Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě
38 komentářů
3_diamanty
priznavam ze tato kombinacia mi sedi pre nove CR-V daleko viac ako ta vytunena 1,5tka ....
tento hybrid ma podla mna dokonale parametre a tesim sa uz na vzajomny pomer sil s novym outlanderom PHEV pre rok 2019 aj novou hybridnou RAVkou :yes:
tento hybrid ma podla mna dokonale parametre a tesim sa uz na vzajomny pomer sil s novym outlanderom PHEV pre rok 2019 aj novou hybridnou RAVkou :yes:
Tak PHEV je neco jineho, ale porovnani prodeju samozrejme zajimave byt muze.
Honda ma z tohoto hybridu v USA taky PHEV..
Jinak ja jsem se na tuhle verzi taky uz dlouho tesil. CR-V je samo o sobe vyborne auto. A s timhle pohonem temer dokonale.
Ale auta do zasuvky muzou mit samozrejme na kratke vzdalenosti navrch..
Honda ma z tohoto hybridu v USA taky PHEV..
Jinak ja jsem se na tuhle verzi taky uz dlouho tesil. CR-V je samo o sobe vyborne auto. A s timhle pohonem temer dokonale.
Ale auta do zasuvky muzou mit samozrejme na kratke vzdalenosti navrch..
Doupik
Nějak ten ceník nechápu.
Oproti 1.5 VTEC Turbo CVT je hybrid dražší 130 tisíc, což je samo o sobě naprosto neospravedlnitelné vzhledem k malé úspoře paliva, ale zatímco u VTECu je příplatek za 4x4 50 tisíc, u hybridu celých 130 tisíc. OMG. Aspoň že ta 4x4 akcelerace není o tolik horší než v porovnání VTEC verzí. To jsem opravdu nikdy nepochopil, proč normální auta (Německá) s 4x4x zrychlí, jen Honda vždy zpomalí.
Oproti 1.5 VTEC Turbo CVT je hybrid dražší 130 tisíc, což je samo o sobě naprosto neospravedlnitelné vzhledem k malé úspoře paliva, ale zatímco u VTECu je příplatek za 4x4 50 tisíc, u hybridu celých 130 tisíc. OMG. Aspoň že ta 4x4 akcelerace není o tolik horší než v porovnání VTEC verzí. To jsem opravdu nikdy nepochopil, proč normální auta (Německá) s 4x4x zrychlí, jen Honda vždy zpomalí.
To neni normální = německá ;-)
Ani to neni = jen Honda. Když už to chceš nutně rozdělovat = tak spíš německá vs japonská = o desetinu horší zrychlení má i 4x4 LS Lexus = u nás se teda prodává jen 4x4 = což je další anomálie ale nebudeme to komplikovat :-)
Ani to neni = jen Honda. Když už to chceš nutně rozdělovat = tak spíš německá vs japonská = o desetinu horší zrychlení má i 4x4 LS Lexus = u nás se teda prodává jen 4x4 = což je další anomálie ale nebudeme to komplikovat :-)
Když pomineme, že autor článku slevnil základní čtyřkolkový hybrid o 300t. (ne, 599t určitě nestojí), pak mi ceny přijdou celkem ok. Ale souhlasím, že 130t. za 4x4 je absolutní nesmysl.
To máte, pánové, z toho, že ještě věříte údajům v článku auto.cz. ;-)
Tak za prvé, že je hybrid o 130t dražší než 1.5T, není pravda. Rozdíl činí 100t a ještě ke všemu při porovnání hybrid e-cvt vs. 1.5T manuál. Pokud vezmeme stejnou výbavu a pro 1.5T automat (CVT), je doplatek za hybrid 45t.
A za druhé - 130t za 4x4 je taky nesmysl. Totiž 4x4 se dodává až od výbavy Elegance, za kterou se připlácí oproti Comfortu 80t, neboli za AWD oproti 4x2 doplatíte jak u 1.5T tak u hybridu 50t.
Že zdravím redakci. Kdo umí číst, je ve výhodě. >:-[]
[odkaz]
Tak za prvé, že je hybrid o 130t dražší než 1.5T, není pravda. Rozdíl činí 100t a ještě ke všemu při porovnání hybrid e-cvt vs. 1.5T manuál. Pokud vezmeme stejnou výbavu a pro 1.5T automat (CVT), je doplatek za hybrid 45t.
A za druhé - 130t za 4x4 je taky nesmysl. Totiž 4x4 se dodává až od výbavy Elegance, za kterou se připlácí oproti Comfortu 80t, neboli za AWD oproti 4x2 doplatíte jak u 1.5T tak u hybridu 50t.
Že zdravím redakci. Kdo umí číst, je ve výhodě. >:-[]
[odkaz]
Ajo, oni si popletli řádky v ceníku o jeden!!!, takže vypsali ceny Elegance, Lifestyle a Executive pro hybrid 4x4, ale narovnali to k řádku Comfort, Elegance, Lifestyle 4x2.
Tak to už taková krize v ceně není. Každopádně stejně si myslím, že připlatit za něco, co se mi nikdy nevrátí, asi nemá smysl :-) Leda, že bych to chtěl do Prahy a parkovat zadara, než tuhle vyhlášku zas změní.
Tak to už taková krize v ceně není. Každopádně stejně si myslím, že připlatit za něco, co se mi nikdy nevrátí, asi nemá smysl :-) Leda, že bych to chtěl do Prahy a parkovat zadara, než tuhle vyhlášku zas změní.
Beefcake
Spotreba fajn, "dizlova", takze nie je co riesit.
Ale " Vůbec poprvé je nasazena technologie aktivního řízení zvuku, která prý má přinést intenzivnější zážitek z jízdy zprostředkováním přirozeného zvuku akcelerace." ???!?!!!? Toto je fakt hnus, vsade. Ale ked to moze robit Audi v top modeloch, tak sa necudujem.
Ale " Vůbec poprvé je nasazena technologie aktivního řízení zvuku, která prý má přinést intenzivnější zážitek z jízdy zprostředkováním přirozeného zvuku akcelerace." ???!?!!!? Toto je fakt hnus, vsade. Ale ked to moze robit Audi v top modeloch, tak sa necudujem.
×
Sdílení komentáře
×
Stejně tak by mě zajímalo kde udělali kluci šikmooký chybu, pokud i po softwarové aktualizaci čtyřkolka umožňuje přenést stále jen 60 % točivého momentu na zadní nápravu. Problémy s tím měly i starší verze CRV.
V praxi to znamená, že pokud přední náprava ztratí výrazně trakci, moc nepomůže ani ta zadní. V extrému bude platit, že 60% z nuly je stále nula
Predstav si to tak, ze spalovaci motor jede 2/3 doby pri 100km/h namisto na 40% vykonu na 60% vykonu. Tema 20% navic dobiji. Zbyvajici tretinu plachti nebo je pohaneny elektricky a vyuziva tech predchozich 20% navic. Ke vsemu v realu malo kdy jedes ustalenou rychlosti po rovine. Tzn. ze vypne spalovaci motor z kopce, kdyz brzdis atd.
Chapes?
K off-road vlastnostem se vyjadrovat podrobneji nebudu. Myslim, ze s tim co popisujes, bude mit problem mizive procento uzivatelu. Ti spise oceni zvysenou svetlou vysku oproti predchudci. ;-)
PS Je mi jasny, ze jsi zvykly na neverohodne informace od jinych vyrobcu, ale tohle je Honda :-) A CR-V je po zasluze nejprodavanejsi SUV..
60% z vykonu elektromotora je 60%, toto ustrojenstvo je v CR-V prvy krat, nema to nic spolocne so starsimi verziami.
Tu je jasny dokaz ze k ziadnym 0% nedojde, kalousek sa jednoducho a zbytocne povysuje nad chudakov nevzdelanych klukov sikmookych ktori vraj nevedia co robia, mal by ich zaucit ako sa stavia najpredavanejsie SUV..
[odkaz]
- Pohanane napravy su v pripade AWD obe a prave pre rozdelenie sily posielanej z motora sa pouzivaju medzinapravove spojky.
- Motor nedava ziadny krutiaci moment iba ak je odpojeny (vodic nestlaci "plynovy" pedal), to si si poplietol s posielanim vsetkeho momentu na prave preklzujuce koleso/napravu.
- Zakon akcie a reakcie je prave vyuzivany pri diferencialoch ktore sluzia na rozdelenie otacok a krutiaceho momentu a pri preklzovani jedneho kolesa napravy sa toto koleso pribrzdi a tato akcia vyvola reakciu na druhom kolese napravy ktoreho trenie o povrch vytvara mensi odpor ako brzda a teda sa zacne otacat - zaberie.
Toto si musis uvedomit, inak nikdy nepochopis ako mohla CR-V v prilozenom videu bez problemu prejst testom krizenia naprav. ;-)
spotreba 5.5l/100km je paradni, a vynikne v porovnani s jen o neco malo vetsim kodiaqem, kde to je vyssi aspon o 3 litry, nebo s vyrazne mensim karoqem, kde je vyssi cca o 2 litry.
samozrejme, v dalnicnim rezimu se spotreby budou priblizovat, ale tyhle auta nejsou urceny jako dalnicni stihacky, ale prave na popojizdeni po okreskach..
A za druhé tebou popsaný provoz že "..spalovaci motor jede 2/3 doby pri 100km/h namisto na 40% vykonu na 60% vykonu. Tema 20% navic dobiji..."
by znamenal neustálé cyklické nabíjení aku spalovákem a zase jeho vybíjení. Což samozřejmě fungovat může, nicméně je to daleko ztrátovější než trvalý přímý pohon kol spalovákem při sníženém výkonu. A to navzdory pásmu horší účinnosti, jak správně píše Topten
Takže mi tvoje vysvětlení ani trochu nesedí
Takto totiz funguje kazdy normalni (ne plug-in) hybrid. :-)
A zda se, ze to ucinejsi je.
To co pise topten to jen potvrzuje ;-)
Toto je naopak nejvetsi vyhoda hybridu, ze nechaji pracovat spalovak pouze v nejefektivnejsim rezimu. Potlacuji neefektivni rozjezdy, treni spojek a jak pise topten jizdu (nebo stani..) s neefektivne nizkym vykonem.
Hybridu zdar
PS Jestli jezdis ustalenou rychlosti po rovine, tak se vyhoda hybridu snizuje. Ale pak pro tebe plati to, co jsem psal o off-road vlastnostech a mizivych procentech :-)
0,95 x 0,97 x 0,9 x 0,97 x 0,95 = 0,76
naproti tomu přímý pohon motorem má účinnost 100%
stálý převod nepočítám, ten je v obou případech stejný
Samotný spalovák tedy může pracovat napřímo v cca o čtvrtinu méně efektivním režimu a stále to nebude horší než s elektromotory a cyklováním baterky
A na rozdíl od tebe se domnívám, že takhle běžné hybridy nepracují. Ty totiž aku nenbaíjejí spalovákem, ale využívají energii brzdění která by stejně přišla vniveč.
Výjimkou je nucený režim dobíjení aku spalovacím motorem třeba kvůli vjezdu do bezemisní oblasti. Ale tam je opět nutné počítat s výše uvednými ztrátami
Hezky vypocet. A ted to zkus porovnat s tvymi "100%" :-)
A jestli je 100% pri tretinovym zatizeni porad 100%...
Zkus si projit odkaz nize, pak snad pochopis ;-)
V zelenem grafu treba vidis ze tvych 100% alias 35% ucinnosti muze byt pri nizsi zatezi treba 20% alias misto tvych 100% je to 57%..
[odkaz]
PS V tom poslednim odstavci se take pletes. Hybridy dobijeji baterku dle potreby (mimo jine) prave za ucelem dosazeni co nejvyssi ucinnosti spalovaku. S brzdenim mas samozrejme pravdu. Ale ten algoritmus je mnohem slozitejsi.
Takže se sice nabízí přidat trochu plynu a pracující motor využít smysluplněji, ale nejsem si jistý, jestli se transformováním takto získané mechanické energie na elektrickou, uložením do aku a zase zpětným převodem nakonec neztratí víc.
Asi to bude záviset zase na konkrétních podmínkách. Doufám že to píšu srozumitelně
Ale tezko muzes pri tve ustalene jizde na nejvyssi prevod vyuzit motor v obycejnem aute "smysluplneji".
To prave dela hybrid, tak jak je popisovano a ty to oznacujes za neverohodne ;-)
A muzes si byt jisty, ze to efektivnejsi je..
Ver tomu, ze hybrid bude mit i pri te ustalene rychlosti nizsi spotrebu.
[odkaz]
Jak pises.. nic neni cernobile :-)
PS Honda ma sice jen jeden prevod, ale jinak pracuje jako seriovy hybrid. Coz neznamena nutne nevyhodu. Za prve mas naprosto plynuly rozjezd jako s EV a za druhe (ale o tom uz byla rec) rozjezd na elektriku je mnohem efektivnejsi..
A v čem by měla spočívat ta vysoká efektivita rozjezdu na elektriku ? V nízkých otáčkách má elektromotor taky dost nízkou účinnost. A v nulové rychlosti podobně jako spalovák taky zcela nulovou
Souhlasm ale že elektrika jede plynuleji a je někdy konstrukčně jednodušší
Motor na volnobehu nema spotrebu 1l na 100km, kedze auto sa nepohybuje a nespravi ani 1km, spotreba na volnobeh je bezne okolo 1l na hodinu. Hybrid vsak skoro uplne eliminuje volnobeh, stale ma zataz a dobija baterku, jedine ze by motor musel ist kvoli zohriatiu alebo kureniu a bateria by bola plne nabita, to sa mi ale este nestalo.
"naproti tomu přímý pohon motorem má účinnost 100%
stálý převod nepočítám, ten je v obou případech stejný"
To nie je pravda, ICE sa ku kolesam (a stalemu prevodu) pripaja cez dodatocny prevod ktory ma stratry navyse, u prevodoviek bezne cca 6%.. tu by to malo byt menej.
Vyhoda rozjazdu s elektromotorom spociva v okamzitom a plynulejsom zatahu bez vibracii motora fungujuceho v neoptimalnych otackach a v naaasobne vyssej efektivite elektromotora v nulovych alebo nizkych otackach + absencii strat v preklze spojky.
Pri rychlostiach do 80km/h je CR-V hybrid vlastne EV s REX ako u i3. Nie je mi uplne jasne ako moze byt prevadzka s vami spominanymi stratami ucinnejsia ako pohanat cez efektivnu planetovu prevodovku priamo kolesa a ukladat vsetku prebytocnu energiu do baterii - narazam na test Camry hybrid vs Honda Accord s rovnakym i-MMD ako v CR-V a obrovsky rozdiel v spotrebe/efektivite systemu: Honda 17,4 km na liter a Toyota 14,1km na liter.
[odkaz]
Bavíme se pořád o CRV, jaký dodatečný převod máš tedy na mysli ? V článku o něm není ani zmínka a já bych ho taky považoval za zbytečný. Prosím o upřesnění
"tu" chapej jako CR-V. ;-)
Doufam, ze to jako upresneni staci.
Poslední větu jsem moc nepochopil. Kdyby šlo na zadek 99%, pořád bys mohl říct, že 99% z nuly je pořád nula.
Ale pak bude hodně veliký rozdíl jestli ta druhá náprava zatáhne 99x víc (poměr P/Z 1:99), anebo jen 1,5x víc (poměr 40:60 co se udává u toho CRV)
Samozřejě se můžeme bavit jestli je systém v CRV udělaný skutečně tak nešikovně, anebo se pouze jedná o dezinformaci v článku. Proto jsem na to upozornil