No jestli bude mit podobne naladeni podvozku, tedy podobne jizdni vlastnosti, jako Rapid nebo Oct III, tak to bude zase prusvih. S temi auty jezdit na ceskych slinicich, zejmena v zatackach s nerovnostmi, byl skutecny adrenalin, o ktery ale pri proste preprave z bodu A do bodu B skutecne nestojim.
Hm, ta čísla jsou jistě zajímavá. Třeba že Tipa se v Evropě prodává víc, než i30 i Rapidu, bude pro řadu českých zákazníků velké překvapení, až šok! :-)
Ok, nám v poslední době taky vyšly lépe Insignie (no dobře, jedna Insignie, s Opelem jsem sám) nebo Passaty, ale to je spíš o tom, jak akční jsou prodejci se slevami.
Len píšem, čo vidím. Pracujem vo firme, ktorá má okolo 150 zamestnancov a v poslednom čase pokúpilo nové auto veľmi veľa ľudí. Kupovalo sa kadečo - od Dacie po Volvo. Oproti minulosti je podiel Škody minimálny. Pozriem okolo seba a samý Hyundai, Kia, Suzuki... Škoda sa minimálne v našich končinách predáva menej - predpokladám, že dôvodom budú lepšie ceny konkurenčných modelov.
Alebo ľudia zistili, že Škoda už nie je to auto, ktoré opravia na každom rohu, servis je lacný...
Nič proti Škode - je to jedna z najstarších automobiliek (Laurin a Klement) a robila dobré autá. Nebyť socializmu, boli by automobilovou špičkou.
Jiná přední a zadní světla + úpravy v interiéru - tj. klasický facelift, jiné rozdíly běžný uživatel/zákazník nepozná. Nemyslím si, že tímhle zdvojnásobí prodeje, i když bych jim to přál. Podle mne přijdou o ty cenově senzitivní zákazníky (viz diskuze tady ohledně Fabia kombi) a nezískají ty movitější, protože ti zůstanou u Golfa nebo Oktávky.
Re: doufam ze konecne bude combi jako konkurence i30!!
Moc nevím, jak by Octavia měla směřovat výše. Tam jsou karty rozdané jasně... technika Golfu, litry s torzkou na spodní straně spektra, dvoulitry s multilinkem a případně 4x4 na horní, časem nějaký ten hybrid. Jo, může ještě kousek povyrůst, dostat nějaká cingrlátka...
PS: tak dlouho, dokud je nahoře Superb, což momentálně pokládám ještě aspoň na jednu generaci za dané.
To stříbrné je jakási testovačka s maskováním, všimni si třeba, že jsou zadeklované všechny prolisy na bocích. Tím neříkám, že tyhle studiové fotky / rendery nejsou přikrášlené, ale na to stříbrné bych fakt nekoukal.
Promiň, ale to je takové hospodské mudrování, vidím kolem sebe... nejvíc se prodává SEAT? Podívej se na nějaká čísla...
Škodovka má u vás 19,38% (1-10/2018, zhruba totéž co loni), SEAT 1,97%. Jo, já vím, to jen ty hloupé firmy... jenže víš co... i u soukromých kupců to bude podobně, možná to bude x5 a ne x10...
Ľudia sa v autách nevyznajú a kupujú to, čo sa im páči, alebo čo im poradí známy. Ak je to Škoda pozitív, tak im poradí Škodu. 80% zákazníkov si vyberá podľa dizajnu, farby, veľkosti kufra... A nakoniec sú spokojní, lebo prešli z horších áut.
No jukl jsem se znova na fotky a podložky jsem tam neviděl ale ufóni už jsou prý u nás na to se soustřeď >:-[] >:-[]
Jinak zase to samé dokola a dokola je to šunka je to hnusný nechtěl bych to ani zadarmo.....
Přestaňte nadávat a nebuďte frustrovaní že na to nemáte a jděte radši dětem nakoupit dárky........ :-!
Ak som správne pochopil myslíte diesel. Ten to má ale bohužiaľ v dosť krajinách nezmyselne spočítané. Známa si minule kupovala nové firemné auto a jedinou podmienkou vedenia (z Nemecka) bolo, aby to bol benzín.
Samozrejme kto jazdí dlhé trasy, tam je diesel OK.
Na druhej strane je dnes nafta lacnejšia o 0,04€ a spotreba dieslu a benzínu je cca rovnaká. Benzín bude o chlp slabší, ale kto reálne potrebuje nejaké extra silné auto, na státie v kolóne?
Aj dnes je možné kúpiť Rapid za cenu Mazdy 3. Ale... Tie autá nie sú vôbec porovnateľné. Že je auto veľké, neznamená, že bude aj rovnako dobré. Ak mám dať 17 000 € (437 000 CZK) za Rapid, alebo Scalu, tak to radšej pozriem spomínanú Mazdu 3, prípadne Hyundai i30 v celkom dobrej výbave.
Keď sa pozerám okolo seba, tak Škoda stráca pozíciu na Slovensku. Ľudia kupujú stále viac Suzuki, Hyundai, Kiu, "Japoncov", prípadne Daciu... Kedysi chcel každý Škodu, dnes ľudia zmenili zmýšľanie a Škodu kupujú viacmenej skalní priaznivci a samozrejme firmy. Najviac sa predáva z koncernu asi Seat.
Prve dva roky isto nie a pravidla pre 3-5. rok by som si teda pozrel, ako to osetrili, ze to obchadza "NARIADENIE KOMISIE (ES) č. 1400/2002 zo dňa 31. 7. 2002 o použití čl. 81 ods. 3 Zmluvy na kategórie vertikálnych dohôd a jednania vo vzájomnej zhode v odvetví motorových vozidiel". V pripade sporu by asi neuspeli.
Rapid je lowend, ale alespoň nepotřebuje podložky. Zase ta kastle bude směšně přetékat, kolečka budou utopená někde hluboko. Rozchod Rapid/Scala zůstal stejný. To tam nemají nějakého designéra s estetickým cítěním?
Vykon je jak vyplata, je jedno kolik mas, vzdycky si rikas ze to chce 15-20% vic. Pokud by se s prazdnym lehkobeznym autem kategorie Scala jezdilo jen v rovinatem terenu, melo by 81 kW dostacovat. Pokud chces mit trochu rezervu nedejboze si to malinko uzit, tak je situace jina.
Pro nás je úzká kastle Rapidu výhrou, protože z běžného kompaktu by se v garáži dalo vylézt leda kufrem. Přitom na délku královský prostor, který využijeme. Jestli někdy dojde na Scalu, už bude potřeba to důkladně vyzkoušet. Jinak designově Rapid trpí na malá kola a šířku, ale jinak jsem s jeho designem naprosto spokojen. To Spaceback už potřebuje MC paket, aby trochu vypadal. Scala vypadá moderně a svěže, ale liftbacku je škoda.
S tím výkonem je to subjektivní. Pokud člověk jezdí klidně, tak za sebe říkám, že 81 kW s turbem je až až. Pokud musí být všude první, pak není výkonu nikdy dost. Octa 1.6 už byla přidušená emisemi a musel jsi ji týrat, abys z ní těch 100 koníků dostal...přitom spotřeba o ničem.
No pokud se ti Ádo líbí automobiloví jezevčíci, utíkej si rychle koupit ještě nějakého Rapida! >:D A jestli jsi to ještě nepochopil, tak "televizi" místo přístrojového šítu ve Scale mít nemusíš, a ještě tím ušetříš! >:D >:D >:D
Odpovídající motor do toho auta je 1,6TDI. Samozřejmě s manuální skříní. Velikost kol u Rapidu je zcela správná. Ten nový vůz má naopak kola odporně veliká, což degraduje celý vzhled. Ještě, že u toho je alespoň ruční brzda, když už namísto tachometru a otáčkoměru tam nacpali televizi :no:
Pozor, já neříkám, že má Rapid nehezké linie. Ze předu se mi dokonce dost líbí. Jen říkám, že působí tak dost jednoduše. Trochu styl Dawoo Tico nebo vystřihovánka z ABC, Citigo pak jak by smet. Sice mám rád jednoduchý čistý design, než milion kudrlinek. Ale tento byl už dost jednoduchý. Mi zas to, že je Rapid užší nevadí. Beru to takhle, než Fabia kombi užší není. A když nechceš Fabii, protože jednou za rok do zadu potřebuje sednout nějaká teta nebo kamarád (narozdíl od dětí do cca 12 let kde Fabia nevadí) tak je Rapid dobrou volbou!!! Úzká a vysoká může být proporčně Panda nebo Defender, ale je zajímavé, že tam to nikdy nikdo nekritizoval. Rapid měl podle mého zcela osobního názoru neštastný zadek. A pak propagaci jako "pod Octavia" místo "nad Fabia". Nikdo totiž nechce být pod.
LIFT ho měl přiliš vysoký a opticky těžký. Z důvodu že 480L na papíře by bylo nepřípustných a je je třeba 500+. Proto zadní polička byla díky tomu v kastli dost vysoko nebylo dozadu vůbec vidět (ano Rapid mě naučil couvat zase na zrcátka přesto že měl pípáky). Z boku se zadní kolečka v kastli ztrácela. Pravdou je, že kufr je brutálně ohromný. To slupne celou armádu cestovních tašek jak nic.
HATCH je zas praktičtější, ale jak nemá černé zakončení zadního skla + dominantní kola, tak je tez zadek tak "divně sesekaný". Mluvím o optickém dojmu. Půdorys kufru, vhodnější střecha pro hlavy zadních cestujících atd atd, to zas je všechno dost dobré. Děi zatím nemáme tak hatch mi přijde rozměrově dostačující.
Motorizace mají samozřejme spočítané. Všichni (nejen Škoda) podlezou základ na cenu od, a příplatky za lepší jsou percentuelně k ceně auta dost velké. Nejprodávanější podle mě bude silnější litr. Chtělo by to o chloupek víc, ale vzhledem k předpokládané ceně 1.5TSI (nad 400k) si myslím, že se to zapleskne právě silnějším litrem a dobré. Optimál pro běžnou jízdu mi pro takovou kategorii auta přijde motor přibližně +100kW. Abys na dálnici v kopci nemusel v reálu podřazovat a na okresce předjet nějaký autobus bez vypětí. 1.6 74kW v O2 se mi zdálo málo, po městě dobré, ale na rychlejší okresce předjíždění okolo stovky, to jsi protisměr musel vždycky dobře ohlídat a počkat si na příležitost a dávat plný ještě před zahájením manévru. Hm to já zas mám rád automaty, ale DSG nebo CVT nebudu hrotit. Jednou za čas si zopakovat "fofrklacek" je sranda.
No to už je samozřejmě každého volba, i30 má hodnotněji působící interiér a zadní víceprvek, Tipo zase prostornější kabinu a nemusíš s ním automaticky jezdit 5 let na drahé prohlídky do značkového servisu. Přímé porovnání výbavy a ceny jsem nedělal, každopádně Fiat má nesrovnatelně flexibilnější nabídku výbavy (možnost zcela individuální konfigurace).
Hlavní designový problém Rapidu nespočíval v nehezkých liniích, ale v zoufale nevyvážených proporcích délka/šířka a v maličkých kolech. To vše (a ještě mnoho víc) už ale Scala napravuje, vč. možnosti motorizace 1.5 TSI s manuální převodovkou. ;-):yes:
Rapid má hodně moc jednoduché linie, které v zadní části auta nejsou příliš vybroušené, proto vypadá skromně. Scala působí více jako dospělý plnohodnotný vůz. Na druhou stranu chce auta vidět v reálu. Ono i Rolls na fotkách může někdy působit jako neforemná krabice a v reálu z toho dýchá majestát až na druhý konec ulice. Zajímalo by mne, zda na Scala bude všech verzích černé zakončení dveří s tou kontrastní linkou nad vnitřní části světel. To považuji za kontroverzní detajl a je otázka, jak by vypadaly jné alternativy.
Někteří to bohužel neumí pochopit. Pak své mindráky cpou, kam to jde.
Kdyby byly auta od Škody (ale i od jiných výrobců) špatné, tak je nikdo nekoupí. Že jsou u nás Škodovky tak preferované, je dáno jednak tím, že jsou lidi na ně zvyklí, pak "je to naše auto" (i když je jiný vlastník) a fungují. Mimo to mají servisní síť mnohem širší jak ostatní a stále je ještě umí opravit i mechanik i v malé garáži.
Lidi nejsou hloupí. Ví, co za své peníze mohou dostat.
Souhlasím na 100%, Design je nevtíravý, líbivý, prostornost na úrovni golfa a kufr mezi hatchem a kombíkem. To se bude líbit spoustě lidí. MQB A0 mi vůbec nevadí, jediné omezení oproti plnohodnotné MQB je absence 4x4 a víceprvku. Pokud torzku nenaladí příliš do tuha jak se jim to v počátcích výroby povedlo i Octy 3 i Rapida tak to bude OK. Důležité je že bude mít pořádný motor - 1,5 TSi, jen doufám že i s manuálem. Jediné čím by Skálu mohli trochu přibrzdit bude vyšší cena.
Komentář sestavený ze samých stereotypů, které tu najdeš nespočetněkrát. Ano, Škoda vládne firmám, ale stále je v ČR první i mezi soukromými kupci - stačí se podívat na SDA. Proč má MQB A0? Protože nepotřebuje vymoženosti podstatně dražší plnohodnotné MQB jako pohon 4x4, hybrid, víceprvek - stejně 95% lidí nepozná rozdíl. Díky tomu by mohla být za slušnou cenu.
Zajímalo by mě, jestli je tam i nová manuální převodovka nebo alespoň jiný trvalý převod. U Rapidu šlo couvat jen přes spojku a ta je tak skoro spotřebním zbožím.
vetsi nez golf snad uplne ve vsech parametrech a pritom postavena s koncernoveho hnoje. proste opit rohlikem neznalka. ubohe tvary jako kdyz pejsek a kocicka varili dort. nic k nicemu nepasuje. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. ale pro rozvazece letaku na susenky a damsky vlozky je to vhodnejsi nez ten prcek s kufrem
Pak české a slovenské rodiny budou jezdit i30tkami ;)
Už se to děje.
SUV a Crossover je sice móda, ale za peníze té i30/Fabie, tzn 300-400 tisíc stejně velké SUV nekoupíš (rozumě tak velké a s takovým kufrem), snad s výjimkou Dusteru, což je ostatně vidět i na jeho prodejích..
ono pride este surodenec t-crossu a arony.... je mi jasne ze kombik to objemom kufra nenahradi ale ludia uz dnes kupia prave skor taketo nieco do mesta ako maly kombik... proste male kombiky skoncia.... dokonca aj golf 8 uz udajne kombik neplanuje tak som zvedavy
Já si úplně nejsem jistý, jestli dokáže nahradit Fabii kombi. Přeci jenom fabie 3 na poměry tridy nabídne slušný prostor a hlavně kufr. Do rodinného auta je kufr docela stěžejní parametr. A pokud Fabie kombi zmizí a Škodovácké kombi bude až od Octavie, bojím se, že tuto parketu nahradí jiní hráči na trhu, protože cena. Korejci, nebo základnější Megane, Tipo a podobně.
Re: doufam ze konecne bude combi jako konkurence i30!!
jako ze by Octavii a i30 coby zastupcum nizsi tsredni tridy konkurovala Scala na podvozku pola? jo dobrej napad, honem to pospes zdelit do Skody aby si sli po krku jejich nejprodavanejsiho modelu Octavia, urcite budou stastni a s pokorou to prijmou :-!
oproti rapidu je to 9 cm sirsie a ma to aj razvor uz na urovni ceedu ... toto je uz iny segment kamarade bacha na to ;-) .. zabudnime uz na rapid ktory nejde porovnat snad s nicim normalnym ( jedine snad s P301 a podobnymi macko-psami )... a pozerajme uz dopredu .. scala :yes:
aj mne sa scala paci... konecne som sa dockal hatchu od skody aky som chcel vidiet ... a verim ze aj ako vsestranne rodinne auto ( na nase slovenske pomery je totiz v drivej vacsine aj auto ako fabia jedinym autom v rodine ) u nas tromfne aj fabiu a octavku.... scala je proste doknale posadena :yes:
a este ked casom skonci fabia kombi.. tak fabia u nas uz urcite prva nebude .. vsadim sa... naopak .. bude to scala ktora prvezme zezlo najpredavanejsieho auta u nas predpokladam uz v r 2020 :yes:
Re: doufam ze konecne bude combi jako konkurence i30!!
scala bude iba ako hatch... ako kombik je tu predsa octavka... ale je to prave hatch ktory skode v tomto segmente vzdy chybal.. :yes:
to mas prave nieco ako elantra a i30... oba vozy su tiez v rovnakom segmente ( ako octavka a scala ) akurat obe maju ine typy kasne ;-) ... par znaciek to takto ma a nicomu to nevadi ...
Rapid vypadá rozhodně lépe, než ten Gibraltar. Má designově odpovídající velikost kol a normální přístrojovou kapličku. A hlavně: Gibraltar má zbytečně extravagantní design. Ještě, že do toho montují i normální motor, ne jen ty chcíplé muzeální zážehové mr(š)ky.
Re: doufam ze konecne bude combi jako konkurence i30!!
Počkej, počkej....ne tak zhurta. Ty řekneš kombi jako by se nechumelilo. U i30 o tom, jakej je to typ karoserie, rozhodujou jiní, vzdělanější, zasvěcenější. >:-[]
vypadá hezky svěží, 1,5 motor bude optimální a ve výbavě nic nechybí, takže z ní bude plnohodnotná alternativa ve své třídě. Samosebou to nebude nic pro zdejší majitele německé D3, protože není nad to jezdit dvacet let starou vránou se sedadlama prochcanejma od deseti předchozích majitelů a s původem jasným jako Zemanův životopis - tam je taky dvacet let díra.