Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne TDI: Na jaře je tady

Diskuze (118)
To, o čem se dlouhou dobu spekulovalo, se zřejmě stane skutečností. Porsche Cayenne se začne stejně jako jeho sesterské modely Volkswagen Touareg a Audi Q7 vyrábět s naftovým motorem.

Podle čtrnáctideníku Automobilwoche chystá Porsche na březen příštího roku zahájení prodeje modelu Cayenne s naftovým motorem.

To, o čem se dlouhou dobu spekulovalo, se zřejmě stane skutečností. Porsche Cayenne se začne stejně jako jeho sesterské modely Volkswagen Touareg a Audi Q7 vyrábět s naftovým motorem.

Podle informací, které časopis Automobilwoche získal od nejmenovaného zaměstnance Porsche, se dieselový Cayenne představí v lednu společně s faceliftem modelu Boxster. První kusy se pak k zákazníkům dostanou v březnu. Skutečné zahájení prodeje bylo posunuto o dva měsíce, aby se nekřížilo s premiérou Boxsteru.

Motor bude dodávat Audi. Jedná se o šestiválec 3,0 TDI s výkonem 176 kW, který se dodává také do Audi Q7. Pro Cayenne by měl být naladěn nejméně na 184 kW. Původní plán roční produkce „méně než 10 tisíc kusů“ byl podle zdroje Automobilwoche zvýšen na „více než 15 tisíc“. Z naftového Cayenne se tak stane významný konkurent SUV od Audi a zásadně navýší prodeje modelové řady. V loňském roce se totiž vyrobilo 36.169 ks Cayenne.

Základní cena Cayenne s turbodieselem by se měla pohybovat okolo 55 tisíc Euro (1,37 milionu Kč).

Porsche nechtělo tyto informace oficiálně nijak komentovat. Jeho generální ředitel Wendelin Wiedeking se naopak dříve vyjádřil, že benzinové motory mají větší potenciál pro další snižování spotřeby paliva.

Diskuze (118)
19. 6. 2008 08:16
Re: Co mi vadí.
Ono s tou image sportovních značek to je v dnešní době "bohatých snobů" (nemyslím hanlivě, jen definice skupiny zákazníků) docela problém. Tyhle auta byla dříve hodně pro nadšence a milovníky aut, ale jak svět bohatne, tak je klientela širší a širší a sportovní auta se stávají řidičsky přístupnějsí více řidičům. Stačí porovnat první 911 Turbo a současnou resp. modely s 4x4 proti původnímu turbu. Chováním dosti záludná, ale zatraceně rychlá bestie proti ještě rychlejší, ale velmi jednoduše (relativně) použitelné střele. A kde jsou ty časy, kdy starý Enzo pozoroval přes zrcadlo potencionálního kupce jeho hraček.
Samozřejmě ještě nějaké ty "opravdové" hračky pro nadšence pořád jsou, ale velká evropská sportovní trojka už není výsadou jen bláznů a nadšenců. Ale nutno přiznat, že ekonomicky utáhnout automibilku pouze ze zájmu nadšenců dnes už nejde.
19. 6. 2008 08:00
Re: sportovní značka
Samozřejmě, to je to B co se mi už nechtělo rozepisovat ;-) . Cayenne je prostě luxusní SUV od hodně sportovně zaměřeného výrobce, kde ta nafta ( v autě tohoto druhu ) prostě nějaký ten smysl má. I když si myslím, že tohle Porsche zapotřebí nemá. R8 je supersport od dá se říct prémiového, ale "běžného" výrobce. Bohužel v supersportu mi nafta přijde opravdu jako zvěrstvo, ale Audi je v takovém postavení, že to ani nikoho nepřekvapí a dá se říct ani neurazí.
Avatar - Pjenkava
18. 6. 2008 21:09
Re: Co mi vadí.
No jistě, jen s emisema dolů. Za chvíli spadne i opona za šestiválci. Nakonec spadne opona nad veškerými spalovacími motory. Už aby to bylo...
Avatar - Pjenkava
18. 6. 2008 17:05
Re: CAYEN-NE?
Nejlepší diesel planety - to je vtip? >:D
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2008 14:24
Re: Co mi vadí.
Já se obávám, že v dnešní době už Porsche má tebou popsaný image pouze pro milovníky starých časů a nadšence. Jenže mnozí bohatí si prostě koupí klidně Cayenne TDI, protože to bude Porsche a bude to s naftou. To, že pro milovníky aut budou outsidery, je trápit nebude. Kdo dnes opravdu rozumí autům?