Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW a Porsche představují novou rychlonabíječku. Tři minuty stačí k dojezdu 100 km

V Německu najdeme novou rychlonabíječku automobilek BMW a Porsche, která majiteli elektromobilu nabídne slušný dojezd již po několika minutách nabíjení.
Zpět na článek
14. 12. 2018 16:23
14. 12. 2018 17:03
14. 12. 2018 17:17
14. 12. 2018 18:17
14. 12. 2018 22:43
15. 12. 2018 18:24
16. 12. 2018 00:24
17. 12. 2018 08:52
17. 12. 2018 10:05
17. 12. 2018 11:05
17. 12. 2018 11:42
17. 12. 2018 12:43
17. 12. 2018 13:02
18. 12. 2018 13:09
14. 12. 2018 21:02
14. 12. 2018 23:59
17. 12. 2018 08:58
17. 12. 2018 14:28
18. 12. 2018 13:07
19. 12. 2018 13:11
15. 12. 2018 04:55
14. 12. 2018 17:14
14. 12. 2018 21:05
15. 12. 2018 09:29
16. 12. 2018 00:07
14. 12. 2018 17:38
14. 12. 2018 18:16
15. 12. 2018 13:21
17. 12. 2018 09:59
15. 12. 2018 01:30
15. 12. 2018 09:38
15. 12. 2018 17:09
15. 12. 2018 20:50
16. 12. 2018 10:36
14. 12. 2018 16:23
450 kW
To stojí někde přímo vedle elektrárny ne. To má příkon jak menší fabrika. V praxi nepoužitelný.
Rozbalit vlákno
20
14. 12. 2018 17:03
Re: 450 kW
a to jako proc?
zkus popremejslet co je mezi dratem ze sloupu a dratem do auta
na obrazku to je nejspis ta vetsi krabice s napisem siemens
14. 12. 2018 17:17
Re: 450 kW
Jaderný reaktor? >:D
14. 12. 2018 18:17
Re: 450 kW
>:D
nedelej si srandu, nebo se toho chytne zeman ...
14. 12. 2018 22:43
Re: 450 kW
Bud elektrocentrala s gigantickym spalovacim motorem nebo trafostanice transformujici VVN z prilehle elektrarny na 400 voltu >:D
15. 12. 2018 18:24
Re: 450 kW
a co kdyz v ty krabici s napisem siemens je aku s kapacitou 1MWh, ktera ten spickovej proud pri nabijeni auta da bez problemu, nabije 10 tesel na pockani, a klidne do ty krabice muze vest drat z obycejny zasuvky 230V/16A a zadna zatez site se tak konat nebude. jen to nabiti bude trvat tak 14 dni…
a nebo tam bude kabel 3x400V/100A coz neni nic neobvyklyho a AKU bude nabita za necelej den a jeste bude moct vykrejvat energeticky spicky, takze nejen ze bude stabilizovat sit, ale jeste si na sebe rychle vydela, protoze bude za levno odebirat a za draho do site dodavat a sem tam nabije nejaky to elektrovozitko

panove, vy nemate zadnou fantazii, byt to na vas, tak jeste lezeme po stromech
17. 12. 2018 08:52
Re: 450 kW
Hoši v jste dvojka teoretiků >:D
17. 12. 2018 10:05
Re: 450 kW
logicky je k necemu takovymuto
[odkaz]
dat par nabijecich stojanu a budes vydelavat jednak na energetickych spickach, jednak na dobijeni aut. a ta AKU nemusi byt hned 100MWh, ale jen 1MWh.
nebo si fakt myslis, ze ke kazdy nabijecce v poli povede nekolika MW pripojka, aby se tam soucasne mohlo nabit par aut?
mas predstavu, co by takovyhle spickovy odbery odelaly se siti??
17. 12. 2018 11:05
Re: 450 kW
No dobře budeme vycházet z předpokladu, že pár jsou dva. To máš skoro 1 megawatt tj spotřebu toho jednoho paneláku. Na dobití dvou aut. Ty k těm skříním pro 2 auta, ale někde potřebuješ dotáhnout vedení jako k tomu paneláku, který to uživí. Ten proud vyrobíš v elektrárně a od tý elektrárny musí existovat síť, kterou dokážeš dotáhnout ten proud až na místo kde ho potřebuješ, a 450 kW na 1 auto fakt není málo to je tak odběr 20 domácností. Ta síť neexistuje. To musíš všude zesílit vedení a trafostanice, aby si to mohl realizovat.
17. 12. 2018 11:42
Re: 450 kW
prave proto tam jsou ty AKU a zadnou 450kW pripojku na jeden stojan nepotrebujes
ses fakt asi natvrdlej
17. 12. 2018 12:43
Re: 450 kW
Aha a takže ty vyrobíš gigantický neekologický akumulátory, který budeš dobíjet v době kdy je přebytek proudu a pak s tím budeš nabíjet auta. No to je supr. A kolik takových krabic budeš muset mít a kam je chceš postavit, když není na parkovištích ani místo na auta? A jakou budou mít životnost? A co v zimě? To ti totiž baterky ztrácejí kapacitu. A jak je pak budeš ekologicky likvidovat? A uvědom si taky, že je budeš moct dobíjet selektivně jen v době kdy nebude špička tj. přes noc, ale to na tom zase budou napíchaný auta. Hele mě to přijde jako nápad úplně na pytel. >:D
17. 12. 2018 13:02
Re: 450 kW
tady to mas i v provedeni bez dratu ze sloupu
[odkaz]

jak muze bejt v zime problem, kdyz to je v izolovany klimatizovany krabici, a ucinnost nabiti/vybiti je 85%, takze z kazdy otoceny MWh mas 150kWh tepla ???
18. 12. 2018 13:09
Re: 450 kW
Jo dobrý teoreticky na papíře to funguje už teď perfektně. Jsem zvědavej na realitu >:D
14. 12. 2018 21:02
Re: 450 kW
tak to bych rad vedel co stoji u bezneho panelaku? nas 8 patrovej panelak ze 70 let minuleho stoleti ma totiz rozvody dole u vchodu s prikonem 1.1MW (1100kW)

450kW je malo, kdejakej rodinnej dum ma bezne jisteni 48kW (3x40A) takze tech par tisic podobnych rychlonabijecek co mozna jednou budou rozesete po cele Evrope je plivnuti do more co se elektriny tyce :-!

pro predstavu, CR kazdy rok vyveze do ciziny TW, 13 miliard kW, fakt nekoho zajima nejakych 450kW? do tech 13 miliard kW by se veslo nonstop dobijejichc skoro 3300 takovych stojanu, a elektromobily by na to najeli priblizne 65 miliard kilometru, 450KW je prd >:D
14. 12. 2018 23:59
Re: 450 kW
Bylo by super, kdyby si třeba rozlišoval kW a kWh, je to dost matoucí pro neznalé.
Trojfázový příkon se nepočítá tak, že uděláš 3x40Ax400V :-) Zjednodušeně je to 1,73xsdružené napětí x proud a dostaneš se na nějakých 28 kW, ale to spíš pro upřesnění. Jinak máš pravdu.
17. 12. 2018 08:58
Re: 450 kW
A proč myslíš, že tam ty rozvody u vchodu má takový silný? Myslíš, že to tam je kvůli tomu, aby se mohli nabít 2 elektroauta nebo spíš kvůli tomu, aby celej ten panelák měl dost proudu? Nechci ti brát iluze, ale běžně mají rodinný domky spíš 3x25A a ten má zejména pro chod domácích spotřebičů ne že v celým baráku budeš sedět po tmě a dobíjet si elektromobil. Čili 450 kW je sakra hodně. Bez pořádný trafačky nejsi schopný něco takovýho u paneláku nebo rodinnýho domu uživit, takže si odsouzenej dobíjet si pěkně pomalu malým proudem.
17. 12. 2018 14:28
Re: 450 kW
Tak především ono v těchto podmínkách (u paneláku, domu) nevidím důvod k tomu, abys to nabíjel 450 kW. Pokud to chceš takto rychle nabíjet, protože to rychle potřebuješ, tak si holt zajedeš na rychlonabíječku úplně stejně, jako si dnes zajedeš na benzinku. A když rychle nabíjet nepotřebuješ, tak si to nabiješ doma, klidně třeba jen 1 kW, který ti to, cos za den najel, většinou úplně v pohodě dobije. A těmito 450 kW nabiješ několik set elektromobilů, tedy klidně celou ulici.
18. 12. 2018 13:07
Re: 450 kW
Tou jednou kW to budeš ovšem pár dní nabíjet >:D Aby si to dal aspoň přes noc tak by to těch 10 kW chtělo ;-) Pak ano těma 450 kW dobiješ za tu noc skoro 50 aut. Několik set určitě ne.
19. 12. 2018 13:11
Re: 450 kW
Si to spočítej. Průměrně za den najedeš tak 30-40 km. Při spotřebě kolem 20 kWh na 100 km tedy denně spotřebuješ cca 6-8 kWh. Takže s 1 kW to máš za noc nabité naprosto v pohodě a ještě to tam bude několik hodin stát nabité.
14. 12. 2018 17:10
Rychlonabíjení...
je jedna věc, ale co to asi udělá se životností baterie?
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2018 18:23
Re: Rychlonabíjení...
ty ses ale nevdecnik dedku.
vsichni brecej, ze to trva dlouho, a kdyz to nekdo konecne skoro vyresil, tak ty mas zase takovyhle pindy ;-)
ja nevim co s tim porad vsichni mate.
kdyz cesi jezdili k jadranu na konskejch povozech, tak si taky tak po 100km udelali prestavku, konim dali nazrat, ustajili v mastali, v hospode se najedli, otocili par rund a rano jeli dal. a tech genetickych informaci co se pri tom vymenilo, to lidstvo nemelo zadnou sanci zdegenerovat ...
14. 12. 2018 21:04
Re: Rychlonabíjení...
teoreticky nic, zalezi na managementu nabijeni dane baterie a jak umi rozlozit nabijeni mezi jednotlive clanky a jak umi odvadet teplo z takove baterie, problem bude hlavne v tom odvodu tepla, jinak bude nabijeci vykon klesat hodne rychle a z 450KW muze behem par minut bejt treba jen 100kW
14. 12. 2018 17:14
Hmmmm
Uz to vidim ako na sidliskach ludia pripajaju auta k takymto rychlonabijackam........................ a 400 nabijaciek si mozu.......... To by bolo potreba tak na mensie sidlisko.............
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2018 21:05
Re: Hmmmm
na sidlistich nic takoveho nebude, na sidlistich staci zakladni 3-22kW, rychle nabijeni je potreba na mistech kde si ridici preji stat co nejkratsi dobu, ne na sidlisti ;-)
15. 12. 2018 09:29
Re: Hmmmm
Aky vyznam ma rychlonabijacka na sidlisku? Preco by ju tam niekto daval? Prides o 18:00 z prace, zapojis auto, ktore sa ti nabije do hodiny a potom od 19tej do rana tam budes parkovat a blokovat nabijacku aj ked nenabijas? Na bezne dochadzanie do prace staci domaca 16A zasuvka, ta ti v noci z tych 10-12 hodin nabije auto dostatocne. Za cenu jednej takejto rychlonabijacky tam mozu radsej zaviest 120 schuko zasuviek, ktore daju dokopy tych 450kW a este aj usetria obrovske peniaze a pokryju 3 cele panelaky. Rychlonabijacky maju zmysel pri dialniciach a cestach 1. triedy, v niektorych obmedzenych pripadoch v nakupnych centrach. Preco potrebuje stale niekto sirit paniku o potrebe vybudovania milionov rychlonabijaciek a jadrovych elektrarni k tomu, ked to vobec nie je nutne? :-)
16. 12. 2018 00:07
Re: Hmmmm
A proč by někdo na sídlišti nabíjel se 450 kW? Aby to, co najel za celý den, měl za 60-80 sekund nabité? Denní nájezd přes noc nabiješ 1-2 kW, na to fakt nepotřebuješ 450 kW.
Avatar - Bako
14. 12. 2018 17:38
dobíjení
Ale musíte uznat že ta rychlost dobíjení je o dost rychlejší než byla doposud. Postaví se ještě pár tisícovek větrných elektráren a bude to OK >:D
Rozbalit vlákno
7
14. 12. 2018 18:16
Re: dobíjení
celej automobilovej provoz v CR by utah dostavenej temelin
a to by byl vzdousek, kdyby nam tady nejezdily smradlavy dyzlaky…

i kdyz…
… podle poslednich testu v relanym porovozu na tom jsou dyzly s euro6c a euro6d-temp fakt dost dobre. a to rikam jako topten!!!
co ale s tema do euro6b vcetne, tedy registrovanymi do letosniho konce srpna???
Avatar - Jerry.Gunman
14. 12. 2018 19:59
Re: dobíjení
Po vzoru Velkého Skoku v Číně a Rudých Khmérů v Kambodži - veškerou buržoazní techniku zlikvidovat - a její bývalé majitele taky.
Žádný smradlavý dýzláky (R) TopTen

Čistej vzdoušek a doprava koňmo či na bicyklech - jak to dělají Amishové v USA.

Za takovýchto podmínek by se počet obyvatel v ČR i jejich průměrná životní úroveň "poněkud" snížily, ale to nevadí. Velcí vizionáři NIKDY neváhali, jednalo-li se o oběti, která (kvůli nim) museli přinášet ti ostatní.
Za zelenou planetu! Za Matku Gaiu a všech 1.686 genderů!
Za internacionalismus a mutti Merkel

>:-[] >:-[] >:-[]
15. 12. 2018 13:21
Re: dobíjení
Jenomze takovy svet jako chces ty, uz neni, nebo neni mozny, protoze planeta se nanafukuje, ale lidi pribyva, jsou bohatsi, maji vetsi sporebu vseho a tvym zivotnim stylem (texaskeho trupovolice) by bylo po vsem rychleji, nez po bizonech. Nekteri ale na rozdil od Trumpa hledaji jine zpusoby a technologie a nesnazi se nezodpovedne dat lidem uhelny kotel, 6litrovy bezin a kulovnici do kazde ruky.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 12. 2018 13:48
Re: dobíjení
Nicco,
jelikož jsi o tom evidentně zpraven daleko lépe, nežli jám, tak mi popiš jakýže svět to chci a jaký mám životní styl - rád bych v tom měl také tak jasno ;-)

A neostýchej se jít do detailů :-)
17. 12. 2018 09:59
Re: dobíjení
No presne ten podle tvych nazoru v prispevcich, nickname a avataru.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 12. 2018 20:25
Re: dobíjení
Good joke, to by tu musel vanout vítr jako na Neptunu. >:D
Avatar - Jerry.Gunman
14. 12. 2018 19:53
Troška matematiky
Vznik této rychlonabíjecí rychlostanice podpořila německá vláda částkou odpovádající +- 200 milionům CZK [odkaz]

v ČR je nyní cca 4.000 čerpacích stanic [odkaz]

Státní rozpočet ČR na rok 2018 činí cca 1.300 miliard (tedy 1,3 milionů milionů ) CZK [odkaz]

Za pouhý jeden státní rozpočet bychom mohli postavit 6.500 těchto super-hyper-mega-giga stanic. Tož honem do toho, dokud jsou TAK levné
:-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
11
14. 12. 2018 21:02
Re: Troška matematiky
To jsou naklady na cely projekt, ktery tipuju zahrnuje i vyvoj, ne na postaveni jedne nabijecky.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 12. 2018 15:21
Re: Troška matematiky
Weste,
to je mi celkem jasné.Navíc v článku se jasně píše, jakou částkou stát tento projekt PODPOŘIL, a kolik celá ta sranda stála celkem, to tam uvedeno není.
Přijde mi ale (no, ani ne tak mně, to jsou základy politologie, resp. státoprávní teorie), že stát by se měl starat hlavně o "primární role státu" (vnější a vnitřní bezpečnost, kvalitní + jednoduché + všeobecně akceptované zákonodárství, rovnost jednotlivců před zákonem a dostatečně rychlé vymáhání a nastolování práva)

Podporu výzkumu nových technologií (jakkoli NAPROSTO NEZBYTNOU z hlediska dlouhodobého rozvoje ) nemusí nutně dělat stát. Většinu doby trvání lidských civilizací to delaly subjekty řekněme soukromé, které si (na rozdíl od státu) dokážou (či měly by dokázat) lépe ohlídat ekonomické využití prostředků do výzkumů vložených.

Stát sám o sobě nemá ručičky, nožičky ba ani wočíčka - a tak v případě jakýchkoli státem subvencovaných projektů vždy nějaký (nedohledatelný) úředník (jehož kvalifikace a odpovědnost může být sporná) rozhoduje o penězích cizích lidí.
A zatímco se svými penězi téměř KAŽDÝ Z NÁS zachází obezřetně, z peněz cizích lidí se utrácí snadno. O to snáze, jsem-li anonymní ouředník...
14. 12. 2018 21:17
Re: Troška matematiky
to jsou naklady na kompletni vyvoj, stavbu stanice a stavbu 2 aut dvou znacek ;-) mimochodem podilelo se na tom 38 lidi po dobu 16 mesicu, koukni se kolik berou lidi v Nemeckuz a platy a pak si spocti kolik se utratilo jen na platech tech lidi, aneb jen 3+ miliony eur padli na platy lidi co se na tom nejak podileli ;-) pak stavba 2 aut, stavba nekolika prototipu nekde v hale kde to testovali a nakonec stavba venku ;-)

a ted si predstav ze kazdy den se do Evropy doveze ropa za cca 300 milionu eur, takze jestli ti vadi ze nekdo zaplatil 8 milionu eur za vyvoj nabijecky behem 16 mesicu (asi 16500 eur denne) a nevadi ti ze se kazdy den utrati 300 milionu eur (ty penize putuji do zemi jako Rusko, Arabske Emiraty, USA, atd...) za kejdu ktera v Evrope pak zbasti asi 22% elektriny pri rafinaci aby ti ji pak prodavali na cerpackach a zaplatil jsi to fakticky i ty, tak jsi dement :-!

ze tys volil Babise vid? ten taky umi rozdavat koblihy a pak si to 100x vybere zpatky jinak, treba na dotacich >:D
Avatar - Jerry.Gunman
14. 12. 2018 23:00
Re: Troška matematiky
Drahý Šamane AR,
Mohlo by asi být zajímavé pokračovat s Tebou pokračovat v diskusi na téma Babiš, koblihy, dementi a spol. To by ovšem znamenalo, že bych byl nucen poklesnouti na Tvou úroveň a to, nezlob se na mne, fakt nemám v oumyslu. I kdybych to snad chtěl, TOHLE nedokážu - a i kdybych to doopravdy dokázal, skutečně nechci.
15. 12. 2018 09:36
Re: Troška matematiky
Ked dojdu argumenty, tak vypichneme z celeho textu len tie koblihy, to pred tym o peniazoch za ropu odignorujeme a odideme z boja ako hrdina :-) Saman trafil presne >:D
Avatar - Jerry.Gunman
15. 12. 2018 11:19
Re: Troška matematiky
Clippy,
jak to říci slušně...

Většinu profi života pracuji v průmyslové chemii a plastikařině, takže mám "jakési" ponětí nejen o množství, ale i použití ropy (resp. jejích jednotlivých frakcí) pro výrobu různých chemických a plastikářských surovin a polotovarů, o olejařině (lubrikační, konzervační a jiné oleje) ani nemluvě.
Naše civilizace je od cca přelomu XIX. / XX. století stále více závislá na ropě, to je prostě fakt. Tak, jako zrod technologické civilizace v XIX. věku "pohánělo" uhlí (úžasná chemická surovina, kterou jsme bohužel strkali do kamen), tak i nás "pohání" ropa. Představa, že se v dohledné době (50 - 100 let???) dokážeme obejít bez ropy je zcela nerealistická a natolik absurdní, že skutečně nemám potřebu ji vyvracet. Stejně tak není třeba se hádat se zarytým kreacionistou nebo se zarputilými vyznavači teorie ploché země.

V životě jsem zažil už celkem dost, abych neměl potřebu
(1) něco si dokazovat na netu - sem chodím zejména pro zábavu
(2) bavit se s lidmi, kteří svůj projev proplétají různými "dementy" a spol - s někým takovým nekomunikuji ani "v reálu", tak proč bych měl zde

Předpokládám, že ani ty bys neměl chuť pokračovat v komunikaci s někým, kdo by Tě označil za (dejme tomu) zaostalého vidláka z horních Uher

Buď zdráv a zkus do budoucna do svých projevů vkládat méně emocí a více faktů
15. 12. 2018 16:56
Re: Troška matematiky
Jerry, ale ja netvrdim, ze sa bez ropy zaobideme. Kde to citas? To, ze sme zavisli od ropy je fakt, a tak skoro na tom nic nezmenime. Ale preco potom obhajovat palenie tejto drahocennej suroviny? Pouzime ju na plasty a chemikalie, ktore momentalne nemaju nahradu ani alternativu a snazme sa recyklovat tieto produkty, aby sme ropy minuli co najmenej a udrzali jej zasoby co najdlhsie. Palenie ropy je ako narek cloveka, co kuri v krbe 100€ bankovkami, ze je chudobny. Len pri samotnom spracovani ropy na vysledny benzin a naftu pouzijes tolko elektriny, kolko spotrebuje na prejdenie rovnakej vzdialenosti EV. K comu je to dobre? To je ako dvojite zdanenie. Naco platit dan 2x ked ju staci zaplatit 1x?
Avatar - Jerry.Gunman
15. 12. 2018 20:18
Re: Troška matematiky
Ropa:
Reagoval jsem tím na původní Šamanův příspěvek o ceně ropy, dementovi, koblihách a Babišovi - a Tvůj koment (psaný královským plurálem), že "Ked dojdu argumenty, tak vypichneme z celeho textu len tie koblihy, to pred tym o peniazoch za ropu odignorujeme a odideme z boja ako hrdina"

Pálení ropy:
zatím zajišťuje relativně nejspolehlivější, nejlacinější a nejdostupnější formu individuální dopravy. Elektromobily zatím nejsou konkurenceschopnou náhradou za automobily se spalovacím motorem. I přes mohutné dotace, směrující NA PODPORU elektromobility, i přes neméně mohutné, za hranici rácia jdoucí a stále sílící restrice PROTI spalovacím motorům je "klasický" spalovák stále nejrozšířenější a proto pro své uživatele nejrozumnějším řešením.

A abych Ti na Tvůj 100€ příklad odpověděl týmž stylem, tak stávající tlak na podporu elektromobility není nepodoben údajnému výroku Marie Antoinetty, která na hlášení ministra policie (výsosti, lid reptá, že nemá chléb) měla odvětit "tak ať jedí koláče".

Aby to přirovnání bylo ale přesnější, tak by Marie Antoinetta musela nechat zdanit chléb více, jak 50% daní a zakazovat jeho konzumaci - a zároveň dát svým poddaným rozkaz, že do 10 let MUSEJÍ POVINNĚ konzumaci chleba snížit natolik, aby celkově jedli nějakých 20 nebo 30% (či jak ambiciózní cíl by jim stanovila) koláčů.
Jenže TAKHLE hloupá nebyla ani ona. Na tuto úroveň hlouposti, arogance a opovržení "běžným plebsem" se dopracovalo až naše EUrounijní zřízení v našem osvíceném XXI. století.
15. 12. 2018 00:05
Re: Troška matematiky
Samane odkud prosím pochází to číslo 22 procent ? Díky.
15. 12. 2018 11:26
Re: Troška matematiky
z eurostatu
15. 12. 2018 01:30
das auto
když to vezmu podle tel.e kola ,tak první část se nabije celkem rychle,proč tu není info o komplet celém nabití baterie? a jestě co když mi někde v koloně dojde baterka?co potom??
Rozbalit vlákno
9
15. 12. 2018 09:38
Re: das auto
Preco by ti mala dojst baterka? :-) Dosiel ti uz niekedy v kolone benzin? Tam bude chyba medzi volantom a sedackou.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 12. 2018 11:30
Re: das auto
Zrovna ve středu a ve čtvrtek (až do pátečního rána či dopoledne) 12-14.DEC.2018 byla na D1 na Vysočině kolona zvíci +- 50 kilometrů s čekací dobou snad až okolo 16-17 hodin? Když mi dojde nafta či benzín, vždy se dá nějak z kanystru dolít. Když mi dojde šťáva v elektromobilu, za stávající situace bych byl v háji zeleném.
15. 12. 2018 17:09
Re: das auto
Aha, vsetci nosia v kufri kanister s benzinom, ze? Takych ludi by si napocital v tej kolone na D1 na prstoch jednej ruky :-) Ci mas v plane sa vydat na pesi trip 30km k najblizsej benzinke po 10L benzinu a potom 30km spat? Vela stastia, za 2 dni dojdes :-) Ked sa nehybes alebo len pomaly posuvas v kolone, EV ti bez problemov vydrzi aj 24 hodin. Spotreba na kurenie pre auto s tepelnym cerpadlom je cca 0.4kWh (sudim podla Ioniqa), a nepotrebujes kurit stale, staci ti zapnut kurenie na 5 minut raz za 20minut a teplo sa udrzi. Pri dnes uz standardnej baterke cca 30kWh ti vydrzi stava takymto sposobom priblizne 300 hodin, a dovtedy ta asi zacnu trapit ine problemy ako dojazd :-) Z vlastnej skusenosti spokojne poviem, ze pri porovnani plna nadrz benzinu na B8 RS4 vs plna baterka na Ioniqu BEV dojde v zapche skor benzin ako elektrika. Pri nejakom chrochtaku 2.0tdi by to bolo asi tesnejsie. A predsa nevozim so sebou nikdy kanister... Zbytocna a nicim nepodlozena panika. Mam doma 2 benzinaky s V8, jeden R4 a jeden EV a na vsetkom najazdene viac nez dost aby som to mohol porovnat. A uz teraz hladam elektricku nahradu za ten maly benzinak. V8 asi zostanu ako vikendovky az do smrti.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 12. 2018 19:38
Re: das auto
Ano Clippy, přesně tak, prokouknul jsi mne tajak Urválek Slánského. Našel jsi i to, co jsem nenapsal - a já Ti k tomuto Tvému detektivnímu odhalení co nejupřímněji blahopřeji
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

- Ano, všichni vozí v kufru kanystr s benzínem - a kdyby jeden. Dva, tři i deset. Ono se totiž čerpacích stanicích nedá koupit ani prázdný kanystr, ani benzín (o naftě ani nemluvě) a je nutno si všechno vozit v kufru.

- Ano, mám v plánu se vydat na pěší tůru ne 30, ale 90 kilometrů tam a 125 kilometrů zpět. Na cca 175 kilometrech dálnice D1 (budu-li počítat trasu od konce Prahy po začátek Brna) je sice čerpacích stanic tak okolo 25, možná i více (nepočítal jsem je, ale tak nějak mi to přijde), ale proč si neudělat procházku pro zdraví. Bo tak je to spravne a takto ma byť
[odkaz]

Máš-li nějaké reálné, relevantní a dlouhodobé zkušenosti s elektromobilem, sedni ke kompu a zkus stvořit nějakou tu recenzi na moje.auto.cz - a já budu první, kdo si ji přečte a bude za ni vděčen. Pokud vím, zatím tu moc recenzí na elektromobily není - tedy pokud je tu vůbec nějaká.

Jenom doufám, že nejsi myslivec a nechodíš s flintou do lesa. Protože kdybys měl i s puškou tak "přesnou trefu", jako jsi předvedl výše, tak bys byl sice schopen trefit svého vlastního psa, co by se pro jistotu skrýval v zemljance za stromem 100 metrů za Tebou, ale zajíca (na kterého bys jakože mířil) by ty broky minuly minimálně o 90° 8-s
15. 12. 2018 20:50
Re: das auto
Nepotrebujem pisat recenzie. Pisal som tu uz vela krat ohladom skusenosti s EV, ako ceny servisu, tak aj prevadzkove naklady, a porovnanie so spalovakmi, tychto diskusii si sa zucastnil aj ty, a kazdemu muselo byt z tych cisel jasne, ze aj napriek vyssej kupnej cene sa EV oplati ak planujes mat auto dlhsie ako 3-4 roky (za predpokladu, ze porovnavame normalne mainstreamove EV a nie drahu Teslu, kde bude navratnost aj 7+ rokov). Pri 3 rokoch to bol break-even point co sa nakladov tyka. Vzhladom na skutocnost, ze auto sa v nasich koncinach drzi 5+ rokov, je to velmi zaujimavy spotrebny tovar. Samozrejme nie je pre kazdeho, ale pre bezneho cloveka, ktory pouziva auto 90% casu len na dochadzanie do prace je to bezkonkurencny dopravny prostriedok. Vzhladom na fakt, ze uz aj “ludovejsie” EV dosahuju metu 400km (Kona EV) sa onedlho zmeni stigma auta na behanie okolo komina, nakolko minimalne u nas na SK to staci na trasu Bratislava-Kosice, co potvrdil nedavny test v Autozurnaly na TA3, co je defacto krizom cez celu republiku. So spalovakmi zijem uz 30 rokov, EV mam 2 roky, vzdy som dosiel vsade vcas, nikdy mi nedosiel ani benzin ani elektrina. Staci len rozmyslat a nenechat sa stiahnut nepodlozenou panikou. Mozes nadavat na vladu, EU, Greenpeace, kohokolvek, trend je nezvratny... a tieto diskusie nic nezmenia :-)
Avatar - Jerry.Gunman
15. 12. 2018 23:49
Re: das auto
Víš, Clippy, nezvratných trendů už bylo...
- Třetí říše měla trvat 1000 let - a je fakt, že její vyhlašovatel a první vůdce se ve svém odhadu spletl "jenom" o 988 roků
- Konečné řešení se také ukázalo jaksi... ne zcela povedené
- Vědecký Komunismus také nezvratně prokazoval nezvratný trend nezvratného vývoje zemí k socialismu
- Se Sovětským Svazem jsme měli být dokonce na věčné časy - a jak dodávali cynici,"ale ani o minutu déle"

- ještě 7/11/2016 se všichni rozumní politologové (jak jinak, než nezvratně) shodovali, že vítězem nastávajících prezidentských voleb bude Hilary Clintonová
- tuším, že to byla Britská Královská Společnost Nauk, kdo se někdy kolem roku 1825 (?????) nezvratně usnesl, že pokud by vlak jel rychlostí vyšší, jak 30 mil za hodinu, z vagónů se tímto vytlačí vzduch a cestující zahynou strašlivou smrtí
- roku 1865 se poslanci Spojeného Království (nezvratně) usnesli na "praporkovém zákoně"

Naštěstí, jak se vokázalo následně, všechny tyto "nezvratné" trendy a rozhodnutí postupně vzal čert - protože byly nelidské a zrůdné (první 4 body seznamu) nebo kromobyčejně hloupé, ba přímo hovězí (body ostatní)

* Jestliže dnešní podoba a směrování Evropské Unije je také deklarována jako nezvratná a "alternativlos"
* a mnoho lidí za "naprosto nezvratný" prohlašuje a vyhlašuje i přechod soukromé automobilové dopravy na elektrickou trakci (pokud možno v horizontu nejbližších 5, 10 či 15 let)
pak si dovolím vyjádřit... jistou pochybnost nad "nezvratností" tohoto trendu
protože, jak věděli již geniální klauni V+W: [odkaz]

Tjádydádydádydá
[odkaz]
16. 12. 2018 10:36
Re: das auto
Ty len mas rad tu historiu :-) Sa cudujem, ze nejazdis na koni, ale pouzivas moderne auto. Niekto zije v minulosti, niekto sa pozera do buducnosti... kazdemu podla chuti. Mame demokraciu a slobodu vyberu :-) Len si nie som isty, ako dlho ti ta moznost vyberu zostane :-) Niekto jazdi pravidelne na benzinky a plati servisom, iny odchadza z domu kazde rano s plnou a nemusi dotovat darmozracov zbytocnou spotrebnou danou a v servise plati 30€ za prehliadku. Kazdeho vyber... :-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 23:35
Re: das auto
Ano, "Niekto jazdi pravidelne na benzinky a plati servisom, iny odchadza z domu kazde rano s plnou" ... "a v servise plati 30€ za prehliadku"
A v důsledku je to obe stojí stejně a (zaplať Bůh) oba si mohou vybrat, co chtějí a (bohužel) oba setsakramentsky dotují svými daněmi nenasytného státního bumbrlíčka. A když se spočítají celkové náklady, tak oba za svýá vozidla zaplatili přibližně stejně

Jeden rozdíl mezi nimi ale je - jenom jeden z nich se jak malé dítě na pískovišti těší na to, že ten druhej už brzy nebude mít možnost výběru
Avatar - white label
18. 12. 2018 18:33
"Trafostanice" nutná...
....zaujala mě ta titulka, jestli bude ke každé podobné rychlo nabíječce nutná ta "trafostanice" (s nápisem "SIEMENS"), tak to potěš klobás. ;-)
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku