Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A6 Avant 40 TDI vs. Mercedes-Benz E 220 d 4Matic kombi – Nejlepší je nejlevnější

Po vítězství nad superbem se dlouhodobé éčko utkalo s tradičnějším a sobě rovnějším soupeřem – Audi A6 Avant.
Zpět na článek
30. 11. 2018 08:28
30. 11. 2018 08:53
30. 11. 2018 13:37
30. 11. 2018 09:19
30. 11. 2018 09:31
30. 11. 2018 16:01
30. 11. 2018 17:02
30. 11. 2018 17:46
30. 11. 2018 08:55
30. 11. 2018 09:00
30. 11. 2018 09:09
30. 11. 2018 09:13
30. 11. 2018 09:14
30. 11. 2018 09:18
30. 11. 2018 09:29
30. 11. 2018 09:36
30. 11. 2018 09:41
30. 11. 2018 09:35
30. 11. 2018 09:49
30. 11. 2018 13:16
30. 11. 2018 13:34
30. 11. 2018 18:00
30. 11. 2018 09:49
30. 11. 2018 10:02
30. 11. 2018 09:48
30. 11. 2018 09:52
30. 11. 2018 10:01
30. 11. 2018 09:53
30. 11. 2018 09:58
30. 11. 2018 10:03
30. 11. 2018 17:58
30. 11. 2018 11:04
30. 11. 2018 11:46
30. 11. 2018 12:03
30. 11. 2018 12:19
30. 11. 2018 12:43
30. 11. 2018 10:14
30. 11. 2018 10:35
30. 11. 2018 11:10
30. 11. 2018 10:01
30. 11. 2018 12:58
30. 11. 2018 13:09
30. 11. 2018 13:21
30. 11. 2018 14:10
30. 11. 2018 14:50
3. 12. 2018 09:20
30. 11. 2018 15:50
2. 12. 2018 14:26
3. 12. 2018 09:20
3. 12. 2018 10:00
3. 12. 2018 12:10
3. 12. 2018 12:25
3. 12. 2018 16:15
3. 12. 2018 16:51
3. 12. 2018 17:18
30. 11. 2018 10:04
30. 11. 2018 10:23
30. 11. 2018 10:57
30. 11. 2018 11:23
30. 11. 2018 11:27
30. 11. 2018 11:33
30. 11. 2018 11:54
30. 11. 2018 14:25
30. 11. 2018 15:00
30. 11. 2018 15:04
30. 11. 2018 15:31
30. 11. 2018 16:11
1. 12. 2018 10:31
1. 12. 2018 11:02
1. 12. 2018 11:04
1. 12. 2018 11:28
1. 12. 2018 11:34
1. 12. 2018 12:54
1. 12. 2018 12:55
1. 12. 2018 13:10
2. 12. 2018 10:36
3. 12. 2018 19:49
5. 12. 2018 14:19
5. 12. 2018 16:16
5. 12. 2018 17:34
5. 12. 2018 20:37
5. 12. 2018 21:07
7. 12. 2018 10:21
30. 11. 2018 15:09
3. 12. 2018 00:03
4. 12. 2018 09:59
Avatar - Dinar
30. 11. 2018 08:28
Pěkný testík,
je tu ale jedna věc, se kterou velmi zásadně nesouhlasím. A to s hodnocením 9g-tronicu ve 220d. Mám najeto několi set tisíc se ZF8 v různých značkách a modelech, tato převodovka bývá brána jako etalon a v porovnání s předchozími automaty Mercedesu, vč. posl. verzí 7g-tronicu, byla vždy lepší. 9g-tronic ale ztrátu smazal, jezdím s ním ve spojení s 350d i 220d a nic z popisovaného, cukání, nerozhodnost co zařadit, podtáčení atp. naprosto nepozoruju, moje auta to prostě nedělají, a tím nemyslím, udělají to jen občas, ale nedělají vůbec, práce převodovky je bezchybná, zcela na úrovni posledních inkarnací ZF8 např. v aktuální 5er.

Popravdě, tak rozdílné zkušenosti nerozumím, jediné vysvětlení bych měl v té, pro mně záhadné, schopnosti převodovky učit se jízdnímu stylu řidiče, o které se píše v manuálech, což jsem měl vždy za víceméně marketingový blábol. Obě akt. auta jsem zajížděl stejným stylem, jezdí v podobném režimu, naproti tomu novinářské kusy projdou x rukama, možná v tom je zakopaný pes?
Rozbalit vlákno
30
30. 11. 2018 08:47
Re: Pěkný testík,
Ahoj! Tím to nebude, éčko máme od 19 kilometrů a jezdím v něm hlavně já, občas na nějakou služebku kluci (Paříž). Dělá to nejvíc tak do pětky, kdy se občas delší dobu rozhoduje, a pak s tou jedničkou - třeba při popojíždění na magistrále zbytečně podřadí až na jedničku, otáčky jsou nad dva tisíce a nechce zařadit dvojku. Proti prvním aplikacím devítikvaltu je to ale o hodně lepší, pamatuju si na facelift éčka, minulého, tam jsme myslím poprvé jezdili v kombinaci s naftou 350. A tam byla nerozhodnost cítit víc, postupem času se to zlepšuje. Myslím, že Pavel tady psal podobnou zkušenost s touhle převodovkou, třeba se tu ukáže. A tohle naše éčko máme ještě na dalších sedm měsíců, tak se třeba potkáme někde na motokárách,
Machi
Avatar - Dinar
30. 11. 2018 09:11
Re: Pěkný testík,
Ahoj, pak tomu vůbec nerozumím, to, co popisuješ, mi auta vůbec nedělají, popojíždění je bohužel tak častá situace, že točit auto jedničku při poskakování v zácpě, asi bych ho vrátil, já o té převodovce ale v těchto situacích vůbec nevím. Ale nejen v těchto, v žádných. Kdyby to byl případ jedné motorizace, ale říkáš, že s 350d to bylo ještě horší, no, zase v akt. 350d GLE coupe nic takového ani náznakem nepozoruju. Obě auta jsou 2018 s akt. nájezdem lehce přes 20 tis.
Ok, bude-li na jaře příležitost, určitě můžeme vzájemně porovnat. ;-)
30. 11. 2018 09:20
Re: Pěkný testík,
Teď jsem k tomu ještě něco napsal. Možná to z testu vyznívá hůř, než je skutečnost...
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2018 13:23
Re: Pěkný testík,
Přesně tenhle srovnávací testík = dopadl jinde = obráceně! :-!

Možná jinej kus auta = možná jinej kus mezi volantem a pedálem = kdo ví?
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2018 14:29
Re: Pěkný testík,
Ne = jen doplnim že nejlepší je 5er

A nejlepší u A6 = nejslabší motorizace čim výš tim hůř

A Machalu = narozdíl od tebe = mám za vzor neobjektiVWní novinařiny = bez *** a bez urážení

Smíchám to cos napsal ty a Karel = vítězství o takovýhle nula prd kdy vyhrává FWD s tuctovou naftou = to je ve vyšší střední hodně smutný = a měli bysme na to kašlat
30. 11. 2018 14:59
Re: Pěkný testík,
Ten test, kde vyhrála pětka jsem náhodou četl. G30 je extrémně povedená a konkurenci převyšující.

Martina naopak beru jako velmi dobrého novináře a jeho testy jsou v rámci naší republiky nejen nejčtivější, ale i vyvážené. ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2018 16:30
Re: Pěkný testík,
5ka by měla vyhrát všechny podobný testy = taky myslim že převyšuje konkurenci = jednoznačně

Já taky naopak beru Martina jako velmi dobrého novináře a jeho testy v rámci naší republiky jako mimořádný = jen na příjmení se neshodnem ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2018 15:18
Re: Pěkný testík,
Nepostnu ale ocituju = viz já dnes 14:55
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 08:58
Re: Pěkný testík,
Ahoj, zeptám se teď jako laik a automatový panic >:D Hodně čtu podobné stížnosti na nerozvážnost AT v různých autech, cukání a jelikož mám mnohem horší a méně sofistikovanou převodovku (nejhorší z nejhorších typů - dvouspojku), tak i přesto jsem toto nikdy nepozoroval. Cuknutí zaregistruji jen když přišlápnu plyn a převodovka podřadí a už vůbec jsem se nesetkal s problémem váhání. To automat přeskakuje pořád mezi dvěma rychlostmi ? Díky za vysvětlení ;)Neříkám, že mi to auto nedělá, ale spíš to asi nepoznám.
30. 11. 2018 09:15
Re: Pěkný testík,
Zkusím to ještě upřesnit, i jak jsem psal teď Dinarovi. Na pomoc si vezmu 50 TDI - tam je převodovka s motorem sladěná tak blbě, že si toho všimne každý. I moje mamka by řekla něco jako "Ty Maci, ono to nějak blbě řadí". Tam opravdu v podstatě nešlo šlápnout na plyn, aniž by převodovka nepodřadila a na chvilku nevyhnala otáčky nad tři tisíce. Bez přehánění. A pak tu byly úplně opačné situace, jak píšu v testu, výjezd ze zatáčky třeba, kdy jsem stál na plynu, motor podtočený a nic. Nepřišel jsem na to, na základě čeho se převodovka rozhoduje, kdy a jak bude řadit, ale prakticky vždycky udělala opak.
Chybky u devítikvaltu jsou v porovnání s tiptronicem opravdu takové chybičky, kterých si všimnete jenom tehdy, když máte opravdu nastraženo. Jak jsem psal, občas kolem pětky, šestky, když šlápnu na plyn trochu víc - do té doby jsem třeba několik kilometrů jenom plynule lechtal, jakoby si převodovka najednou nebyla úplně jistá, že fakt chci pro jednou o něco víc zrychlit a tedy by bylo dobré podřadit. No a vy v tu chvíli, když čekáte na akceleraci, třeba přitlačíte na plyn ještě o něco víc, aha, tak on chce fakt zrychlovat, takže mu tam prdnem rovnou o tři kvalty míň, no a je to, trošičku neplynule najednou s vyššími otáčkami vyrazíte víc, než jste původně zamýšleli. Ale za prvé - já jsem na plynulou jízdu fakt úchyl, a za druhé, proti výše popsanému chování tiptronicu je to pidikaňka...
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:20
Re: Pěkný testík,
Děkuji za osvětlení. Mne naopak příjde, že auto kolikrát vyrazí vpřed rychleji, než bych čekal (jezdím s AT teprve od srpna), hlavně při popojíždění je to až někdy nepříjemné a zezačátku jsem s tím v kolonách měl problém, ale to prý je vlastnost koncepce dvouspojek? Při plynulé jízdě s občasnou akcelearcí snad ani necítím, že auto řadí. Zkoušel jsem párkrát i koncernové DSG (Škoda/VW) a také mi přišlo, že řadí hladce.

Asi to bude i tím, že nemám moc v této oblasti srovnání, takže jsem zatím spokojen a ty chyby třeba nepozoruji a nepoznám :).
Avatar - Dinar
30. 11. 2018 09:28
Re: Pěkný testík,
Co popisuješ, by mě míchalo, jsem zvyklý řadit nohou, a funguje mi to úplně bez problémů, stejně jako se ZF8, pupnu nohou, podřadí o kvalt, pupnu znova, o druhý, a jedu, divoké skákání otáček bych taky nesnesl, ale mě tohle 9g prostě nedělá, třeba pádla používám jen pokud se chci rychle rozjet na nějakou vyšší rychlost se studeným motorem, šlápnu na plyn a těsně nad dvěma tis. řadím o kvalt nahoru, jedu na krouťák a netočím, jde to samo i nohou, ale jak povoluješ pedál plynu, auto se zbytečně trochu houpe, s pádly je to plynulý tah. Ale zase, se ZF8 jsem to dělal stejně a chovala se stejně.
30. 11. 2018 09:55
Re: Pěkný testík,
Řazení nohou jsem fakt měl rád a strašně mi to vyhovovalo. Škoda, že to žádná DSG v mainstreamu neumí. Poslední bylo R36:((
30. 11. 2018 16:55
Re: Pěkný testík,
V superbe(2.0tdi 110kw 2017) dsgcko funguje tiez divne. Hore radi hladko ale dole sa jej vobec nechce. Dole neradi podla toho ci sa rychlost znizuje ale podla toho ako je nastavena pri radeni hore. Takze ak napr 5ku radi pri 55tke tak podradi tiez pri 55tke a nie skor co je skoda. Mohla by radit podla brzdenia motora. Niekedy ked idem do kopca a drzim plyn tak v polovici tak sa mi zda ako keby sekundu cakala nato ci ma dat vyssi stupen alebo nie.Ku podtacaniu motora sa ani nevyjadrujem - horsie je natom asi len 7DSG pri benzine(do 110kw).
Avatar - Emel
30. 11. 2018 17:52
Re: Pěkný testík,
Brzdění motorem je obecně oříšek, automat nemůže úplně poznat, jestli chci brzdit motorem, nebo naopak plachtit. Většina automatů to řeší tak, že motorem cíleně brzdí až při soustavnějším stání na brzdě...

2.0TDI DSG 110kW uspokojivě funguje ve Sportu, v Normálním režimu je to celé takové ospalé a podtočené, hlavně při nějakém manévrování (kruháky, křižovatky a tak).
30. 11. 2018 09:52
Re: Pěkný testík,
Kde máš dvouspojku?
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:53
Re: Pěkný testík,
Mondeo je dvouspojka, tedy to naftové. Ale už nebude od 2019 .
30. 11. 2018 10:02
Re: Pěkný testík,
Je to klasický HDM automat, nová generace už dvouspojky nedostala. ;-)
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 10:04
Re: Pěkný testík,
Není, TDCI je dvouspojka powershift 6st., Až od faceliftu by měl být HDM. :-) Taky jsem si myslel, že je to už HDM, to má jen benzín 2.0Ecoboost.Mrkni na web ;)

[odkaz]
30. 11. 2018 10:21
Re: Pěkný testík,
Ooops, kvůli její pomalosti a neochotě pracovat na základě pokynů pádly jsem ji považoval za HDM, ale hladká je dokonale.
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 10:29
Re: Pěkný testík,
Pádla jsou tam jen na machrování před holkama >:D Ty si je používal? >:D Já to zkusil asi 3x a vždy i přes tu pomalost (pořád rychlejší, než manuál) jsem si zmáčkl 2 rychlosti a už mne brzdil provoz, takže je to vlastně k ničemu a zrychlovat s tím na nájezdu na dálnici mne přestalo bavit, co jsem to 2x zkusil >:D
30. 11. 2018 10:31
Re: Pěkný testík,
Ano, reakce a fungování převodovky nastavené na podtáčení motoru je v náročnějším terénu k vzteku. ;-)
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 10:32
Re: Pěkný testík,
Největší terén v kterém jsem zatim byl byla Hradešínská na Praze 10... takže nemohu srovnávat >:D
30. 11. 2018 11:01
Re: Pěkný testík,
Myslím na náročnější silnici >:D To nemůžeš posuzovat optikou středočeské řepy.
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 11:06
Re: Pěkný testík,
Když já se ještě soukromě nikam moc nedostal od té doby co to mám , navíc jsem ještě do minulého měsíce jezdil souběžně s MK4 >:D Ale časem určitě napíšu i recenzi na MACZ, až trochu najezdím :).Ale už to tady nechci plevelit svým autem :-)
Avatar - Emel
30. 11. 2018 10:42
Re: Pěkný testík,
Já jsem nakonec po chvíli vztekání s konfigurátorem pádla neobjednal (pádla pouze s OPC volantem, volant pouze s interiérovým OPC paketem, OPC paket pouze s černým stropem, lift s černým stropem navozuje pocit jeskyně)... a asi mi nechybí. Sice ta převodovka na plyn nereaguje nějak bleskově, ale zkoušel jsem pádla na testovačce a taky mě to moc nechytlo. Případně se dá manuálně řadit i pákou, jenže člověk je v těch osmi kvaltech při dobrém utlumení motoru za chvíli ztracenej a nakonec to stejně rád vrátí do Déčka.
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 10:44
Re: Pěkný testík,
Ty tam nemáš pádla? Já jsem myslel ,že jsem je tam viděl :-O

Naprosto tě chápu, taky bych si za to nepříplácel, ale Powershift se bez toho nedělá, protože na převodovce není možnost volby manuálně, jako to máš ty.
Avatar - Emel
30. 11. 2018 13:07
Re: Pěkný testík,
Nemám.

O příplatek ani tak nešlo, ale černý strop se mi nelíbil.
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 08:53
O prsa asiatky
Ale přeci. Také bych bychařsky zvolil A6, protože konečně vypadá nověji, než předchozí modely - rozuměj odlišněji. I když A6 jsem bral vždy jako jedno z nejlepších aut v kombikovém světě, tak poslední generace mi vzhledem trochu splývají a navíc i ta bílá jí sluší. U sedanu už bych se asi přiklonil k MB E.. ale obě jsou to super auta a fajn test !

Zaráží mne spotřeba, testovací okruh a styl jízdy bude asi hodně volný, nebo jsou tyto motorizace opravdu tak úsporné? Jestli jo, tak tleskám a tiše závidím.

Mám neprémiový kombík, ani né o moc menší ( a asi ani né lehčí) s 4válcovým naftovým dvoulitrem o kapku nižším výkonu, ale ve stejné kombinaci pohonu (AT,AWD). A abych si plachtil někde na okresce za 5 litrů na sto, je to velká dávka sebeodříkání. Kombinací tempomatu a volných rozjezdů se dostanu někam k 6 na sto, ale když se přestanu hlídat, občas předjedu, vystřelím z křižovatky (jen abych předjel hybridní Auris, žejo >:D ), nebo na dálnici chvíli jedu lehce nad limit, spotřeba leze nad 7 na sto velmi svižně. Nyní s ochlazením, zimním obutí a zasekanou Prahou jsem si za poslední 3 jízdy po Praze a přilehlém okolí (cca 150km) naměřil znepokojivých 9,4l na sto.. :/. Dlouhodobý průměr je pak asi 7,1.. což mi zimní rozkopaná Praha začíná ničit! >:D

Ještě bych hodil porovnání se starším koncernovým 2.0TDI, které je FWD a MT, kdy i na dálku auto jezdí kolem 6 na sto, což je pořád více, než testované exempláře a nebo krátkodobě testovanému BiTDI (DSG,4x4), kdy jsem se také pohyboval v rozmezí 9-10l.

Takže - buď kecá PP, nebo klobouk dolu ;)
Rozbalit vlákno
20
30. 11. 2018 09:18
Re: O prsa asiatky
Vzhledem ke svojí testovací trase toho v Praze strávím míň, vypadnu z Holešovic na Hradec a tradá po D11 domů. Takže po městě až tak necukám, na dálnici tempomat na 160 a pak okresky. V létě s mercedesem opravdu prakticky vždy do 6,5 litrů, dlouhodobě 6,1 až 6,3, teď jsem nuloval dlouhodobou spotřebu, když jsme přezuli na zimáky a po tisícovce kilometrů mám 6,8. A ta audina fakt nežrala vůbec. Jasně, podle palubního počítače, víme, že se trošku liší, ale i co jsme dotankovávali občas, nikdy to nebyl zásadní rozdíl, dvě tři deci, pokud si dobře pamatuju...
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:26
Re: O prsa asiatky
Asi to bude v převodovce a možná i systému AWD (mne se zadek připojuje skoro pořád, když přidávám trochu víc plynu), protože takové hodnoty a ještě při dálničních 160ti nedosáhnu. Když jsem naposledy jel Norimberk - Praha, tak po Německu v průměru 160 a auto si vzalo nad 8 na sto.

Popojíždění v Praze je zrádné, pokud projíždím centrem a je/není špička, může být rozdíl i 3 litrů, jak jsem čerstvě zjistil :/.

V kombinaci za 6,5-6.8 jsem jezdil s předchůdcem mého auta s daleko slabším motorem a FWD MT. Takže až bude zas někdo říkat, že mainstream a prémie se neliší, tohle je jeden z velmi dobrých důkazů použití techniky.
30. 11. 2018 12:45
Re: O prsa asiatky
Ozzy! To, že se ti zadek připojuje skoro pořád je na úplně jiný web >:-[]
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 13:36
Re: O prsa asiatky
I ty jeden ! >:-[] ;-)
Avatar - Emel
30. 11. 2018 13:37
Re: O prsa asiatky
Kde maj nejlepší klobásu taky.
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2018 13:25
Re: O prsa asiatky
I tohle srovnání = dopadlo jinde jinak = teda = přesně obráceně :-)

Vliv toho mezi pedály a volantem = je holt nezpochybnitelný ;-)
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 13:38
Re: O prsa asiatky
Jako že v zimě se u MBE snizila spotřeba ? Nebo jak to myslíš ? Martin asi holt jezdí s lehkou nohou ..i tak je totiž výborný výsledek.
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2018 13:40
Re: O prsa asiatky
Myslim to tak jak sem napsal = jeho výsledek i měření = dopadly ne jinak ale dokonce opačně :-)

Vliv toho mezi pedály a volantem = je holt někdy větší.. ;-)

Ale správně napsal že čim slabší TDI tim lepší = to má pravdu. Smutný že asi nejslabší je v tuhle chvilku 3.0TDI

To že mainstreamovej pohon porazil prémiovej navíc s jinde vynikajícně hodnocenym motorem = to se mi už líbí míň. Zvlášť kdy jinde včetně partnerskýho AutoTipu dopadaj tyhle srovnávačky = přesně obráceně
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 13:48
Re: O prsa asiatky
Ok nic z toho na co v tomhle prispevku reaguješ v komentu M.Machaly není... píše o spotřebě a trase u MBE a ne o TDI.Pak se diviš, že nikdo nechápe na co reaguješ, když odpovídáš na příspěvky náhodně >:D

S poslední větou asi souhlas, ale motorizace jsou podobné. A přestaň dopisovat příspěvky , pak to změnit, než dopisu odpověď >:-[]
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2018 13:54
Re: O prsa asiatky
Nojo = já si zase zapomněl klapky na oči = sorry >:D

Ne nikdo ;-)

MM určitě ví :-)
Avatar - Dinar
30. 11. 2018 09:19
Re: O prsa asiatky
S 530xd jsem jezdil v mixu za 7,6 s E220d 4M za 7,2 litru, je to oboje za zhruba 15 tis. km od nového auta. Čtyři deci jsou jistě rozdíl, stejně jako výrazný rozdíl v dynamice, stejně výsledek šestiválce považuju za výborný, výsledek čtyřválce za logický, to auto v dané konfiguraci váží skoro dvě tuny a má na to jen 190 koní, prostě musí se víc držet pod krkem. Kolega s 330d, má na displeji za posledních x desítek tisíc km hodnoty vždy kolem 6,4 litru, nikdo mu nechce věřit, že nejezdí jen z kopce. Tak si vyber. :-) ;-)
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:29
Re: O prsa asiatky
Už jsem se podivoval nad spotřebami šestivácových nafťáků víckrát, tady holt moderní "vyhoněné" čtyřválce už dosahují na své limity.... viz třeba to BiTDi, které jezdi kolem 9-10. Takže čistá logika - méně válců - nižší spotřeba - už tak nějak neplatí :-)

Ještě by bylo zajímavé porovnat váhu vozidel :-)
Avatar - Dinar
30. 11. 2018 09:31
Re: O prsa asiatky
Měl jsem ve firmě i 320xd kombi, auto bylo o 130kg těžší než 330d sedan. >:D
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:34
Re: O prsa asiatky
4kolka... ;) Ale jo, mít možnost, taky beru šestiválec, tam by mě i mrzelo méně, že jezdím za 7-8 než už 4 válce :-)
30. 11. 2018 16:01
Re: O prsa asiatky
Lámání rukou nad 5-6-7 litry, to mě baví. Já jezdim za 8-11 a to mám o třídu menší naftový kombík, cca stejný výkon a jsem relativně defenzivní řidič ;-)
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 16:11
Re: O prsa asiatky
Tak to nevím, co máš za auto, ale asi bude trochu cihla na plynu, ne ?:D Řešil to, protože rozdíl 2 litry na sto je už na nádrži poznat...
30. 11. 2018 17:02
Re: O prsa asiatky
Nemám moc úsporné auto. Především ve městě žere jak prokoplé. Na druhou stranu, mám přátelé co se chlubí jak jezdí se svým vozem za 5, ale když na 50l nádrž najedou 700km, tak jim to divné nepřijde :-)

Jen mi to přijde takové směšné tvrdit o autě z vyšší střední třídy, že se rozpapalo, když se spotřeba blíží spíše k sedmi než šesti, a dorazit to dramatickým rozdílem, že: "medvídkovi zimní nafta nějak víc chutná, audina byla vždy minimálně o dvě deci úspornější."
;-)
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 17:34
Re: O prsa asiatky
Ale to jsi asi nečetl můj příspěvek, já se naopak pochvalně vyjadřoval nad spotřebou testovaných aut, protože můj střednětřídní kombík AWD a AT neprémiového výrobce to pod 7 dává i v létě a při normální jízdě docela obtížně.
30. 11. 2018 17:46
Re: O prsa asiatky
Však já to nepsal jako rozpor, ale jako souhlasný doplněk :-)
Výtka je spíše k žehrání Martina.
30. 11. 2018 08:55
Zase ten design
Když škrtnu hodnocení za design, které je čistě subjektivní není o kousíček (0,02) lepší Audi ale o kus Mercedes (0,78)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
30. 11. 2018 09:00
Re: Zase ten design
Pak ale můžeš taky škrtnout "udávanou spotřebu", kde Mercedes získal neoprávněně bod, protože reálně je žravější... a pak ještě pružnost, kde není logické srovnávat pružnost na šestku u automatů s různým počtem stupňů... ;-)
30. 11. 2018 09:24
Re: Zase ten design
Myslim, že má pravdu, vzhled je čistě subjektivní a nemyslim si že by se měl zapisovat do výsledků
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:35
Re: Zase ten design
Pocit z jízdy je taky subjektivní .. tímhle přístupem by redaktor nesmel hodnotit nic, jen to, co lze měřit ..
30. 11. 2018 10:22
Re: Zase ten design
U mě na firmě se Mondeo dávalo pryč s průměrem 7,8l. Dálnice lehce nad předpisy +8l.
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 10:31
Re: Zase ten design
Tak to odpovídá asi i mé zkušenosti....
Avatar - speedfred
30. 11. 2018 10:53
Re: Zase ten design
hmmm , a to som si vravel že benzínový Galaxy nejako moc žerie. Zistujem že je to ok.
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 10:58
Re: Zase ten design
Ty máš 1.5EB, že ? No já jsem si stěžoval na Kugu s 1.6EB, ale teď jí už padá spotřeba po ujetí těch 15 tisíc km na rozumné +/- 7-8 litru na sto. Tak snad se zas nezapeče >:D
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2018 14:55
Re: Zase ten design
Koukám na test E220d vs A640TDI v AutoTipu = přesně obráceně než tady. A ne o 0,02 = když obrácený rozdíl v designu autor určil na 0,8 díky čemuž audi o ten fous vyhrálo = tam MB E220d vyhrálo jednoznačně

Ale ke spotřebě: 220d vs 40TDI

sportovní jízda 9,4 vs 9,8
úsporná jízda 5,2 vs 5,3
spotřeba v testu 6,8 vs 6,9
rozdíl od udávané = v obou případech 4,9 Mercedes +39% Audi +41%

Jak to že to místnímu M.M. vždycky vyjde naopak = a VWždycky jednim směrem
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2018 14:36
Re: Zase ten design
To ostře nesouhlasim = co by v žádnym případě nemělo bejt číslo ovlivňující celkovej výsledek = je jeho pocit z designu = ten je fakt silně individuální
V případě tohohle testu = navíc autorův dojem z designu, popravdě objektivně nevyčíslitelná hodnota = obrátil výsledek. Vítězství o 0,02 zajistil Machalův + 0,8 dojem za design >:D

Jízdní dojmy = to je jeden ze základů! Popravdě důležitější než nějakej 0,1 s rozdíl ve zrychlení nebo spotřebě
Avatar - _Karel_
30. 11. 2018 11:08
Re: Zase ten design
Téměř všechno je subjektivní. Rozumnýmu člověku je jedno, jestli o 0,2bodu vyhrálo Audi nebo MB. Tady mají disciplíny stejnou váhu, ale pro někoho je nejdůležitější design, pro jiného displaye a infotaiment, pro jiného jízdní vlastnosti. Házet bobek na bodové výsledky, típ spíš ty těsné. ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2018 15:03
Re: Zase ten design
Ale ono o 0,02 bodu vyhrálo = jen protože Machi vymyslel že o 0,8 prohrálo v designu ;-\

Jinak ale = samozřejmě souhlas

No a viz já 14:55
30. 11. 2018 09:09
Displej v A6
Predošlý model A6 mal displej pekne hore, to znamená, že som nemusel skláňať oči z cesty, do nového to zase drbli dole, pod ventilátory... Nechápem 8-s Tie výduchy klímy fakt hore nepotrebujem...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:13
Re: Displej v A6
Vzhledem k možnosti promítnutí mapy mezi budíky mi to nepříjde jako fail.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2018 09:12
Že porazí
Audi MB na poli motoru a převodovky bych nečekal.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Emel
30. 11. 2018 09:14
Re: Že porazí
Každý chvilku...
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2018 09:19
Re: Že porazí
Tak aspoň je vidět, že se v Audi snaží, a nenechávají vše jen na kabátě auta.
30. 11. 2018 09:18
Re: Že porazí
Museli s tím 2,0 TDI fakt hodně pohnout, protože 140kW bylo v Superbu fakt špatný.
Každopádně mám teď 2,0 TSI 200kW a to je oproti starší verzi úplnej průšvih, tím chci říct, že to chce každopádně dost vyzkoušet před koupí...
30. 11. 2018 09:19
Re: Že porazí
Ten rozdíl je obrovskej. Já si fakt myslel, že je to šestiválec...
Avatar - Dinar
30. 11. 2018 09:29
Re: Že porazí
Nejsi jediný, kdo to říká, zajímavé, určitě si ten motor zkusím. ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2018 15:04
Re: Že porazí
No a šestiválec viz stealth dnes 8:42
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2018 09:21
Re: Že porazí
Přesně tak, doposud skoro všechny verze 2,0 TDi jsou pověstné svým traktorovým projevem.
30. 11. 2018 09:36
Re: Že porazí
No a hlavně tím, že to fakt nejelo. Poslední verze, kteýr jsem věřil výkon byla 125kW CR..
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:41
Re: Že porazí
Znám velmi dobře 125kw PD a to díky neohrabanosti, hlučnosti a ještě poctivému "zátahu vodspoda" jede pocitově jak raketa :-) oproti tomu novější 110kw CR (140kw jsem nezkoušel) mi přišlo pocitově odobné, jako moje bývalé TDCI 85kw.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2018 09:23
Re: Že porazí
Co Tě trápí na nové 2,0 TSI? Kultivovanost, nebo spolehlivost, nebo celkový projev?
30. 11. 2018 09:35
Re: Že porazí
+ kultivovanost podstatně lepší, na volnoběh o tom motoru skoro nevím (sotva zajetej). To je opravdu rozdíl jak blázen
+ menší otáčky na dálnici, opět podstatně tišší
+ menší spotřeba
+ DQ381 neškube a nepodřazuje zbytečně o dva stupně ale o jeden.

Ale ten motor vůbec nejede. A tím myslím nejenom dole, ale hlavně nahoře. Starší verze motoru měla prostě turbodíru (a slušnou..), ale pokud si dal plyn v první třetine zatáčky tak se to nadechlo a pak to prostě (na konci zatáčky) jelo a úmerně to zrychlovalo až k maximu výkonu. U 206kW si doteď nejsem pořádně jistej, kde turbo zabíralo (nevím rozmezí třeba 1800-2200rmp).
Tady je turboefekt jak kráva na 1800 otáček, skoro jako na starý 1,8T. Pak to zabere a pak se už neděje nic. Nejde to do otáček a nad 4tis to vyloženě nejede. A druhej průšvih je, že ta DQ381 je variace na téma DQ500 z trasporteru, což znamená, že to i ve sportu nechá spadnou otáčky pod 1800rpm. A při normální jízdě na D to nechá klidně spadnout na 1200 otáček kde se to klepe a dusí. A hlavně na dálnici to fakt nejede to je hrůza. Jako by to mělo o 50Nm míň a možná třeba 40 koní.
Zase jsem o kousek blíž koupit si něco "prémiovějšího"..
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2018 09:41
Re: Že porazí
To je zajímavý, já mám podobnou zkušenost s novou 1,8 TFSI vs starší verze. Motor zabere někde nad 2 tis. ot., ležérně zrychluje do 4 tis., a pak už se nic neděje. Na pohodovou jízdu s davem je to ok, ale jak začneš na ten motor tlačit, je zle a nechce se mu.
30. 11. 2018 09:49
Re: Že porazí
To je přesně ono, na pohodovou jízdu lepší, ale jak začneš tlačit na pilu tak nic. Uvidím jestli se to nezlepší, respektive si to nezvykne na moje šlapání do zelí. Ale moc tomu nedávám.
Spíš si myslím, že je to prostě zase další krok, jak umrtvit jakejkoliv pocit z jízdy. Je to generace po generaci horší a horší. Krok z R36 do 2,0 tsi byl propastnej, ale oni už zhoršují i ten dvoulitr. Řešení může být to kompletně přečipovat, jenže nevím, jestli vůbec půjde změnit kompletně charakteristiku.
Avatar - iudex
30. 11. 2018 13:16
Re: Že porazí
Jak to tu čítam, tak začínam mať pocit, že tie filtre benzínom ublížili naozaj dosť. Mal som TSI 169 kW a nič z popisovaného som nezažil.
Asi si musím viac vážiť, že môj motor napriek turbu pekne graduje a ťahá do 7000 rpm bez vädnutia, asi to do budúcna bude dosť vzácna vlastnosť. 8-s
Avatar - Emel
30. 11. 2018 13:34
Re: Že porazí
Ono je to asi o úhlu pohledu... prohásit o 200kW motoru, že "vůbec nejede", je nejspíš trošku přehnané. Ta "naše" verze taky žádnou výkonovou špičku neměla a vytáčení třeba přes 5000 taky nemělo moc smysl... což ale neznamená, že by to nejelo, jen tam maximum výkonu bylo už někdy od 4500.
30. 11. 2018 18:00
Re: Že porazí
To máš pravdu, pochopitelně, že to jede. 200kW měly před 20 lety V8, respektive W8:-)
Ale je to takový tupý, jakoby se to nechtělo nadechnout. Nemá to takovou tu živelnou chuť jít do otáček. Což teda neměl ani ten minulej, ale tady je to o poznání horší.
Prostě to nemá takovou chuť se napít a jet.
Avatar - Ozzman
30. 11. 2018 09:49
Re: Že porazí
Jezdil jsem s Woodyho 1.8 tsi a ta pravá diskotéka začínala až někde nad 4 tisíci a naopak jak jsem znal starší TSI (1.2 a 1.4 ), které byly až dieslove ploché, bylo tohle příjemné překvapení. Naopak při té pohodové jízdě ta 1.8 jede hodně lezerne a ani necekas co v otáčkách umí .
Avatar - Emel
30. 11. 2018 10:02
Re: Že porazí
No protože v Octavii a Leonu je 1.8TSI omezená z 320Nm na 250Nm... takže má takový víc atmo charakter.
Avatar - Emel
30. 11. 2018 09:48
Re: Že porazí
No zřejmě nová emisní norma zapracovala. Jsem zvědavý, jaké budou dojmy třeba v Cupře.

Nakonec to 2.0T v Insignii nebude tak líné jak se zdá >:-[]
30. 11. 2018 09:52
Re: Že porazí
Cupra má výhodu v hmotnosti, kde aspoň v minulé verzi toho motoru (nejel jsem s Cuprou, ale s Golfem R) nebyla taková propast než se to pohlo.
Mrzutý je, že krok k prémiovýmu V/R6 je od hezkýho superbu milion...
Avatar - Emel
30. 11. 2018 10:01
Re: Že porazí
Propast tam nebyla a jelo to pekelně. On i ten 162kW v Octě RS jel moc hezky, zajímalo by mě, jestli by na brzdě bylo třeba o 20k víc...

Golf R je navíc 4x4, někde je to výhoda, někde spíš ne...
30. 11. 2018 09:53
Re: Že porazí
Můžu se zeptat, jaký benzín do toho tankuješ? Předem moc díky.
30. 11. 2018 09:58
Re: Že porazí
Vervu 100..
U tohodle auta jsem už nějak neexperimentoval. U svýho starýho mercedesu mi to s vervou přišlo nejklidnější, tak jsem si zvykl tam tankovat. Ikdyž mě Benzina poslední dobou štve, protože tam mají fakt hnusný kafe:(
30. 11. 2018 10:03
Re: Že porazí
Tak benzínem to nebude :-) Co předepisuje výrobce? Minulá 206kW verze měla předepsanou 98, min. 95 s určitým omezením.
30. 11. 2018 17:58
Re: Že porazí
Předepsanej je 98 s tím, že minimálně 95. Každopádně to auto to nějak pozná (asi čidlama klepání), takže když tam dáš 95 tak to bylo u 206kW verze znát.
Avatar - speedfred
30. 11. 2018 10:05
Re: Že porazí
...ale celkom fajn párky v rohlíku >:D
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2018 10:13
Re: Že porazí
Když svačinku a kafe, tak teď jedině Molka. :yes:
Avatar - speedfred
30. 11. 2018 10:15
Re: Že porazí
áno,tá je asi nejlepšia.
30. 11. 2018 11:04
Re: Že porazí
Slabá káva, byť chutná. Svačiny si na benzínách nekupuji, ale kafe má nejlepší Shell na 88km D1 za Humpolcem směr Praha :yes: ;-)
Avatar - speedfred
30. 11. 2018 11:19
Re: Že porazí
s mojím slabým srdcom ma preberie aj slabá káva >:D
Shell-ky som moc nenavštevoval,ale začnem pretože nová tankovacia karta.
30. 11. 2018 11:46
Re: Že porazí
Ještě lepší má OMV v opačném směru taky za Humpolcem, ale musíš jít na bar, ne na kasu v shopu.