlas, řešení bych viděl v kompromisu v podobě V8 4.2 TDI, jak říkáš - výkonem by to už bylo na Porsche 😉 V6TDI bude výkonově ještě pod základním Cayenne V6 a to je na Porsche málo, sakra málo. V8TDI by myslím svou naftovou identitu vyvážilo svým chováním daleko lépe. Škoda...tedy...Porsche... ;-\
Mě by netěšilo ani to, ale byl by to aspoň osmiválec. Jenže, tohle řešení (zástavba V6 TDI) není jen pro současný model Cayenne, ono hlavně připravuje půdu pro jeho další generaci. No a, obecně, v příštích generacích německých aut se s osmiválcovými diesely nepočítá, BMW už to oficelně ohlásilo, V6 TDI twinturbo je taky hotov, prostě za dýzlovými osmiválci padá pomalu opona.
No jistě, jen s emisema dolů. Za chvíli spadne i opona za šestiválci. Nakonec spadne opona nad veškerými spalovacími motory. Už aby to bylo...
Já se obávám, že v dnešní době už Porsche má tebou popsaný image pouze pro milovníky starých časů a nadšence. Jenže mnozí bohatí si prostě koupí klidně Cayenne TDI, protože to bude Porsche a bude to s naftou. To, že pro milovníky aut budou outsidery, je trápit nebude. Kdo dnes opravdu rozumí autům?
Ono s tou image sportovních značek to je v dnešní době "bohatých snobů" (nemyslím hanlivě, jen definice skupiny zákazníků) docela problém. Tyhle auta byla dříve hodně pro nadšence a milovníky aut, ale jak svět bohatne, tak je klientela širší a širší a sportovní auta se stávají řidičsky přístupnějsí více řidičům. Stačí porovnat první 911 Turbo a současnou resp. modely s 4x4 proti původnímu turbu. Chováním dosti záludná, ale zatraceně rychlá bestie proti ještě rychlejší, ale velmi jednoduše (relativně) použitelné střele. A kde jsou ty časy, kdy starý Enzo pozoroval přes zrcadlo potencionálního kupce jeho hraček.
Samozřejmě ještě nějaké ty "opravdové" hračky pro nadšence pořád jsou, ale velká evropská sportovní trojka už není výsadou jen bláznů a nadšenců. Ale nutno přiznat, že ekonomicky utáhnout automibilku pouze ze zájmu nadšenců dnes už nejde.
Samozřejmě ještě nějaké ty "opravdové" hračky pro nadšence pořád jsou, ale velká evropská sportovní trojka už není výsadou jen bláznů a nadšenců. Ale nutno přiznat, že ekonomicky utáhnout automibilku pouze ze zájmu nadšenců dnes už nejde.
wikinko
si sa mi nedavno smial, ked som spomenul porsche s podvozkom golfa a motorom 1,4 tsi s osmimi turbami a deviatimi kompresormi. a ejha, v roku 2012 to bude realitou, chysta sa porsche s podvozkom golfa!!! takze cayenne v nafte mi teraz nepripada az taka exotika, exotika (a koniec automobilky porsche) pride v roku 2012.
Ubohé Porsche.Doufám,že aspoň Ferrari zůstane u klasiky