Honda HR-V dostane motor 1.5 VTEC Turbo: Na trhu příští rok
Současná Honda HR-V je druhou generací takto pojmenovaného vozu. Nabízí se od roku 2014, přičemž zájemce o ni může vybírat ze dvou pohonných jednotek. A sice zážehového čtyřválce 1.5 i-VTEC a vznětového přeplňovaného motoru 1.6 i-DTEC. Nový motor 1.5 VTEC Turbo tak bude tvořit vrchol nabídky HR-V. V Civicu nabízí maximální výkon 134 kW, v HR-V bude mít dle prvních oficiálních informací Hondy výkon stejný. Ve spojení s manuální převodovkou bude vrcholit při 5500 otáčkách za minut, v případě kombinace s variátorem (CVT) budou otáčky nejvyššího výkonu zvýšené o 500 za minutu, tedy 6000/min-1.
Možnosti převodovky CVT také snížily maximum točivého momentu v porovnání s verzí pro manuální převodovku. S manuálem tak motor nabídne maximum 240 N. při 1900 až 5000 otáček za minutu, s CVT se sníží na 220 dostupných od 1700 do 5500 otáček za minutu. S automatem je tak sice snížené maximum, avšak dostupný vrchol momentu je k dispozici v širším rozsahu otáček.
Dále je známé to, že nový výkonnější motor bude vyhrazen pro výbavu Sport. V rámci ní auto dostane také odlišné detaily karoserie. Místo chromované masky chladiče bude černá. Ta se bude dále opakovat také na kolech z lehké slitiny s průměrem 18 palců. Chybět ale nebudou ani tmavé lemy blatníků či zdvojená koncovka výfuku, na každé straně vozu jedna. Černé mají být rovněž kryty vnějších zpětných zrcátek.
Podvozek auta má být vybaven odpružením „Performance damper“. O co se přesně jedná, zpráva nespecifikuje. Patrně půjde o vylepšené tlumiče s dvoustupňovou tuhostí v závislosti na jejich zdvihu. Výrobce slibuje agilní jízdní vlastnosti, stejně jako třeba standardní světlomety typu LED. Právě základní osvětlení, v HR-V tvořené stařičkou žárovkou H4, bylo v minulosti terčem kritiky.