Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v listopadu 2018: Pád pokračuje, Octavia ztratila titul nejprodávanějšího auta
124 komentářů
Ozzman
Kodaq 3. místo, největší model automobilky... dobrá práce, nebo se snad Kodiaq rozdává za nějaké super akce? >:-[]
Nebo se spíš nahrazuje střední třída (Superb) SUV i ve firmách ? U nás to ještě naštěstí nikdo nevymyslel >:D
Nebo se spíš nahrazuje střední třída (Superb) SUV i ve firmách ? U nás to ještě naštěstí nikdo nevymyslel >:D
No Kodiaq šlape neuvěřitelně. Na SUV této velikosti docela bezkonkurenčně :-| :yes:
Tahle auta budou nahrazovat ve firmách Superby, pomalu i ve státě, což je obrovský odběratel.
Kodiaq je super auto :-! Firemní politika je mnohdy "koncern do mega", tak není co řešit. Passat je ok, ale koupí další zase jen omladíš. Kodiaq je něco nového, neokoukaného a chtěného :yes:
Rubb
Tak nějak sleduju, že internetoví kovbojové, co chválí pořád dokola Mazdu pod každými články, že nepodlehla downsizingu, turbům a já nevím čemu všemu - oproti třeba Škodě a ostatním, si ji nějak zapomínají kupovat. Nebo asi brázdí cesty v proprděných ojetinách různých značek z druhé ruky >:D
Klasika internetových fór :-!
Klasika internetových fór :-!
Internetoví kovbojové většinou neovlivní, co se koupí do firem a ty v ČR jedou v drtivé většině na Škodovkách...
Jasně, firmy jezdí v Daciích, co? Proto je na 4. a Mazda 17. že? >:D >:D >:D
Coze Mazda, ale Audi na 19 mieste! To musi byt strasny srot tie audiny, ked ich porazila aj Dacia, vsak?
Nie. Audi je prémiovka, takže sa logicky predáva menej.
Za 1. Tahle statistika je smíšená, občas tu byly prodeje soukromé a vypadají značně jinak... na průměrnou Octavii, nebo ten Kodiaq si běžná rodina v ČR jako na nové auto nesáhne, takže nejvíce kupují firmy (proboha podívej se na čísla).
Za 2. Budeš se divit, ale Duster se docela často kupuje do firem, je to dostupné SUV s možností 4x4 a je spousta profesí, kde se toto auto vyskytuje.
Za 2. Budeš se divit, ale Duster se docela často kupuje do firem, je to dostupné SUV s možností 4x4 a je spousta profesí, kde se toto auto vyskytuje.
spousta živnostníků i menších firem má Dacie, hlavně Duster, Dokkery a Lodgy
Mimo velká města je dost prohání i městské a obecní policie. Střední Čechy jich jsou plné.
Mazda je DRAHÁ. Dacia je LEVNÁ.
Mazda se prodává špatně, Dacia dobře.
Aby jsi pochopil souvislost, postačuje snad i základní vzdělání >:-[] >:-[] :-!
Mazda se prodává špatně, Dacia dobře.
Aby jsi pochopil souvislost, postačuje snad i základní vzdělání >:-[] >:-[] :-!
No, někomu ani to základní vzdělání nestačí. Před Dacií je Škoda. Je levná nebo drahá jako Mazda? Před Dacií je VW. Není to domácí značka, levný jako Dacia není.....
Samotná cena zcela jistě není vysvětlením neúspěchu výborných aut Mazdy.
Samotná cena zcela jistě není vysvětlením neúspěchu výborných aut Mazdy.
Tenhle argument by měl váhu v případě, že by Škoda byla 1. a Mazda 2. :-!
Mne ta tabulka dává naprosto logický smysl, však je to takto dlouhodobě.
Škoda - převážně firmy, stát + levnější Škodovky soukromníci
Hyundai - firmy je taky berou + soukromníci, je levnější, než Škoda a nabízí auta za opravdu dobré ceny, tam jde fanouškovství stranou
VW - firmy + soukromníci, ale nějak mi tam nehraje ten součet (1535 ks za 11/2018), ale nejvíce se prodalo Golfu (332ks) a pak někde v dáli Passatu (206ks). Takže je docela záhadou, co tvoří zbylých 997ks. Vzhledem k tomu, že tabulka končí 20. místem, které prodalo 188ks aut, další VW modely musely prodat maximálně do 188/7 ks na dalších modelech. Takže minimálně 6 dalších modelů VW... tolik jich snad ani není, ne?
Škoda - převážně firmy, stát + levnější Škodovky soukromníci
Hyundai - firmy je taky berou + soukromníci, je levnější, než Škoda a nabízí auta za opravdu dobré ceny, tam jde fanouškovství stranou
VW - firmy + soukromníci, ale nějak mi tam nehraje ten součet (1535 ks za 11/2018), ale nejvíce se prodalo Golfu (332ks) a pak někde v dáli Passatu (206ks). Takže je docela záhadou, co tvoří zbylých 997ks. Vzhledem k tomu, že tabulka končí 20. místem, které prodalo 188ks aut, další VW modely musely prodat maximálně do 188/7 ks na dalších modelech. Takže minimálně 6 dalších modelů VW... tolik jich snad ani není, ne?
No dobře, tak jsi vysvětlil Škodu, VW a Hyundai. Co těch dalších 10 automobilek co jsou na tom pořád lépe než Mazda ?
up, Polo, Touran, Sharan, T-Cross, T-Roc, Tiguan, Allspace, Touareg, Arteon.
Nevím zda osobní verze Caddy a Multivan počítají sem nebo do užitkových.
Nevím zda osobní verze Caddy a Multivan počítají sem nebo do užitkových.
Což o to kupovat, oni zapomínají s těmi supermotory i zrychlovat, než to vytáhnou za městem na 90 nebo na dálnici z 90 na 130, tak se turbo ptá, jestli teda jedeme, nebo už se parkuje :-)
A kolik těch internetových kovbojů jsi vysledoval? 100? 200? I kdyby si každý z nich tu novou Mazdu doopravdy koupil (jako jsem to udělal třeba já, páč nejsem topper, abych něco chválil a pak si koupil přesný opak), tak máš během pár let několik set prodaných Mazd, což díru do světa prodejních žebříčků neudělá.
Jestli to spíš nesouvisí s tím, že ze všech kupců aut jich do automobilových internetových diskuzí píše tak malý zlomek, že se z něj nedá vůbec nic usuzovat.
Jestli to spíš nesouvisí s tím, že ze všech kupců aut jich do automobilových internetových diskuzí píše tak malý zlomek, že se z něj nedá vůbec nic usuzovat.
I já mám doma Mazdu a příští rok kupuju další. Mazda prostě není pro českého pepíka, který potřebuje hlavně obří kufr >:D
Jasně, vyčlenit se z davu českých pepíků je potřeba. Už jenom zbývá, abys dodal, jak jsi rád, že Mazd není na silnicích tolik a neokoukají se. :-) Tak já se schválně u dealera zeptám, jestli si chtěj zachovat tuhle exkluzivitu.
Divím se, že Ti to tady ještě nikdo nenapsal jako další důvod. Dozvěděl jsem se, že Mazda má omezené výrobní kapacity a skutečně přiděluje počty aut na dané trhy. Nelze jich objednat víc, musí se čekat až půl roku a to si hodně lidí rozmyslí.
Byl jsem před pár měsíci v prodejně Mazdy, kam jim zrovna přivezli kamion s novými Mazdami CX-3. Dalších pět bylo na prodejně a jiné stály venku na parkovišti. Téměř všechny měly za čelním sklem cedulku s nápisem PRODÁNO. Když jsem před prodejcem zmínil, že se jim asi hodně daří, ten se pousmál a řekl mi, že kdyby tady měl dalších 50 aut, všechny prodá. Bohužel, Mazda mu neumožní objednat víc a musí čekat do dalšího termínu. To jsem do té doby nevěděl...
Byl jsem před pár měsíci v prodejně Mazdy, kam jim zrovna přivezli kamion s novými Mazdami CX-3. Dalších pět bylo na prodejně a jiné stály venku na parkovišti. Téměř všechny měly za čelním sklem cedulku s nápisem PRODÁNO. Když jsem před prodejcem zmínil, že se jim asi hodně daří, ten se pousmál a řekl mi, že kdyby tady měl dalších 50 aut, všechny prodá. Bohužel, Mazda mu neumožní objednat víc a musí čekat do dalšího termínu. To jsem do té doby nevěděl...
Barrichello
Cadillac - 1 ks
Dodge - 13 ks
Chevrolet - 2 ks
Chrysler - 1 ks
RAM - 1 ks
Tesla - 4 ks
Mustang - 21 ks
Renegade - 10 ks (z toho 3x benzín)
Compass - 14 ks (z toho 10x benzín)
Cherokee - 22 ks
GrandCherokee - 24 ks
Wrangler - 10 ks (z toho 3x benzín)
Dodge - 13 ks
Chevrolet - 2 ks
Chrysler - 1 ks
RAM - 1 ks
Tesla - 4 ks
Mustang - 21 ks
Renegade - 10 ks (z toho 3x benzín)
Compass - 14 ks (z toho 10x benzín)
Cherokee - 22 ks
GrandCherokee - 24 ks
Wrangler - 10 ks (z toho 3x benzín)
Barrichello
UAZ - 10 ks
Lada - 5 ks
GAZ - 2 ks
Lada - 5 ks
GAZ - 2 ks
Londonbridge
Cadi vali kto ho kupil... >:D
tenhle rok se jich tu prodalo 14 ks, Chevroletů 32 ks a Dodge 111 ks a RAM 4 ks.
Ještě pak 4 Chrysler a 2 GMC. Slušný
Ještě pak 4 Chrysler a 2 GMC. Slušný
Londonbridge
To bude pohodlny korab naposledy som v tom sedel v Kanade v 90 rokoch v EU ich moc nestretavam. Ja som vtedy kupil Pontiac nej 6 valec a v tej dobe ma vysmiali ze mu ukradli 2 valce... >:D
Ze sedanů se tu prodává s V6 jen model CT6 - tam je třílitr twinturbo.
Pak se tu prodává ATS-V s 3,6 V6 a pak CTS-V s 6,2 V8. Jinak maj V6 a V8 jen XT5 a Escalade, což sou SUV.
U Chevroletů můžeš mít jen R4 a V8 (Camaro/Corvette). V6 se sem ofiko nevozí, to jen šedý dovoz.
Pak se tu prodává ATS-V s 3,6 V6 a pak CTS-V s 6,2 V8. Jinak maj V6 a V8 jen XT5 a Escalade, což sou SUV.
U Chevroletů můžeš mít jen R4 a V8 (Camaro/Corvette). V6 se sem ofiko nevozí, to jen šedý dovoz.
Blue Sun
PSA hezky roste, pětadvacet procent za rok. Teď aby ty objemy prodejů alespoň udrželi, ať je na cestách veseleji.
To jo..Peugeot hodně dobrý..3008 má srdcovka ale nikde ;-)
Shodou okolností jsem koukal na operáky Karoq vs. 3008 v naftě, byl tam rozdíl v řádu tisíců měsíčně ve prospěch Karoqu. To asi úplně nepomáhá.
Veseleji - myslíš jako že bude víc lidí, kterým se kůli jejich volbě auta můžeme smát? Ty jsi ale škodolibý. :-)
>:-[]
"Veseleji" pak bude (časem) hlavně v servisech, automechanici francouzskou produkci "milují", oprava francouzské produkce - to je výzva! Ještě, že se ta jejich auta (na rozdíl od koncernu) prakticky vůbec nekazí... ;-)
"Veseleji" pak bude (časem) hlavně v servisech, automechanici francouzskou produkci "milují", oprava francouzské produkce - to je výzva! Ještě, že se ta jejich auta (na rozdíl od koncernu) prakticky vůbec nekazí... ;-)
rohYpnol
1) Dacia určitě nebyla připravena líp jako ostatní. Prostě má jen jiné portfolio. Jediný nový motor za poslední dobu je 1,0 SCe a v novém Dusteru 1,3 TCe pokud se nepletu.
2) Pád prodejů celkově nijak výrazně ovlivněn emisníma normama nebyl. Možná platí dokonce opak - kvůli emisním normám museli urychleně registrovat vše, protože jinak by šly vozy do šrotu nebo někam na balkán... Takže ano, listopadová čísla jsou ovlivněna, celková od ledna nikoliv.
2) Pád prodejů celkově nijak výrazně ovlivněn emisníma normama nebyl. Možná platí dokonce opak - kvůli emisním normám museli urychleně registrovat vše, protože jinak by šly vozy do šrotu nebo někam na balkán... Takže ano, listopadová čísla jsou ovlivněna, celková od ledna nikoliv.
Novou emisní normou je ovlivněno září, říjen, listopad, nejspíš i prosinec. Vážně máš stále pocit, že to do celkových prodejů nezasáhne? Pak zkus zapojit mozek.
to myslis vazne? ved octavia kodiaq karoq passat golf a pod nesli objednat v najpredavanejsich verziach vyse pol roka. skus mi nejako vysvetlit. ako to neovplyvni celkove predaje...
Nevím jak VW, ale Škodovky nešly několik měsíců objednat vůbec, ne jen nejvyšší verze. Přímo neuvěřitelný stav.
Makovnik
To je snad firemna pomsta, ze sa nakupuje tolko Fabii. Je to tragicke auto pre liliputanov.
Taky si říkám kdo to kupuje. Když už jen má někdo v práci jezdit denně autem, tak minimum je Octavia. Měl jsem půjčenou Fabii na jeden den, 200km a opravdu se v tom nesedí příjemně. Pokud bych jel někam dál, tak mě bolí záda.
KANKUNEN
ale neschopnost vlézt se do nových norem. Nefunguje ani V6 TDI.
Některé značky měly po obměně portfolia, těm se dýchá líp.
Ani ne = některý jen míň podváděly. Typická je Toyota = nový motory v Camry, nový RAVce nový Corolle = teprve nastupujou. Naopak většina dojíždí = a protože sou ok celkem masovej vzestup
Je to trochu zjednodušený = ale kdo podváděl tomu WLTP dělá problémy případně obří pVWoblémy, kdo ne = je naopak v růstu
Je to trochu zjednodušený = ale kdo podváděl tomu WLTP dělá problémy případně obří pVWoblémy, kdo ne = je naopak v růstu
No funguje = je to někde i jediná motorizace = ale velkej problém je jak funguje ;-)
Někdo má rád retro = je to taková připomínka nepovedenejch automatickejch převodovek před 20-30 lety >:-[]
A výborná ZF8HP za to fakt nemůže = prostě 3.0TDI plnilo emise = má teď reakce jak za časů..
Nejhorší je že to neni jen při rozjezdu kde to až tak úplně nevadí = ale i při akceleraci z vyšších rychlostí. Proto taky z TDI vycouvalo Porsche = nemá to řešení. Ale maj jeden normálně fungující motor 2.0TDI 110 kW :-)
Někdo má rád retro = je to taková připomínka nepovedenejch automatickejch převodovek před 20-30 lety >:-[]
A výborná ZF8HP za to fakt nemůže = prostě 3.0TDI plnilo emise = má teď reakce jak za časů..
Nejhorší je že to neni jen při rozjezdu kde to až tak úplně nevadí = ale i při akceleraci z vyšších rychlostí. Proto taky z TDI vycouvalo Porsche = nemá to řešení. Ale maj jeden normálně fungující motor 2.0TDI 110 kW :-)
Mundy
Dúfam konečne, že už aj samotní Češi pochopili, že ŠKODA nie je žiadne auto!!!
Ze zvědavosti jsem koukl na tvé poslední "příspěvky", a ten obrázek vedle nicku je fakt trefný :-) :yes:
Super. Tak konečně spousta volných míst k parkování. To takhle jedeš, chceš zaparkovat a žádné auto, žádné auto, žádné auto.... >:D
db
No... neviem... ja si nemyslím, že štatistika predajov ČR-SR má výpovednú hodnotu o tom, ktoré autá sú lepšia a ktoré horšie.
WinDiesel
Za 3 měsíce solidní progres, a to bez Octavií … :-!
Některé modely ani nic jiného rozumného nemají. Na druhou stranu, počkejme si na Evropu, tenhle zanedbatelný trh nic neznamená. Maximálně tak to, že kupci jsou zaostalejší.
×
Sdílení komentáře
×
Jedná se o trvalý zrušení a omezení!
Takže znova: Je to drsný ale 1.5TSI se až tak nepoved zajímavější je snad ta krabice od mlíka 1.0 = naopak 1.0 Ford měl problémy o kterejch mluvíš zatimco současnej 1.5 EcoBoost :yes:
R4 1,5TSI se vypínaj 2 válce = to snad radši povedenej 3válec = v případě 1.5TSI zatim můžeme říct = určitě radši povedenej 3válec
Ale tak jasně nejen zdejši společnost ma v tom jasno dacia a škodovka jsou must have kary. Smutna to realita.
Ta druhá věta po editaci - to je tedy perla. Nepřekvapila by mě u místních gigantů ducha typu holden, ale u tebe....