Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2018: Pád pokračuje, Octavia ztratila titul nejprodávanějšího auta

David Bureš David Bureš 6. 12. 2018 • 02:41
139
124
Zobrazit náhledy (139)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
Ani minulý měsíc se pád prodejů na českém trhu v souvislosti s novými emisními normami nezastavil. Registrace nových aut klesly o bezmála 16 %.

Evropský trh s novými automobily letos nezažívá příliš dobré období. V září v platnost vstoupily nové emisní normy, na něž nebyly všichni výrobci dobře připraveni, a tak najednou na podzim neměli co prodávat – kvůli tomu, že velkou část modelů neměli homologovány. Situace ovlivňuje také české prodeje, registrace nových aut u nás od září klesají.

Platilo to i v listopadu, ze statistik Svazu dovozců automobilů vyplývá, že 19.283 registrovaných aut je o výrazných 15,9 % méně než před rokem. Trend tak pokračuje, v září české registrace spadly o 28,1 %, v říjnu o 15,0 %.

Stojí za tím nepochybně omezená nabídka automobilek, které musely vyškrtat některé motory z modelové palety, protože ještě nejsou homologovány podle nových pravidel. Výrobci měli málo času se na nové normy připravit, dozvěděli se o nich jen 14 měsíců před zahájením platnosti, což kvůli časové náročnosti nové homologaci nemohli všichni stihnout

Podzimní pád tak už ovlivnil celoroční statistiky. Pokud v prosinci nedojde k výraznému nárůstu registrací, je jasné, že letošní výsledky budou horší než loni. Za jedenáct měsíců roku bylo u nás registrováno 246.771 automobilů, o 1,9 % méně než před rokem.

Pokles prodejů je samozřejmě patrný i na výsledcích jednotlivých značek. V listopadové top 10 jsou jen čtyři značky, kterým měsíční registrace meziročně vzrostly. Jedná se o Dacii (+40,7 %), Toyotu (+20,9 %), Peugeot (+5,4 %) a Mercedes-Benz (+7,8 %), které podle všeho byly řádně připraveny na nové emisní normy.

Pokles pak ovlivnil i pořadí na nejvyšších místech. Na druhou příčku mezi značkami se tentokrát vyšvihl Hyundai, a to přestože jeho 1.580 registrovaných vozů je o 16,8 % méně než před rokem. Jeho rival, Volkswagen, si totiž pohoršil ještě výrazněji, 1.535 registrovaných vozů je 30% pokles. Nejvýše každopádně zůstává domácí Škoda, 7.102 evidovaných automobilů bylo o 6,1 % méně než před rokem.

Ford se tentokrát musel spokojit až s osmou příčkou mezi značkami, 672 registrovaných vozů byl pokles o 59,4 %. Podobně je na tom celkově desátý Renault, 565 registrovaných aut bylo o 43,3 % méně. Takový Fiat kvůli poklesu o 25,4 % vypadl z nejlepší dvacítky značek, 129 evidovaných aut mu vyneslo 21. příčku.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Registrace v 11/2018 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 7102 -6,1 36,83
2. Hyundai 1580 -16,8 8,19
3. Volkswagen 1535 -30,0 7,96
4. Dacia 1244 +40,7 6,45
5. Toyota 840 +20,9 4,36
6. Peugeot 807 +5,4 4,19
7. Kia 722 -6,6 3,74
8. Ford 672 -59,4 3,48
9. Mercedes-Benz 662 +7,8 3,43
10. Renault 565 -43,3 2,93
11. Citroën 468 -4,7 2,43
12. BMW 344 -38,6 1,78
13. Opel 333 -50,7 1,73
14. Seat 318 -42,1 1,65
15. Nissan 310 -34,3 1,61
16. Suzuki 270 -8,5 1,4
17. Mazda 255 -14,1 1,32
18. Volvo 224 +34,1 1,16
19. Audi 158 -56,5 0,82
20. Honda 150 -11,2 0,78
- CELKEM 19283 -15,9 -

Měnilo se i pořadí modelů. Nejžádanějším vozem se v listopadu stala Škoda Fabia, jejíchž 1.909 kusů překonalo 1.723 exemplářů Škody Octavia, tradiční jedničky na českém trhu. Jestliže registrace malé Škodovky meziročně poskočily o 4,5 %, Octavia hlásí 28% pád. Třetí příčku obsadila tentokrát Škoda Kodiaq, se svými 1.168 kousky odsunula Rapid na čtvrtou příčku (1.103 kusů).

Také v pořadí nejlepších modelů je znatelný pád registrací. Hyundai Tucson se propadlo o 31,9 %, Volkswagen Passat o 42,1 % a Volkswagen Golf dokonce o 50 %. Naopak Toyota Yaris si polepšila o 19,8 %, Dacia Logan o 38,1 % a již zmíněná Škoda Kodiaq o 125 %.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř. Model Registrace v 11/2018 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Fabia 1909 +4,5 9,9
2. Škoda Octavia 1723 -28,0 8,9
3. Škoda Kodiaq 1168 +125,1 6,1
4. Škoda Rapid 1103 -16,3 5,7
5. Hyundai i30 701 -3,4 3,6
6. Dacia Duster 541 +29,4 2,8
7. Škoda Superb 509 -12,1 2,6
8. Škoda Karoq 466 -15,3 2,4
9. Hyundai Tucson 333 -31,9 1,7
10. Volkswagen Golf 332 -50,0 1,7
11. Dacia Sandero 288 +74,6 1,5
12. Kia Ceed 283 -2,8 1,5
13. Nissan Qashqai 253 -26,0 1,3
14. Peugeot 2008 248 +15,9 1,3
15. Renault Clio 226 +0,4 1,2
16. Hyunda ix20 216 -29,4 1,1
17. Dacia Logan 214 +38,1 1,1
18. Volkswagen Passat 206 -42,1 1,1
19. Toyota Yaris 194 +19,8 1,0
20. Škoda Citigo 188 -35,8 1,0

Po jedenácti měsících zůstává nejžádanější značkou na českém trhu domácí Škoda, 79.748 registrovaných aut je dokonce mírný meziroční nárůst o 1,5 %. Druhý zůstává Volkswagen, 23.091 kusů je však o 8,3 % méně než před rokem. Nejlepší trojku uzavírá Hyundai. Čtvrtou příčku drží Dacia, s nárůstem o 7,9 %, Ford je pátý, s 21% meziročním pádem.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Prodeje v 1-11/2018 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 79748 +1,5 32,32
2. Volkswagen 23091 -8,3 9,36
3. Hyundai 19288 -2,9 7,82
4. Dacia 14086 +7,9 5,71
5. Ford 12214 -21,0 4,95
6. Peugeot 10116 +26,5 4,1
7. Kia 9842 +15,1 3,99
8. Renault 9305 -6,4 3,77
9. Toyota 9182 +20,2 3,72
10. Mercedes-Benz 6617 -16,4 2,68
11. Citroën 6457 +24,9 2,62
12. Seat 5865 -18,2 2,38
13. Opel 5606 -23,8 2,27
14. BMW 5490 -20,0 2,22
15. Nissan 5279 -7,6 2,14
16. Suzuki 4298 +28,0 1,74
17. Mazda 3069 +0,8 1,24
18. Audi 2674 -35,9 1,08
19. Mitsubishi 2131 +1,0 0,86
20. Fiat 2053 -26,1 0,83
- CELKEM 246771 -1,9 -

Související články

Témata
10. 12. 2018 23:24
Re: Čo sa to v Čechách deje?
Tak dúfaj dál, když tě to baví! >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2018 22:47
Re: Dacia jede :-)
V počtu válců problém neni = viz povedenej a i po letech spolehlivej 1.2 PureTech = a naopak naporosto tristní spolehlivost třeba V10TDI

R4 1,5TSI se vypínaj 2 válce = to snad radši povedenej 3válec = v případě 1.5TSI zatim můžeme říct = určitě radši povedenej 3válec

Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2018 22:45
Re: Dacia jede :-)
Jak na tom bude 4válec 1.5TSI s reálnou životností a spolehlivostí se teprve uvidí = že nápad na to aby se mu vypínaly 2 válce je možná blbější než udělat 3válec je zřejmě nic moc = stejně jako jeho chování = to se už ví
Avatar - miromen
9. 12. 2018 12:29
Re: Dacia jede :-)
Ty ani neviš co pišeš. Jinak 3 valce jsou ti přece u zadele tak bych se zajimal jak jsou na tom s realnou životnosti 4 valce a v tvojem připadě hlavně TSI.
9. 12. 2018 11:32
Re: Dacia jede :-)
Samozřejmě jsme měl na mysli tu patnáctistovku, ty kebule! Domníval jsem se, že to dostatečně vyplívá z kontextu, ale u některých jedinců jo evidentně nad jejich chápání... >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud