Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda HR-V dostane motor 1.5 VTEC Turbo: Na trhu příští rok

Pro rok 2019 Honda plánuje změny na své modelové řady v Evropě. Jejich součástí bude i doplnění nabídky motorů v malém SUV HR-V o skvělý čtyřválec 1.5 VTEC Turbo.
Zpět na článek
5. 12. 2018 11:11
5. 12. 2018 11:24
5. 12. 2018 12:08
5. 12. 2018 12:27
5. 12. 2018 16:27
Avatar - JohnST
5. 12. 2018 11:10
Skvely motor si robite *
Uz to bolo vela krat napisane, ze tento motor je srot a Honda je z neho na prasky. :no: >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
5. 12. 2018 11:12
Re: Skvely motor si robite *
Jezdil jsem s tím v Civicu a bylo to fajn. Jestli má nějaké dětské nemoci... no fajn, to měl s první generací turba kdekdo.
Avatar - JohnST
5. 12. 2018 11:23
Re: Skvely motor si robite *
Detske nemoci? Teraz je v Cine druha zvolavacia akcia a v Amerike tiez. Riedi sa jej olej s benzinom pri kratkych jazdach. Honda problem zatial nevyriesila a mlci. Nekupovat!!! 8-s
Avatar - KANKUNEN
5. 12. 2018 11:53
Re: Skvely motor si robite *
Asi jako TSI před 10ti lety. Malý motor + velký výkon = velké problémy.
Avatar - kari.laz
5. 12. 2018 12:10
Re: Skvely motor si robite *
Také jsem četl několik článků, kde opravdu popisují, že ten motor má problémy a nedaří se jim to odstranit.

[odkaz]
Avatar - Jopino
5. 12. 2018 15:16
Re: Skvely motor si robite *
Zvláštní je, že se tento problém vyskytuje v naprosté většině u motorů, kde striktně dodržují oleje specifikaci 0W20. V ČR tento jev téměř neexistuje (naprostá většina majitelů L15B7
přechází na alternativní olej SAE 5W30 ACEA A3).
Avatar - Beefcake
5. 12. 2018 19:10
Re: Skvely motor si robite *
Akurat ten vyrobca o tomto nevie a tym padom si nedokaze poradit, ze ? 8-s
Avatar - Jopino
5. 12. 2018 22:34
Re: Skvely motor si robite *
Nejsem konstruktér, ale budiž.
Že by emise? Původní (tovární) náplň je SAE 0W20 a jak jistě víš, s takovým (lehkoběžným) olejem se dají uspořit cenné desetinky, možná jednotky exhalačních prvků. Pokud se slespoň trošku pohybuješ v tribologii tak víš, že tento obor má uznávaného odborníka, Ing. ČERNÉHO, jehož závěry jsou uznávány širokou odbornou veřejností. Na toto téma vypíchnu podstatné:

Příčiny pronikání paliva do oleje
Nejprve je třeba říci, že palivo je v oleji přítomné vždy, ať už jde o benzin nebo o naftu. Do oleje se palivo může dostat jednak přirozenou cestou, tj. spolu se spalinami z prostoru válce kolem pístních kroužků do klikové skříně, a jednak díky závadě na motoru.
Podívejme se nejprve na ten normální a přirozený způsob. O pronikání horkých spalin do prostoru klikové skříně jsem se již zmiňoval v předchozích dílech o kyselosti olejů a o jejich oxidaci. To svědčí o skutečnosti, že netěsnosti kolem pístních kroužků velmi ovlivňují degradaci a životnost olejové náplně. Výfukové plyny vždy obsahují nespálené palivo. Většina výfukových plynů odchází do výfukového traktu, kde si s nespáleným palivem poradí u zážehového motoru řízený katalyzátor, u vznětového motoru odchází nespálená nafta do ovzduší. Pokud ale projdou výfukové plyny do klikové skříně, dostanou se do styku s olejem. Potom už záleží na tom, jaká je teplota oleje a prostoru klikové skříně. U studených motorů dochází ke kondenzaci par paliva do oleje v mnohem větší míře než u motorů při provozní teplotě. Tímto přirozeným způsobem se může u osobních automobilů během výměnného intervalu dostat do oleje průměrně 1 - 2 % benzinu či nafty. U velkoobjemových vznětových motorů s delšími výměnnými intervaly pak i o něco více. Maximální přípustnou hranici udává většina výrobců motorů kolem 4 % paliva v oleji.
Pokud množství paliva v oleji překročí tuto mez, znamená to ve většině případů závadu na motoru, zpravidla na vstřikování paliva: zakarbonované či přicpané vstřikovací trysky (špatný palivový filtr) a tím nedokonalý rozptyl paliva, špatná funkce vstřikovacího čerpadla, defekty těsnicích kroužků apod. Zkušený automechanik by jistě našel další příčiny.
Někdy může být příčinou i špatná kvalita paliva, ale těchto případů je minimum. Pokud benzin či nafta mají špatné destilační rozmezí a obsahují těžší látky, než je zvykem, potom tyto látky nejsou v motoru dokonale spáleny. Motor není seřízen na spalování těžších podílů paliva a výfukové plyny pak obsahují větší množství nespáleného paliva než obvykle.

Důsledky zvýšeného obsahu paliva v oleji
Ve většině případů je jediným, ale o to závažnějším důsledkem snížená viskozita motorového oleje. V dřívějších dílech tohoto seriálu již bylo uvedeno, že nižší viskozita olejů znamená úsporu paliva. Toho využívají tzv. lehkoběžné oleje. Všechno má ale své hranice. Příliš nízká viskozita olejů už znamená příliš tenký mazací film, který má malou únosnost. Celistvost mazacího filmu se potom lehce poruší. Výsledkem je, že se zvyšuje opotřebení motoru, které je tím větší, čím je vyšší obsah paliva v oleji a tím i nižší viskozita.
Na obrázku 1 (nepodařil se mi zde vložit) je uveden vliv obsahu benzinu a nafty na viskozitu motorového oleje. Z obrázku jsou zřetelné tři věci. Za prvé: benzin má na viskozitu oleje větší vliv než nafta. Tento vliv je navíc zesílen i střihovou nestabilitou olejů v zážehových motorech. Za druhé, u zážehových motorů jsou 4 % benzinu v oleji opravdu maximem, kdy je olej na hranici použitelnosti. V případě lehkoběžných olejů typu ACEA A1/B1 či A5/B5, které mají již počáteční viskozitu posazenu níže, by i 4 % benzinu představovaly zřejmě vážný problém!!!
A nakonec to nejzajímavější. Zvýšený obsah paliva v oleji není jen teoretickým "žvaněním", ale reálným nebezpečím u 5 - 7 % osobních automobilů se zážehovým motorem. Pro vznětové motory osobních automobilů spolehlivá data chybí. Jednotlivé body uvedené na obr. 1 představují reálné motorové oleje odebrané v autoservisech při výměně olejů. Mezi vzorky olejů byly nalezeny i takové, v nichž obsah benzinu překračoval všechny povolené meze (až 11 % benzinu v oleji!) a jejichž viskozita v žádném případě nedávala záruku uspokojivého mazání.
Avatar - Ada je zase tady
5. 12. 2018 20:00
Re: Skvely motor si robite *
Skvělý motor je diesel. :-)
Avatar - Emel
5. 12. 2018 11:11
Dobrý
Dobrý. Až na černý kola dobrý. Tohle by se Honda (ale i Mazda) ještě mohla naučit... chápu že chtějí unifikovat výrobu, ale nabídnout víc variant kol zase takovej boj není.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - woody-alien
5. 12. 2018 11:24
Re: Dobrý
To je nějaká nemoc, černý kola jsou holt "exclusive". To samé třeba Vitara S.
5. 12. 2018 12:08
Re: Dobrý
Exkluzivne menej na nich vidno * z dosticiek ;)
Avatar - woody-alien
5. 12. 2018 12:27
Re: Dobrý
To jedině ;-) Zato každej jinej bordel a škrábaneček daleko víc. A kromě toho můj názor je ten, že většinou celočerné disky vypadají na autě blbě a opticky zmenšují kola.
Avatar - _Karel_
5. 12. 2018 16:27
Re: Dobrý
Jj, nabídka větších kol třeba k CX-5 je hrůza. Holt si originály člověk nechá na zimu a dokoupí něco koukatelnýho.