Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jednoválec...
| 10. 12. 2018 08:08
...Pohonnou jednotku se stal vzduchem chlazený dvoutaktní jednoválec...

- nesmysl, 634 byla dvouválec, pokud možno rychle opravte!!!
čs výrobky
| 10. 12. 2018 08:50
skútr ČZ- prase teď Jawa 350 všechny výrobky které se vyráběly jdou znovu do výroby , je vidět že se tu nevyráběly z špatné věci! Tatra 600, 87,. 603 vše by se stále udrželo na trhu čekám kdy to zas někdo ze zahraničí okopčí a začne vyrábět , uměli jsme dělat pěkné a dobré věci , neuměli nebo nemohli jsme je prodávat !! svědčí to i jak nás vymiškovali po roce 89 , co si nechali a co nechali padnout k vůli konkurenci :no: :no: :no: :no:
Avatar - Dzakobo
čs výrobky
| 10. 12. 2018 09:21
Pokud by se vyráběl osobní vůz Tatra, viděl bych to na design odkazující na 603 (popř. jiný model s proudnicovou karoserii). Klasický motor vzadu dnes nedává smysl, takže elektromobil s poháněnými oběma nápravami.

Novodobá 350 OHC (která je ve skutečnosti 400) mě nezaujala. Oproti starým 350 má 4x méně pracovních zdvihů a hlavně nedostatečný zvuk. Je mi jasný, že dvoutakt je dnes out, ale dvouválec jako např. u Yamahy MT-07 - to bylo super. Nejhezčí soudobé klasiky jsou Royal Enfield, nyní i s dvouválcem - ideál.
Avatar - Barrichello
čs výrobky
| 10. 12. 2018 10:21
důležitý je, že se to prodává. Z krásných výrobků, které ale nikdo nekoupí Jawa nepřežije. Vývoj něčeho vlastního vč vlastního motoru, po kterém všichni volaj je dneska utopie, při předpokládaném prodeji se to nikdy nezaplatí nebo bude stát mašina 300 000 Kč a kdo si jí pak koupí.

Jinak v listopadu Jawa prodala v ČR 31 ks motorek a patří jí 4. místo ze všech dovozců a prodejců motorek. Slušné
Avatar - Blue Sun
čs výrobky
| 10. 12. 2018 11:29
Nemáš i čísla za rok? Listopad mi nepřijde jako vypovídající zrovna u motorek, kterým skončila sezóna.
čs výrobky
| 10. 12. 2018 11:59
Koukni na data SDA (zadal jsem září)

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
čs výrobky
| 10. 12. 2018 12:07
Hm, to už tak slavné není... 131 za celý rok.
čs výrobky
| 10. 12. 2018 12:32
Podle mě se koncem roku docela prodávaly Speciály (roční produkce 44 kousků). Jinak ta celková množství opravdu na nějaký velký rozvoj fabriky stačit nebudou. Je to těžké...
Avatar - Barrichello
čs výrobky
| 10. 12. 2018 12:51
Tak tak, ty speciály docela frčí.

Jinak Jawu furt hlavně živí prodej 350 OHV na Kubu, Jižní a latinskou ameriku + něco málo Rusko + a čr jako přestavby (tj když máte starý papíry, můžete si na ně postavit novou 350 OHV)

+ něco málo prodaj nových motorek na slovensko, Litvu, rusko, asie atd.
Dohromady to hazí cca 1200-2000 motorek ročně
čs výrobky
| 10. 12. 2018 14:09
To nejsou OHV, ale lehce modifikované dvoutakty 350/634 a 350/640. Jsou tam jen "moderní prvky" typu přední kotouč, digitální přístrojovka.
Pokud máš papíry od staré Jawy 632, 634, 638, 639 nebo 640, můžeš si tento legendární dvoutakt i u nás koupit jako přestavbu (přepíše se VINko). Motorka pak příjde na 60-70 tisíc.
Avatar - Barrichello
čs výrobky
| 10. 12. 2018 15:03
Ano, máš pravdu, jsou to samozřejmě dvoutakty.
čs výrobky
| 10. 12. 2018 10:59
Vždyť to jsou úplně jiné věci, jen design se nechal kvůli retro vlně. Problém je, že se něco udělalo dobře, ale vývoj nikdy nekončí, na to se dojelo.
28.rijen - den znarodneni
| 10. 12. 2018 13:17
- viz. prvni obrazek ve fotogalerii - komousi se snazili vytesnit z pameti lidi 28. rijen jakozto den vzniku (prvorepublikoveho) ceskoslovenska, tak na 28. rijen vyhlasili den znarodneni, i kdyz s timhle datumem vubec nesouvisel, protoze znarodnovaci dekrety byly podepsany o 4 dny drive.
kazdopadne z teto udalosti, ktera znamenala konec konkurenceschopneho ceskoslovenskeho prumyslu a pocatek ekonomickeho a moralniho upadku, komunisti udelali svuj svatek, ktery nadradili vzniku ceskoslovenska.

ale k veci. nejsem uplne schopny posoudit kokurenceshcopnost modelu 634 z roku 1973, kazdopadne az na hranatejsi motor, hranatejsi tvary a prostorovej ram, ta motorka byla vpodstate stejna jako kejvacka co se zacala vyrabet o 20 let driv, a ani fejslift z roku 1984 nic novyho neprines a to si uz dovoluju tvrdit, ze ta motorka byla totalne zastarala a na jinych trzich nez komunistickych a rozvojovych nemela moc sanci se prosadit.
ja v ty dobe brousil kejvacku, ktera na svym hrbu mela pres 20 roku, a z dnesniho pohledu se to zda byt komicke, ale az na T613 jsem s touhle motorkou byl kralem silnic, protoze, az na par kapitalistickych vyjimek, zadna jina technika na tehdejsi socialisticke silnici nebyla schopna triapule konkurovat. nevim jestli 120 byla nejaka maximalka podle technicaku, me to kazdopadne tocilo bez problemu pres 140, ale mozna, ze komunisti s novym modelem udelali downgrade, aby tehdejsi pirati silnic byli v tehdejsim policejnim state lepe polapitelni….
28.rijen - den znarodneni
| 10. 12. 2018 14:19
No, fakt je, že motor v 634 byl skoro stejný, jen trochu "faceliftovaný" o jiné materiály a upravený karbec. Úplně nový byl rám (který už pak vydržel víceméně v nezměněné podobě až dodnes). Nový hliníkový motor přišel až v roce 84 s modelem 638 a byl to zpočátku docela průšvih...
Pokud bych ale měl jen trochu na výběr, čínskou Jawu bych si nekoupil, protože jí chybí alespoň základní charisma. Spíš bych volil Royal Enfield Himalayan za nějakých 120.
28.rijen - den znarodneni
| 11. 12. 2018 06:40
Jak jsi těch 140 km/h měřil ? Doufám že ne tachometrem :-)
ÚPADEK
| 10. 12. 2018 18:04
Poslední solidní Jawy byly klasické panelky. Něco jsem se všech možných Jawách nalítal a dodnes tvrdím, že z těch posledních solidních byla nejlepší panelka 250 (350) a nezvyklou jízdní agilitou štěkavá 90 cross (pomíjím samozřejmě její poruchovost). Od modelu 634 to byl již jen smutný úpadek a kdybych se v r. 93 nesvezl na výborném jednoválcovém japonci, tak bych s jednou stopou definitivně skončil. Již mi jízda na tom JAWÁCKÉM krumplu nepřinášela žádné potěšení. Přeju Jawě každopádně úspěch, ale nevěřím ani trochu tomu, že se do budoucna masově prosadí. Konkurence je veliká.
Avatar - cheetos
Jawa
| 11. 12. 2018 12:24
Koukal jsem na prodeje za letošní rok a musím říct, že se Jawě dařilo. Mě osobně se nové retro Jawy libí. Mám doma červenou MZ ETZ 150 z roku 1989 z NDR a klidně bych uvažoval nad tím že k ní dokoupím 350 OHC. Hodně lidí tuto motorku odsuzuje že už to není čistokrevná Jawa ale čínský šunt. Na kvalitu jsem sám zvědav ale motor je Honda ten by měl být ok a podvozek a koncepce je od čínské firmy Shinerai. Celkový dojem je ale velice uspokojivý. Chápu, že vyvíjet svou koncepci a motor by bylo pro fabriku likvidační. Já Týnečákům fandím.
Jawa
| 11. 12. 2018 13:04
No, reálně z Týnce je nádrž a kastlíky, zbytek je čajna. Ale proč ne, úplně špatná motorka to není. Možná je zajímavější Speciál, který je docela originální, nicméně je to taková kusovka a kvůli kapotáži je pak problém i zkontrolovat olej.
Jsem docela zvědavý na indickou Jawu, snad se k nám v nějaké podobě dostane.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku