Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HR-V dostane motor 1.5 VTEC Turbo: Na trhu příští rok

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 5. 12. 2018
6
14
Zobrazit náhledy (6)
Honda HR-V Sport
Pro rok 2019 Honda plánuje změny na své modelové řady v Evropě. Jejich součástí bude i doplnění nabídky motorů v malém SUV HR-V o skvělý čtyřválec 1.5 VTEC Turbo.

Současná Honda HR-V je druhou generací takto pojmenovaného vozu. Nabízí se od roku 2014, přičemž zájemce o ni může vybírat ze dvou pohonných jednotek. A sice zážehového čtyřválce 1.5 i-VTEC a vznětového přeplňovaného motoru 1.6 i-DTEC. Nový motor 1.5 VTEC Turbo tak bude tvořit vrchol nabídky HR-V. V Civicu nabízí maximální výkon 134 kW, v HR-V bude mít dle prvních oficiálních informací Hondy výkon stejný. Ve spojení s manuální převodovkou bude vrcholit při 5500 otáčkách za minut, v případě kombinace s variátorem (CVT) budou otáčky nejvyššího výkonu zvýšené o 500 za minutu, tedy 6000/min-1.

Možnosti převodovky CVT také snížily maximum točivého momentu v porovnání s verzí pro manuální převodovku. S manuálem tak motor nabídne maximum 240 N. při 1900 až 5000 otáček za minutu, s CVT se sníží na 220 dostupných od 1700 do 5500 otáček za minutu. S automatem je tak sice snížené maximum, avšak dostupný vrchol momentu je k dispozici v širším rozsahu otáček.

Dále je známé to, že nový výkonnější motor bude vyhrazen pro výbavu Sport. V rámci ní auto dostane také odlišné detaily karoserie. Místo chromované masky chladiče bude černá. Ta se bude dále opakovat také na kolech z lehké slitiny s průměrem 18 palců. Chybět ale nebudou ani tmavé lemy blatníků či zdvojená koncovka výfuku, na každé straně vozu jedna. Černé mají být rovněž kryty vnějších zpětných zrcátek.

Podvozek auta má být vybaven odpružením „Performance damper“. O co se přesně jedná, zpráva nespecifikuje. Patrně půjde o vylepšené tlumiče s dvoustupňovou tuhostí v závislosti na jejich zdvihu. Výrobce slibuje agilní jízdní vlastnosti, stejně jako třeba standardní světlomety typu LED. Právě základní osvětlení, v HR-V tvořené stařičkou žárovkou H4, bylo v minulosti terčem kritiky.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Skvely motor si robite *
Jopino
| 5. 12. 2018
Nejsem konstruktér, ale budiž.
Že by emise? Původní (tovární) náplň je SAE 0W20 a jak jistě víš, s takovým (lehkoběžným) olejem se dají uspořit cenné desetinky, možná jednotky exhalačních prvků. Pokud se slespoň trošku pohybuješ v tribologii tak víš, že tento obor má uznávaného odborníka, Ing. ČERNÉHO, jehož závěry jsou uznávány širokou odbornou veřejností. Na toto téma vypíchnu podstatné:

Příčiny pronikání paliva do oleje 
Nejprve je třeba říci, že palivo je v oleji přítomné vždy, ať už jde o benzin nebo o naftu. Do oleje se palivo může dostat jednak přirozenou cestou, tj. spolu se spalinami z prostoru válce kolem pístních kroužků do klikové skříně, a jednak díky závadě na motoru. 
Podívejme se nejprve na ten normální a přirozený způsob. O pronikání horkých spalin do prostoru klikové skříně jsem se již zmiňoval v předchozích dílech o kyselosti olejů a o jejich oxidaci. To svědčí o skutečnosti, že netěsnosti kolem pístních kroužků velmi ovlivňují degradaci a životnost olejové náplně. Výfukové plyny vždy obsahují nespálené palivo. Většina výfukových plynů odchází do výfukového traktu, kde si s nespáleným palivem poradí u zážehového motoru řízený katalyzátor, u vznětového motoru odchází nespálená nafta do ovzduší. Pokud ale projdou výfukové plyny do klikové skříně, dostanou se do styku s olejem. Potom už záleží na tom, jaká je teplota oleje a prostoru klikové skříně. U studených motorů dochází ke kondenzaci par paliva do oleje v mnohem větší míře než u motorů při provozní teplotě. Tímto přirozeným způsobem se může u osobních automobilů během výměnného intervalu dostat do oleje průměrně 1 - 2 % benzinu či nafty. U velkoobjemových vznětových motorů s delšími výměnnými intervaly pak i o něco více. Maximální přípustnou hranici udává většina výrobců motorů kolem 4 % paliva v oleji. 
Pokud množství paliva v oleji překročí tuto mez, znamená to ve většině případů závadu na motoru, zpravidla na vstřikování paliva: zakarbonované či přicpané vstřikovací trysky (špatný palivový filtr) a tím nedokonalý rozptyl paliva, špatná funkce vstřikovacího čerpadla, defekty těsnicích kroužků apod. Zkušený automechanik by jistě našel další příčiny. 
Někdy může být příčinou i špatná kvalita paliva, ale těchto případů je minimum. Pokud benzin či nafta mají špatné destilační rozmezí a obsahují těžší látky, než je zvykem, potom tyto látky nejsou v motoru dokonale spáleny. Motor není seřízen na spalování těžších podílů paliva a výfukové plyny pak obsahují větší množství nespáleného paliva než obvykle. 

Důsledky zvýšeného obsahu paliva v oleji 
Ve většině případů je jediným, ale o to závažnějším důsledkem snížená viskozita motorového oleje. V dřívějších dílech tohoto seriálu již bylo uvedeno, že nižší viskozita olejů znamená úsporu paliva. Toho využívají tzv. lehkoběžné oleje. Všechno má ale své hranice. Příliš nízká viskozita olejů už znamená příliš tenký mazací film, který má malou únosnost. Celistvost mazacího filmu se potom lehce poruší. Výsledkem je, že se zvyšuje opotřebení motoru, které je tím větší, čím je vyšší obsah paliva v oleji a tím i nižší viskozita. 
Na obrázku 1 (nepodařil se mi zde vložit) je uveden vliv obsahu benzinu a nafty na viskozitu motorového oleje. Z obrázku jsou zřetelné tři věci. Za prvé: benzin má na viskozitu oleje větší vliv než nafta. Tento vliv je navíc zesílen i střihovou nestabilitou olejů v zážehových motorech. Za druhé, u zážehových motorů jsou 4 % benzinu v oleji opravdu maximem, kdy je olej na hranici použitelnosti. V případě lehkoběžných olejů typu ACEA A1/B1 či A5/B5, které mají již počáteční viskozitu posazenu níže, by i 4 % benzinu představovaly zřejmě vážný problém!!! 
A nakonec to nejzajímavější. Zvýšený obsah paliva v oleji není jen teoretickým "žvaněním", ale reálným nebezpečím u 5 - 7 % osobních automobilů se zážehovým motorem. Pro vznětové motory osobních automobilů spolehlivá data chybí. Jednotlivé body uvedené na obr. 1 představují reálné motorové oleje odebrané v autoservisech při výměně olejů. Mezi vzorky olejů byly nalezeny i takové, v nichž obsah benzinu překračoval všechny povolené meze (až 11 % benzinu v oleji!) a jejichž viskozita v žádném případě nedávala záruku uspokojivého mazání. 

Avatar - Ada je zase tady
Skvely motor si robite *
Ada je zase tady
| 5. 12. 2018
Skvělý motor je diesel. :-)
Avatar - Beefcake
Skvely motor si robite *
Beefcake
| 5. 12. 2018
Akurat ten vyrobca o tomto nevie a tym padom si nedokaze poradit, ze ? 8-s
Avatar - _Karel_
Dobrý
_Karel_
| 5. 12. 2018
Jj, nabídka větších kol třeba k CX-5 je hrůza. Holt si originály člověk nechá na zimu a dokoupí něco koukatelnýho.
Skvely motor si robite *
Jopino
| 5. 12. 2018
Zvláštní je, že se tento problém vyskytuje v naprosté většině u motorů, kde striktně dodržují oleje specifikaci 0W20. V ČR tento jev téměř neexistuje (naprostá většina majitelů L15B7
přechází na alternativní olej SAE 5W30 ACEA A3).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku